LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Status treffen dexia <==> aegon

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door Kees »

Hallo,

Onder alle nieuwsfeiten van de afgelopen maanden hoor je eigenlijk niets meer over de rechtszaak tussen dexia en aegon. Weet iemand de status van deze strijd? Loopt dit nog steeds of gaat dit nog heel lang duren. Het klinkt misschien gek, maar als dexia dat zo winnen kunnen de gevolgen voor de gedupeerden positief zijn. Immers, aegon is een puur Nederlands bedrijf en kan zich naar mijn idee niet permitteren een imago op te lopen welke dexia nu al heeft. aegon is de kern en de wortel van deze misselijke produkten. Dit alles in ogenschouw nemend zou ik graag willen weten hoe deze zaak er voor staat en wanneer daar een uitspraak over wordt gedaan. Graag geen flauwe of zogenaamd grappige uitspraken, maar graag een normale reatie als iemand iets meer weet,

Kees

RuudVC
Berichten: 137
Lid geworden op: 01 mar 2004 23:07

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door RuudVC »

Ik weet van de zaak Dx. versus Aegon niet meer dan op dit forum bekend is gemaakt. Toch is het interessant om hier nog eens bij stil te staan.
-Bekend is dat Dx. met de aankoop van de Aegon-producten een kat in de zak heeft gekocht.
-De hevigheid van de beursval heeft m.i. niemand kunnen voorzien, ook Dx. niet.
-Door deze neergang zijn veel contracten i.p.v. positief uiterst negatief geworden.
-Nu had Dx. iets moeten doen wat een bank ( financieel dienstverlenende instelling) betaamt: een voor alle partijen redelijke oplossing trachten te vinden.
-Dit doen zij echter niet, sterker nog, Dx. wuift alle mooie beloftes, zoals vermeld in advertenties, brochures en gedaan door tussenpersonen weg, maar zegt wel tegen de mensen: contract is contract en daar gaan wij jou aan houden , kost wat kost.
Wel komen zij met het zgn. Dx.-aanbod, wat te karig is om er woorden aan vuil te maken, maar toch veel mensen onder druk overgehaald heeft om braafjes te betalen en Dx. te beloven niets tegen hen te ondernemen.
-Gedurende dit hele gebeuren staat Aegon stiekem en laf van achter het gordijn om een hoekje te gluren, angstig dat iemand hen zal zien.

Ik denk dat Dx. op dit moment in een zeer penibele situatie is gekomen en het enige dat hen nog een beetje kan redden is om Aegon erbij te slepen. Die zullen dit zeker niet vrijwillig doen en hier zal dus een rechterlijke uitspraak aan te pas moeten komen.
En dat is weer in het voordeel van ons, omdat dan nog maar twee conclusies mogelijk zijn:
-Dx. heeft geen verstand van beleggingsconstructies en contracten, zodat zij een kat in de zak hebben gekocht,
of
-Dx. is misleid.
En als zij misleid zijn als bank zijnde, lijkt het mij logisch dat een gemiddelde consument dit ook kan zijn.
vr. groet, Ruud
[/b]

M. de Boer
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2004 23:27

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door M. de Boer »

Wie weet bestaat er een wet voor bedrijven: bedrijven en subbedrijven, net zoals de wet ken uw klant, ken uw bedrijf vs subbedrijf:

"Uit de zorgplicht kan voortvloeien dat een financiële dienstverlener zich bij het aangaan van de relatie moet verdiepen in de financiële positie, beleggerservaring en beleggingsdoelstellingen van de consument (ken uw klant- ofwel know your customer-beginsel) en moet nagaan of het aangeboden product past bij de persoonlijke situatie van de klant. Deze verplichting is neergelegd in artikel 28 lid 1 van de Nadere Regeling gedragstoezicht effectenverkeer 2002 (NRg 2002). Dit artikel is in 1999 ingevoerd."

Als er zoiets bestaat: dus foutieve voorlichting vanuit een onderneming aan een subbedrijf daarvan; dan zouden wij als gedupeerden wellicht sterk staan. Daar Aegon misschien wanbeleid heeft gevoerd aan zijn subbedrijf. Dan wordt dit helemaal een MEGAMediaHYPE. En valt Aegon gigantisch door de mand.
Uiteraard een nog langslepender proces, dan het nu al is!

Wie weet is er een forumlid die dit weet?

Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door Kees »

Eigenlijk jammer dat er blijkbaar niemand is die iets meer weet over deze stiekume rechtsgang. Je zou toch bijna denken dat er zo rond deze tijd iets meer bekend zou moeten zijn over het hoe en wat.
Ik loop op internet al te spitten maar vind eigenlijk weinig over dit onderwerp. Wat mij betreft wordt het ook eens tijd dat aegon te negatieve vruchten gaat plukken van de produkten welke onder hun vleugels het licht zagen.

