LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
angel1978
Berichten: 11067
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door angel1978 »

bprosman schreef:
Ik waag het te betwijfelen of dit echt zo duur is. Zo'n maandelijks bedrag ben ik nu nog niet eens kwijt aan Enexis voor de energie.
Heeft Enexis ook in iedere straat een versterkerkast staan met voor iedere aansluiting een eigen versterker ?.
Een elektriciteitshuisje in de wijk is wel wat lomper maar qua techniek niet meer dan een blok ijzer/koper.
Daarnaast, hoe schakelt Enexis jou af op afstand ?
Of doen ze dat ook gewoon door fysiek op de locatie ?

Titan_Fox
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 aug 2013 20:52

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door Titan_Fox »

angel1978 schreef:
bprosman schreef:
Ik waag het te betwijfelen of dit echt zo duur is. Zo'n maandelijks bedrag ben ik nu nog niet eens kwijt aan Enexis voor de energie.
Heeft Enexis ook in iedere straat een versterkerkast staan met voor iedere aansluiting een eigen versterker ?.
Een elektriciteitshuisje in de wijk is wel wat lomper maar qua techniek niet meer dan een blok ijzer/koper.
Daarnaast, hoe schakelt Enexis jou af op afstand ?
Of doen ze dat ook gewoon door fysiek op de locatie ?
Laten we er maar over ophouden; we gaan het toch niet met elkaar eens worden. Iets wat voor mij volledig logisch is (kabelinternet zonder overige diensten) is blijkbaar niet mogelijk. Of hier een werkelijke technologische reden ten grondslag ligt of dat providers de kont tegen de krib gooien (zoals in het geval met glasvezel); het maakt allemaal niet uit.

Ik ben gewoon der mening dat diensten altijd los van elkaar moeten zijn. Desnoods moet techniek worden aangepast om dit mogelijk te maken. Indien providers dit (begrijpelijk) niet vrijwillig doen, zou er politieke druk uitgeoefend moeten worden om het toch te realiseren.

Zeker met de opkomst van digitale streamingdiensten zoals Netflix kun je je afvragen in hoeverre traditionele televisiediensten nog bestaansrecht houden in de nabije toekomst. Steeds meer zaken verschuiven richting internet. Is het dan zo vreemd dat ik wel kabelinternet wil afnemen maar geen zin heb om € 17,75 te betalen voor TV-Standaard ?

De enige manier waarop ik graag € 17,75 zou betalen voor een TV-abonnement is dat we vervolgens afspreken dat TV-reclames per direct worden afgeschaft op alle kanalen. Voor mij was dat namelijk de reden om TV op te zeggen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door ciske »

. Desnoods moet techniek worden aangepast om dit mogelijk te maken. Indien providers dit (begrijpelijk) niet vrijwillig doen, zou er politieke druk uitgeoefend moeten worden om het toch te realiseren.
Niet minder??? Man als de politiek zich dan toch met providers gaan bemoeien, ....dan graag voor velen voor het niet leveren na het aangaan van een contract.

Wat jij wilt , kan nou eenmaal niet. Leg je er bij neer!!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door devious »

Titan_Fox schreef:...Ik ben gewoon der mening dat diensten altijd los van elkaar moeten zijn. Desnoods moet techniek worden aangepast om dit mogelijk te maken. Indien providers dit (begrijpelijk) niet vrijwillig doen, zou er politieke druk uitgeoefend moeten worden om het toch te realiseren.

Zeker met de opkomst van digitale streamingdiensten zoals Netflix kun je je afvragen in hoeverre traditionele televisiediensten nog bestaansrecht houden in de nabije toekomst. Steeds meer zaken verschuiven richting internet. Is het dan zo vreemd dat ik wel kabelinternet wil afnemen maar geen zin heb om € 17,75 te betalen voor TV-Standaard ?

De enige manier waarop ik graag € 17,75 zou betalen voor een TV-abonnement is dat we vervolgens afspreken dat TV-reclames per direct worden afgeschaft op alle kanalen. Voor mij was dat namelijk de reden om TV op te zeggen.
En waarom begin je zelf niet je eigen provider-bv? Je geeft graag anderen de schuld van imcompetent zijn en als oplossing moet er dan iets gebeuren vanuit de politiek? Want? Je hebt een verklaring van het kabinet nodig om eindelijk te geloven dat je hier enorm uit je nek praat?
TV reclames worden gebruikt door de TV-zenders, niet door de kabelmaatschappij. En dat is altijd al zo geweest. Want de TV-zenders, waar jij naar kijkt via het internet, willen ook graag uitzenden op het internet en hebben dus deugdelijke machines nodig zodat het opgeslagen en bekeken kan worden. En reclames zijn een bron van inkomsten, kun je ook dit soort dingen mee doen. Fijn he? Kun je je tv-abo opzeggen...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben gewoon der mening dat diensten altijd los van elkaar moeten zijn. Desnoods moet techniek worden aangepast om dit mogelijk te maken. Indien providers dit (begrijpelijk) niet vrijwillig doen, zou er politieke druk uitgeoefend moeten worden om het toch te realiseren.
De politiek heeft met regelgeving juist voor gezorgd dat de kabelboeren tv signaal moeten doorgeven.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door devious »

