LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabinetsreactie aandelenlease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JS
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 jul 2004 21:46

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door JS »

Piet en de andere mensen van Payback doen prima werk en zijn zeer behulpzaam!
mvg JS

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door JH »

De nieuwe normen en waarden van onze overheid:
Ieder voor zich, ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Oog om oog, tand om tand.

Misschien moeten we ons dan maar zo gedragen met onze volgende acties en tijdens het kamerdebat dit ook laten merken
:?: :?: :?: :?: :?: :roll: :cry:

De tijd zal het leren Uiteindelijk zal het ook bij Pb gaan om ieder voor zich en laat de rest maar stikken.

Robert Jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:45

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Beste JH

Ik reageer niet vaak op het FORUM maar dit schiet mij toch een beetje
in het verkeerde keelgat.

Als lid van PB en contactpersoon voor Geld/Ov kan ik je melden
dat PB er is om elkaar te helpen en ondersteunen.
Ook kan ik je melden dat er veel in gang is gezet om gezamenlijk de
strijd tegen DEXIA aan te gaan.
Dit komt mischien niet direct aan de orde op dit FORUM maar je zou je
eerst eens moeten verdiepen in de materie alvorens je dit soort onzin
op het FORUM ventileert.
gr
Robert Jan

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Hollander »

Piet, dank voor je uitgebreide reactie. Ons verschil van mening zit in het volgende. Jij schrijft:
De overheid heeft van onze “zorg” maatschappij een “zoek het zelf maar uit” maatschappij gemaakt.
Dat vind ik juist goed. Ik zoek dingen zelf uit. Ik ga zelf de strijd aan, of als dat niet mogelijk is in groepsverband. (daar heb je nu verenigingen en stichtingen voor om elkaar te helpen.).

Niet gelijk een apparaat ambtenaren dat voor me klaarstaat, maar zelf knokken. De overheid is in laatste instantie een vangnet, niet in eerste instantie een collectieve zorginstelling waar we fijn met z'n allen aan een ambtenarenzorginfuus liggen.

Robert Jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:45

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Beste Hollander,

Ik kan het, helaas voor jou, alleen maar met Piet eens zijn.

Wij, als volk, kiezen toch ons kabinet/regering om voor ONS de
zaken te regelen en het land te regeren.

Mogen we dan ook kritisch zijn als ze er niets van bakken als ze bezig zijn om de primaire zorg voor het VOLK te versoberen.

Niet iedereen is in staat om voor zichzelf alles te regelen.
Dat jij dat wel kunt is voor jou alleen maar goed.
Denk ook eens aan diegenen die dat dus niet kunnen!!!
gr
Robert Jan

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Hollander »

Denk ook eens aan diegenen die dat dus niet kunnen!!!
Voor diegenen hebben we goede organisaties als Payback.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Janny »

Hier is natuurlijk verschil van inzicht over.
Het doel van de overheid is haar krachten en inspanningen ten dienste van de burgers te stellen.Zodat de burgers binnen het rechtssysteem veilig kunnen wonen en leven.

Dus niet bemoederen, maar kaders scheppen waarbinnen de burgers kunnen leven. Dit ontslaat geen enkele burger van haar verantwoordelijkheid, maar geeft ze wel zelfstandigheid,
ALS DE OVERHEID GOED FUNCTIONEERD.
De zwakken dienen beschermd en de sterken hun krachten voor elkaar aan te wenden.

Een minister heeft tot taak de zorg voor de burger, niet alleen individuele maar alle ingezetenen van NEDERLAND.

In die zin heeft ook de overheid haar taak om het rechtssysteem te beschermen. En niet "Zoek het zelf maar uit"

Robert Jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:45

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Beste Hollander

Toch makkelijk he hollander als je altijd op een ander kunt afgeven.

wordt eens volwassen.

gr
Robert Jan

Robert Jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:45

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Janny,


Leuke reactie jij begrijpt tenminst waar het ovetr gaat.

goed weekend,

gr
Robert Jan

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Janny »

dank je. evenzo allen een goed weekend.

nog een paar dagen en dan ga ik op vacantie. Waar naar toe>

dat laat ik maar zo. In iedergeval uitwaaien. en veel zien.

daarna gaan we er weer stevig tegenaan.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Captain-America »

Probleem inzake die minister is dat deze van een zogenaamde, elitaire en electorale, liberale politieke partij/club is.
Volgens deze leer, of hun intepretatie van dit alles, dient iedereen voor zichzelf te kunnen zorgen, zonder overheidsbemoeienis.

Ten dele ben ik het hiermee eens, maar een zijn uitzonderingen, zoals die er IMHO zijn m.b.t. de aandelenleaseaffaire.

