LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiedirect

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
michaelrutten68

Energiedirect

Ongelezen bericht door michaelrutten68 »

2 jaar geleden een conflict gehad met Energiedirect, nu meer dan een jaar later nog steeds een conflict. Nu sturen zij een eigen incassobureau omdat ik openstaande factuur niet wil voldoen. Zij beweren dat zij ondanks dat zij geen leverancier meer zijn alsnog een maand mogen door factureren...wat een onzin.

Het is echt een oplichtzooitje. Waarom wordt hier niet beter naar gekeken door de overheid? Als ik al zie hoeveel klachten en problemen mensen hebben met deze organisatie zou er toch echt iemand wakker moeten worden. Ik laat het nu in ieder geval voorkomen bij de rechtbank.

Jantje7

Re: Energiedirect

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U beweerd dat ze niet mogen incasseren als het contract is afgelopen. Waarschijnlijk bent u abuis. Indien in de eindafrekening gerekend is met de door u niet betaalde factuur zit u echt fout. Controleer het aantal keren dat uw maandelijks voorschot is afgeschreven en kijk of dit overeen komt met het bedrag op de eindafrekening. Mocht dit niet zo zijn krijgt u dus terecht te maken met een incassobureau.

henk51

Re: Energiedirect

Ongelezen bericht door henk51 »

Het is echt een oplichtzooitje. Waarom wordt hier niet beter naar gekeken door de overheid? Als ik al zie hoeveel klachten en problemen mensen hebben met deze organisatie zou er toch echt iemand wakker moeten worden. Ik laat het nu in ieder geval voorkomen bij de rechtbank.

Er zijn klachten over elke energie leverancier te vinden op klachten/consumenten forums is logisch toch,er worden alleen maar klachten vermeld.Er gaat bij iedereen wel eens wat fout ook bij u toch wel eens?
Vele klachten zijn echter aan hun eigen handelswijze/denkwijze te wijten.
Volg de raad van jantje7 eens. Misschien komt u dan tot een heel andere mening.
Gewoon rekenmachientje erbij voorschotbedragen optellen en controleren met eindnota,wel goed op betaaltermijn letten ze factureren achteraf.Daar zit misschien ook al een denkfout.

gr Henk

Gesloten