| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] used products
-
danielle1971
used products
afgelopen donderdag heb ik bij used products in delft een telefoon gekocht
bij thuiskomst bleek dat er een simlock op zat,
gebeld naar de winkel en vrijdag langs gegaan om hem daar te brengen zodat ze hem simlock vrij konden maken
vanmiddag gebeld en toen bleek dat de telefoon niet simlockvrij gemaakt kon worden
ze hadden een ander toestel voor me
er werd mij verzekerd dat deze wel zou werken
helaas dus weer niet!!!!
ik ben het gewoon zat.
nu staat er in de winkel geen geld terug alleen tegoedbon.
kan dat zomaar?
ik heb toch gewoon recht op mijn geldterug of niet?
gebeld naar de winkel en vrijdag langs gegaan om hem daar te brengen zodat ze hem simlock vrij konden maken
vanmiddag gebeld en toen bleek dat de telefoon niet simlockvrij gemaakt kon worden
helaas dus weer niet!!!!
ik ben het gewoon zat.
kan dat zomaar?
Re: used products
Gekocht via internet of in een winkel ?
Is duidelijk toegezegd dat de (gebruikte?) telefoon simlock vrij zou zijn ?
Is duidelijk toegezegd dat de (gebruikte?) telefoon simlock vrij zou zijn ?
-
danielle1971
Gekocht in de winkel.
En ik heb duidelijk gevraagd bij de eerste keer of alle providers konden . Ja werd er gezegd hij is simlock vrij en bij de tweede telefoon ook gen ook toen weer het zelfde antwoord.evraagd
En ik heb duidelijk gevraagd bij de eerste keer of alle providers konden . Ja werd er gezegd hij is simlock vrij en bij de tweede telefoon ook gen ook toen weer het zelfde antwoord.evraagd
Ze moeten een product leveren wat voldoet aan de koopovereenkomst.
Lukt ze dat niet, dan wordt de koop ontbonden en krijg je het geld terug.
Nog een poging wagen en een andere telefoon vragen en de SIM kaart meenemen en in de winkel testen.danielle1971 schreef:afgelopen donderdag heb ik bij used products in delft een telefoon gekocht
helaas dus weer niet!!!!
ik ben het gewoon zat.
kan dat zomaar?
Wat jij schrijft: zo is het geregeld als je on line koopt; winkelaankoop mogen ze 3 keer proberen het goede te leveren, lukt het dan niet treedt pas geld terug regeling in het vizier. Dan hoeft ze ook geen tegoedbon te accepteren. Dit is dus nummer twee, nog een keer moet die toko de kans krijgen: of een nieuwe of centjes terug.crazyme schreef:Ze moeten een product leveren wat voldoet aan de koopovereenkomst.
Die 3x is iets wat jij hebt bedacht. Dat is nergens formeel vastgelegd.tenormin schreef:Wat jij schrijft: zo is het geregeld als je on line koopt; winkelaankoop mogen ze 3 keer proberen het goede te leveren, lukt het dan niet treedt pas geld terug regeling in het vizier. Dan hoeft ze ook geen tegoedbon te accepteren. Dit is dus nummer twee, nog een keer moet die toko de kans krijgen: of een nieuwe of centjes terug.crazyme schreef:Ze moeten een product leveren wat voldoet aan de koopovereenkomst.
Niet alleen aan de koopovereenkomst. Een product moet ook geschikt zijn voor normaal gebruik. Dat is deze dus duidelijk niet. Ik zou de koop ontbinden, want nu kost het je alleen maar geld door er steeds heen te moeten gaan.crazyme schreef:Ze moeten een product leveren wat voldoet aan de koopovereenkomst.
http://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontev ... acceptereneleven schreef: Wat je schrijft is wederom fout.![]()
Als je het niet weet, dan reageer niet, was al een tijd geleden mijn tip.
U heeft recht op uw geld terug, wanneer de verkoper niet binnen een redelijke tijd of zonder ernstige overlast het toestel door een conform exemplaar heeft vervangen (art. 7:22 BW). U heeft een maal een vervangend toestel gehad welke niet voldeed. Maar ik heb het vermoeden dat dit allemaal in een zeer kort tijdsbestek heeft plaats vonden. En dus denk ik dat u iets meer geduld moet hebben.danielle1971 schreef:ik ben het gewoon zat.
kan dat zomaar?
Dat was wat ik allereerst duidelijk probeerde te maken, (later met link naar de consuwijzer); denk dat sommige mensen ietwat in de war raken met kopen in stenen winkel en online. Daar zijn rechten en plichten anders wettelijk geregeld.alfatrion schreef: U heeft recht op uw geld terug, wanneer de verkoper niet binnen een redelijke tijd of zonder ernstige overlast het toestel door een conform exemplaar heeft vervangen (art. 7:22 BW). U heeft een maal een vervangend toestel gehad welke niet voldeed. Maar ik heb het vermoeden dat dit allemaal in een zeer kort tijdsbestek heeft plaats vonden. En dus denk ik dat u iets meer geduld moet hebben.
