LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLE sluit af, terwijl betwiste factuur tijdig is voldaan.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Torrent14

NLE sluit af, terwijl betwiste factuur tijdig is voldaan.

Ongelezen bericht door Torrent14 »

Ik heb door omstandigheden een factuur niet tijdig kunnen betalen, waarna ik van De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) een melding heb gekregen dat deze binnen 20 werkdagen alsnog voldaan moest worden om afsluiting te voorkomen. De melding ontving ik twee weken na vervaldatum van de factuur.

Daaraan heb ik alsnog kunnen voldoen en dit heb ik ook aangetoond, maar NLE reageert hier niet inhoudelijk op en gaat alsnog over tot afsluiten op zeer korte termijn. Mijns inziens onterecht en dit kreeg ik ook bevestigd van verschillende adviseurs. Op aanraden van het Juridisch Loket heb ik me ondertussen al aangemeld bij De Geschillencommissie (SGC), maar aangezien ik aan de voorwaarden heb voldaan en ik ervan overtuigd ben dat dit geen opzet is, maar slechts een administratieve fout betreft, zou ik het toch fijner vinden als NLE dit zelf zou kunnen terugdraaien.

Wat kan ik doen, wat is wijsheid? Ik ben me bewust van het feit dat wanneer er niet betaald wordt afsluiting een eventueel gevolg kan zijn, tenzij ik voldoe aan de door NLE zelf gestelde voorwaarden. Nu gaat het desondanks helaas even goed mis. Misschien is er iemand van NLE die meeleest? Alvast bedankt!

Josephien12

Re: NLE sluit af, terwijl betwiste factuur tijdig is voldaan.

Ongelezen bericht door Josephien12 »

uit de voorwaarden van de nl energie maatschappij
Wat als u niet op tijd betaald heeft?
Vanzelfsprekend moet u de rekeningen van uw leverancier binnen de betaaltermijn betalen. Wanneer dit niet is gebeurd, ontvangt u van uw leverancier een kosteloze betalingsherinnering met het verzoek om zo snel mogelijk te betalen.
Wat gebeurt er wanneer u niet betaalt?
Wanneer u uw rekeningen niet betaalt, heeft de leverancier van zijn kant het recht om u niet langer te blijven leveren. De leverancier zal eerst diverse pogingen doen om u tot betalen te bewegen

het sturen van een gratis herinnering, een aanmaning, inschakeling van een incassobureau of deurwaarder. De kosten hiervan zijn in de wet gemaximeerd, maar kunnen zeer aanzienlijk zijn en komen voor uw rekening. Uiteindelijk zal de leverancier u en de netbeheerder laten weten dat hij (tijdelijk of definitief) stopt met de levering van energie aan u.
Waarschijnlijk is de betreffende rekening niet de eerste die u niet op tijd betaald. In ieder geval geloof ik niet dat u hier het eerlijke verhaal vertelt. Geen enkele energieboer ook de nem niet sluit u af na een eerste herinnering.

Torrent14

Josephien12 schreef:uit de voorwaarden van de nl energie maatschappij
Geen enkele energieboer ook de nem niet sluit u af na een eerste herinnering.
Dat sterkt mij in mijn overtuiging dat het dan inderdaad een vergissing moet zijn.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Hoe is het een vergissing als je zelf zegt dat er tenminste 1 factuur is die niet op tijd betaald is?
Torrent14 schreef:Ik heb door omstandigheden een factuur niet tijdig kunnen betalen, waarna ik van De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) een melding heb gekregen dat deze binnen 20 werkdagen alsnog voldaan moest worden om afsluiting te voorkomen. De melding ontving ik twee weken na vervaldatum van de factuur.

