Dat mag alleen als het ook voor Nederlanders geldt. Bijkomend voordeel is wel dat alle strandtenten en vakantieparken langs de kust hun deuren kunnen sluiten en we weer mooie lege kustgebieden krijgen.sjohie schreef:Dan stel ik voor dat wij tol heffen op de Nederlandse wegen, vaarwegen en sporen. Eens kijken wat de Duitsers daar van vinden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Hetzelfde wat ze vinden van de tolheffingen in Frankrijk, Spanje, Italië enz.sjohie schreef:Dan stel ik voor dat wij tol heffen op de Nederlandse wegen, vaarwegen en sporen. Eens kijken wat de Duitsers daar van vinden.
Alleen Nederland wil wel tol heffen, maar dan de accijns en wegenbelasting niet verlagen, misschien wel nog verhogen.

Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Zodra er in Nederland maar iets wordt gezegd over kilometerbeprijzing, tolheffing, spitsheffing en andere vormen van betalen naar gebruik of tol, staat half Nederland op zijn achterste benen. Stel je voor dat ze iets veranderen. Maar als Duitsland wel zo verstandig is om een vorm van tol in te voeren, is het ineens 'Nederland sulletjesland'. Tsja... geeft al aan hoe opportunistisch de gemiddelde Nederlandse kiezer is.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Het is er nog niet door,belgie wilde ook,maar kreeg niet voor elkaar...
Maar goed,ik vind prima maar dan ned ook gaan vorderen,onze wegen moeten ook onderhouden worden en hoe,
Dan kunnen alle duitsers,polen etc gaan betalen en bij ons compenseren...nee dat zien die sullejes niet,die gaan tolheffen en wij gaan meeste betalen...immers zijn allemaal onze buren..
Eerst maar zien of het er komt,
Jaarvignet heb je er met 1 x tanken niet uit?? 150 euro
Ps je plakt je raam vol als je duitsland gaat,sommige plaatsten dusseldorf etc heb je al milleuvignet nodig...staat leuk op je raam...not..
Maar goed,ik vind prima maar dan ned ook gaan vorderen,onze wegen moeten ook onderhouden worden en hoe,
Dan kunnen alle duitsers,polen etc gaan betalen en bij ons compenseren...nee dat zien die sullejes niet,die gaan tolheffen en wij gaan meeste betalen...immers zijn allemaal onze buren..
Eerst maar zien of het er komt,
Jaarvignet heb je er met 1 x tanken niet uit?? 150 euro
Ps je plakt je raam vol als je duitsland gaat,sommige plaatsten dusseldorf etc heb je al milleuvignet nodig...staat leuk op je raam...not..
-
- Berichten: 33190
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Ik denk dat jij mijn gedachtengang niet zo goed kent, kweenie... Ik hoor dus tot de andere helft die niet op zijn achterste benen staat. Ik zie een hoop dingen die naar mijn mening heel anders zouden kunnen. Maar die andere dingen vallen buiten dit topic.kweenie schreef:Zodra er in Nederland maar iets wordt gezegd over kilometerbeprijzing, tolheffing, spitsheffing en andere vormen van betalen naar gebruik of tol, staat half Nederland op zijn achterste benen. Stel je voor dat ze iets veranderen. Maar als Duitsland wel zo verstandig is om een vorm van tol in te voeren, is het ineens 'Nederland sulletjesland'. Tsja... geeft al aan hoe opportunistisch de gemiddelde Nederlandse kiezer is.
Van mij mag er ook in Nederland een vignet komen; als er dan ook korting op de wegenbelasting wordt gegeven.
Nog mooier is het als het Europees geregeld gaat worden. Sticker op de ruit met een of andere zender er in of wat dan ook; tolpoortje boven de weg; en dan één euro (of per gewichtsklasse een bedrag) per land waar je die dag doorheen rijdt. Dan zou de wegenbelasting misschien ook helemaal afgeschaft kunnen worden. De weinigrijders betalen dan weinig; de veelrijders een beetje meer.
Maar verklaar me verder maar voor gek met dit idee, mag.
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Was niet persoonlijk tegen jou bedoeld, maar die term dekt wel mooi de lading van hoe veel mensen er tegenaan kijken: als Nederland wil kijken of er meer kan worden afgerekend naar gebruik, dan is het land te klein. Maar als andere landen zoiets invoeren, wordt er moord en brand geschreeuwd en óók naar de regering gewezen, dat die ook zoiets moet invoeren.
