LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gehacked? / 09060108 / 09060525

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
olaf79

Re: gehacked? / 09060108 / 09060525

Ongelezen bericht door olaf79 »

U moet de rekening bij Ziggo betwisten. Deze moet dan maar met bewijs komen dat u heeft gebeld.

Jan Lenaerts

Ongelezen bericht door Jan Lenaerts »

Hi dank je ...

hoe kan ik de rekening bij Ziggo betwisten? Ik heb al gebeld en aangegeven dat ik het er niet mee eens ben.

Jan

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

Jan Lenaerts schreef:Hi dank je ...

hoe kan ik de rekening bij Ziggo betwisten? Ik heb al gebeld en aangegeven dat ik het er niet mee eens ben.

Jan
u kunt in het eigen ZIGGO modemrouter kijken waar u de telefoon/pc op aangesloten heeft.
, hier staat vaak een logboek in van gebelde/in /uit gaande nummers via VOIP.
u kunt hierin komen via[dit is standaard vaak het geval, maar kan ook anders zijn] 192.168.1[2].254 in te tikken in uw browser, vaak is admin/ admin/ 1234 of gewoon leeg laten de toegang tot het router.

dit telefoonlogboek kunt u als het goed is opslaan als een [.txt] bestand en is volgens mij een groot bewijs tegen uw provider dat u deze nummers niet gebeld kan hebben als ze niet in het geheugen staan van gebelde nummers van uw modemrouter.

u moet natuurlijk wel zelf even kijken hoever u terug kan gaan in het geheugen.
Als u er geen kaas van heeft gegeten laat het iemand doen met pc/ICT kennis. :)

ps; [of]

olaf79

Jan
Je stuurt ze een brief waarin je de rekening met factuurnr. <factuurnummer invullen> betwist en vraag ze te bewijzen dat deze kosten gemaakt zijn vanaf uw lijn. Tevens meldt u dat Ziggo u had moeten waarschuwen omdat er abnormaal belgedrag was. Dit valt onder de zorgplicht van Ziggo. Stuur e.e.a. per aangetekend schrijven zodat u bewijs heeft.

olaf79

jerwarm schreef:

Jan
u kunt in het eigen ZIGGO modemrouter kijken waar u de telefoon/pc op aangesloten heeft.
u kunt hierin komen via[dit is standaard vaak het geval, maar kan ook anders zijn] 192.168.1[2].254 in te tikken in uw browser, vaak is admin/ admin/ 1234 of gewoon leeg laten de toegang tot het router.

dit telefoonlogboek kunt u als het goed is opslaan als een [.txt] bestand en is volgens mij een groot bewijs tegen uw provider dat u deze nummers niet gebeld kan hebben als ze niet in het geheugen staan van gebelde nummers van uw modemrouter.

ps; [of]
Jammer dat je zomaar wat schrijft. Kennelijk geen ervaring met Ziggo?
Het ziggo modem zit standaard op 192.168.178.1, tenzij je dit zelf aanpast.
Het Ziggo modem houdt geen VOIP call log bij.
Je kunt een gespcificieerde rekening krijgen via mijn ziggo.
Dat is echter geen oplossing omdat dit niks zegt over de vraag of de kosten daadwerkelijk gemaakt zijn of dat de administratie / registratiesystemen van Ziggo niet deugen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Jan Lenaerts schreef:Oh ja dan is er nog een mogelijkheid van een geschillen commissie. Die hun uitspraak is dan meteen bindend. Ik heb hier toch het gevoel dat ik geen elke vorm van verweer heb en bestolen wordt. Ziggo betaald dat dan lekker uit...
U weet van de mogelijkheid van de geschillencommissie en toch heeft u het gevoel niets te kunnen doen? Ook bij de geschillencommissie kunt u zich verweren, vraag is echter wat de geschillencommissie als bewijs accepteert van Ziggo.

jerwarm

Dat is echter geen oplossing omdat dit niks zegt over de vraag of de kosten daadwerkelijk gemaakt zijn of dat de administratie / registratiesystemen van Ziggo niet deugen.
beste Olaf,

ik schrijf niet "zomaar wat", modems en routers instellen en LAN is dagelijkse kost voor me.
Het kan ook wat anders zijn zei ik erbij , daarnaast kan je gewoon via CMD en **** jouw IP-configuratie tonen van je netwerk.
het is voor mij niet echt een optie om alle lokale IP's te gaan onthouden van elke provider, echter; ik weet niet of je wel of niet gelijk hebt wat betreft het Voip log,
Volgensmij heb ik laatst nog in het modem van een kennis of een klant [ziggo] een hele bel-lijst met history gezien, echter weet ik dat nu niet zeker. [modem is blauw en heeft groene en blauwe kleine ledjes]

dikgedrukt is hetzelfde als vragen aan WC-eend wat ze van hun eigen reclame vinden, denk niet dat dat veel zin heeft. :)

het laatste wat je zegt ben ik wel met je eens.

ergo; ik probeer meneer alleen wat te helpen met gratis advies, hoe en/of het helpt, zin heeft, moet meneer zelf bepalen toch? misschien heeft hij niets aan het log/ is er geen log, en misschien ook wel en KAN het doorslaggegevend zijn.

