LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ('Klantenservice') Groupon is waardeloos

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Frits_8

('Klantenservice') Groupon is waardeloos

Ongelezen bericht door Frits_8 »

Ik heb me helaas laten verleiden om een aankoop te doen bij Groupon, namelijk een set van 3 trolley koffers twv €129,99. Helaas bleek dat de kleinste koffer een scheur had in de behuizing.

Hieronder even een overzicht:

02-06: Aankoop trolley koffers

06-06: Koffers afgeleverd

06-06: Direct telefonisch contact gehad met Groupon. Reactie Groupon: Vervelend, we sturen direct een retourformulier via de mail.

16-06: Opnieuw telefonisch contact gehad met Groupon met de vraag waar mijn retourformulier bleef. Reactie Groupon: Er moet iets fout zijn gegaan, we sturen deze opnieuw naar je toe.

18-06: Opnieuw telefonisch contact gehad met Groupon met de vraag waar mijn retourformulier bleef. Reactie Groupon: We hebben een storing gehad met onze mail server. We sturen het retourformulier direct naar je toe via de mail.

19-6: Mail gestuurd naar de klanten’service’ van Groupon, nog een keer het hele verhaal gedaan. Opnieuw geen reactie.

24-6: Telefonisch contact gehad met Groupon. Reactie Groupon: Wat ontzettend vervelend om te horen. Ik ga dit oplossen. U wordt binnen een dag teruggebeld… Uiteindelijk weer niks gehoord.

28-6: Telefonisch contact gehad met Groupon. Na 18 minuten kwam mevrouw van de klanten’service’ ermee dat dit onder de garantie viel en ik zelf contact op moet nemen met de leverancier in FRANKRIJK!!

08-7:
Beste meneer -----,
Wat vervelend te vernemen dat u uw product defect heeft ontvangen.

Ik heb de retour adres voor u nagevraagd en dat is
Retouradres leverancier :
24 RUE LAUGIER
PARIS 17, PARIS 75017
FR

Als u uw product heeft teruggestuurd kunt u uw verzendbewijs (incl. T&T) op sturen naar ons voor een terugbetaling.
Mijn excuses dat u uw product defect heeft ontvangen en vertrouw u voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Madhuri

09-07:
Bedankt voor je mail. Eindelijk eens goed nieuws, mijn complimenten!
Ik heb de koffers zojuist retour verzonden. Track & Trace: **
In de bijlage zit het verzendbewijs en de bon. (Verzendkosten zijn €35,30)
Totale som bedraagt dus €129,95 + €35,30 = €165,25 te ontvangen op rekeningnummer IBAN: *****

Gr. Frits

10-7:
Beste meneer ----,
Bedankt voor het opsturen van uw Track en Trace code.

Wij hebben uw zending kunnen traceren en hebben besloten het aankoopbedrag van de deal: "Set van 3 Leonardo trolleys in verschillende maten" aan u terug te betalen. In dit geval ontvangt u een terugbetaling van 129,99 euro.

Wij vragen u vriendelijk er rekening mee te houden dat een transactie naar uw bankrekening vijf à tien werkdagen in beslag kan nemen.

Indien u een vergoeding wenst voor de gemaakte retourskosten adviseren wij u contact op te nemen met Brand Developpement. Zoals aangegeven in onze algemene voorwaarden, vergoeden wij geen verzendkosten voor geretourneerde producten.
Ik vertrouw erop u van de nodige informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,
judy
Customer Support

11-7:
Hallo Judy,

Zoals je collega aan mij laat weten vergoeden jullie in mijn geval ook de retourkosten.
Kan je dit ook regelen?

Groet,
Frits

14-7:
Beste meneer ---,

Naar aanleiding van uw bericht waarin u aangaf de retourkosten te willen ontvangen kan ik u het volgende meededelen.

De retourkosten zoals vermeld in onze algemene voorwaarden worden niet vergoed door ons, de kosten in dit geval zijn voor de klant. Als u alsnog wenst de verzendkosten vergoed te krijgen dan dient u contact te leggen met onze partner voor een vergoeding.

Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben over de verzendkosten.

Met vriendelijke groet,
Durmus
Groupon

Frits_8

Re: ('Klantenservice') Groupon is waardeloos

14-7:
Het komt er dus weer op neer dat ik opnieuw zelf contact op moet nemen met een vaag bedrijf in Frankrijk om nu mijn verzendkosten terug te krijgen a €36 Werkelijk schandalig natuurlijk! Nogmaals de tip: Mensen koop nooit wat bij Groupon!! :evil:. Laat je niet verleiden door een goedkope actie oid.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Frits_8 schreef:.......
Als u uw product heeft teruggestuurd kunt u uw verzendbewijs (incl. T&T) op sturen naar ons voor een terugbetaling.

Zoals je collega aan mij laat weten vergoeden jullie in mijn geval ook de retourkosten.
Even deze 2 regels eruit gehaald. Uit de eerste regel blijkt niet dat zijn ook de verzend/retourkosten aan u vergoeden. Er staat slechts dat zijn het T&T bewijs willen hebben om een terugbetaling te doen. Zoals het er staat kunt U het op 2 manieren uitleggen. Met de voorwaarden erbij slechts op 1 manier. En met het doen van een aankoop bent U akkoord gegaan met de voorwaarden die U waarschijnlijk niet gelezen hebt.

Dit alles neem overigens niet weg, dat dit geheel niet echt een schoonheidprijs verdiend voor de werkwijze van Groupon. Maar dat is een ander verhaal

Frits_8

Hoi Dirkie,

Klopt helemaal. In de mail staat het nogal op een onduidelijke manier.
Heb de bevestiging dat ik mijn retourkosten terug kan krijgen vooral telefonisch gekregen. Helaas dat niet opgenomen, maar je gaat er ook niet vanuit dat zoiets nodig is. Ondertussen weet ik helaas wel beter..

Gaat me niet zo zeer om de verzendkosten, maar puur de manier waarop zo'n bedrijf om gaat met hun klanten..

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Frits_8 schreef:Hoi Dirkie,

Klopt helemaal. In de mail staat het nogal op een onduidelijke manier.
Heb de bevestiging dat ik mijn retourkosten terug kan krijgen vooral telefonisch gekregen. Helaas dat niet opgenomen, maar je gaat er ook niet vanuit dat zoiets nodig is. Ondertussen weet ik helaas wel beter..

Gaat me niet zo zeer om de verzendkosten, maar puur de manier waarop zo'n bedrijf om gaat met hun klanten..
Daar zit dus het probleem..
Aan de telefoon kunnen ze u van alles beloven, maar tenzij u het heeft opgenomen, kunt u het nooit aantonen. Dat soort toezeggingen dus altijd op mail / schrift zien te krijgen.

Daarnaast, gezien de lange lijsten met klachten over met name Groupon, maar ook klonen hiervan, denk ik dat je het als gokken moet gaan zien. Het KAN goed gaan.. maar kans is groot dat het fout gaat.

Gesloten