Tenminste, ik kan mij de koppen van de Telegraaf al indenken.
(overigens wil ik je hierover zeker niet voor gek verklaren. In tegendeel. Maar waarschijnlijk horen wij niet tot de hardst schreeuwende groep.)
Tenminste, ik kan mij de koppen van de Telegraaf al indenken.
(overigens wil ik je hierover zeker niet voor gek verklaren. In tegendeel. Maar waarschijnlijk horen wij niet tot de hardst schreeuwende groep.)
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Vergeet niet dat wat ik hoor de wegenbelasting in duitsland en de bezine een stuk lager zijn.
Hier in nederland geld werkelijk de auto is melkkoe.
Betalen per gebruik met hele lage wegenbelasting zou me wel bevallen, scheelt hoop geld.
Hier in nederland geld werkelijk de auto is melkkoe.
Betalen per gebruik met hele lage wegenbelasting zou me wel bevallen, scheelt hoop geld.
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Maar omdat die wegenbelasting (die wij overigens helemaal niet hebben) en de accijnzen in Duitsland zo veel lager zijn, moeten ze iets als tol gaan invoeren om genoeg geld binnen te krijgen om de wegen te onderhouden. Als je de kwaliteit van de Nederlandse wegen vergelijkt met die in Duitsland mogen we blij zijn dat wij zoveel mogen betalen: het is hier stukken beter. Ga maar eens in een regenbui in Duitsland de snelweg op. Dan ben je erg blij als je de grens naar Nederland mag passeren.sadfly schreef:Vergeet niet dat wat ik hoor de wegenbelasting in duitsland en de bezine een stuk lager zijn.
Hier in nederland geld werkelijk de auto is melkkoe.
Betalen per gebruik met hele lage wegenbelasting zou me wel bevallen, scheelt hoop geld.
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Daarvoor zijn in andere landen en niet alleen in Duitsland verkeersborden aangebracht, waar je vaart moet minderen bij regen.GJvdZ schreef:Maar omdat die wegenbelasting (die wij overigens helemaal niet hebben) en de accijnzen in Duitsland zo veel lager zijn, moeten ze iets als tol gaan invoeren om genoeg geld binnen te krijgen om de wegen te onderhouden. Als je de kwaliteit van de Nederlandse wegen vergelijkt met die in Duitsland mogen we blij zijn dat wij zoveel mogen betalen: het is hier stukken beter. Ga maar eens in een regenbui in Duitsland de snelweg op. Dan ben je erg blij als je de grens naar Nederland mag passeren.sadfly schreef:Vergeet niet dat wat ik hoor de wegenbelasting in duitsland en de bezine een stuk lager zijn.
Hier in nederland geld werkelijk de auto is melkkoe.
Betalen per gebruik met hele lage wegenbelasting zou me wel bevallen, scheelt hoop geld.
Bij regen zijn snelheid niet aanpassen, ook hier in Nederland is hufterig.
En een vergelijking met Duitsland wat het wegennet betreft loopt al mank.
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Het gaat juist wel om de vergelijking van de wegenkwaliteit. De kwaliteit van de Nederlandse wegen is behoorlijk veel beter dan die in veel andere landen. Dat kost natuurlijk een hoop geld, maar je krijgt er ook wel wat voor terug. Dus als steeds het riedeltje over auto en melkkoe, vergeleken met het buitenland, wordt genoemd, dan moet je ook kijken naar wat je ervoor terug krijgt.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30 jun 2014 11:05
- Locatie: Culemborg
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Ze doen het immers voor het vernieuwen van de wegen, vind het niet erg als ik mee moet betalen als ik even naar Duitsland ga. maar het moet niet zo zijn dat buitenlanders alles moeten betalen en de Duitsers zelf niets.
maar ik ga ervan uit dat hun ook hun kosten hebben.
