LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geluidsniveau nieuwe wasmachines

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
hawkwind

Geluidsniveau nieuwe wasmachines

Ongelezen bericht door hawkwind »

Vorige week heeft helaas onze Miele W833 de geest gegeven (18 jaar en gemiddeld 6-8 wassen per week)
Wij hebben bij Wehkamp een nieuwe AEG WM gekocht , model L76472.
Niets dan lof over deze machine , bij de was cyclus is het geluid werkelijk minimaal ,je hoort
alleen het water klotsen.
Echter: indien de machine gaat afpompen is het geluid niet om te harden.
Het is een zeer laag , brommend , pulserend geluid wat zelfs 2 verdiepingen lager nog te horen is.
Zelfs de afvoerslang(dunne inferieure kwaliteit) slaat heen en weer bij iedere puls.
Dit is doet zich voor tijdens het afpompen van iedere spoelgang....zeer irritant.
Tijdens het centrifugeren is het geluid weer wel aanvaardbaar.
Specs van de WM : wassen 49DB , centrifugeren 74DB.
Het zou wel iets toevoegen indien fabrikanten ook het geluidsniveau tijdens het afpompen zouden vermelden.
Na wat googelen ben ik erachter gekomen dat meerdere machines uit de L7647 serie daar last van hebben.
AEG gebeld : we kunnen een monteur langs sturen , maar indien het een produkteigenschap betreft dient U gewoon de voorrijkosten te betalen.
Het schijnt trouwens dat de L76479 daar weer geen last van heeft (stop die pomp dan ook in de 76472!!)
Ik ben zelf ook een beetje naief geweest , dat geef ik direct toe....., had ik maar weer een Miele gekocht.
Het is dat ik vorige week aan mijn schouder ben geopereerd, anders had ik het lager van onze Miele wel vervangen , voor een 18 jaar oude bak was het afpompgeluid altijd binnen de perken en wassen deed hij als de beste.
O ja , zelfs de buren vroegen of ik een nieuwe WM had ....... afpompgeluid was zelfs bij hun hoorbaar :(
Dus fabrikanten : graag ook geluidsniveau vermelden tijdens het afpompen tijdens de spoelgangen en niet alleen tijdens het wassen/centrifugeren.
Kijken of ik nog wat met Wehkamp kan regelen , zou graag toch weer een Miele willen.

witte angora

Re: Geluidsniveau nieuwe wasmachines

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien een item voor de uitzending? Waar op te letten als je een wasmachine koopt? Veel dingen lijken zo logisch, maar je noemt nu iets dat voor jou (en wie weet voor meerderen) achteraf toch een beetje een smetje op het plezier van je aankoop is.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je via www.kieskeurig.nl koopt zie je gebruikers ervaringen staan en mag je zelfs vragen stellen.
Dan weet je vooraf of jou keuze stil genoeg is.

Wel is vrijwel elke machine de opgave tijdens wassen redelijk maar vooral bij hoge toeren centrifugeren of tijdens het pompen wel luider, zelfs een Miele van mijn Zusje.

Nu achteraf klagen is dus niet zo slim, volgende keer dus vooraf beter informeren.

Jrn5

Ongelezen bericht door Jrn5 »

Ik ben zelf ook in het bezit van een 5 jaar geleden aangeschafte AEG. Binnen een week had ik een monteur die er even naar zou kijken. Oorzaak; herrie, het leek wel alsof het apparaat met centrifugeren bezig was met een take-off. Had er een video-opname van gemaakt om de monteur te overtuigen. Maar de monteur vond geen afwijkingen. Was standaard....Apparaat maakt nog steeds in mijn ogen kreunende en steunende geluiden maar dat schijnt "normaal" te zijn. Qua geluid beslist geen plus.

Oh ja, wast verder goed, geen klachten. Blij dat ie op zolder staat.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

wassen 49DB , centrifugeren 74DB.
Oorzaak; herrie, het leek wel alsof het apparaat met centrifugeren bezig was met een take-off
3dB er bij is een verdubbeling van het geluidsniveau, dus reken maar uit, dat kan best veel herrie zijn.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Kieskeurig vindt ik geen aanbeveling waard iedereen is blij met zijn/haar aankoop en als product toch niet deugt na maanden weten ze de site niet meer terug te vinden omdat te melden.

Kun je zelf er nog wat aandoen? bodem voorzien van geluidsdemping (steenwol etc) en pomp inpakken ?

Slang zou je vast kunnen zetten met bindbandje of stuk touw.

Blijf voorlopig bij de ouwe vertrouwde Miele :)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn ook speciale rubbermatten voor wasmachines die het geluid kunnen dempen. Alternatief is een lekbak met rubber voetjes er onder. Dat schijnt al een heel stuk te helpen.

Gamma schijnt van die rubbermatten te verkopen.

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

stofzuigertje schreef:Als je via http://www.kieskeurig.nl koopt zie je gebruikers ervaringen staan en mag je zelfs vragen stellen.
Dan weet je vooraf of jou keuze stil genoeg is.

Wel is vrijwel elke machine de opgave tijdens wassen redelijk maar vooral bij hoge toeren centrifugeren of tijdens het pompen wel luider, zelfs een Miele van mijn Zusje.

Nu achteraf klagen is dus niet zo slim, volgende keer dus vooraf beter informeren.
Beste,
Ik heb mij genoeg verdiept in de specs wasmachines.
Wat slobberbone al meldde, kieskeurig is niet ook zo'n objectief platform.
Vreemd blijft dat het afpompgeluid van de nieuwe AEG veel luidruchtiger is dan onze overleden Miele van 18 jaar.
Het lijkt mij niet zo moeilijk voor de ontwerpers van AEG om een redelijk stille pomp in een WM te plaatsen.
Dit irritante geluid is zelfs 2 verdiepingen lager te horen (met gesloten deuren!!)
Al het verdere geluid is verder prima binnen de perken , wassen/centrifugeren , maar o wee als die afvoerpomp aanslaat... :oops:
De kogel is door de kerk , AEG gaat retour webwinkel , en er komt weer een nieuwe Miele.
We kopen er de 8 jaar Miele garantie bij , zie echter zojuist dat Miele die verhoogd heeft van 159 naar 199 euro... :shock:

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Succes met de nieuwe Miele hoop dat deze net zo lang mee gaat als de vorige.

Hier leuke aanbieding:

http://www.mielespeciaalzaak.nl/wasmach ... wasmachine

Extra garantie vaak onnodig en erg duur.

Gesloten