LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] used products

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
danielle1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2014 21:10

used products

Ongelezen bericht door danielle1971 »

afgelopen donderdag heb ik bij used products in delft een telefoon gekocht
bij thuiskomst bleek dat er een simlock op zat,
gebeld naar de winkel en vrijdag langs gegaan om hem daar te brengen zodat ze hem simlock vrij konden maken
vanmiddag gebeld en toen bleek dat de telefoon niet simlockvrij gemaakt kon worden
ze hadden een ander toestel voor me
er werd mij verzekerd dat deze wel zou werken
helaas dus weer niet!!!!
ik ben het gewoon zat.
nu staat er in de winkel geen geld terug alleen tegoedbon.
kan dat zomaar?
ik heb toch gewoon recht op mijn geldterug of niet?

crazyme
Berichten: 8149
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: used products

Ongelezen bericht door crazyme »

Gekocht via internet of in een winkel ?

Is duidelijk toegezegd dat de (gebruikte?) telefoon simlock vrij zou zijn ?

danielle1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2014 21:10

Re: used products

Ongelezen bericht door danielle1971 »

Gekocht in de winkel.
En ik heb duidelijk gevraagd bij de eerste keer of alle providers konden . Ja werd er gezegd hij is simlock vrij en bij de tweede telefoon ook gen ook toen weer het zelfde antwoord.evraagd

crazyme
Berichten: 8149
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: used products

Ongelezen bericht door crazyme »

Ze moeten een product leveren wat voldoet aan de koopovereenkomst.

Lukt ze dat niet, dan wordt de koop ontbonden en krijg je het geld terug.

eleven
Berichten: 3044
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: used products

Ongelezen bericht door eleven »

danielle1971 schreef:afgelopen donderdag heb ik bij used products in delft een telefoon gekocht
bij thuiskomst bleek dat er een simlock op zat,
gebeld naar de winkel en vrijdag langs gegaan om hem daar te brengen zodat ze hem simlock vrij konden maken
vanmiddag gebeld en toen bleek dat de telefoon niet simlockvrij gemaakt kon worden
ze hadden een ander toestel voor me
er werd mij verzekerd dat deze wel zou werken

helaas dus weer niet!!!!
ik ben het gewoon zat.
nu staat er in de winkel geen geld terug alleen tegoedbon.
kan dat zomaar?
ik heb toch gewoon recht op mijn geldterug of niet?
Nog een poging wagen en een andere telefoon vragen en de SIM kaart meenemen en in de winkel testen.

tenormin
Berichten: 6824
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: used products

Ongelezen bericht door tenormin »

crazyme schreef:Ze moeten een product leveren wat voldoet aan de koopovereenkomst.

Lukt ze dat niet, dan wordt de koop ontbonden en krijg je het geld terug.
Wat jij schrijft: zo is het geregeld als je on line koopt; winkelaankoop mogen ze 3 keer proberen het goede te leveren, lukt het dan niet treedt pas geld terug regeling in het vizier. Dan hoeft ze ook geen tegoedbon te accepteren. Dit is dus nummer twee, nog een keer moet die toko de kans krijgen: of een nieuwe of centjes terug.

crazyme
Berichten: 8149
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: used products

Ongelezen bericht door crazyme »

tenormin schreef:
crazyme schreef:Ze moeten een product leveren wat voldoet aan de koopovereenkomst.

Lukt ze dat niet, dan wordt de koop ontbonden en krijg je het geld terug.
Wat jij schrijft: zo is het geregeld als je on line koopt; winkelaankoop mogen ze 3 keer proberen het goede te leveren, lukt het dan niet treedt pas geld terug regeling in het vizier. Dan hoeft ze ook geen tegoedbon te accepteren. Dit is dus nummer twee, nog een keer moet die toko de kans krijgen: of een nieuwe of centjes terug.
Die 3x is iets wat jij hebt bedacht. Dat is nergens formeel vastgelegd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: used products

Ongelezen bericht door olaf79 »

crazyme schreef:Ze moeten een product leveren wat voldoet aan de koopovereenkomst.

Lukt ze dat niet, dan wordt de koop ontbonden en krijg je het geld terug.
Niet alleen aan de koopovereenkomst. Een product moet ook geschikt zijn voor normaal gebruik. Dat is deze dus duidelijk niet. Ik zou de koop ontbinden, want nu kost het je alleen maar geld door er steeds heen te moeten gaan.

tenormin
Berichten: 6824
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: used products

Ongelezen bericht door tenormin »

eleven schreef: Wat je schrijft is wederom fout. :mrgreen:
Als je het niet weet, dan reageer niet, was al een tijd geleden mijn tip. :shock:
http://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontev ... accepteren

alfatrion
Berichten: 22621
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: used products

