op 4 april heb ik een bankstel binnen gekregen wat ik 6 weken eerder had besteld via OTTO, echter zat er een gat in de bank en wilde ik hier graag een oplossing voor.
OTTO zou een nieuw bankstel toe sturen en na overleg mocht ik het al geleverde kapotte bankstel houden staan tot het nieuwe was afgeleverd, met als voorwaarde dat ik een bedrag van €490,- moest over maken alvast als vooruitbetaling voor het over 6 weken geleverde bankstel.
het duurde ook weer 6 weken voor het werd geleverd (op een tijd die niet was afgesproken maar dat terzijde).
Ik heb gelijk gebeld om het bankstel op te komen halen wat kapot geleverd was ook dit zou 3 dagen duren voor hij opgehaald kon worden (ook het ophalen was zo'n 7 UUR later als de afgesproken tijd maar dat ook weer terzijde).
nu haalde wij de nieuwe bank uit de verpakking en was deze veel lichter van kleur, de naden lopen niet netjes in elkaar over, er zit een kastje bij wat aan de bank bevestigd moet worden, hier zaten geen montage gaten in. 35% van de benodigdheden om de bank in elkaar te zetten waren niet aanwezig (schroeven,poten etc), er zat een rug kussen bij de bank in een compleet andere kleur(bruin kussen bij een zwart grijs bankstel).
ik heb direct weer gebeld met OTTO om hier een melding van te maken en nogmaals naar een oplossing te zoeken.
Ik heb hier inmiddels meer dan 10 keer gebeld naar hun 0900 nummer met een wachttijd van 10 minuten voor er uiteindelijk eens word opgenomen en dan nog eens een gesprek van minimaal 10 minuten dit alles a 80 ct per minuut loopt al aardig in de kosten.
telkens werd er gezegd wij gaan dit doorzetten naar de afdeling die hier over gaat en u krijgt hier binnen 5 werkdagen reactie over, maar deze reactie blijft uit.
nu is het inmiddels 14 juli en heb ik 7-7-2014 mijn laatste klacht ingediend hier over en heb ik weer te horen gekregen binnen 5 werkdagen nemen wij contact hier over op dus 14-7-2014.
VANDAAG DUS!! en ben ik hier WEER niet over terug gebeld of gemaild.
inmiddels ben ik minimaal €50 kwijt aan telefoon kosten naar dit bedrijf en heb ik nu bij de laatste 2 klachten aangegeven dat ik niet van plan ben het resterende bedrag van €210,- te betalen!
ik heb voor gesteld gezien mijn telefoon kosten en de extreme onbeschofte behandeling en het kastje-muur systeem wat zij hanteren dat ik nog €10,- wil betalen en daarmee is voor mij de kous af!
nu er dus weer geen reactie is op mijn klacht en voorstel ga ik morgen maar weer bellen en dan ook aangeven dat ik hier bij tros radar melding van heb gemaakt en mocht het nog geen indruk maken ga ik nog meer instanties inschakelen want deze schofterige behandeling dit dit bedrijf hanteert moet een halt toe geroepen worden!
Ik zal ook NOOIT meer een bestelling doen bij OTTO en ook raad ik iedereen af dit te doen!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bestelling postorderbedrijf otto
Re: bestelling postorderbedrijf otto
nou wat een verhaal zeg, persoonlijk had ik niks vooruit betaald als iets niet goed is en ook niet die 10 euro en vind ik dat je heel veel geduld hebt gehad en dat met een telefoon rekening van nog eens 50 euro deze horen ze ook gewoon te vergoeden en wat dacht je van de tijd die ze te laat zijn de vrije dag die je ervoor moet nemen bij de meeste bedrijven krijg je de verzend kosten ook nog eens vergoed.
Ik zou je geld terug eisen en de bank laten ophalen en komen ze niet op tijd aan straat zetten dit heb ik ooit ook mee gemaakt en na 2x een afspraak niet nagekomen te zijn maar dan zijn ze optijd hoor.
Persoonlijk zou ik er nu wel werk van maken en je geld terug eisen en anders indd er werk van maken. heel veel suc-6 en bedankt voor het delen van je bericht bij otto zou ik dus nooit iets bestellen.
Ik zou je geld terug eisen en de bank laten ophalen en komen ze niet op tijd aan straat zetten dit heb ik ooit ook mee gemaakt en na 2x een afspraak niet nagekomen te zijn maar dan zijn ze optijd hoor.
Persoonlijk zou ik er nu wel werk van maken en je geld terug eisen en anders indd er werk van maken. heel veel suc-6 en bedankt voor het delen van je bericht bij otto zou ik dus nooit iets bestellen.
Ook ik heb onlangs een bestelling gedaan bij Otto, namelijk een degelijke computer kast met een afmeting die moeilijk te krijgen is namelijk: hoogte 1234mm, breedte 830 mm en diepte 560 mm.
Zover ik op de site kon zien, geen schroevendraaier teken op de site of een mededeling dat het artikel in delen bezorgd zou worden, zou deze in zijn geheel bezorgd worden na een wachttijd van 5 weken.
Aangezien ik niet in het bezit ben van kracht of hulp leek mij dit een prima idee.
Tot mijn verbazing werd de computer kast in 2 grote pakketten geleverd, samen zo'n 16 kilo, welke ik met behulp van het onderstel van mijn boodschappen kar in huis kreeg.
Achteraf gezien had ik deze pakketten beter kunnen weigeren en meteen moeten laten retourneren?
