LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] extreem lange verwerkingstijd hypotheekaanvraag ING
-
extreem lange verwerkingstijd hypotheekaanvraag ING
Ik heb van mijn hypotheekadviseur te horen gekregen dat de reguliere verwerkingstijd voor hypotheekaanvragen/offertes bij de ING maar liefst 2 weken (10 werkdagen) is (dit zou op de ING intermediair website staan, https://mijn.ing-intermediairs.nl , als mijn adviseur inlogt. Ik kan daar alleen lezen dat aanvragen snel worden afgehandeld... dus niet ?). Ik kom hierdoor mogelijk in de problemen met mijn ontbindingsvoorwaarden in de voorlopige koopakte, want er dient voor 12 juli bekend te zijn of ik de hypotheek kan krijgen. Het gaat hier om een aanvraag voor een nieuwe hypotheek (ingeleverd op vrijdag 27 juni) van nog geen 80 duizend euro en in zijn meest simpele vorm (zonder NHG etc...).
Dit is toch absurd lang ?, normaal zou dit niet langer dan 3 a 4 werkdagen moeten zijn.
Dit is toch absurd lang ?, normaal zou dit niet langer dan 3 a 4 werkdagen moeten zijn.
Re: extreem lange verwerkingstijd hypotheekaanvraag ING
En wat is dan precies "normaal"? Elke hypotheek is maatwerk, al was het maar omdat geen 2 huizen hetzelfde zijn. En je tussenpersoon, de ter zake kundige, zegt 2 weken, wat in mijn ogen nog vlot is voor een levensbepalend product, aangevraagd net voordat de meeste vakanties beginnen.jeroen3000 schreef:Ik heb van mijn hypotheekadviseur te horen gekregen dat de reguliere verwerkingstijd voor hypotheekaanvragen/offertes bij de ING maar liefst 2 weken (10 werkdagen) is (dit zou op de ING intermediair website staan, https://mijn.ing-intermediairs.nl , als mijn adviseur inlogt. Ik kan daar alleen lezen dat aanvragen snel worden afgehandeld... dus niet ?). Ik kom hierdoor mogelijk in de problemen met mijn ontbindingsvoorwaarden in de voorlopige koopakte, want er dient voor 12 juli bekend te zijn of ik de hypotheek kan krijgen. Het gaat hier om een aanvraag voor een nieuwe hypotheek (ingeleverd op vrijdag 27 juni) van nog geen 80 duizend euro en in zijn meest simpele vorm (zonder NHG etc...).
Ter illustratie, ik was met mijn eerste hypotheek 11 weken bezig, en vond het schriftelijke akkoord van de verstrekker 's avonds in de brievenbus, terwijl ik tussen de middag de definitieve aktes bij de notaris had getekend.
Dan daag ik je bij deze uit om een bank te vinden die dat binnen deze termijn kan realiseren. Ik denk dat dat een hopeloze missie voor je gaat worden.jeroen3000 schreef:Ik heb van mijn hypotheekadviseur te horen gekregen dat de reguliere verwerkingstijd voor hypotheekaanvragen/offertes bij de ING maar liefst 2 weken (10 werkdagen) is (dit zou op de ING intermediair website staan, https://mijn.ing-intermediairs.nl , als mijn adviseur inlogt. Ik kan daar alleen lezen dat aanvragen snel worden afgehandeld... dus niet ?). Ik kom hierdoor mogelijk in de problemen met mijn ontbindingsvoorwaarden in de voorlopige koopakte, want er dient voor 12 juli bekend te zijn of ik de hypotheek kan krijgen. Het gaat hier om een aanvraag voor een nieuwe hypotheek (ingeleverd op vrijdag 27 juni) van nog geen 80 duizend euro en in zijn meest simpele vorm (zonder NHG etc...).
