ik lees op het forum dat youfone zo "soepel" reageert op emails.
mijn ervaringen zijn gelijk: situatie: vorig jaar september een jaar een sim-only
contract afgesloten voor mobile telefoon oor 1 jaar. In april heb ik een smartphone gekocht met abonnement en nummerbehoud aangevraagd.werd door youfone afgewezen ivm lopende contract; gebeld voor afkoop-voorstel: per mail ontvangen en teruggemaild dat ik accoord ga en een eenmalige machtiging om dit bedrag van mijn rekening af te halen. Dit is niet gebeurd, vele mails later van mijn kant en 0 mails van hun kant nog steeds mijn nummer niet beschikbaar gesteld. zelden zo'n arrogant zooitje meegemaakt, dacht dat kpn daar een handje van had (waar ik nu weer ben overigens) maar youfone kan er ook wat van. Het lijkt erop dat zij alleen maar zitten te pesten als je overstapt naar een andere provider.
ik vrees dat er wel velen zullen zijn die dit meemaken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ellende met youfone
Re: ellende met youfone
gerard100545
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
*Consumentenforums:
http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):
http://www.consuwijzer.nl/
Sukses, Maxiem.
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
*Consumentenforums:
http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):
http://www.consuwijzer.nl/
Sukses, Maxiem.
Re: ellende met youfone
Ik zit met hetzelfde probleem als al meerdere keren beschreven is. De simkaart is ongebruikt geretourneerd op dezelfde dag van ontvangst omdat deze 8 weken na aanvraag ontvangen is. Ik heb nog nooit antwoord op brieven en emails gekregen, er word wel een factuur gestuurd en een brief dat ik de simkaart?? moet activeren. Het is tijd om een bezoekje te brengen aan call4care Nederland, een pagina met nuttige info op voor de mensen die wel graag antwoord op brieven willen ontvangen.
Re: ellende met youfone
Hier is dan mijn ervaring met youfone.
Mijn abonnement:
Youfone 250 minuten 1-jarig contract* € 5,85
met 15 SMS Bundel € 0,95
en Onbeperkt Snel Internet Nederland € 8,95 met Fair Use Policy
Totaal maandelijks € 15,75
en Aansluitkosten € 9,95 Eenmalig
1. Aanmelding:
Ik probeerde me rond oktober 2011 aan te melden bij youfone, aangezien toen de tijd dit een van de goedkoopste aanbieders voor onbeperkt internet. Ik heb mijn telefonisch aangemeld, waar ik een mevrouw aan de lijn kreeg die het hele proces me me door naam. Op het einde zei ze over 2 of 3 dagen krijgt u op uw email een bevestiging van u bestelling. Nou na een week nog geen email, dus heb ik weer gebeld. Weer het proces doorgenomen en weer werd tegen mij gezegd wacht 2 a 3 dagen op de bevestiging email. Dit keer was er dik een maand voorbij nog steeds geen email. Ik was er dan ook niet meer achteraan gegaan en omdat ik nog geen smart-telefoon was ik blij met mijn oude Hi-abonnement. Dan toen ik rond januari me eerste smart-telefoon kocht heb ik me via de website aangemeld en had de bevestiging email dezelfde avond binnen. Misschien beetje mijn fout dat ik dat niet gelijk had gedaan, maar hey, de optie om telefonisch te bestellen was er ook en zou dan ook moeten werken.
2. Simkaart:
In de bestellings-mail dat ik op 23 jan heb ontvangen staat "U ontvangt uw nieuwe simkaart binnen 3 weken". De simkaart was pass begin maart bij mij binnen. In de tussentijd heb ik natuurlijker gebeld en wist van de klantenservice te achterhalen da mijn simkaart ook pass 14 maart actief zou worden. Dus dat de simkaart te laat was geleverd was toen niet boeiden, maar ik heb nu echt gehad en nu stoort me dan ook elke klein foutje.
Ik dus dan op 14 maart de simkaart in mijn toestel, staat op het scherm "No service" en "sim card not provisioned mm#2". Dus ik weer mailen en bellen. Antwoord in de email was dan ook "Gelieve uw toestel uit-en aan te zetten". had ik al eerder gedaan maar deed het dan nog een paar keer. Uit eindelijk had ik geluk met de klantenservice die dan de simkaart opnieuw activeerde en toen deed die het, inmiddels was weer 29 maart.