Bij Otto heb ik een klacht ingediend, via [email protected], waarop ik meedeelde dat ik dat de computer kast als bouwpakket bij mij was bezorgd terwijl er geen informatie op de site stond dat ik deze zelf in mekaar moest zetten.
Als eerste antwoord kreeg ik bericht dat het artikel, wat ik besteld en ontvangen had, uitverkocht was waardoor het voor Otto niet meer na te kijken was of de informatie die er bij stond..juist was.
Toen ik dit las had ik zoiets van dat kan je toch vergelijken met andere artikelen?
Dus ik Otto een link/artikel gegeven welke dezelfde informatie bevat als de computer kast die ik bij hun besteld en ontvangen had.
Als reactie kreeg ik hun excuses en de melding zou doorgegeven worden aan de desbetreffende afdeling.
Oh en de monteur van meubelmaker P.O.S. kon ik bellen om een afspraak te maken wat de kosten zijn om mijn computer kast in mekaar te zetten. Op eigen rekening!! Nou ja....
Dus met goede moed geprobeerd om de computer kast in mekaar te zetten.
Na 2 dagen geploeterd, eerst uitzoeken welke plank waar moet, kan ik niet eens de schroeven helemaal erin krijgen.
Ik ben lichamelijk niet de sterkste meer, dus ik weer Otto per e-mail laten weten dat dit niet kan.
Retour sturen kan ik niet meer en verder zelf in mekaar zetten is "out of the question".
Mijn laatste hoop is dat Otto inziet dat zonder hun inbreng van enige hulp van een meubelmaker (monteur) ik met een onafgebouwde computer kast blijf zitten de komende periode.
Laat staan dat hiermee de "klantvriendelijkheid" door mij voor Otto beoordeeld kan worden tot nihil.
Zover ik op de site kon zien, geen schroevendraaier teken op de site of een mededeling dat het artikel in delen bezorgd zou worden, zou deze in zijn geheel bezorgd worden na een wachttijd van 5 weken.
Aangezien ik niet in het bezit ben van kracht of hulp leek mij dit een prima idee.
Tot mijn verbazing werd de computer kast in 2 grote pakketten geleverd, samen zo'n 16 kilo, welke ik met behulp van het onderstel van mijn boodschappen kar in huis kreeg.
Achteraf gezien had ik deze pakketten beter kunnen weigeren en meteen moeten laten retourneren?
Bij Otto heb ik een klacht ingediend, via [email protected], waarop ik meedeelde dat ik dat de computer kast als bouwpakket bij mij was bezorgd terwijl er geen informatie op de site stond dat ik deze zelf in mekaar moest zetten.
Als eerste antwoord kreeg ik bericht dat het artikel, wat ik besteld en ontvangen had, uitverkocht was waardoor het voor Otto niet meer na te kijken was of de informatie die er bij stond..juist was.
Toen ik dit las had ik zoiets van dat kan je toch vergelijken met andere artikelen?
Dus ik Otto een link/artikel gegeven welke dezelfde informatie bevat als de computer kast die ik bij hun besteld en ontvangen had.
Als reactie kreeg ik hun excuses en de melding zou doorgegeven worden aan de desbetreffende afdeling.
Oh en de monteur van meubelmaker P.O.S. kon ik bellen om een afspraak te maken wat de kosten zijn om mijn computer kast in mekaar te zetten. Op eigen rekening!! Nou ja....
Dus met goede moed geprobeerd om de computer kast in mekaar te zetten.
Na 2 dagen geploeterd, eerst uitzoeken welke plank waar moet, kan ik niet eens de schroeven helemaal erin krijgen.
Ik ben lichamelijk niet de sterkste meer, dus ik weer Otto per e-mail laten weten dat dit niet kan.
Retour sturen kan ik niet meer en verder zelf in mekaar zetten is "out of the question".
Mijn laatste hoop is dat Otto inziet dat zonder hun inbreng van enige hulp van een meubelmaker (monteur) ik met een onafgebouwde computer kast blijf zitten de komende periode.
Laat staan dat hiermee de "klantvriendelijkheid" door mij voor Otto beoordeeld kan worden tot nihil.
Heb je geen handige neef of buurman die kan helpen ?
Ik begrijp de reacties van zoek hulp of betaal de kosten van de meubelmaker, het gaat er mij om dat de site van Otto mij liet zien dat de computer kast in zijn geheel bezorgd zou worden. Dat was voor mij de reden om tot de aanschaf over te gaan en als een geheel in huis te krijgen.
Op het moment dat je weet dat iets wel in mekaar gezet moet worden heb je een keuze om te kopen of niet, die informatie ontbrak bij Otto (zowel op de site als ook via de telefoniste).
Op het moment dat je weet dat iets wel in mekaar gezet moet worden heb je een keuze om te kopen of niet, die informatie ontbrak bij Otto (zowel op de site als ook via de telefoniste).
Als u via internet producten koopt geld de wet Koop of Afstand. Dit wil zeggen dat, vanaf het moment dat het product is ontvangen u 14 dagen bedenktijd heeft. Als deze dagen nog niet voorbij zijn, informeer Otto schriftelijk van het feit dat u de koop wenst te ontbinden, beroepend op uw bedenktijd. U hoeft hierbij geen rede op te geven. Wel dient u het product dan toch retour te sturen, dus ik hoop dat dat toch mogelijk is.erika64 schreef:Ik ben lichamelijk niet de sterkste meer, dus ik weer Otto per e-mail laten weten dat dit niet kan.
Als de koop is ontbonden heeft u recht op uw geld terug.