En zeg nou zelf, zou jij liever hebben dat je zelf meer betaald of dat toeristen een kleine bijdrage doen

En zeg nou zelf, zou jij liever hebben dat je zelf meer betaald of dat toeristen een kleine bijdrage doen

Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Dat is onzin, want de Duitser betalen via de wegenbelasting hun bijdrage.AltijdLente schreef:Ze doen het immers voor het vernieuwen van de wegen, vind het niet erg als ik mee moet betalen als ik even naar Duitsland ga. maar het moet niet zo zijn dat buitenlanders alles moeten betalen en de Duitsers zelf niets.maar ik ga ervan uit dat hun ook hun kosten hebben.
En zeg nou zelf, zou jij liever hebben dat je zelf meer betaald of dat toeristen een kleine bijdrage doen
Van de buitenlanders wordt een tol gevraagd, om het wegennet te gebruiken, net zoals ik al eerder heb vermeld, het in andere landen het geval is.
Frankrijk heeft geen wegenbelasting, maar de mensen moeten hun bijdrage via de tol betalen.
Dat in Duitsland ook de nationale wegen betaald moeten worden, dat er geen alternatief is, vind ik als groot min punt.
Maar er is ja nog niet het laatste word gesproken.
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
En hier zie ik - zuiden des lands - zéker 15% van de auto's (en motoren, en brommers) met Belgisch, Hongaars, Pools, Roemeens, Bulgaars en Ests kenteken rondrijden. Op mijn route naar het werk váák dezelfde auto's. Die dus ook élke dag hier rijden. Maar wegenbelasting betalen ho maar. En hoezo één Europa?
Het slaat nergens op. Ik ben er voor om in heel Europa de wegenbelasting af te schaffen en over te gaan op een heffing op de benzine. Moet er alleen wel even geregeld worden dat de diverse regeringen dat geld ook inderdaad gebruiken voor het wegennet, en niet zoals hier om de financiële gaten mee te dichten. En dan al die tolplannen in de prullenbak. Die poorten kosten ook geld.
Het slaat nergens op. Ik ben er voor om in heel Europa de wegenbelasting af te schaffen en over te gaan op een heffing op de benzine. Moet er alleen wel even geregeld worden dat de diverse regeringen dat geld ook inderdaad gebruiken voor het wegennet, en niet zoals hier om de financiële gaten mee te dichten. En dan al die tolplannen in de prullenbak. Die poorten kosten ook geld.
-
- Berichten: 33190
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
De benzineprijzen zouden schrikbarend stijgen. Stel, een auto in de klasse 850-950 kilo, dat is zo'n 25 euro wb per maand, 300 per jaar. Als je gemiddeld 10.000 kilometer per jaar rijdt, in een auto die 1:14 rijdt, is dat 700 liter benzine, om aan die 300 per jaar te komen is dus zo'n 43 cent per liter. Ok, het scheelt wel die 25 euro wegenbelasting, en inderdaad, er zouden een hele hoop dingen niet meer nodig zijn. Minder bureaucratie (immers geen wb), geen vignetten, geen tolpoorten...Miepje1 schreef:En hier zie ik - zuiden des lands - zéker 15% van de auto's (en motoren, en brommers) met Belgisch, Hongaars, Pools, Roemeens, Bulgaars en Ests kenteken rondrijden. Op mijn route naar het werk váák dezelfde auto's. Die dus ook élke dag hier rijden. Maar wegenbelasting betalen ho maar. En hoezo één Europa?
Het slaat nergens op. Ik ben er voor om in heel Europa de wegenbelasting af te schaffen en over te gaan op een heffing op de benzine. Moet er alleen wel even geregeld worden dat de diverse regeringen dat geld ook inderdaad gebruiken voor het wegennet, en niet zoals hier om de financiële gaten mee te dichten. En dan al die tolplannen in de prullenbak. Die poorten kosten ook geld.
En zeer waarschijnlijk zouden mensen nog veel meer gemotiveerd worden zuinig en minder te gaan rijden...
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: Tol op alle Duitse wegen vanaf 2016
Een heleboel vliegen in een klap. Is er ook minder geld nodig voor uitbreiding en onderhoud van het wegennet. Het scheelt ook nog fijnstof, verkeerslawaai en auto-ongelukken. Direct Europees invoeren dat plan.witte angora schreef: En zeer waarschijnlijk zouden mensen nog veel meer gemotiveerd worden zuinig en minder te gaan rijden...
Hoe lossen we tanken buiten de EU op? Het verlaten van een land mag alleen met een volle benzinetank?