-
witte angora
Hoe heet die winkel ook al weer? Used products? Juist ja...
Misschien is het dan beter de simkaart mee naar de winkel te nemen, en ter plekke uit te proberen? Kun je meteen even controleren of alles nog werkt.
Misschien is het dan beter de simkaart mee naar de winkel te nemen, en ter plekke uit te proberen? Kun je meteen even controleren of alles nog werkt.
Het is niet zo dat een stenen winkel het drie keer mag proberen. Als het herstel of vervanging van een product vier weken heeft geduurd en daarna nog altijd defect is, dan zie ik daarin voldoende reden om direct te kunnen ontbinden.tenormin schreef:Dat was wat ik allereerst duidelijk probeerde te maken, (later met link naar de consuwijzer); denk dat sommige mensen ietwat in de war raken met kopen in stenen winkel en online. Daar zijn rechten en plichten anders wettelijk geregeld.
Ik baseer me op de antwoorden van zoekster, u welbekend. Dat het een maximum mag zijn voor de stenen winkel. Dan hoeft koopster/kopers geen genoegen te nemen met een tegoedbon maar geld terug.alfatrion schreef:Het is niet zo dat een stenen winkel het drie keer mag proberen. Als het herstel of vervanging van een product vier weken heeft geduurd en daarna nog altijd defect is, dan zie ik daarin voldoende reden om direct te kunnen ontbinden.tenormin schreef:Dat was wat ik allereerst duidelijk probeerde te maken, (later met link naar de consuwijzer); denk dat sommige mensen ietwat in de war raken met kopen in stenen winkel en online. Daar zijn rechten en plichten anders wettelijk geregeld.
Dat verkoper het recht zouden hebben om het product drie keer te herstellen is een mythe. Het staat niet in de wet. Het komt niet terug in de jurisprudentie. Het is niet terug te lezen in kamerstukken van de behandeling van deze wet. En in de litteratuur komt dit ook niet terug. Als zoekster iets zegt dan is dat zeker iets om sierreus naar te kijken, maar in dit geval gaat het om een mythe.
Een consument heeft het recht om de koop te ontbinden of verminderen, maarArtikel 7:22 lid 1 BW schreef:Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a. de overeenkomst te ontbinden, tenzij (...);
b. de prijs te verminderen (...).
alleen als de verkoper tekort is geschoten zijn verplichting omArtikel 7:22 lid 1 BW schreef:2. De in lid 1 bedoelde bevoegdheden ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3.
binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper zijn verplichting na te komen om het product,Artikel 7:21 lid 3 BW schreef:De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
naar keuze van de koper, het ontbrekende af te leveren, het product te herstellen of te vervangen.Artikel 7:21 lid 1 BW schreef:Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits (...);
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij (...).
Hier heeft de verkoper slechts één keer de mogelijkheid gehad om het product te herstellen. Dit was voor het gerechtshof voldoende om te oordelen dat de koper er nu ook kon kiezen om de koop te ontbinden of prijsvermindering toe te passen.Hof Amsterdam, 1 maart 2007, 1818/05, ECLI:NL:GHAMS:2007:BA9978 schreef:Voorts staat vast dat de eerste aflevering van de (eettafel en de) zes stoelen bijna driemaanden na afloop van de verwachte levertijd (van 12 weken) plaatsvond en dat het vervolgens geen drie maar circa vijf weken duurde voordat de stoelen met – wederom - een stoffering, die niet aan de daaraan te stellen eisen voldeed, opnieuw bezorgd werden.
Reeds daarom moet geoordeeld worden dat [verkoper] [zijn] verplichting tot “herstel van de afgeleverde zaak” (art. 7:21 lid 1 sub b BW) niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper (art. 7:21 lid 3 BW) is nagekomen en [koper] dus gebruik mocht maken van de hem ingevolge de wet toekomende bevoegdheden, waaronder die tot vermindering van de prijs overeenkomstig art. 7:22 lid 1 sub b BW.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 07 jul 2014 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
U zou zich kunnen afvragen of deze vervanger wel voldoet aan uw originele aankoop. Het gaat hier om tweedehands producten.
Dus als men u de ene keer een Samsung geeft en de volgende keer een LG, hoeft u dat niet te accepteren, omdat beide merken verschillend zijn van kwaliteit. Dat geldt nog meer als de specificaties niet volledig hetzelfde zijn.
