LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spookgebruik internet mb's + beltegoed van Hollandsnieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JeeWeetje

Re: Spookgebruik internet mb's + beltegoed van Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door JeeWeetje »

kweenie schreef:Wifi uitzetten is niet zo heel nuttig. Kost je namelijk niets. Grote kans dat juist dan op de momenten dat het mobiel Internet dan wordt aangezet, ook alle apps meteen worden geupdated. Dus dan denk je dat je alleen een whatsappje verstuurt, maar op de achtergrond worden heel wat meer Mb verbruikt.
Ik heb wel es gelezen dat als je wifi aan laat staan, die constant blijft zoeken naar een geschikte wifi-bron en dat zoiets ook veel mb's kost ... Of dat waar is weet ik niet .. :?:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is zeker niet waar. Zoeken van een wifi signaal heeft niets te maken met het internetten via de gsm-lijn. Je wordt alleen afgerekend op de Mb's die je via het gsm netwerk verbruikt. En dus niet op wat je via wifi doet.

Het enige nadeel is dat het zoeken naar een wifi signaal energie kost en je dus iets eerder de telefoon weer moet opladen.

icono

Ongelezen bericht door icono »

Hollandsnieuwe rondt af op 100kb. Dit is vrij ongewoon volgens mij - andere providers doen dit niet.

En het levert een probleem op met iPhones. iPhones openen en sluiten de sessie zeer frequent - hierdoor verdwijnt je databundel bij HN snel.

Een enkele regel van Whatsapp kan op deze manier 100kb kosten - terwijl er waarschijnlijk minder dan 1kb verstuurd wordt. Dus als je even zit te appen verstook je zo een paar Mb van je bundel.

Andere telefoons (Android) doen dit anders - deze houden de sessie open zolang je een 3G signaal hebt, dus heb je veel minder last van deze vervelende afrondingsregel.

De eenvoudigste oplossing is: vermijd de combinatie HN + ipHone!

Een andere oplossing is om je iPhone te jailbreaken en via Cydia de app 'Insomnia' te installeren.

Deze app houdt je 3G verbinding open. Ik gebruik het op mijn iPhone en heb sindsdien nooit meer last van spook Mb's.

jackbrutschin

Ongelezen bericht door jackbrutschin »

Ik zit zelf op een call center en ik weet hoe standaard klachten behandeld worden. Telkens worden die bekeken alsof het voor de eerste keer is. Ik word hier zo vreselijk moe van.

Ik heb nog nooit problemen met dataverbruik gehad. Vorig jaar ben ik naar HN overgestapt omdat het zakelijk niet zo lekker met mij ging. Ik moest besparen; vandaar HN.
Vrijwel direct kwam ik in aanraking met dit spookgebruik fenomeen. En direct werd er verwezen naar mijn dataverbruik.
Ik heb hierover gebeld en plots leek het probleem opgelost te zijn.
Afgelopen zomer moest ik verlengen en heb toen ook voor mijn kids een 1000Mb abbo afgesloten.

Ik heb serieus nog geen maand (sinds juni) normaal van mijn telefoon gebruik kunnen maken. De data van mij, mijn kids zijn permanent op. Sterker nog, 2 of 3 dagen nadat de nieuwe maand is ingegaan, kan ik al niet meer het internet op.

Ik heb juist bewust een groter abbo-tje genomen om dit te voorkomen.

Ik heb de instellingen aangepast. Ik zit continu alleen maar op wifi en alleen als ik een parkeermeterapp wil activeren gaat mobiel dataverbruik aan.
En toch....ook mijn bundel is er iedere maand doorheen. Die van mijn kids sowieso!.

En telkens het standaard antwoord: de apps die aan staan en dat ik op wifi moet overschakelen.

Ik baal er echt van!. Ik zit nu met 3 abbo's tot juni aan HN vast; €40 p/m!
Het voelt echt niet goed. Ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad en als ik zie dat mijn antwoord van HN overeen komt met wat ik hier lees: ze weten er drommels goed vanaf en laten de boel sudderen!.

