LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract beëindigen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Micheal2

Contract beëindigen

Ongelezen bericht door Micheal2 »

Beste,

Ik zal mijn probleem zo kort en duidelijk proberen uit te leggen.

Sinds laat 2012 sta ik ingeschreven bij een organisatie die Tatsujin Dojo heet oftewel Mixed arts Amsterdam. Daar sta ik ingeschreven onder een jaar contract, die ik op 3-4-2013 wou opzeggen. Dat moest ik meer dan een maand van te voren doen en dus was ik keurig op tijd.
Ik heb op die datum een email gestuurd met de volgende tekst:

Beste,

Ik zou wegens omstandigheden mijn contract willen beëindigen.
Kan ik dit via de email doen?

Ik hoop van u te horen.

Met vriendelijke groet

Na twee maanden nog geen antwoord gekregen, en heb ik nog diverse emails gestuurd en gebeld met de vraag hoe of wat. Nu kreeg ik ongeveer anderhalve maand geleden een brief binnen van het incasso bureau met een sommatie te betalen voor de afgelopen maanden. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik wil opzeggen. Maar goed in de voorwaarden stond dat ik wat moest terugkrijgen van de organisatie zodat het contract beeindigd zou kunnen worden. Heb ik dus niet gekregen dus wettelijk sta ik dus niet in mijn recht. Ik het incassobureau bellen en een regeling getroffen, ookal voel ik mij slachtoffer. Zij raadde mij aan om een aangetekende brief te sturen waarbij ik verklaar dat ik wil opzeggen. Dat heb ik dus gelijk gedaan maar nu meer dan een maand verder heb ik nog steeds niks terug gekregen! Er wordt nog wel telkens elke maand 50,- van mijn bank afgetrokken die ik gelijk weer terug vorder.

Wat ik toen verder heb gedaan is de beste meneer een Whatsappje gestuurd, Toen werd ik uitgescholden. En toen een week later heb ik hem een smsje gestuurd dat ik niet snap waar dit vandaan komt en toen kreeg ik ongeveer dezelfde onvriendelijke teksten terug. Wat kan ik verder nog doen?

Ik hoop dat u de tijd wil nemen om mij verder te helpen, want ik ben radeloos!

ruud_a

Re: Contract beëindigen

Ongelezen bericht door ruud_a »

als dit de tekst is van de email, hebt u volgens mij niet opgezegd.
u hebt alleen een vraag gesteld.
misschien dat een rechter daar anders over denkt, maar zo lees ik het.
als het goed is hebt u ook ooit algemene voorwaarden gekregen, waar de procedure van opzeggen in staat vermeld.
en anders misschien op een website.
en anders is een aangetekende brief altijd de meest zekere manier van opzeggen.
ik zou eerst de algemene voorwaarden eens zoeken en kijken wat daar in staat.

Micheal2

Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en daar staat in dat ik contact moet opnemen en dan wachten op een reactie, als er binnen drie weken geen contact is opgenomen moet ik weer contact opnemen dat staat er en daar heb ik me aan gehouden.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Micheal2 schreef:Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en daar staat in dat ik contact moet opnemen en dan wachten op een reactie, als er binnen drie weken geen contact is opgenomen moet ik weer contact opnemen dat staat er en daar heb ik me aan gehouden.
Je hebt contact opgenomen inderdaad, in dat contact vraag je hoe je je contract op moet zeggen. Daar had inderdaad een reactie op moeten komen, maar is in die zin een informatieverzoek en geen opzegging.
Micheal2 schreef: Ik zou wegens omstandigheden mijn contract willen beëindigen.
Kan ik dit via de email doen?
Hieruit blijkt niet dat u de algemene voorwaarden gelezen heeft, dan had u het namelijk niet gevraagd of het kon, maar had u aangegeven dat u uw contract per eerstmogelijke datum wilde beëindigen.

Vervolgens betalingen storneren zonder schriftelijk bewijs van een opzegging is dan niet echt verstandig.
Micheal2 schreef: Na twee maanden nog geen antwoord gekregen, en heb ik nog diverse emails gestuurd en gebeld met de vraag hoe of wat. Nu kreeg ik ongeveer anderhalve maand geleden een brief binnen van het incasso bureau met een sommatie te betalen voor de afgelopen maanden.
Micheal2 schreef:Er wordt nog wel telkens elke maand 50,- van mijn bank afgetrokken die ik gelijk weer terug vorder.
Zonder opzegging hebben zij hier gewoon recht op.
Micheal2 schreef: Wat ik toen verder heb gedaan is de beste meneer een Whatsappje gestuurd, Toen werd ik uitgescholden. En toen een week later heb ik hem een smsje gestuurd dat ik niet snap waar dit vandaan komt en toen kreeg ik ongeveer dezelfde onvriendelijke teksten terug.
Je geeft keurig aan dat meneer onvriendelijk terug antwoord en u uitscheldt, maar wat heeft u zelf gestuurd, en waarom? Wat zou u hiermee willen bereiken? De eigenaar whatsappen?