Dus als men u de ene keer een Samsung geeft en de volgende keer een LG, hoeft u dat niet te accepteren, omdat beide merken verschillend zijn van kwaliteit. Dat geldt nog meer als de specificaties niet volledig hetzelfde zijn.
Dat ene van het merk Samsung is en de andere van het merk LG is doorgaans op zichzelf al voldoende. Het merk is ook een producteigenschap.
Een forumtopic is niet de plek om onderlinge vetes uit te vechten, om elkaar te beledigen of om op de man (of vrouw) te spelen. Er zijn diverse wegen om vermeend forummisbruik te melden bij de Moderator. Een bericht op het forum plaatsen behoort daar NIET toe. Uit dit topic zijn dan ook wederom diverse ruzieberichten verwijderd.
Wij wijzen jullie graag nog even op de gedragsregels waarmee jullie als forumgebruiker akkoord zijn gegaan. Overtredingen hiervan zouden je de volgende keer zomaar een forum-verbanning kunnen opleveren.
Wij wijzen jullie graag nog even op de gedragsregels waarmee jullie als forumgebruiker akkoord zijn gegaan. Overtredingen hiervan zouden je de volgende keer zomaar een forum-verbanning kunnen opleveren.
Volgens hun algemene voorwaarden zou je helemaal geen garantie hebben, zelfs geen maand.Geld terug is ook al niet mogelijk, alleen een tegoedbon. Dergelijke voorwaarden Kan ik me niet voorstellen.danielle1971 schreef:afgelopen donderdag heb ik bij used products in delft een telefoon gekocht
helaas dus weer niet!!!!
ik ben het gewoon zat.
kan dat zomaar?
http://www.usedproducts.nl/garantie-bepalingen/
Garantie bepalingen
U heeft (uitsluitend op vertoon van de aankoopbon) een maand garantie op uw aangekochte product. Dit houdt in dat indien het product niet goed functioneert, onze technische dienst dit zal trachten te verhelpen. Lukt dit niet dan kunt u het ruilen tegen een vergelijkbaar product, of ontvangt u een tegoedbon.
Op Cd’s, Dvd’s, Games, computersoftware, speakers, (brom)fietsen, mobiele telefoons en accu’s geven wij geen garantie. Deze producten kunnen uiteraard uitvoerig in onze winkels beoordeeld worden.
Dit zijn standaard bepalingen; per winkel kunnen er enige verschillen zijn.
-
Used Products Delft
Geachte,
Vorige week is mevrouw geholpen en hebben wij het probleem opgelost.
De eerste telefoon bleek inderdaad niet simlockvrij te zijn. Hierbij hebben wij binnen onze garantie proberen de telefoon wel simlockvrij te maken. Dit bleek helaas niet mogelijk te zijn ivm het toestel. Nu hadden wij een vergelijkbaar toestel meegegeven die helaas (ook voor ons) hetzelfde probleem gaf.
Hierbij hebben wij een totaal andere telefoon meegegeven en hebben wij niet verder gediscussieerd over het prijsverschil. Tot vandaag is dit probleem opgelost en mocht blijken dat hierna toch iets mis zijn dan valt alles binnen onze garantie.
Ik hoop iedereen voldoende geïnformeerd te hebben en dat hierbij duidelijk word dat wij er samen met de klant altijd elke klant 100% tevreden is met zijn aankoop bij het leukste pandjeshuis van Delft.
Tot ziens bij Used Products Delft!
Met vriendelijke groeten,
Henry Bettinger
Used Products Delft
Telefoonnummer: 015-7370484
Vorige week is mevrouw geholpen en hebben wij het probleem opgelost.
De eerste telefoon bleek inderdaad niet simlockvrij te zijn. Hierbij hebben wij binnen onze garantie proberen de telefoon wel simlockvrij te maken. Dit bleek helaas niet mogelijk te zijn ivm het toestel. Nu hadden wij een vergelijkbaar toestel meegegeven die helaas (ook voor ons) hetzelfde probleem gaf.
Hierbij hebben wij een totaal andere telefoon meegegeven en hebben wij niet verder gediscussieerd over het prijsverschil. Tot vandaag is dit probleem opgelost en mocht blijken dat hierna toch iets mis zijn dan valt alles binnen onze garantie.
Ik hoop iedereen voldoende geïnformeerd te hebben en dat hierbij duidelijk word dat wij er samen met de klant altijd elke klant 100% tevreden is met zijn aankoop bij het leukste pandjeshuis van Delft.
Tot ziens bij Used Products Delft!
Met vriendelijke groeten,
Henry Bettinger
Used Products Delft
Telefoonnummer: 015-7370484
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jul 2014 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Contactinformatie verwijderd
Reden: Contactinformatie verwijderd