3. Rekening
Nou hij deed het en ik dacht bij mijzelf: "Moeizame overgang maar hij doet het nu". Toen kreeg ik de rekening van maart (dus van 14 t/ 31 maart). Btw tot de 29ste maart was ik gewoon niet bereikbaar. De rekening voor maart bleek € 36,75 te zijn. Ik weer mailen en weer bellen. Bij de klantenservice zeiden ze dat de eerste twee manden in rekening werden gebracht. Btw je kan dit absolute niet opleiden uit de factuur, maar ik dacht:”Het wel zal kloppen”. Dan kwam de rekening van april. Dit keer was het € 34,94. Ik ben dan weer gaan bellen. Werd tegen me gezegd, dat is voor de volgende maand ook en opeens verandert het verhaal van we verrekenen de eerste 2 maanden in we verrekenen altijd voor 2 maanden. Ik vond het raar dat ik daar niet eerder van had gehoord en dacht ik ga de facturen op MyYofone bekijken. Toen ik ingelogde zag ik 2 nummers staan. De mijne en een wildvreemde. Dus weer bellen. Wat bleek ze hadden me het verbruik van de andere ook berekent. Dus na weer gebeld te hebben hebben ze het bedrag was te veel was verrekent terug gestoord.
4. Geen Signaal en Internet
Mijn signaal is op dit moment altijd rond 1 bar or gewoon totaal leeg waar door ik soms ook niet bereikt kan worden. Het gebeurt het meest bij mij thuis maar ook als ik onderweg ben. Het ligt niet aan het toestel want ik heb de simkaart in een andere telefoon gedaan en hetzelfde verhaal en ik heb ook een andere sim kaart in mijn toestel gedaan en er was geen probleem.
Wat het internet betreft heb ik al 3 manden last van, het is gewoon zo traag dat je soms de speed test niet eens kan uitvoeren. Bij mijn abonnement moet ik in een in de praktijk rond de 700kB/s Down en 300kB/s Up hebben. Mijn snelheid is op dit moment 5.4 kB/s Down en 5.1 kB/s hier de link http://www.speedtest.net/android/225854750.png. Dus zoals altijd heb ik ze weer gebeld. Ze vertelden me dat ik al 140 mb had gedownload en dus de fair use policy van kracht is. Toen ik vroeg waar mijn snelheid dan niet 128 kB/s Down en 64 kB/s Up is, werd tegen me verteld omdat dat het oude systeem was. Daarna werd mij voor 1 euro meer een nieuwe abonnement aangeboden met 3,6 MB/s down en 1,5 MB/s Up en een maandelijks limit van 1500mb. Ik heb gewoon nee gezegd want volgend maan is de FUP misschien wel 5 MB. Sinds je nergens kan achterhalen hoeveel MB je volgens hun gedownload hebt en hoeveel hun gemiddeld klant in een maand heeft gedownload.
5. Klantenservice
de ervaring met de klantenservice was gewoon verschrikkelijk. In het begin waren de wachttijden rond 1 uur wat je dan ook gewoon 6 euro koste of meer. Nu is het dan 1.39 gesprek maar ook dit kan oplopen. Want ik heb nu 4 keer meegemaakt dat zodra ik iemand aan de lijn kreeg mij werd opgehangen. Twee keer was dat onmiddellijk en twee keer gewoon toen ik probeerde uit te legen wat het probleem was.
Nou dat zijn mijn ervaring zover, weg kan ik niet want dan moet ik de resterende maanden uit betalen en dat gun ik hun niet.
Mijn abonnement:
Youfone 250 minuten 1-jarig contract* € 5,85
met 15 SMS Bundel € 0,95
en Onbeperkt Snel Internet Nederland € 8,95 met Fair Use Policy
Totaal maandelijks € 15,75
en Aansluitkosten € 9,95 Eenmalig
1. Aanmelding:
Ik probeerde me rond oktober 2011 aan te melden bij youfone, aangezien toen de tijd dit een van de goedkoopste aanbieders voor onbeperkt internet. Ik heb mijn telefonisch aangemeld, waar ik een mevrouw aan de lijn kreeg die het hele proces me me door naam. Op het einde zei ze over 2 of 3 dagen krijgt u op uw email een bevestiging van u bestelling. Nou na een week nog geen email, dus heb ik weer gebeld. Weer het proces doorgenomen en weer werd tegen mij gezegd wacht 2 a 3 dagen op de bevestiging email. Dit keer was er dik een maand voorbij nog steeds geen email. Ik was er dan ook niet meer achteraan gegaan en omdat ik nog geen smart-telefoon was ik blij met mijn oude Hi-abonnement. Dan toen ik rond januari me eerste smart-telefoon kocht heb ik me via de website aangemeld en had de bevestiging email dezelfde avond binnen. Misschien beetje mijn fout dat ik dat niet gelijk had gedaan, maar hey, de optie om telefonisch te bestellen was er ook en zou dan ook moeten werken.