Kees

De magier
Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2004 09:33

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door De magier »

Volgens het Financieel Dagblad van vandaag "kruisen Dexia en Aegon de komende maand de degens tijdens de eerste publieke zitting".

Ik neem aan dat hiermee de maand september wordt bedoeld.

Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door Kees »

Naar mijn idee klopt dat wel. Moet september zijn. Ik durf het haast niet te zeggen maar ik hoop dat dexia dit wint. Het zou mogelijk een doorbraak kunnen betekenen. Overigens schijnt het een hoorzitting te zijn en daarna komt de rest en dat weer hoger beroep etc etc.
Het kan belangrijk zijn als de naam van aegon aangetast wordt. Vinden ze niet leuk. ben ooit nog eens van plan het de straatnaambordjes van het aegonplein in Den Haag te bestickeren met een andere naam......

Kees

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door Hollander »

Ach, wat flauw, straatnaambordjes afplakken. De enige die je daar echt mee pest zijn de mensen die de stad niet kennen en daarom niet meer de weg kunnen vinden.

Vorige week was ik de Voerstreek in België. Een gemengd Frans/Nederlandse streek. Alle plaatsnaamborden zijn zowel in het Nederlands als Frans. Maar de nederlanders verven alle franse namen zwart, en de fransen verven alle nederlandse namen zwart. En ik als toerist kan dan niet meer zien waar ik ben.

Flauw is dat.

Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door Kees »

Hollander, op dat plein zijn geen woonhuizen. Mensen die daar komen zijn potentiele klanten van aegon en dan is het niet zo erg dat die klanten het dan niet meer kunnen vinden. Heeft aegon ook weer wat minder klanten. Het is flauw om bordjes af te plakken maar dan hang je eronder "voorheen aegonplein". Dan heb jij je zin en vinden argeloze bezoekers hun commerciele plein. Maar troost je: Ik ga geen bordjes afplakken met stickers dus je kunt vannacht rustig slapen.....

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door JH »

Ook de potentiele klanten blijven Aegon wel bezoeken. Het afplakken van naambordjes heeft geen uitwerking. Je kunt er hoogstens zelf voor worden aangesproken wegens aantasting van de openbare ruimte en het bijbehorende straatmeubilair. Komt overeen met anarchie.
Houd de eer dus aan jezelf.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door Joshua »

Sterke winststijging voor Dexia
02-09-2004 20:03
http://www.dft.nl/nieuws/6699020/Sterke ... Dexia.html
Link van vorig topic.

Er zijn twee berichten Dexia maakt winst in 2004
Dexia huilt uit over miskoop van 2000

PARIJS (ANP) - Dexia heeft over het tweede kwartaal een nettowinst geboekt van 490 miljoen euro, een stijging van 9,8 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat heeft de Frans-Belgische bank donderdag bekendgemaakt.

Dexia dagvaard AEGON
De Frans-Belgische bank voert sinds december 2002 een juridisch gevecht met Aegon, met als inzet het terugdraaien van de deal. Dexia stelt dat Aegon onvoldoende informatie heeft verschaft bij de transactie in 2002. Aegon heeft dit steeds betwist. "Dexia is een grote jongen. Ze wisten wat ze kochten. Ze wilden Labouchere, inclusief Legio Lease, per se hebben", aldus het verweer van de Nederlandse verzekeraar.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door Captain-America »

Sedert december 2002 lees ik hier.

Die procedure duurt, ook al, lang.

Zou dit (kunnen) betekenen dat de eindfase, lees het moment van een eeste uitspraak, daar (nabij) is?

Iemand die daar iets over weet?

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 02 Sep 2004 23:43 door Kees


--------------------------------------------------------------------------------

dexia <==> aegon start 14 september volgent DFT

In de lopende procedure heeft Aegon Dexia gevraagd dan maar met het boekenonderzoek (de due dilligence-papieren) te komen, dat de bank destijds heeft verricht voor de aankoop van Labouchere. Dexia weigert dit. Op 14 september buigt de rechtbank in Amsterdam zich over de kwestie, aldus een woordvoerder van Aegon. Volgens hem gaat het hier om een "technische zaak" in een procedure die nog jaren zal duren

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Status treffen dexia <==> aegon

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedensmorgens waarde Ton,

Dank voor je (immer) nuttige aanvulling.

Zoals ik het begrijp dient de (eerste?) zitting dus op dinsdag 14 september 2004 voor de rechtbank te Amsterdam.

Zou die openbaar zijn?

Gesloten