Onze klacht gaat over Essent. Wij zijn nu vanaf eind vorig jaar bezig om te komen tot een goede afrekening.
De feiten:
- Op de eindafrekening van 2013 tot oktober staat dat wij € 2550,15 verbruikt hebben.
- Op onze afschriften staat dat wij in 2013 in totaal €2388,10 overgemaakt hebben.
- Lindorff heeft in opdracht van Essent een vordering open staan van € 1030,90.
- Er is een opzegvergoeding verwerkt in de eindafrekening van € 698,17.
- Een opzegvergoeding kan volgens de site van Essent maximaal €125,- bedragen.
- Volgens onze berekening staat er dus maar een bedrag open van € 162,05 wat we te weinig over gemaakt zouden hebben, en dat is dan incl. die te hoog berekende opzegvergoeding.
Na een eerdere klacht hier nam Essent contact met ons op om tot een oplossing te komen, wij zouden terug gebeld worden met een voorstel. Tot op heden hebben wij nog nooit een voorstel ontvangen en ondertussen gaan de brieven van Lindorff gewoon door. Ze komen afspraken niet na!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent
Re: Essent
Een eind afrekening kan op een andere datum beginnen dan 1 januari, mogelijk dat het door u betaalde bedrag nog een deel is van de jaarafrekening over het seizoen 2012/2013. Controleer dus eerst het tijdvak wat op de eindafrekening staat vermeld. Ook is het mogelijk dat de betaling in januari nog betrekking had op het seizoen 2012/2013. Hiervoor dient u de jaarafrekening te controleren.
Verder is de maximale opzegvergoeding € 125,- per verbruik eenheid. Dus heeft u gas en elektriciteit van Essent is dit € 250,- (2 x € 125,-).
Verder is de maximale opzegvergoeding € 125,- per verbruik eenheid. Dus heeft u gas en elektriciteit van Essent is dit € 250,- (2 x € 125,-).
-
forumessent
Beste DKomso,
Jammer om te lezen, dat het zover is gekomen.
Ik wil u graag duidelijke informatie verschaffen en het een en ander voor u nakijken, maar heb hiervoor meer gegevens van u nodig. Stuur een e-mail met een kopie van uw klacht, klantnummer, postcode/huisnummer en uw telefoonnummer naar [email protected]. Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Richard
Essent Klantenservice
Webcare
Jammer om te lezen, dat het zover is gekomen.
Ik wil u graag duidelijke informatie verschaffen en het een en ander voor u nakijken, maar heb hiervoor meer gegevens van u nodig. Stuur een e-mail met een kopie van uw klacht, klantnummer, postcode/huisnummer en uw telefoonnummer naar [email protected]. Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Richard
Essent Klantenservice
Webcare
Ik ben overgestapt van Essent naar Nuon. Gewoon omdat het nu even met een actie goekoper was. Goed mogelijk dat ik volgend jaar weer naar Essent ga. Ik was wel tevreden over hun service. Maar ze waren nu even wat duurder.
-
Bob Schurkjens
U kunt een geschil aanspannen tegen Essent bij de www.sgc.nl
Zo hoeft u niet naar de kantonrechter. Kosten 25 of 50 euro die u terugkrijgt bij gelijk. U hoeft niet naar de zitting te komen. Dit is een machtig middel om Essent te dwingen tot een oplossing. Meestal neemt het bedrijf al contact met u op om te komen tot een schikking voordat het geschil wordt behandeld.
Zo hoeft u niet naar de kantonrechter. Kosten 25 of 50 euro die u terugkrijgt bij gelijk. U hoeft niet naar de zitting te komen. Dit is een machtig middel om Essent te dwingen tot een oplossing. Meestal neemt het bedrijf al contact met u op om te komen tot een schikking voordat het geschil wordt behandeld.