kweenie schreef: De politiek heeft met regelgeving juist voor gezorgd dat de kabelboeren tv signaal moeten doorgeven.
Mwoah.. de huidige kabelboeren zijn ook de enige kabelboeren. De kabel-markt is nog geen vrije omgeving waar elke provider kan gaan leveren. Lijkt me ook lastig als dat zomaar kan. Die Eurodocsis-machines zijn duurder dan de DSL-machines. Als glasvezel-concurrent kun je meer betekenen.

hendrikus2014
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2014 15:26

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door hendrikus2014 »

ik heb alleen een internetabonnement afgesloten bij online, ik kijk T.V. via het internet en heb Netflix, (geen reclame meer en geen commerciële geldwolvenzenders) voor 10 euro per maand, ik had een super snel abonnement afgesloten maar later bleek dat de snelheid op mijn adres niet haalbaar was, [Ongefundeerd en ongepast taalgebruik verwijderd door de Moderator] werd mijn abonnement veranderd en de eenmalige gestolen kosten worden nu verrekend, blijf altijd op je hoede!

Henk
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jul 2014 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerd en ongepast taalgebruik verwijderd

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door bprosman »

TS had het over Kabelinternet, hier vermoed ik dat je xDSL hebt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door puma73 »

@hendrikus2014

Wilt u uw uitlatingen over oplichters en gestolen geld met deugdelijke redenen uitleggen. Uw uitlatingen zijn onnodig grof, onbeschoft en horen onderbouwd te zijn.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Titan_Fox schreef:Kortom; dat Ziggo klanten kwijt raakt kan ik maar al te goed navertellen. De hoge kosten en inflexibiliteit van de pakketten zijn daar de grootste oorzaak van. De diensten die Ziggo levert zijn wel erg goed van kwaliteit; daar heb ik ook geen kritiek over.
Ik lees juist dat Ziggo meer klanten krijgt en de omzet verhoogt. De winst is wel een probleem, maar daar kampen alle telco's mee. VDSL is over het algemeen slecht(er) van kwaliteit en daarom dus ook goedkoper. We moeten tevens de geschiedenis niet vergeten: KPN kreeg van de staat bij de privatisering voor bijna niks een netwerk kado, terwijl bedrijven als Ziggo daarvoor grof moesten betalen. Daar zit dus ook een prijsverschil in

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door olaf79 »

kweenie schreef:
Ik ben gewoon der mening dat diensten altijd los van elkaar moeten zijn. Desnoods moet techniek worden aangepast om dit mogelijk te maken. Indien providers dit (begrijpelijk) niet vrijwillig doen, zou er politieke druk uitgeoefend moeten worden om het toch te realiseren.
De politiek heeft met regelgeving juist voor gezorgd dat de kabelboeren tv signaal moeten doorgeven.
Ja politiek is wel vaker incompetent daar waar het besluiten over techniek betreft.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:
. Desnoods moet techniek worden aangepast om dit mogelijk te maken. Indien providers dit (begrijpelijk) niet vrijwillig doen, zou er politieke druk uitgeoefend moeten worden om het toch te realiseren.
Niet minder??? Man als de politiek zich dan toch met providers gaan bemoeien, ....dan graag voor velen voor het niet leveren na het aangaan van een contract.

Wat jij wilt , kan nou eenmaal niet. Leg je er bij neer!!
Het kan wel, maar het is wettelijk nog niet toegestaan, en bovendien is het vrij kostbaar. Dat het onmogelijk is, is zeker niet waar.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door ciske »

Het kan wel, maar het is wettelijk nog niet toegestaan, en bovendien is het vrij kostbaar. Dat het onmogelijk is, is zeker niet waar.
Dan gaan ze weer schreeuwen dat het te duur is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door sjohie »

hendrikus2014 schreef:ik heb alleen een internetabonnement afgesloten bij online, ik kijk T.V. via het internet en heb Netflix, (geen reclame meer en geen commerciële geldwolvenzenders) voor 10 euro per maand, ik had een super snel abonnement afgesloten maar later bleek dat de snelheid op mijn adres niet haalbaar was, na [Ongefundeerde en ongepaste uitingen verwijderd door de Moderator] werd mijn abonnement veranderd en de eenmalige gestolen kosten worden nu verrekend, blijf altijd op je hoede bij die badgasten !