-
-
Laatst gewijzigd door jeroen3000 op 02 jul 2014 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als je een hypotheekakte ondertekend bij de notaris, dan is dat alleen mogelijk als de geldverstrekker , de ING bijvoorbeeld, al lang alle stukken (de hypotheekaanvraag) daarvoor heeft goedgekeurd en naar de notaris heeft verstuurd. Dus dat schriftelijke akkoord van je bank wat je alsnog ontvangt, nadat je bij de notaris ben geweest, is niet meer dan wat extra na informatie, wat je toch al lang en breed wist. Dus ik begrijp je punt daar niet.sjohie schreef:En wat is dan precies "normaal"? Elke hypotheek is maatwerk, al was het maar omdat geen 2 huizen hetzelfde zijn. En je tussenpersoon, de ter zake kundige, zegt 2 weken, wat in mijn ogen nog vlot is voor een levensbepalend product, aangevraagd net voordat de meeste vakanties beginnen.jeroen3000 schreef:Ik heb van mijn hypotheekadviseur te horen gekregen dat de reguliere verwerkingstijd voor hypotheekaanvragen/offertes bij de ING maar liefst 2 weken (10 werkdagen) is (dit zou op de ING intermediair website staan, https://mijn.ing-intermediairs.nl , als mijn adviseur inlogt. Ik kan daar alleen lezen dat aanvragen snel worden afgehandeld... dus niet ?). Ik kom hierdoor mogelijk in de problemen met mijn ontbindingsvoorwaarden in de voorlopige koopakte, want er dient voor 12 juli bekend te zijn of ik de hypotheek kan krijgen. Het gaat hier om een aanvraag voor een nieuwe hypotheek (ingeleverd op vrijdag 27 juni) van nog geen 80 duizend euro en in zijn meest simpele vorm (zonder NHG etc...).
Ter illustratie, ik was met mijn eerste hypotheek 11 weken bezig, en vond het schriftelijke akkoord van de verstrekker 's avonds in de brievenbus, terwijl ik tussen de middag de definitieve aktes bij de notaris had getekend.
Het gaat hier alleen om het beoordelen/goedkeuren van de kant en klare ondertekende offerte met alle benodigde documenten; dit schijnt dan 2 weken te moeten duren bij de ING. Gewoon te lang !
Blijkbaar snap je wel meer niet, maar als je het zo goed weet, vooral niet luisteren naar de tussenpersoon, of forumleden met eerdere ervaringen. Mensen die allemaal zeggen dat wat jij als aanvaardbare termijn ziet, dat duidelijk niet is.jeroen3000 schreef:Als je een hypotheekakte ondertekend bij de notaris, dan is dat alleen mogelijk als de geldverstrekker , de ING bijvoorbeeld, al lang alle stukken (de hypotheekaanvraag) daarvoor heeft goedgekeurd en naar de notaris heeft verstuurd. Dus dat schriftelijke akkoord van je bank wat je alsnog ontvangt, nadat je bij de notaris ben geweest, is niet meer dan wat extra na informatie, wat je toch al lang en breed wist. Dus ik begrijp je punt daar niet.
Het gaat hier alleen om het beoordelen/goedkeuren van de kant en klare ondertekende offerte met alle benodigde documenten; dit schijnt dan 2 weken te moeten duren bij de ING. Gewoon te lang !
Ik hoop eerlijk waar voor je dat de tegenpartij niet zo koppig, is als het gaat om het aanroepen van de 10% boeteclausule, als jij het geld niet op tijd hebt geregeld.
-
Er zijn hier al meerdere topics over geweest. bijvoorbeeld deze (zie laatste berichtje onderaan):sjohie schreef:Blijkbaar snap je wel meer niet, maar als je het zo goed weet, vooral niet luisteren naar de tussenpersoon, of forumleden met eerdere ervaringen. Mensen die allemaal zeggen dat wat jij als aanvaardbare termijn ziet, dat duidelijk niet is.jeroen3000 schreef:Als je een hypotheekakte ondertekend bij de notaris, dan is dat alleen mogelijk als de geldverstrekker , de ING bijvoorbeeld, al lang alle stukken (de hypotheekaanvraag) daarvoor heeft goedgekeurd en naar de notaris heeft verstuurd. Dus dat schriftelijke akkoord van je bank wat je alsnog ontvangt, nadat je bij de notaris ben geweest, is niet meer dan wat extra na informatie, wat je toch al lang en breed wist. Dus ik begrijp je punt daar niet.