2. Simkaart:
In de bestellings-mail dat ik op 23 jan heb ontvangen staat "U ontvangt uw nieuwe simkaart binnen 3 weken". De simkaart was pass begin maart bij mij binnen. In de tussentijd heb ik natuurlijker gebeld en wist van de klantenservice te achterhalen da mijn simkaart ook pass 14 maart actief zou worden. Dus dat de simkaart te laat was geleverd was toen niet boeiden, maar ik heb nu echt gehad en nu stoort me dan ook elke klein foutje.
Ik dus dan op 14 maart de simkaart in mijn toestel, staat op het scherm "No service" en "sim card not provisioned mm#2". Dus ik weer mailen en bellen. Antwoord in de email was dan ook "Gelieve uw toestel uit-en aan te zetten". had ik al eerder gedaan maar deed het dan nog een paar keer. Uit eindelijk had ik geluk met de klantenservice die dan de simkaart opnieuw activeerde en toen deed die het, inmiddels was weer 29 maart.
3. Rekening
Nou hij deed het en ik dacht bij mijzelf: "Moeizame overgang maar hij doet het nu". Toen kreeg ik de rekening van maart (dus van 14 t/ 31 maart). Btw tot de 29ste maart was ik gewoon niet bereikbaar. De rekening voor maart bleek € 36,75 te zijn. Ik weer mailen en weer bellen. Bij de klantenservice zeiden ze dat de eerste twee manden in rekening werden gebracht. Btw je kan dit absolute niet opleiden uit de factuur, maar ik dacht:”Het wel zal kloppen”. Dan kwam de rekening van april. Dit keer was het € 34,94. Ik ben dan weer gaan bellen. Werd tegen me gezegd, dat is voor de volgende maand ook en opeens verandert het verhaal van we verrekenen de eerste 2 maanden in we verrekenen altijd voor 2 maanden. Ik vond het raar dat ik daar niet eerder van had gehoord en dacht ik ga de facturen op MyYofone bekijken. Toen ik ingelogde zag ik 2 nummers staan. De mijne en een wildvreemde. Dus weer bellen. Wat bleek ze hadden me het verbruik van de andere ook berekent. Dus na weer gebeld te hebben hebben ze het bedrag was te veel was verrekent terug gestoord.
4. Geen Signaal en Internet
Mijn signaal is op dit moment altijd rond 1 bar or gewoon totaal leeg waar door ik soms ook niet bereikt kan worden. Het gebeurt het meest bij mij thuis maar ook als ik onderweg ben. Het ligt niet aan het toestel want ik heb de simkaart in een andere telefoon gedaan en hetzelfde verhaal en ik heb ook een andere sim kaart in mijn toestel gedaan en er was geen probleem.
Wat het internet betreft heb ik al 3 manden last van, het is gewoon zo traag dat je soms de speed test niet eens kan uitvoeren. Bij mijn abonnement moet ik in een in de praktijk rond de 700kB/s Down en 300kB/s Up hebben. Mijn snelheid is op dit moment 5.4 kB/s Down en 5.1 kB/s hier de link http://www.speedtest.net/android/225854750.png. Dus zoals altijd heb ik ze weer gebeld. Ze vertelden me dat ik al 140 mb had gedownload en dus de fair use policy van kracht is. Toen ik vroeg waar mijn snelheid dan niet 128 kB/s Down en 64 kB/s Up is, werd tegen me verteld omdat dat het oude systeem was. Daarna werd mij voor 1 euro meer een nieuwe abonnement aangeboden met 3,6 MB/s down en 1,5 MB/s Up en een maandelijks limit van 1500mb. Ik heb gewoon nee gezegd want volgend maan is de FUP misschien wel 5 MB. Sinds je nergens kan achterhalen hoeveel MB je volgens hun gedownload hebt en hoeveel hun gemiddeld klant in een maand heeft gedownload.
5. Klantenservice
de ervaring met de klantenservice was gewoon verschrikkelijk. In het begin waren de wachttijden rond 1 uur wat je dan ook gewoon 6 euro koste of meer. Nu is het dan 1.39 gesprek maar ook dit kan oplopen. Want ik heb nu 4 keer meegemaakt dat zodra ik iemand aan de lijn kreeg mij werd opgehangen. Twee keer was dat onmiddellijk en twee keer gewoon toen ik probeerde uit te legen wat het probleem was.
