LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liegen en bedriegen bij de RABO bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jannus

Liegen en bedriegen bij de RABO bank

Ongelezen bericht door jannus »

In 2011 met de Rabobank afgesproken de hypotheek van mijn dochter af te lossen onder de conditie dat de Rabobank haar schuldaansprakelijkheid en BKR registratie zou opheffen. Hypotheek afgelost maar anno 2014 blijkt dochter toch nog een BKR registratie te hebben. Rabobank hierop aangesproken maar geeft niet thuis. Wel de winst opstrijken maar eigen afspraken nakomen is er niet bij. Liegen en bedriegen is bij dit kantoor van de Rabobank blijkbaar de norm.

kweenie

Re: Liegen en bedriegen bij de RABO bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschijnlijk is de soort notering wel veranderd, maar een opgeheven notering blijft nog 5 jaar bij bkr staan.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

jannus schreef:In 2011 met de Rabobank afgesproken de hypotheek van mijn dochter af te lossen onder de conditie dat de Rabobank haar schuldaansprakelijkheid en BKR registratie zou opheffen. Hypotheek afgelost maar anno 2014 blijkt dochter toch nog een BKR registratie te hebben. Rabobank hierop aangesproken maar geeft niet thuis. Wel de winst opstrijken maar eigen afspraken nakomen is er niet bij. Liegen en bedriegen is bij dit kantoor van de Rabobank blijkbaar de norm.
Hoe lang blijven de gegevens bij BKR zichtbaar?
Nadat iemand een krediet heeft beëindigd, blijven alle gegevens nog vijf jaar zichtbaar bij BKR. Hierdoor kan een kredietverlener zich over een langere periode een beeld vormen van iemands financiële situatie. Na die vijf jaar verdwijnen de gegevens uit het bestand van BKR.
Bron

https://www.jurofoon.nl/nieuws/2751-bur ... tratie-bkr

CB

Ongelezen bericht door CB »

jannus schreef:In 2011 met de Rabobank afgesproken de hypotheek van mijn dochter af te lossen onder de conditie dat de Rabobank haar schuldaansprakelijkheid en BKR registratie zou opheffen. Hypotheek afgelost maar anno 2014 blijkt dochter toch nog een BKR registratie te hebben. Rabobank hierop aangesproken maar geeft niet thuis. Wel de winst opstrijken maar eigen afspraken nakomen is er niet bij. Liegen en bedriegen is bij dit kantoor van de Rabobank blijkbaar de norm.
Bij het BKR kunnen coderingen alleen verwijderd worden als deze onterecht waren. Coderingen die terecht zijn kunnen alleen van status wijzigen en verdwijnen pas 5 jaar nadat het betreffende contract volledig is voldaan. Dat geldt trouwens voor alle contracten (behalve hypotheken, die worden alleen geregistreerd bij betalingsproblemen). Dus ook de contracten die zonder betalingsproblemen (behoudens hypotheken) worden voldaan, verdwijnen pas 5 jaar nadat ze zijn ingelost. Zo zijn de regels, waaraan ook de RABO bank zich dient te houden. Als de codering voor uw dochter terecht was, dan heeft de RABO bank uw dochter dus correct behandeld en is de beschuldiging die u uit volkomen onterecht.

Zie onderstaande link en kijk bij "Hoe lang staan mijn gegevens geregistreerd?"

https://www.bkr.nl/Veelgestelde-Vragen/ ... nGegevens/
Laatst gewijzigd door CB op 13 jul 2014 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus eigenlijk is de frustratie gelegen in het feit dat niet goed duidelijk was wat er met de BKR zou gebeuren?

marcoludwigscotty

Ongelezen bericht door marcoludwigscotty »

ik heb dezelfde praktijken bij de direktbank.eerst gewoon niet bevestigen dat de hypotheek is afgepost ,dan een foute brief schrijven dat de hypotheek niet is afgelost,daarna na ellenlange telefoonwisselingen eindelijk een heel kort briefje dat de hypotheek wel is afgelost.maar me restbedrag a 520 euro.die heb ik nog steeds niet terug.en ik ben al vanaf 4 april bezig om dit afgerond te krijgen.

Mallet

Ongelezen bericht door Mallet »

marcoludwigscotty schreef:ik heb dezelfde praktijken bij de direktbank.eerst gewoon niet bevestigen dat de hypotheek is afgepost ,dan een foute brief schrijven dat de hypotheek niet is afgelost,daarna na ellenlange telefoonwisselingen eindelijk een heel kort briefje dat de hypotheek wel is afgelost.maar me restbedrag a 520 euro.die heb ik nog steeds niet terug.en ik ben al vanaf 4 april bezig om dit afgerond te krijgen.
Ik snap niet helemaal wat dit met het verhaal van de topic starter te maken heeft. Had je ook een BKR notering?

Gesloten