Diverse overheidsinstanties hebben, al dan niet willens en wetens, hun werk niet voldoende gedaan. Dit heeft een bijzonder grote groep dermate gedupeerd et cetera, waarbij zij ook nog eens door de al eerder geschetste omstandigheden een ongelijke rechtpositie hebben.
Zie hiervoor onder meer de CGA eindrapportage.

In die gevallen, zo ben ik van mening, dient de overheid wel degelijk haar verantwoording te nemen.

Helaas zal dit, voor zover dit gebeurd, pas na een parlementaire enquete o.i.d. noodzakelijk blijken te zijn.

Anyway, wij geven niet op en gaan door. De onderste steen zal boven komen, recht zal er gedaan worden aan iedere gedupeerde.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Chris G »

27-08-2004

Zalm wint ego-oorlogje van De Geus

Door Jean Dohmen en Yvonne Wiggers

Op het eerste gezicht hamerde het kabinet deze week moeiteloos het ene na het andere netelige dossier voor Prinsjesdag af. Maar achter de schermen namen de irritaties snel toe. Gerrit Zalm spuwde vuur toen anonieme ambtenaren hem in de pers zwart probeerden te maken. Gisteren nam hij wraak op Aart Jan de Geus.


De bom barste toen een landelijke krant Zalm donderdag op basis van anonieme 'bronnen rond het kabinet' aanwees als de grootste politieke stoorzender bij de zoektocht naar maatregelen om de impopulaire ingrepen in de vut te verzachten. Zalm voelde zich enorm in zijn kruis getast, omdat hij al weken zijn best deed om wat voor de oudere werknemers te doen.

,,Dat heeft me zeer gestoord'', gaf Zalm gisteren grif toe. Hij weet als geen ander wat imagoschade kan aanrichten, sinds de LPF hem in het roerige najaar van 2002 afschilderde als de kwade genius die de stekker uit het rammelende eerste kabinet-Balkenende had getrokken. Dat had hij helemaal niet gedaan, maar het imago van een onbetrouwbaar sujet kleeft nog steeds aan hem.

De entourage van Zalm had sterke vermoedens dat de anonieme afzenders afkomstig waren uit kringen rond minister Aart Jan de Geus van Sociale Zaken en een handvol andere praatgrage CDA'ers. Al meer dan een week doken er tot ergernis van Zalm in de media vertrouwelijke en voor Financiën vervelende feiten op uit de belastingplannen.

Ambtenaren van Zalm hadden die artikelen minutieus op vingerafdrukken van bronnen onderzocht en waren tot de conclusie gekomen dat de informatie alleen maar afkomstig kon zijn van de collega's van Sociale Zaken. ,,Ze hebben de blaren op hun tong gekletst'', vat een ambtenaar de oplopende ergernis aan het Korte Voorhout in Den Haag samen. ,,Door dat soort acties is de formatie tussen CDA en PvdA ook stukgelopen.''

Zalm zon op wraak. Hij wist dat hij daarbij op de stilzwijgende steun van Jan Peter Balkenende kon rekenen. De premier ergert zich al sinds zijn aantreden aan het gelek van zo ongeveer alles waar in Den Haag het stempel 'vertrouwelijk' op staat. Het gewraakte krantenartikel was ook de premier, die met zijn medewerkers elke ochtend alle kranten spelt, niet ontgaan.

In de ministerraad koos hij die donderdag openlijk de kant van Zalm. Hij 'betreurde' de anonieme steken naar zijn vice-premier en drukte de ministers nog een keer op het hart dat het afgelopen moet zijn met het eeuwige gelek.

Het grote publiek merkte er die middag niets van dat de irritaties bij Zalm inmiddels bijbelse proporties hadden aangenomen. De Geus en Zalm vertelden de pers 's middags samen vrolijk lachend dat het kabinet nét een akkoord had gesloten over het herstel van de koopkracht van minima en AOW'ers. Alles leek koek en ei. Maar het lachen zou De Geus de volgende ochtend vergaan.

Het kabinet was het namelijk ook eens geworden over een plan om de bezuinigingen op de vut flink te verzachten. Afgesproken was echter dat goede nieuws pas na de ministerraad van gisteren bekend te maken, ook omdat Zalm nog een handvol getallen moest laten doorrekenen. ,,We besloten meneer De Geus een koekje van eigen deeg te geven'', zegt een bron op Financiën.

De Geus wilde het goede nieuws dolgraag wereldkundig maken, maar zover zou het niet komen. Zijn medewerkers verslikten zich de volgende ochtend in hun koffie toen een grote landelijke krant met chocoladeletters op de voorpagina het nieuws bracht dat niet hij, maar Gerrit Zalm zelf de vut had gered. De wraak sloeg in als een bom in het kamp van De Geus. Die moest genoegen nemen met een gezamenlijk persbericht van hem en Gerrit Zalm.


http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1093584169610.html

Gesloten