Ik hoop eerlijk waar voor je dat de tegenpartij niet zo koppig, is als het gaat om het aanroepen van de 10% boeteclausule, als jij het geld niet op tijd hebt geregeld.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=117566
Hierin wordt ook gezegd dat 2 weken gewoon veel te lang is.
Bij eigen huis hebben ze een maximale duur voor Goedkeuring door bank van ongeveer 8 werkdagen
http://www.eigenhuis.nl/hypotheken-fina ... afsluiten/
Omdat je reageert op dit forum ben je meteen de expert ??
ongeveer 8 werkdagenjeroen3000 schreef:Er zijn hier al meerdere topics over geweest. bijvoorbeeld deze (zie laatste berichtje onderaan):sjohie schreef:Blijkbaar snap je wel meer niet, maar als je het zo goed weet, vooral niet luisteren naar de tussenpersoon, of forumleden met eerdere ervaringen. Mensen die allemaal zeggen dat wat jij als aanvaardbare termijn ziet, dat duidelijk niet is.jeroen3000 schreef:Als je een hypotheekakte ondertekend bij de notaris, dan is dat alleen mogelijk als de geldverstrekker , de ING bijvoorbeeld, al lang alle stukken (de hypotheekaanvraag) daarvoor heeft goedgekeurd en naar de notaris heeft verstuurd. Dus dat schriftelijke akkoord van je bank wat je alsnog ontvangt, nadat je bij de notaris ben geweest, is niet meer dan wat extra na informatie, wat je toch al lang en breed wist. Dus ik begrijp je punt daar niet.
Bij eigen huis hebben ze een maximale duur voor Goedkeuring door bank van ongeveer 8 werkdagen
het kan dus iets meer ook zijn.
Ik heb al 2 succesvolle hypotheekaanvragen op mijn naam, dus dan loop ik qua expertise volgens mij ten minste iets voor op jou.jeroen3000 schreef:Er zijn hier al meerdere topics over geweest. bijvoorbeeld deze (zie laatste berichtje onderaan):sjohie schreef:Blijkbaar snap je wel meer niet, maar als je het zo goed weet, vooral niet luisteren naar de tussenpersoon, of forumleden met eerdere ervaringen. Mensen die allemaal zeggen dat wat jij als aanvaardbare termijn ziet, dat duidelijk niet is.jeroen3000 schreef:Als je een hypotheekakte ondertekend bij de notaris, dan is dat alleen mogelijk als de geldverstrekker , de ING bijvoorbeeld, al lang alle stukken (de hypotheekaanvraag) daarvoor heeft goedgekeurd en naar de notaris heeft verstuurd. Dus dat schriftelijke akkoord van je bank wat je alsnog ontvangt, nadat je bij de notaris ben geweest, is niet meer dan wat extra na informatie, wat je toch al lang en breed wist. Dus ik begrijp je punt daar niet.
En als je goed leest, zie je dit
Nadat u de hypotheekaanvraag heeft verstuurd (dus ná het hypotheekadviestraject) duurt het gemiddeld twee maanden voor de hypotheekakte passeert bij de notaris:
Actie: Gemiddelde duur in werkdagen:
Aanvraag hypotheekofferte 2 - 8
Tekenen hypotheekofferte ongeveer 8
Aanleveren benodigde documenten 8-28
Goedkeuring door bank ongeveer 8
Passeren bij notaris ongeveer 8
staan, met vooral vaak het woord gemiddeld.