Daaraan heb ik alsnog kunnen voldoen en dit heb ik ook aangetoond, maar NLE reageert hier niet inhoudelijk op en gaat alsnog over tot afsluiten op zeer korte termijn. Mijns inziens onterecht en dit kreeg ik ook bevestigd van verschillende adviseurs. Op aanraden van het Juridisch Loket heb ik me ondertussen al aangemeld bij De Geschillencommissie (SGC), maar aangezien ik aan de voorwaarden heb voldaan en ik ervan overtuigd ben dat dit geen opzet is, maar slechts een administratieve fout betreft, zou ik het toch fijner vinden als NLE dit zelf zou kunnen terugdraaien.

Wat kan ik doen, wat is wijsheid? Ik ben me bewust van het feit dat wanneer er niet betaald wordt afsluiting een eventueel gevolg kan zijn, tenzij ik voldoe aan de door NLE zelf gestelde voorwaarden. Nu gaat het desondanks helaas even goed mis. Misschien is er iemand van NLE die meeleest? Alvast bedankt!

Torrent14

De factuur was niet voldaan vóór de vervaldatum. Een kleine twee weken na de vervaldatum kreeg ik de melding dit alsnog te doen binnen 20 werkdagen om afsluiting te voorkomen. De factuur is vervolgens wel voldaan binnen dat tijdvak van 20 werkdagen. Dus heb ik voldaan aan de eis van NLE om afsluiting te voorkomen.

Nu NLE alsnog zegt af te sluiten, moet er dus een vergissing in het spel zijn. Helaas hebben ze het erg druk op de afdeling administratie en vrees ik dat mijn betaalbewijs mogelijk niet tijdig wordt verwerkt. Ik heb inmiddels contact opgenomen met SGC om te bekijken hoe een en ander nu verder moet.

NLEnergie
Contacteer:

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Torrent14,

Vervelend dat dit allemaal zo is gelopen. We willen graag nakijken wat er precies is gebeurd. Het is inderdaad zo dat je niet direct een brief krijgt met een uiterste betaaltermijn voor afsluiting als een factuur twee weken na vervaldatum nog niet betaald is.

Als je ons via [email protected] je klantgegevens toestuurt kijken we na wat er is gebeurd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice NLE

Torrent14

Beste Klantenservice NLE,

Bedankt voor uw reactie.

Helaas is het toch echt zo. Ik heb in de 1e week van juni 2014 een brief ontvangen met een uiterste betaaltermijn (20 werkdagen) voor de nota van mei 2014. Kopieën hiervan heb ik u enkele dagen geleden toegezonden. Hierop heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen.

U heeft vandaag wel per e-mail gereageerd op mijn (niet meer relevante) verzoek van 1 juli 2014, waarin u aangeeft tot afsluiting over te gaan. Hierop ik heb ik u nogmaals (via het door u genoemde e-mailadres), wellicht ten overvloede en waarvoor alvast mijn excuses, alle documentatie toegezonden. Ik zal de reacties en adviezen van u en van SGC afwachten.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

NLEnergie
Contacteer:

Beste Torrent14,

Even uw klantgegevens bekeken. Er staan tot nu toe meerdere achterstallige facturen open. Helaas kunnen we niet zeggen dat de beeindiging van uw levering onterecht was.

We zullen in ieder geval een betalingsoverzicht opstellen. U kunt de betalingen vergelijken met uw bankafschriften. U zult het betalingsoverzicht zo spoedig mogelijk ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice NLE

Torrent14

Beste,

Dit klopt niet. Graag verder contact via e-mail.

47712

Ongelezen bericht door 47712 »

Sja dus beter geen topic openen over een bedrijf als jezelf niet helemaal goed zit.

sjohie

Afbeelding

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

sjohie,dat is wel passend :lol:

