LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fietsbelasting in Amsterdam
Fietsbelasting in Amsterdam
Binnenkort fietsbelasting in Amsterdam? Wel als het aan ondernemers ligt: 'Het is gek dat automobilisten wel moeten betalen voor openbare voorzieningen en fietsers niet.'
Lees er meer over: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... amsterdam/
Vind jij fietsbelasting redelijk?
Lees er meer over: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... amsterdam/
-
Re: Fietsbelasting in Amsterdam
Fietsbelasting is pas redelijk als er ook torenhoge brom- en scooterbelasting komt.
Fietsbelasting - komt er tzt ook een loopbelasting dan, waarop je korting kan krijgen als je iets gekocht hebt? Wandelaars die in de centra niks kopen zijn zinloze stoepverslijters, in tegenstelling tot degenen die daadwerkelijk een doel hebben..
Fietsbelasting - komt er tzt ook een loopbelasting dan, waarop je korting kan krijgen als je iets gekocht hebt? Wandelaars die in de centra niks kopen zijn zinloze stoepverslijters, in tegenstelling tot degenen die daadwerkelijk een doel hebben..
waarom voor voetgangers ook niet gelijk belasting dan?
die stoepen kosten ook geld.
die stoepen kosten ook geld.
Eerst de auto's wegpesten en nu de fietsers aan de beurt?
Bezopen! En dat scootertuig kan gewoon zijn gang gaan! Dit land en deze stad zijn gek...
Bezopen! En dat scootertuig kan gewoon zijn gang gaan! Dit land en deze stad zijn gek...
En de minima krijgen zeker vrijstelling middels een fietsbelastingplaatje met een gat in het midden, net als in de vorige eeuw?
Helemaal eens met W.A., pak eerst die snor en bromscooters eens aan met een behoorlijke belastingmaatregel.
Helemaal eens met W.A., pak eerst die snor en bromscooters eens aan met een behoorlijke belastingmaatregel.
Er is geen wettelijke basis voor een fietsbelasting en die zal er zeker niet komen. Denk niet dat er een partij in de 2e kamer voor zulke idioterie is.
Bovendien kun je stellen dat fietsers de files verminderen, het parkeerprobleem, obesitasprobleem, uitstootprobleem, etc, etc, dus eigenlijk moeten zij beloond worden voor elke gefietste km.
Bovendien kun je stellen dat fietsers de files verminderen, het parkeerprobleem, obesitasprobleem, uitstootprobleem, etc, etc, dus eigenlijk moeten zij beloond worden voor elke gefietste km.
Het gaat om een LOKALE belasting, zoals parkeerbelasting etc. Daar bemoeit geen enkele partij in de Tweede Kamer zich mee.olaf79 schreef:Er is geen wettelijke basis voor een fietsbelasting en die zal er zeker niet komen. Denk niet dat er een partij in de 2e kamer voor zulke idioterie is.
TROS Radar schreef:
Duidelijk ....Nee niks redelijks aan. Kunnen ze niet iets zinnigs gaan bedenken daar in die kamer?
Welke kamer? gaat om een lokale belastingciske schreef:TROS Radar schreef:
Duidelijk ....Nee niks redelijks aan. Kunnen ze niet iets zinnigs gaan bedenken daar in die kamer?
Als je voor Zonder Licht en Door Rood rijden nooit een boete kreeg....
en welk kenteken wil je noteren en de Politie heeft het al druk genoeg.
Ik lees parkeren en niet fietsen dus hoe pak je dan de eigenaar?
Leuke zomer vulling die wel niet door zal gaan.
en welk kenteken wil je noteren en de Politie heeft het al druk genoeg.
Ik lees parkeren en niet fietsen dus hoe pak je dan de eigenaar?
Leuke zomer vulling die wel niet door zal gaan.
-
Ach, het is ook maar een ideetje van een zielige ondernemer die zich vanwege zijn jaguar scheel betaalt aan allerlei voorzieningen, terwijl die rotvoetgangers, waar hij nota bene van afhankelijk is, geen stuiver betalen. Een zielige ondernemer met een Calimero-identiteit dus.
Niet al te serieus nemen.
Niet al te serieus nemen.
Nee omdat die wet er al is...puma73 schreef:Het gaat om een LOKALE belasting, zoals parkeerbelasting etc. Daar bemoeit geen enkele partij in de Tweede Kamer zich mee.
Fietsbelasting, hoe verzinnen ze het. Naast lopen is het de meest milieuvriendelijk manier van verplaatsen. Wegenbelasting dekt bij lange na niet de kosten om het milieu in goede staat te krijgen.Zelfs de elektrische auto niet. Daar moet ook veel belasting geld van de fietser en de wandelaar bij. Dat zo'n voorstel komt van het bedrijfsleven verbaast mij helemaal niet. Zij zijn immers altijd op zoek om zo goedkoop mogelijk om zaken te doen en hun kosten ten koste van alles zo laag mogelijk te houden.
Dat er iets moet gebeuren aan het wildparkeren van fietsen daar ben ik het mee eens. Ook dat fietswrakken weggehaald moeten worden is prima. Dat er verplicht chips in fietsen worden geplaatst vind ik prima. Als de fiets wordt gepikt maak ik kans het weer terug te krijgen en als ik fout parkeer dan vind ik het prima daar een prent voor te krijgen en als ik de fiets laat verrotten op een plek bij ????? dat ik dan wordt opgespoord en voor de kosten moet opdraaien ook prima. Mijn onachtzaamheid hoeft op kosten van de gemeenschap. De vervuiler betaald is nog steeds een prima uitgangspunt en dat geld ook voor het bedrijfsleven. Maar ja, die wentelen de extra kosten af op de koper en vertellen er niet bij hoe onvriendelijk zij produceren.
Lokale belastingen zijn in dit soort gevallen zeer onredelijk. Maar zo is het meer wetten en regelingen.
Dat er iets moet gebeuren aan het wildparkeren van fietsen daar ben ik het mee eens. Ook dat fietswrakken weggehaald moeten worden is prima. Dat er verplicht chips in fietsen worden geplaatst vind ik prima. Als de fiets wordt gepikt maak ik kans het weer terug te krijgen en als ik fout parkeer dan vind ik het prima daar een prent voor te krijgen en als ik de fiets laat verrotten op een plek bij ????? dat ik dan wordt opgespoord en voor de kosten moet opdraaien ook prima. Mijn onachtzaamheid hoeft op kosten van de gemeenschap. De vervuiler betaald is nog steeds een prima uitgangspunt en dat geld ook voor het bedrijfsleven. Maar ja, die wentelen de extra kosten af op de koper en vertellen er niet bij hoe onvriendelijk zij produceren.
Lokale belastingen zijn in dit soort gevallen zeer onredelijk. Maar zo is het meer wetten en regelingen.