8 werkdagen is toch beduidend dichter bij 10 werkdagen dan bij 3 tot 4?jeroen3000 schreef:Er zijn hier al meerdere topics over geweest. bijvoorbeeld deze (zie laatste berichtje onderaan):sjohie schreef:Blijkbaar snap je wel meer niet, maar als je het zo goed weet, vooral niet luisteren naar de tussenpersoon, of forumleden met eerdere ervaringen. Mensen die allemaal zeggen dat wat jij als aanvaardbare termijn ziet, dat duidelijk niet is.jeroen3000 schreef:Als je een hypotheekakte ondertekend bij de notaris, dan is dat alleen mogelijk als de geldverstrekker , de ING bijvoorbeeld, al lang alle stukken (de hypotheekaanvraag) daarvoor heeft goedgekeurd en naar de notaris heeft verstuurd. Dus dat schriftelijke akkoord van je bank wat je alsnog ontvangt, nadat je bij de notaris ben geweest, is niet meer dan wat extra na informatie, wat je toch al lang en breed wist. Dus ik begrijp je punt daar niet.
wanneer hebt u die koopakte dan getekend en hoe lang hebt u er over gedaan die hypotheek aan te gaan vragen?jeroen3000 schreef:Ik heb van mijn hypotheekadviseur te horen gekregen dat de reguliere verwerkingstijd voor hypotheekaanvragen/offertes bij de ING maar liefst 2 weken (10 werkdagen) is (dit zou op de ING intermediair website staan, https://mijn.ing-intermediairs.nl , als mijn adviseur inlogt. Ik kan daar alleen lezen dat aanvragen snel worden afgehandeld... dus niet ?). Ik kom hierdoor mogelijk in de problemen met mijn ontbindingsvoorwaarden in de voorlopige koopakte, want er dient voor 12 juli bekend te zijn of ik de hypotheek kan krijgen. Het gaat hier om een aanvraag voor een nieuwe hypotheek (ingeleverd op vrijdag 27 juni) van nog geen 80 duizend euro en in zijn meest simpele vorm (zonder NHG etc...).
er zit normaal gesproken genoeg tijd tussen het tekenen van de koopakte voor het krijgen van een hypotheek, anders zouden alle verkopen spaak lopen.
en waarop baseert u die 3 a 4 werkdagen precies?
-
Ik heb de koopakte op 22 juni ondertekend met dus die 12 juli als deadline voor financiering.ruud_a schreef:wanneer hebt u die koopakte dan getekend en hoe lang hebt u er over gedaan die hypotheek aan te gaan vragen?jeroen3000 schreef:Ik heb van mijn hypotheekadviseur te horen gekregen dat de reguliere verwerkingstijd voor hypotheekaanvragen/offertes bij de ING maar liefst 2 weken (10 werkdagen) is (dit zou op de ING intermediair website staan, https://mijn.ing-intermediairs.nl , als mijn adviseur inlogt. Ik kan daar alleen lezen dat aanvragen snel worden afgehandeld... dus niet ?). Ik kom hierdoor mogelijk in de problemen met mijn ontbindingsvoorwaarden in de voorlopige koopakte, want er dient voor 12 juli bekend te zijn of ik de hypotheek kan krijgen. Het gaat hier om een aanvraag voor een nieuwe hypotheek (ingeleverd op vrijdag 27 juni) van nog geen 80 duizend euro en in zijn meest simpele vorm (zonder NHG etc...).
er zit normaal gesproken genoeg tijd tussen het tekenen van de koopakte voor het krijgen van een hypotheek, anders zouden alle verkopen spaak lopen.
Op basis van eerder genoemde links en ook deze bijvoorbeeld:
http://www.hypotheken-forum.nl/viewtopi ... =11&t=9081
Hierin wordt gezegd dat het normaal is dat na maximaal 4 werkdagen het dossier behandeld gaat worden.
Mischien komt het goed, maar je zou in mijn geval toch ook niet echt zitten wachten op gemiddelde verwerkingstijden van 2 weken voor een simpele aanvraag?