Micheal2

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ook emails gestuurd waarin ik zeg dat ik opzeg en dat ik de maand nog betaal maar vanaf de maand erop niet meer. Geen reactie. Ik heb de beste meneer een appje en SMS gestuurd omdat hij niet opneemt. In de voorwaarden staat dat er binnen drie weken gereageerd moet worden en dat is niet gebeurd na mijn aangetekende brief waarin ik zeg dat ik opzeg. Een brief versturen is volgens de algemene voorwaarden de manier om op te zeggen oa maar als ik dan geen reactie krijg.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Micheal2 schreef:Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ook emails gestuurd waarin ik zeg dat ik opzeg en dat ik de maand nog betaal maar vanaf de maand erop niet meer. Geen reactie. Ik heb de beste meneer een appje en SMS gestuurd omdat hij niet opneemt. In de voorwaarden staat dat er binnen drie weken gereageerd moet worden en dat is niet gebeurd na mijn aangetekende brief waarin ik zeg dat ik opzeg. Een brief versturen is volgens de algemene voorwaarden de manier om op te zeggen oa maar als ik dan geen reactie krijg.
Prima, je hebt opgezegd, case closed.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Micheal2 schreef:Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ook emails gestuurd waarin ik zeg dat ik opzeg en dat ik de maand nog betaal maar vanaf de maand erop niet meer. Geen reactie. Ik heb de beste meneer een appje en SMS gestuurd omdat hij niet opneemt. In de voorwaarden staat dat er binnen drie weken gereageerd moet worden en dat is niet gebeurd na mijn aangetekende brief waarin ik zeg dat ik opzeg. Een brief versturen is volgens de algemene voorwaarden de manier om op te zeggen oa maar als ik dan geen reactie krijg.
En dat is nou relevante informatie :D

U heeft opgezegd, neem aan dat u de verzendbevestiging nog heeft, dan is dat klaar. Zit het alleen nog met de eventuele opzegtermijn van 1 maand, maar dat zult u in uw papieren terug kunnen zien. Ligt er een beetje aan of u uw abonnement vooruit betaald of achteraf. Als ik vandaag op zou zeggen, zou ik per 11 augustus weg kunnen, als ik vooruit betaal per hele maand, zou ik dus nog tot 11 augustus moeten betalen, de rest niet meer. U kunt niet zeggen, deze maand heb ik betaald en die 10'dagen van de volgende maand betaal ik niet meer. Maar dat ligt geheel aan hoe er betaald wordt en per wanneer de termijnen lopen en wanneer u exact heeft opgezegd.

Als dat op orde is, niet bang zijn voor het incassobureau, die kunnen u dan niets maken.

Micheal2

Beste,

Na deze post en de aangetekende brief wordt er nog steeds geld van mijn bank afgenomen.
HIer baal ik ten zeerste van en ik wil dat het ophoud. Ik heb de meneer in kwestie (weer) een sms/email gestuurd. Het incasssobureau zei mij dat het sinds 2013 (de maand weet ik niet meer) mogelijk is om maandelijks op te zeggen nadat het jaar contract is uitgediend. Klopt dit? Zo ja staat dit ergens vast.
Wat moet ik doen als het niet stopt? Ik heb nu alles gedaan wat ik kan doen en moet doen. Maar kan hij mij nog een jaar erop vast pinnen?

Micheal2

Ben zelf het volgende tegen gekomen; http://www.consuwijzer.nl/thema/abonnem ... verlenging

http://www.opzeggen.nl/wet-van-dam

Dus ik sta in mijn recht, nu is mijn uiteindelijke vraag dus wat kan ik er aan doen dat dit stopt? Advocaat in de hand nemen of wat raden jullie aan?

/edit: spelfout

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

naar een wetswinkel stappen, met uw abonnement, de bewijzen met datum wanneer u precies hebt opgezegd en de algemene voorwaarden.
dan kunnen zij u waarschijnlijk wel vertellen, of het opzeggen goed is gedaan en hoe verder.
even een tijdlijn op papier zetten met datums van de correspondentie in misschien ook wel handig.

Gesloten