Henk
Ik wacht met veel plezier op je topic over 12 maanden, als de aanbiedingsprijs is afgelopen, en je nog 12 van de 24 maanden de volle mep moet betalen bij ze. :D

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door sadfly »

na jaren klant te zijn geweest bij Ziggo ben ik uiteindelijk overgestapt op VDSL van Tele 2. De reden : Ziggo laat het niet toe dat ik kabelinternet afsluit zonder direct TV-basis á € 17,45 per maand mee te pakken. Daar ik nooit TV kijk spoel ik als Ziggo-klant € 209,40 per jaar door het toilet.
Nee daar kan niks aan gedaan worden, omdat het ook technisch onmogelijk is, TV en internet signaal zit namelijk in het zelfde frequentie spectrum. het internet bij upc en ziggo zit tussen de normale tv kanalen.
Je kan dus niet tv blokkeren zonder internet ook uit te zetten. Dus nee, het is geen uimelkerij.

Daarnaast bijtaal je bij tele2 ook voor koperhuur vanm kpn als voorbeeld of andere aanbieders, dat is dus vergelijbaar met kabel televisie. Alleen meschien iets goedkoper. Maar je kan vdsl met TVoIP niet vergelijken met ziggo. mits alle klanten over zouden stappen naar brakke TVoIP

Daarnaast, ziggo is echt niet slecht. Vrees dat je met vdsl een veel slechtere keus hebt gemaakt.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

hendrikus2014 schreef:ik heb alleen een internetabonnement afgesloten bij online, ik kijk T.V. via het internet en heb Netflix, (geen reclame meer en geen commerciële geldwolvenzenders) voor 10 euro per maand, ik had een super snel abonnement afgesloten maar later bleek dat de snelheid op mijn adres niet haalbaar was, na [Ongefundeerde en ongepaste uitingen verwijderd door de Moderator] werd mijn abonnement veranderd en de eenmalige gestolen kosten worden nu verrekend, blijf altijd op je hoede bij die badgasten !

Henk
Zo'n abonnement heb ik ook. Heb vorig jaar mijn abo bij Online vernieuwd. Eerste jaar voor €10/mnd, en vervolgens €20/mnd. Bevalt me heel goed.
Ik heb eerder kritiek geuit op Online dat ze geen emailadres vermelden; en ergens begrijp ik wel dat ze emaildiscussies willen vermijden, maar soms wil je even precies schriftelijk vastleggen waarover het gaat...
Maar buiten dat vind ik ze een prima provider, en de klantenservice is verder best oké, echt "made in germany".
Nieuwe klanten moeten wel bedenken dat Online tegenwoordig eigendom is van CanalDigitaal, en dàt is geen lieverdje...

De keuze in enkel internetabonnenten begint schaars te worden. Enige alternatief voor Online is Telfort.
Net als hendrikus2014 heb ik ook geen behoefte aan betaalde tv (of telefoon).
Ik had altijd gratis FTA via de satelliet (CanalDigitaal).
Sinds kort heb ik een SmartTV met ingenouwde satelliettuner en heb niets meer met CanalDigitaal te maken. Geen CAMmodule of kaart nodig. Het aanbod aan FTA is werkelijk heel groot. En met de SmartTV functie heb je bij een heleboel TV zenders alles erbij wat ze op internet zetten. NL 1,2,3 zitten achter de decoder maar het internetgedeelte (uitzending gemist, etc) niet: met een paar uur vertraging ben je up-to-date. De integratie is op TV veel mooier dan op de computer. Op BVN kan je vanaf 20.20uur al het 20.00uur NOSjournaal bekijken, en zònder reclame. Bovendien kan je bv nu.nl lezen vanuit je luie stoel. Ik ben waanzinnig gelukkig met de combinatie satelliet+smartTV. Behalve de schotel+LNB en kaal internet kost het je verder niets.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor een paar tientjes heb je een Android stick voor in je tv. Hoef je dus niet speciaal een smart tv voor te kopen. Groot voordeel is dat je dan de npo app kunt gebruiken en rechtstreeks tv kunt kijken. Ben je ook nog eens niet afhankelijk van wat er op uitzending gemist komt.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door sadfly »

Stel !, de kabel was open, en bedrijven als tele2, xs4all, telfort, kpn etc. zouden ook tv en internet mogen aanbieden. dan zal je altijd alleen maar een bundel kabel TV+<provider hier> omdat hte technisch gewoon niet anders kan. Anders zou een tele2 klant er p[lotseling gratis 20+ analoge zenders er bij krijgen !
Als je de techniek niet snapt ga dan niet dingen zeggen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kabelinternet niet mogelijk zonder televisie

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is het nu juist de wens van die mensen dat de analoge signalen van de kabel verdwijnen, zodat er écht onderscheid tussen infrastructuur en diensten kan komen.

Maar wat ook vorig jaar al in den treure is genoemd, is dat dit nu wettelijk niet kan en dat dit juist een bewuste keuze is van de politiek.

Gesloten