Dat is maar een deel van wat er dient gebeuren, je hebt pas een hypotheek als je aanvraag goedgekeurd is. Dus na het doen van de aanvraag, het ontvangen van de offerte bij de tussenpersoon, het tekenen daarvan bij de tussenpersoon, het toesturen van alle gegevens aan de ING door de tussenpersoon, en de uiteindelijke goedkeuring. Dat duurt zoals je in het voorbeeld van de VEH kan zien hieronder, wel wat langer dan de 10 werkdagen die jij in je hoofd hebt.jeroen3000 schreef:Ik heb de koopakte op 22 juni ondertekend met dus die 12 juli als deadline voor financiering.ruud_a schreef:wanneer hebt u die koopakte dan getekend en hoe lang hebt u er over gedaan die hypotheek aan te gaan vragen?jeroen3000 schreef:Ik heb van mijn hypotheekadviseur te horen gekregen dat de reguliere verwerkingstijd voor hypotheekaanvragen/offertes bij de ING maar liefst 2 weken (10 werkdagen) is (dit zou op de ING intermediair website staan, https://mijn.ing-intermediairs.nl , als mijn adviseur inlogt. Ik kan daar alleen lezen dat aanvragen snel worden afgehandeld... dus niet ?). Ik kom hierdoor mogelijk in de problemen met mijn ontbindingsvoorwaarden in de voorlopige koopakte, want er dient voor 12 juli bekend te zijn of ik de hypotheek kan krijgen. Het gaat hier om een aanvraag voor een nieuwe hypotheek (ingeleverd op vrijdag 27 juni) van nog geen 80 duizend euro en in zijn meest simpele vorm (zonder NHG etc...).
Hierin wordt gezegd dat het normaal is dat na maximaal 4 werkdagen het dossier behandeld gaat worden.
Mischien komt het goed, maar je zou in mijn geval toch ook niet echt zitten wachten op gemiddelde verwerkingstijden van 2 weken voor een simpele aanvraag?
Overigens was 22-06 op een zondag, en is 12-07 op een zaterdag. Daar zitten dus 15 werkdagen tussen, terwijl dat volgens de VEH grofweg de tijd is die staat voor het aanvragen en tekenen van de offerte.
Maar goed, je hebt nog 7 werkdagen, wat volgens jouw redenatie genoeg tijd is om alles wel 2x aan te vragen.
-
Ik zou beweren volgens jou dat ik nog 2 aanvragen kan indienen bij andere banken voor 12 juli ?sjohie schreef: Dat is maar een deel van wat er dient gebeuren, je hebt pas een hypotheek als je aanvraag goedgekeurd is. Dus na het doen van de aanvraag, het ontvangen van de offerte bij de tussenpersoon, het tekenen daarvan bij de tussenpersoon, het toesturen van alle gegevens aan de ING door de tussenpersoon, en de uiteindelijke goedkeuring. Dat duurt zoals je in het voorbeeld van de VEH kan zien hieronder, wel wat langer dan de 10 werkdagen die jij in je hoofd hebt.
Overigens was 22-06 op een zondag, en is 12-07 op een zaterdag. Daar zitten dus 15 werkdagen tussen, terwijl dat volgens de VEH grofweg de tijd is die staat voor het aanvragen en tekenen van de offerte.
Maar goed, je hebt nog 7 werkdagen, wat volgens jouw redenatie genoeg tijd is om alles wel 2x aan te vragen.
Schijnbaar ben je niet op de hoogte van de volgende zaken:
-Als je een offerte ondertekent en inlevert zit je daaraan vast of je dient deze te annuleren voor 1% van de koopsom.
-Voordat je goed en wel een ondertekende offerte en het volledig dossier klaar hebt voor een bank duurt dat al gauw minimaal een week (en dan nog is het gekkenwerk).
-Zoals ik al zeg dien je rekening te houden met zo'n 4 werkdagen voordat je antwoord krijgt.
