LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag over mislukte poging kwijtschelding 75% vd restschuld

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jeremy
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2004 05:37

vraag over mislukte poging kwijtschelding 75% vd restschuld

Ongelezen bericht door Jeremy »

Wat ik me nou al die tijd al afvraag en waar ik niemand over hoor of hier over lees is waar de voorstellen die de Commissie Oosting aan Dexia heeft gedaan nou precies op zijn stukgelopen. Okee, we weten dat Dexia niet akkoord ging met kwijtschelding van 75% van de restschuld maar (vraag ik me dan af) waren ze wel akkoord gegaan met 65% of 55% ?

Is daar ooit iets bekend over geworden ? Ik hoor bij een (naar ik aanneem toch middelgrote) groep gedupeerden die best akoord zouden gaan met een kwijtschelding van (laten we zeggen) 60% van de restschuld. Ik moet zoals het er nu naar uitziet 12.000 euro restschuld betalen. Als ik een deal zou kunnen maken met Dexia dat zij E 7.200,- van mijn restschuld voor hun rekening nemen en ik zelf nog E 4.800,- moet betalen.... nou, daar zou ik best wat voor voelen.

Tuurlijk, als ik een rechtszaak aanspan kan ik misschien 'kwijtschelding' van al mijn restschuld voor elkaar krijgen en misschien ook nog wel het terugkrijgen van mijn inleg maar ja als ik kijk naar alle moeite die me dat gaat kosten, de hoeveelheid tijd die ik daar nog aan kwijt zal zijn en de kans dat ik het verlies (ik ben geen eegaleaser)... dan zou ik dus best bereid zijn om een deel van mijn verlies te pakken en daarmee van de zooi af te zijn.

En daarom dus mijn vraag: Was Dexia wel bereid tot kwijtschelding van een lager percentage dan 75% van de restschuld ? Wie weet daar iets meer van, Piet misschien ?

Jeremy.

Jeremy
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2004 05:37

Re: vraag over mislukte poging kwijtschelding 75% vd restschuld

Ongelezen bericht door Jeremy »

Mag ik deze (hierbij) bij gebrek aan reaktie toch een keertje "uppen" ?

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: vraag over mislukte poging kwijtschelding 75% vd restschuld

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Jeremy,


Je vraag kan ik helaas niet beantwoorden!

Veel gedupeerden willen waarschijnlijk 'helemaal geen deals' meer met Dexia na 25 aug!! Zeker niet als blijkt dat er kans is dat Dexia nog op meer punten in gebreke is gebleven.

Mischien is jou onderwerp nog wel voordeliger dan sommige advocaten!

Waarschijnlijk is mijn vrouw ook geen eegaleaser omdat ik twee maanden voor ik trouwde een WVDcontract ben aangegaan. Mijn vrouw is bekend geworden met het contract na de uitzending van [maar goed ook] Tros Radar . Zij [was] is chronisch ziek en ik had haar niet verteld een groot deel van mijn spaargeld te hebben [verleased]! Eegalease heeft destijds op mijn vraag geantwoord; het is van belang dat uw partner
binnen 3 jaar na het bekend worden met het WVD contract het contract vernietigd hetgeen is gebeurd. Eegalease heeft met het feit dat ik nog niet gehuwd was [niet of wel] rekening gehouden! Het viel niet mee om snel antwoord te krijgen. Derhalve vrees ik aan de hand van de nu bekende gegevens en m.b.t. de uitspraak van 25 aug j.l.geen rechten te kunnen doen gelden!

Met vr gr
Pluutje

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: vraag over mislukte poging kwijtschelding 75% vd restschuld

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Het schijnt dat dexia het heeft afgewezen omdat Aegon niet wilde meebetalen.
Maar lees het rapport maar eens:
http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_IT ... 2X35893X72

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: vraag over mislukte poging kwijtschelding 75% vd restschuld

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: vraag over mislukte poging kwijtschelding 75% vd restschuld

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Trouwens, of er echt sprake is van "restschuld" moet nog blijken, dexia wil het bewijs daarvoor niet geven en wordt binnenkort daartoe gedwongen door de rechtbank in Arnhem.Of liever gezegd, is daar al toe gedwongen door de rechtbank maar heeft uitstel aangevraagd.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: vraag over mislukte poging kwijtschelding 75% vd restschuld

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Iwebd,

Hartelijk dank voor het Rapport CGA. Mogelijk ook lichtpuntjes voor vele anderen!!!

Vr gr
Pluutje

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: vraag over mislukte poging kwijtschelding 75% vd restschuld

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Impact,

Voor mij [een] WVD maar wel een goeie!! ƒ18.000,= + bijna 3x ƒ18.000,=. Had er liever een nieuwe fiets van gekocht!!

Laten we hopen dat Dexia spoedig moet [uitdealen]??

Vr gr
Pluutje

Gesloten