Ongelezen bericht door alfatrion »

danielle1971 schreef:ik ben het gewoon zat.
nu staat er in de winkel geen geld terug alleen tegoedbon.
kan dat zomaar?
ik heb toch gewoon recht op mijn geldterug of niet?
U heeft recht op uw geld terug, wanneer de verkoper niet binnen een redelijke tijd of zonder ernstige overlast het toestel door een conform exemplaar heeft vervangen (art. 7:22 BW). U heeft een maal een vervangend toestel gehad welke niet voldeed. Maar ik heb het vermoeden dat dit allemaal in een zeer kort tijdsbestek heeft plaats vonden. En dus denk ik dat u iets meer geduld moet hebben.

tenormin
Berichten: 6824
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: used products

Ongelezen bericht door tenormin »

alfatrion schreef: U heeft recht op uw geld terug, wanneer de verkoper niet binnen een redelijke tijd of zonder ernstige overlast het toestel door een conform exemplaar heeft vervangen (art. 7:22 BW). U heeft een maal een vervangend toestel gehad welke niet voldeed. Maar ik heb het vermoeden dat dit allemaal in een zeer kort tijdsbestek heeft plaats vonden. En dus denk ik dat u iets meer geduld moet hebben.
Dat was wat ik allereerst duidelijk probeerde te maken, (later met link naar de consuwijzer); denk dat sommige mensen ietwat in de war raken met kopen in stenen winkel en online. Daar zijn rechten en plichten anders wettelijk geregeld.

witte angora
Berichten: 30261
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: used products

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe heet die winkel ook al weer? Used products? Juist ja...

Misschien is het dan beter de simkaart mee naar de winkel te nemen, en ter plekke uit te proberen? Kun je meteen even controleren of alles nog werkt.

alfatrion
Berichten: 22621
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: used products

Ongelezen bericht door alfatrion »

tenormin schreef:Dat was wat ik allereerst duidelijk probeerde te maken, (later met link naar de consuwijzer); denk dat sommige mensen ietwat in de war raken met kopen in stenen winkel en online. Daar zijn rechten en plichten anders wettelijk geregeld.
Het is niet zo dat een stenen winkel het drie keer mag proberen. Als het herstel of vervanging van een product vier weken heeft geduurd en daarna nog altijd defect is, dan zie ik daarin voldoende reden om direct te kunnen ontbinden.

tenormin
Berichten: 6824
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: used products

Ongelezen bericht door tenormin »

alfatrion schreef:
tenormin schreef:Dat was wat ik allereerst duidelijk probeerde te maken, (later met link naar de consuwijzer); denk dat sommige mensen ietwat in de war raken met kopen in stenen winkel en online. Daar zijn rechten en plichten anders wettelijk geregeld.
Het is niet zo dat een stenen winkel het drie keer mag proberen. Als het herstel of vervanging van een product vier weken heeft geduurd en daarna nog altijd defect is, dan zie ik daarin voldoende reden om direct te kunnen ontbinden.
Ik baseer me op de antwoorden van zoekster, u welbekend. Dat het een maximum mag zijn voor de stenen winkel. Dan hoeft koopster/kopers geen genoegen te nemen met een tegoedbon maar geld terug.

alfatrion
Berichten: 22621
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: used products

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat verkoper het recht zouden hebben om het product drie keer te herstellen is een mythe. Het staat niet in de wet. Het komt niet terug in de jurisprudentie. Het is niet terug te lezen in kamerstukken van de behandeling van deze wet. En in de litteratuur komt dit ook niet terug. Als zoekster iets zegt dan is dat zeker iets om sierreus naar te kijken, maar in dit geval gaat het om een mythe.
Artikel 7:22 lid 1 BW schreef:Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
a. de overeenkomst te ontbinden, tenzij (...);
b. de prijs te verminderen (...).
Een consument heeft het recht om de koop te ontbinden of verminderen, maar
Artikel 7:22 lid 1 BW schreef:2. De in lid 1 bedoelde bevoegdheden ontstaan pas wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn of van de verkoper niet gevergd kunnen worden, danwel de verkoper tekort is geschoten in een verplichting als bedoeld in artikel 21 lid 3.
alleen als de verkoper tekort is geschoten zijn verplichting om
Artikel 7:21 lid 3 BW schreef:De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper zijn verplichting na te komen om het product,
Artikel 7:21 lid 1 BW schreef:Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits (...);
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij (...).
naar keuze van de koper, het ontbrekende af te leveren, het product te herstellen of te vervangen.
Hof Amsterdam, 1 maart 2007, 1818/05, ECLI:NL:GHAMS:2007:BA9978 schreef:Voorts staat vast dat de eerste aflevering van de (eettafel en de) zes stoelen bijna driemaanden na afloop van de verwachte levertijd (van 12 weken) plaatsvond en dat het vervolgens geen drie maar circa vijf weken duurde voordat de stoelen met – wederom - een stoffering, die niet aan de daaraan te stellen eisen voldeed, opnieuw bezorgd werden.
Reeds daarom moet geoordeeld worden dat [verkoper] [zijn] verplichting tot “herstel van de afgeleverde zaak” (art. 7:21 lid 1 sub b BW) niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper (art. 7:21 lid 3 BW) is nagekomen en [koper] dus gebruik mocht maken van de hem ingevolge de wet toekomende bevoegdheden, waaronder die tot vermindering van de prijs overeenkomstig art. 7:22 lid 1 sub b BW.
Hier heeft de verkoper slechts één keer de mogelijkheid gehad om het product te herstellen. Dit was voor het gerechtshof voldoende om te oordelen dat de koper er nu ook kon kiezen om de koop te ontbinden of prijsvermindering toe te passen.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 07 jul 2014 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.