Mijn advies: If you buy peanuts, you get monkeys!. Echt, ik heb het helemaal gehad met HN. Vooral omdat ze zich er zo eenvoudig vanaf doen.

Melissa24

Ongelezen bericht door Melissa24 »

Ik heb ook een 275 min, 500 mb abonnement bij Hollandsnieuwe. En ik ben vandaag tegen exact hetzelfde probleem aangelopen. Gisterochtend keek ik in de HN-app (en met gebruik van wifi) nog naar mijn bundel: meer dan voldoende minuten en mb's. Ik maak amper gebruik van internet als ik geen wifi heb, dus ik houd elke maand wat over en het zag er naar uit dat dat voor deze maand ook weer het geval zou zijn. Bovendien heb ik de hele maand oktober geen gebruik gemaakt van mijn mobiel, dus genoeg gespaard.

Totdat ik gistermiddag opeens een bericht ontving van HN dat ik moest opletten, omdat ik nog maar 100MB had. Ik was erg verbaasd! Dat had ik nog maar 1 keer eerder gehad en mijn 2jarig abonnement loopt al bijna af, dus dat zegt genoeg over mijn verbruik. Een paar minuten later kreeg ik het bericht dat al mijn mb's op waren! En ik zat niet eens op internet, geen enkele app stond open. Heel bijzonder. Vervolgens liep mijn belbundel als vanzelf ook leeg. 6 uur later kreeg ik een bericht dat mijn €25 weg waren. Ik kon dus niet meer bellen en niet internetten op 3G. Dat laatste vond ik niet eens het ergste. Het feit dat je niet meer kan bellen voelt toch wat beklemmend. Dus maar voor €5 beltegoed van HN gekocht.

Vandaag gebeld met HB. Eerst 25 minuten in de wachtrij gehangen. Ik werd geholpen door een alleraardigste medewerker van HN, maar ik was zeer ontevreden met het resultaat. Er was, zo bevestigde de medewerker, inderdaad iets heel geks en afwijkends geconstateerd. In een uur tijd was er 5 x 72MB van mijn bundel afgeschreven... En dat de minuten weg waren, was ook vreemd. Viel niet te verklaren aan de hand van mijn eerdere "bel-/internetgedrag". Mevrouw gaf ook aan dat dit vaker gebeurd. Het gaat dan elke keer weer om bundel die worden leeggetrokken en per keer is dat 72MB.

Dus of er gaat intern bij HN iets mis in de systemen of er wordt gehackt. Geen idee, maar ik ben niet blij. Internet- en belbundel weg en ik heb extra beltegoed moeten kopen. Dit geintje kost me toch wel wat! Ter compensatie krijg ik over 10 werkdagen €12,50 op mijn bankrekening gestort. Het probleem kan verder niet opgelost worden, omdat niet duidelijk is wat de oorzaak is. Maar dat het vaker voorkomt is een feit. Vandaar de standaard oplossing: €2,50 per 72MB spookgebruik.

Ik heb geen vertrouwen meer in HN... Jammer dit.

bbthe1

Ongelezen bericht door bbthe1 »

mijn dochter heeft ook net een nieuwe simkaart gekregen omdat dit verplicht was, ook net het jaarlijks abo vernieuwd (1200 mb min of sms)

en sinds we de nieuwe sim kaart hebben geactiveerd is ze al binnen 1 a 2 dagen al door haar tegoed heen, dit is gewoon belachelijk en te gek voor woorden.

en kan gewoon niet liggen aan achtergrondapplicaties die draaien of updates die worden uitgevoerd.

ik hoop hier dus spoedig opheldering over te krijgen en met terugwerkende kracht mijn € 13,00 per maand terug te krijgen

met vriendelijke groet,

Bart van Helden

Gesloten