Ik kan dus niet meer een aanvraag indien bij een andere bank voor 12 juli; als je nog niet begrepen hebt dat de 2 weken, waar ik het steeds over heb, alleen de goedkeuring betreft van de ondertekende hypotheek offerte met het volledige aangeleverde dossier aan de ING, reageer dan gewoon niet.
Hoe kom jij steeds bij die 4 dagen? Ik lees ongeveer 8 dagen bij de VEH, je adviseur heeft het over 2 weken (10 werkdagen voor het gemak) wat nota bene van een info site van de ING afkomstig is, en diverse users hier, met praktijkervaring, geven ook aan dat die termijnen reëler zijn dan wat jij vindt.jeroen3000 schreef:Ik zou beweren volgens jou dat ik nog 2 aanvragen kan indienen bij andere banken voor 12 juli ?sjohie schreef: Dat is maar een deel van wat er dient gebeuren, je hebt pas een hypotheek als je aanvraag goedgekeurd is. Dus na het doen van de aanvraag, het ontvangen van de offerte bij de tussenpersoon, het tekenen daarvan bij de tussenpersoon, het toesturen van alle gegevens aan de ING door de tussenpersoon, en de uiteindelijke goedkeuring. Dat duurt zoals je in het voorbeeld van de VEH kan zien hieronder, wel wat langer dan de 10 werkdagen die jij in je hoofd hebt.
-Als je een offerte ondertekent en inlevert zit je daaraan vast of je dient deze te annuleren voor 1% van de koopsom.
-Voordat je goed en wel een ondertekende offerte en het volledig dossier klaar hebt voor een bank duurt dat al gauw minimaal een week (en dan nog is het gekkenwerk).
-Zoals ik al zeg dien je rekening te houden met zo'n 4 werkdagen voordat je antwoord krijgt.
Ik kan dus niet meer een aanvraag indien bij een andere bank voor 12 juli; als je nog niet begrepen hebt dat de 2 weken, waar ik het steeds over heb, alleen de goedkeuring betreft van de ondertekende hypotheek offerte met het volledige aangeleverde dossier aan de ING, reageer dan gewoon niet.
Maar goed, het enige belangrijke is wat de ING hier van vindt, en afgaand op de info van je tussenpersoon is dat 10 werkdagen, wat zeker geen 4 is. Deal with it.
in uw openingstopic schrijft u, dat u de aanvraag op (vrijdag) 27-06 hebt ingeleverd.jeroen3000 schreef:Ik heb de koopakte op 22 juni ondertekend met dus die 12 juli als deadline voor financiering.ruud_a schreef:wanneer hebt u die koopakte dan getekend en hoe lang hebt u er over gedaan die hypotheek aan te gaan vragen?jeroen3000 schreef:Ik heb van mijn hypotheekadviseur te horen gekregen dat de reguliere verwerkingstijd voor hypotheekaanvragen/offertes bij de ING maar liefst 2 weken (10 werkdagen) is (dit zou op de ING intermediair website staan, https://mijn.ing-intermediairs.nl , als mijn adviseur inlogt. Ik kan daar alleen lezen dat aanvragen snel worden afgehandeld... dus niet ?). Ik kom hierdoor mogelijk in de problemen met mijn ontbindingsvoorwaarden in de voorlopige koopakte, want er dient voor 12 juli bekend te zijn of ik de hypotheek kan krijgen. Het gaat hier om een aanvraag voor een nieuwe hypotheek (ingeleverd op vrijdag 27 juni) van nog geen 80 duizend euro en in zijn meest simpele vorm (zonder NHG etc...).
u had op 22-06? getekend.
dat betekent dat u zich niet echt hebt gehaast, om die aanvraag te doen.
krijgt nu de ING de schuld dat de tijd krap begint te worden?
u kunt overigens meerdere offertes tegelijk aanvragen
daaruit kunt u dan de beste kiezen.