juri38
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2014 20:52

Re: used products

Ongelezen bericht door juri38 »

U zou zich kunnen afvragen of deze vervanger wel voldoet aan uw originele aankoop. Het gaat hier om tweedehands producten.
Dus als men u de ene keer een Samsung geeft en de volgende keer een LG, hoeft u dat niet te accepteren, omdat beide merken verschillend zijn van kwaliteit. Dat geldt nog meer als de specificaties niet volledig hetzelfde zijn.

alfatrion
Berichten: 22621
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: used products

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat ene van het merk Samsung is en de andere van het merk LG is doorgaans op zichzelf al voldoende. Het merk is ook een producteigenschap.

Radar
Site Admin
Berichten: 5560
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: used products

Ongelezen bericht door Radar »

Een forumtopic is niet de plek om onderlinge vetes uit te vechten, om elkaar te beledigen of om op de man (of vrouw) te spelen. Er zijn diverse wegen om vermeend forummisbruik te melden bij de Moderator. Een bericht op het forum plaatsen behoort daar NIET toe. Uit dit topic zijn dan ook wederom diverse ruzieberichten verwijderd.

Wij wijzen jullie graag nog even op de gedragsregels waarmee jullie als forumgebruiker akkoord zijn gegaan. Overtredingen hiervan zouden je de volgende keer zomaar een forum-verbanning kunnen opleveren.

trail46
Berichten: 1069
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: used products

Ongelezen bericht door trail46 »

danielle1971 schreef:afgelopen donderdag heb ik bij used products in delft een telefoon gekocht
bij thuiskomst bleek dat er een simlock op zat,
gebeld naar de winkel en vrijdag langs gegaan om hem daar te brengen zodat ze hem simlock vrij konden maken
vanmiddag gebeld en toen bleek dat de telefoon niet simlockvrij gemaakt kon worden
ze hadden een ander toestel voor me
er werd mij verzekerd dat deze wel zou werken
helaas dus weer niet!!!!
ik ben het gewoon zat.
nu staat er in de winkel geen geld terug alleen tegoedbon.
kan dat zomaar?
ik heb toch gewoon recht op mijn geldterug of niet?
Volgens hun algemene voorwaarden zou je helemaal geen garantie hebben, zelfs geen maand.Geld terug is ook al niet mogelijk, alleen een tegoedbon. Dergelijke voorwaarden Kan ik me niet voorstellen.
http://www.usedproducts.nl/garantie-bepalingen/
Garantie bepalingen

U heeft (uitsluitend op vertoon van de aankoopbon) een maand garantie op uw aangekochte product. Dit houdt in dat indien het product niet goed functioneert, onze technische dienst dit zal trachten te verhelpen. Lukt dit niet dan kunt u het ruilen tegen een vergelijkbaar product, of ontvangt u een tegoedbon.

Op Cd’s, Dvd’s, Games, computersoftware, speakers, (brom)fietsen, mobiele telefoons en accu’s geven wij geen garantie. Deze producten kunnen uiteraard uitvoerig in onze winkels beoordeeld worden.

Dit zijn standaard bepalingen; per winkel kunnen er enige verschillen zijn.

Used Products Delft
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2014 13:01

Re: used products

Ongelezen bericht door Used Products Delft »

Geachte,

Vorige week is mevrouw geholpen en hebben wij het probleem opgelost.
De eerste telefoon bleek inderdaad niet simlockvrij te zijn. Hierbij hebben wij binnen onze garantie proberen de telefoon wel simlockvrij te maken. Dit bleek helaas niet mogelijk te zijn ivm het toestel. Nu hadden wij een vergelijkbaar toestel meegegeven die helaas (ook voor ons) hetzelfde probleem gaf.

Hierbij hebben wij een totaal andere telefoon meegegeven en hebben wij niet verder gediscussieerd over het prijsverschil. Tot vandaag is dit probleem opgelost en mocht blijken dat hierna toch iets mis zijn dan valt alles binnen onze garantie.

Ik hoop iedereen voldoende geïnformeerd te hebben en dat hierbij duidelijk word dat wij er samen met de klant altijd elke klant 100% tevreden is met zijn aankoop bij het leukste pandjeshuis van Delft.

Tot ziens bij Used Products Delft!

Met vriendelijke groeten,
Henry Bettinger
Used Products Delft
Telefoonnummer: 015-7370484
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jul 2014 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Contactinformatie verwijderd

Gesloten