Jan Lenaerts

Hi mensen dank voor de tips ...

ik heb geen Ziggo router ...

Jan

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Jan Lenaerts schreef: ik heb geen Ziggo router ...
Maar wel een Ziggo modem, anders kan je geen Ziggo telefonie hebben :wink:

VoIP log heb ik net in mijn Ziggo modem nagekeken en is er niet, alleen lijnstatus is te zien onder voip

Jan Lenaerts

Oeps ... ja natuurlijk wel een Ziggo modem ...

Ik begrijp het misschien niet helemaal ... wat ik vond op internet zou je om via zo'n nummer een sexsite of game site te kunnen bezoeken dat nummer moeten bellen, je krijgt dan en code, en al die tijd verbonden moeten blijven als je verbreekt wordt je weer van de betreffende site afgegooid ... hoe zou dat dan moeten werken door inte loggen op mijn modem of router?

Jan

jerwarm

Jan Lenaerts schreef:Oeps ... ja natuurlijk wel een Ziggo modem ...

Ik begrijp het misschien niet helemaal ... wat ik vond op internet zou je om via zo'n nummer een sexsite of game site te kunnen bezoeken dat nummer moeten bellen, je krijgt dan en code, en al die tijd verbonden moeten blijven als je verbreekt wordt je weer van de betreffende site afgegooid ... hoe zou dat dan moeten werken door inte loggen op mijn modem of router?

Jan
niet. Dat heeft niets met elkaar te maken.

bij sommige modems kun je inloggen en daarbij de bel-geschiedenis zien, oftewel call-logboek.
Bij uw modem kun je dus geen geschiedenis van uw VOIPbellen bij Ziggo zien.

VOIP staat voor Voice Over IP, bellen over het internetprotocol.

Jan Lenaerts

Als ik je goed begrijp zou dat me helpen aan te tonen dat er niet van mijn telefoon gebeld is ... ok kan ik dus niet ... m.a.w er kan op mijn rekening gezet worden wat ze ook maar willen en dat moet ik dan maar pruimen ...
vanaf mijn telefoonlijn is niet gebeld en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben ...

Jan

ga zo eens slapen ...

Jan Lenaerts

Als ik je goed begrijp zou dat me helpen aan te tonen dat er niet van mijn telefoon gebeld is ... ok kan ik dus niet ... m.a.w er kan op mijn rekening gezet worden wat ze ook maar willen en dat moet ik dan maar pruimen ...
vanaf mijn telefoonlijn is niet gebeld en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben ...

Jan

ga zo eens slapen ...

olaf79

jerwarm schreef:
beste Olaf,

ik schrijf niet "zomaar wat", modems en routers instellen en LAN is dagelijkse kost voor me.
Het kan ook wat anders zijn zei ik erbij , daarnaast kan je gewoon via CMD en **** jouw IP-configuratie tonen van je netwerk.
Vertel TS dan hoe hij dat moet doen. Want een willekeurig IP neerplempen wat alleen bij KPN (eigenwijs als ze zijn) nog gebruikt wordt, is niet zo handig.
het is voor mij niet echt een optie om alle lokale IP's te gaan onthouden van elke provider, echter; ik weet niet of je wel of niet gelijk hebt wat betreft het Voip log,
Er is geen log, geloof me maar.[/quote]
Volgensmij heb ik laatst nog in het modem van een kennis of een klant [ziggo] een hele bel-lijst met history gezien, echter weet ik dat nu niet zeker. [modem is blauw en heeft groene en blauwe kleine ledjes]
IS vrijwel onmogelijk, aangezien ziggo dit expliciet verbied. Met zo'n log is namelijk vrij gemakkelijk te sjoemelen en dan krijg je klanten die zeggen zie ik heb nooit gebeld, terwijl dat wel zo is.
ergo; ik probeer meneer alleen wat te helpen met gratis advies, hoe en/of het helpt, zin heeft, moet meneer zelf bepalen toch? misschien heeft hij niets aan het log/ is er geen log, en misschien ook wel en KAN het doorslaggegevend zijn.
Ok dat is fijn van je, alleen schrijf je het zo op dat TS er van in de war raakt, en je schrijft het alsof het een zekerheid is dat dat log er is...

olaf79

berndv schreef:
Jan Lenaerts schreef: ik heb geen Ziggo router ...
Maar wel een Ziggo modem, anders kan je geen Ziggo telefonie hebben :wink:

VoIP log heb ik net in mijn Ziggo modem nagekeken en is er niet, alleen lijnstatus is te zien onder voip
In werkelijkheid is het een modem-router met ingebouwde switch en dual band wifi, tenzij je nog oude meuk hebt staan.

olaf79

Jan Lenaerts schreef:Als ik je goed begrijp zou dat me helpen aan te tonen dat er niet van mijn telefoon gebeld is ... ok kan ik dus niet ... m.a.w er kan op mijn rekening gezet worden wat ze ook maar willen en dat moet ik dan maar pruimen ...