Josephien12

Torrent14 schreef: Graag verder contact via e-mail.
Jammer dit.
Eerst beschuldigd u een bedrijf en nu blijkt dat u creatief bent omgegaan met de waarheid moet verdere communicatie achter de schermen gebeuren. Lekker laf. Dit zegt genoeg over uw betalingsmoraal.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Torrent14 schreef:
Josephien12 schreef:uit de voorwaarden van de nl energie maatschappij
Geen enkele energieboer ook de nem niet sluit u af na een eerste herinnering.
Dat sterkt mij in mijn overtuiging dat het dan inderdaad een vergissing moet zijn.
En ik kan nu wel raden wiens vergissing.
Torrent14 schreef: Daaraan heb ik alsnog kunnen voldoen en dit heb ik ook aangetoond
Sure
NLEnergie schreef: Even uw klantgegevens bekeken. Er staan tot nu toe meerdere achterstallige facturen open. Helaas kunnen we niet zeggen dat de beeindiging van uw levering onterecht was.
Tja :roll:
Torrent14 schreef:Ik heb inmiddels contact opgenomen met SGC om te bekijken hoe een en ander nu verder moet.
En dat is dus ook 50 eurie door de plee gespoeld :lol:

Josephien12

En nu is torrent14 heeeeel stil.... :wink:

Torrent14

Ik zei toch dat het niet klopte? ;)
Inmiddels heb ik bericht ontvangen dat de beëindiging van de levering wel degelijk onterecht was met de excuses voor het ongemak. Bedankt voor de moeite NLE!

Overigens heel jammer dat iemand heeft getracht in te loggen op mijn account. Ik wil 'm eigenlijk niet verwijderen, omdat het ook nuttig kan zijn te zien dat sommige maatschappijen hun zaken wel correct afhandelen.

Fijne dag allemaal!

sjohie

Torrent14 schreef:Ik zei toch dat het niet klopte? ;)
Inmiddels heb ik bericht ontvangen dat de beëindiging van de levering wel degelijk onterecht was met de excuses voor het ongemak. Bedankt voor de moeite NLE!

Overigens heel jammer dat iemand heeft getracht in te loggen op mijn account. Ik wil 'm eigenlijk niet verwijderen, omdat het ook nuttig kan zijn te zien dat sommige maatschappijen hun zaken wel correct afhandelen.

Fijne dag allemaal!
Gezien de eerdere reactie van NLE hier, geloof ik dat pas als ze het hier zelf bevestigen. :wink:

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

als dat over zijn trosradar account gaat, gebeurt er bij mij ook iets vreemds.
bij de eerste keer inloggen gelijk een melding krijgen dat ik al een paar keer een verkeerd wachtwoord heb opgegeven.
en dan een code in moeten voeren.
zou iemand een charge uitvoeren op tros radar?

NLEnergie
Contacteer:

Beste Torrent14,

Ook hier op dit forum willen wij ter afsluiting van dit topic bevestigen dat we na het dossier nogmaals bekeken te hebben, tot de conclusie zijn gekomen dat de beëindiging van de levering onterecht was. We zijn blij dat we tot een oplossing konden komen. Excuses voor het ongemak dat is veroorzaakt door de stopzetting van de energielevering.

Wat in ons eerdere bericht is gezegd over openstaande bedragen is op zich niet onjuist. Maar zoals u aangaf is momenteel een beëindiging van de levering, volgens de in de correspondentie gestelde voorwaarden, niet gerechtvaardigd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice NLE

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

NLEnergie schreef:Beste Torrent14,

Ook hier op dit forum willen wij ter afsluiting van dit topic bevestigen dat we na het dossier nogmaals bekeken te hebben, tot de conclusie zijn gekomen dat de beëindiging van de levering onterecht was. We zijn blij dat we tot een oplossing konden komen. Excuses voor het ongemak dat is veroorzaakt door de stopzetting van de energielevering.

Wat in ons eerdere bericht is gezegd over openstaande bedragen is op zich niet onjuist. Maar zoals u aangaf is momenteel een beëindiging van de levering, volgens de in de correspondentie gestelde voorwaarden, niet gerechtvaardigd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice NLE
mogelijk dat TS nu in het vervolg gewoon zijn rekeningen betaalt.
de volgende keer wordt er waarschijnlijk wel afgesloten.

Gesloten