Dat er een boete is van 1% van de hypotheeksom (niet van de koopsom) geldt lang niet bij elke geldverstrekker. Bovendien is dat in uw geval € 800,-- een bedrag dat je snel terugverdient bij een andere aanbieder met een lagere rente.Ik zou beweren volgens jou dat ik nog 2 aanvragen kan indienen bij andere banken voor 12 juli ?
U geeft aan dat u uw stukken binnen 1 week volledig compleet heeft gemaakt. Dit is inderdaad erg snel en de datum van 27-06 is dus goed te begrijpen. Wel is de tijd tussen tekenen en afloop ontbindende voorwaarden veel te kort. In de huidige markt dient deze minimaal 6 weken te zijn (zie opsomming VEH).
Wanneer dient de hypotheek te passeren?
Is het mogelijk de ontbindende voorwaarden te verlengen?
Waarom is voor ING gekozen als op voorhand bekend is dat de verwerkingstijden erg lang zijn?
Hoe hoog is de hypotheek in verhouding tot de marktwaarde van de woning?
Bent u starter?
-
De voorlopige koopakte is op 22-06 door verkoper en mij ondertekend; voordat ik offerte/advieskosten ga maken dient er eerst een ondertekende koopakte te zijn, want zonder koopakte heb je in principe nog geen huis gekocht. De verkopers waren toen overigens niet zo snel met ondertekenen. Ik ben toen als een gek binnen een week met een adviseur de offerte klaar gaan stomen.ruud_a schreef:in uw openingstopic schrijft u, dat u de aanvraag op (vrijdag) 27-06 hebt ingeleverd.jeroen3000 schreef: Ik heb de koopakte op 22 juni ondertekend met dus die 12 juli als deadline voor financiering.
u had op 22-06? getekend.
dat betekent dat u zich niet echt hebt gehaast, om die aanvraag te doen.
krijgt nu de ING de schuld dat de tijd krap begint te worden?
u kunt overigens meerdere offertes tegelijk aanvragen
daaruit kunt u dan de beste kiezen.
-
-1% boete van hypotheek geld wel bij ING en daar heb ik de ondergetekende offerte ingeleverd.Lisare schreef:Dat er een boete is van 1% van de hypotheeksom (niet van de koopsom) geldt lang niet bij elke geldverstrekker. Bovendien is dat in uw geval € 800,-- een bedrag dat je snel terugverdient bij een andere aanbieder met een lagere rente.Ik zou beweren volgens jou dat ik nog 2 aanvragen kan indienen bij andere banken voor 12 juli ?
U geeft aan dat u uw stukken binnen 1 week volledig compleet heeft gemaakt. Dit is inderdaad erg snel en de datum van 27-06 is dus goed te begrijpen. Wel is de tijd tussen tekenen en afloop ontbindende voorwaarden veel te kort. In de huidige markt dient deze minimaal 6 weken te zijn (zie opsomming VEH).
Wanneer dient de hypotheek te passeren?
Is het mogelijk de ontbindende voorwaarden te verlengen?
Waarom is voor ING gekozen als op voorhand bekend is dat de verwerkingstijden erg lang zijn?
Hoe hoog is de hypotheek in verhouding tot de marktwaarde van de woning?
Bent u starter?
-passeerdatum is op 15 september, ik kan dan inderdaad ook dan nog een financiering rond krijgen, maar zonder vangnet van de ontbindende voorwaarden.
-Eerste indicatie die ik kreeg was 3 a 4 werkdagen, kun je ergens formeel iets vinden van de verwerktijden van ING, die iets zeggen van twee weken ?
-70% en ik ben inderdaad een starter.
Ik heb gisteren van mijn hypotheekadviseur het bericht gekregen dat de hypotheek geaccepteerd is door de ING; netjes dus van hun en binnen 3 a 4 werkdagen. In de praktijk duurt het dus korter dan de door hun vermelde tijdsduur. Bedankt voor jullie support, hoewel ik het soms meer moest ontgelden dan de banken.