Jan

ga zo eens slapen ...
Nou zo negatief is het nou ook weer niet. Die systemen die dat registreren zijn wel door en door getest. Er kan natuurlijk wel altijd wat mis gaan.
Het kan zijn dat je telefoon echt gehackt is maar die kans is vrij klein. Uitsluiten, kan ik het echter niet.

jerwarm

olaf79 schreef:
jerwarm schreef:
beste Olaf,

Vertel TS dan hoe hij dat moet doen.
Want een willekeurig IP neerplempen wat alleen bij KPN (eigenwijs als ze zijn) nog gebruikt wordt, is niet zo handig.

Er is geen log, geloof me maar.
IS vrijwel onmogelijk, aangezien ziggo dit expliciet verbied. Met zo'n log is namelijk vrij gemakkelijk te sjoemelen en dan krijg je klanten die zeggen zie ik heb nooit gebeld, terwijl dat wel zo is.
Ok dat is fijn van je, alleen schrijf je het zo op dat TS er van in de war raakt, en je schrijft het alsof het een zekerheid is dat dat log er is...[/quote]

niet alleen KPN, ook Telfort.

Ja Olaf, het is me duidelijk dat Ziggo die optie nu toevallig niet heeft, en dat is jammer voor deze meneer.

Ik weet inderdaad heel erg zeker dat dat VOIP-log er is en te zien is, ik heb het zelf zien staan. Tijdje geleden in 1 of ander modem bij een klant.
Inderdaad dan niet bij Ziggo, ik houd niet bij wat voor verschillende modems en configuraties/instellingen ik heb gehad, dat zijn er behoorlijk veel.
Het leek mij een makkelijke manier om e.e.a te checken via dat log.
En al zou dat log er dus niet zijn dan zie je dat snel genoeg.

Ik hoef hier niet "gekeurd" :mrgreen: te worden door medeforummers die al 2 tot 4k berichten hebben staan en ik pas 150 posts, daar lijkt het op,> ik weet wel waar ik het over heb.
You dig?? :lol: :D

maar het is in ieder geval niet zo dat het VOIP-log nooit te zien is in een modem. :wink:

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

jerwarm schreef: Ik hoef hier niet "gekeurd" :mrgreen: te worden door medeforummers die al 2 tot 4k berichten hebben staan en ik pas 150 posts, daar lijkt het op,> ik weet wel waar ik het over heb.
You dig?? :lol: :D

Je wordt hier niet gekeurd, maar als je berichten niet kloppen, mag ook een medeforummer jou er attent op maken.
Hoeveel berichten iemand heeft, doet niets ter zake en hoef hier niet specifiek vermeld te worden.
Dat je pas 150 post hebt,maar ja, daar wist ik ook een antwoord op. :wink:

Ziggowebteam
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

jerwarm schreef:

Jan

ps; [of]
Ik weet niet waar je deze info weg hebt, maar dit is niet mogelijk. Er wordt in geen enkele modem (in ieder geval van consumentenverbindingen) van ons een log bijgehouden met gebelde telefoonnummers. Het klopt dat het voip modems zijn, maar het telefoondeel is wel gescheiden en gaat dus niet via reguliere internet verbinding.

Ziggowebteam
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Jan Lenaerts schreef:Hi,

Ik vond jullie reacties omdat ik op internet zocht naar 09060108. Op mijn rekening van Ziggo vast vond ik op de rekening voor 12 april een bedrag afgeboekt van 13,46 en van 119,01
09060108 12 april 2014 00:30 3:00:00 13,46
09060108 12 april 2014 00:30 3:00:00 119,01

Rond die tijd liggen mijn vrouw aen ik allang inbed we hebben geen kinderen thuis en er was ook niet ingebroken die nacht. Ik heb natuurlijk Ziggo gebeld en de betaal nummers laten blokkeren en ze gingen onderzoek doen. Nou ja de reactie was er is gebeld. Dat kan helemaal niet. Als ik het nazoek vind ik dat je dat nummer moet bellen en je telefoon al die tijd ingeschakeld laten en dat s'nachts?

Als ik vraag wat ik kan ondernemen wordt ik naar een klachten formulier verwezen daar staat op dat ik kan bellen en als ik niet in de gelegenheid ben dat formulier kan opsturen. Dat helpt dus niet gebeld heb ik al twee 3 keer m.a.w. zoek he je maar uit. Oh ja dan is er nog een mogelijkheid van een geschillen commissie. Die hun uitspraak is dan meteen bindend. Ik heb hier toch het gevoel dat ik geen elke vorm van verweer heb en bestolen wordt. Ziggo betaald dat dan lekker uit...

Misschien iemand die weet wat ik kan doen?

Jan
Hallo Jan,

vervelende kwestie. Zou je middels privebericht je postcode+huisnummer, klantnummer en een kopie van het eerste bericht naar ons willen sturen? Dan kijken we of we iets voor je kunnen betekenen.

Groet,

Jelle

Gesloten