Nou dat zijn mijn ervaring zover, weg kan ik niet want dan moet ik de resterende maanden uit betalen en dat gun ik hun niet.
Re: ellende met youfone
Ik heb ooit, maart 2010, een simkaart besteld. na 3 maanden nog niets ontvangen en kon er destijds kosteloos vanaf.
sindsdien wordt ik om de paar maanden lastig gevallen door youfone met mails en brieven dat ik OPEENS een abonnement heb afgesloten. heb helemaal niets gedaan
elke keer een mail terug van hun dat er iets fout is gegaan bij youfone en de email/brief als onverzonden kon beschouwen. nu is er opeens geld afgeschreven zonder ook maar enig bericht!!!!!
IK ADVISEER IEDEREEN RECHTSBIJSTAND IN TE SCHAKELEN EN AANGIFTE TE DOEN VAN OPLICHTING.
sindsdien wordt ik om de paar maanden lastig gevallen door youfone met mails en brieven dat ik OPEENS een abonnement heb afgesloten. heb helemaal niets gedaan
elke keer een mail terug van hun dat er iets fout is gegaan bij youfone en de email/brief als onverzonden kon beschouwen. nu is er opeens geld afgeschreven zonder ook maar enig bericht!!!!!
IK ADVISEER IEDEREEN RECHTSBIJSTAND IN TE SCHAKELEN EN AANGIFTE TE DOEN VAN OPLICHTING.
Re: ellende met youfone
Ik heb nooit zo een slechte administratie gezien
puur diefstal
--------
Sinds 3 Oktober 2013 ben geen klant meer van youfone
meerdere malen geschreven nar Youfone en geen resultaat.
antwoord dat ik gelijk heb en dat ik binnen 2 weken antwoord ontvang. leugens
meerdere malen gebeld geen resultaat.
Nu zijn we in de maand Juli 2014 en het bedrag dat onterecht van mijn rekening afgeschreven nog niet terug gestort.
bedrijf heeft slechte klanten service
geen bezoek adres
beloftes niet na komen
mijn advies aan klanten van youfone automatisch afschrijven stoppen zodra het contract beëindigt
en goed opletten op facturen online
------------------------
*hier onder treft u een van de reacties van youfone ( niet na gekomen)
Van: [email protected]
Datum: 9 januari 2014 10:00:06 CET
Aan: [email protected]
Onderwerp: Ticket: 305487 Youfone klantenservice
Geachte heer XXXX,
Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.
Wij hebben uw facturen doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Zij hebben laten weten dat de bedrag die onterecht in rekening zijn gebracht worden binnen 14 werkdagen aan u gecrediteerd.
Hopend u zo voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Team Youfone
LET OP! Reageer niet op deze e-mail! Is de vraag nog niet beantwoordt, neem dan contact op met de klantenservice of stel de vraag via MyYoufone.
Onze klantenservice is op werkdagen (maandag t/m vrijdag) bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 1200 (gratis) en anders is Youfone bereikbaar op 0900 – 698 3663 (35 cent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon).
www.youfone.nl
puur diefstal
--------
Sinds 3 Oktober 2013 ben geen klant meer van youfone
meerdere malen geschreven nar Youfone en geen resultaat.
antwoord dat ik gelijk heb en dat ik binnen 2 weken antwoord ontvang. leugens
meerdere malen gebeld geen resultaat.
Nu zijn we in de maand Juli 2014 en het bedrag dat onterecht van mijn rekening afgeschreven nog niet terug gestort.
bedrijf heeft slechte klanten service
geen bezoek adres
beloftes niet na komen
mijn advies aan klanten van youfone automatisch afschrijven stoppen zodra het contract beëindigt
en goed opletten op facturen online
------------------------
*hier onder treft u een van de reacties van youfone ( niet na gekomen)
Van: [email protected]
Datum: 9 januari 2014 10:00:06 CET
Aan: [email protected]
Onderwerp: Ticket: 305487 Youfone klantenservice
Geachte heer XXXX,
Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.
Wij hebben uw facturen doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Zij hebben laten weten dat de bedrag die onterecht in rekening zijn gebracht worden binnen 14 werkdagen aan u gecrediteerd.
Hopend u zo voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Team Youfone
LET OP! Reageer niet op deze e-mail! Is de vraag nog niet beantwoordt, neem dan contact op met de klantenservice of stel de vraag via MyYoufone.
Onze klantenservice is op werkdagen (maandag t/m vrijdag) bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 1200 (gratis) en anders is Youfone bereikbaar op 0900 – 698 3663 (35 cent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon).
www.youfone.nl