LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile, ga niet omhoog met je bundel!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lauravanlaaren
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2014 10:28

T-Mobile, ga niet omhoog met je bundel!!!

Ongelezen bericht door lauravanlaaren »

Mijn situatie

Mijn abonnement gaat in iedere 18de van de maand. Op 30 Juni 2014 zat ik met mijn i-smart300 aan de 300 gebelde minuten. Ik dacht, voordat ik weer over mijn bundel heen ga en ik de laatste tijd veel bel, laat ik mijn bundel omhoog gooien. Geen probleem! Naar de i-smart500! Hup in het laatje T-Mobile!

Vervolgens krijg je er belminuten bij, ik dacht dat is fijn geen hoge factuur aan het einde van de maand, want ik krijg er belminuten bij daar betaal ik ook voor (Abonnement van 75 euro). Ze waren alleen vergeten te vertellen dat belminuten per dag worden gerekend :shock: , doordat ik tussentijds omhoog ging was ik al 167 minuten over mijn i-smart300 heen, pats dat wordt lekker gefactureerd. En aan het einde van de maand hou ik 108 minuten over omdat ik mijn abonnement heb verhoogd naar i-smart500! Ik dacht dat ik met 75 euro ik wel genoeg zou betalen! Niet dus… :evil:

Hoe zit dat nou:

300 minuten : 31 is wat je per dag hebt, ik zat dus bij 14 dagen al aan 300 minuten dat betekend 167 minuten eroverheen. Hier krijg je een factuur voor.

500 minuten : 31 is wat je per dag hebt, ik kreeg dus voor 17 dagen 274 minuten hier hield ik er 108 van over dus 166 gebeld.

Conclusie:

Als ik dus gewoon mijn 300 had gehouden en bovenop mijn 300 abonnement 166 minuten zou bellen had ik 50 euro bijbetaald. Dat betekend dus een factuur van 100 euro.

Nu heb ik een factuur van 137 euro, dat betekend dus dat voor die 108 minuten die ik over hield, die ik dus niet meer nodig heb omdat ik mijn abonnement niet voor niets verhoog 37 euro betaal.

Is dat niet krom :shock: , wat een slechte voorlichting T-MOBILE!!! :evil: :evil: :evil:

witte angora
Berichten: 31965
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: T-Mobile, ga niet omhoog met je bundel!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap geen fluit van jouw berekening. Denk dat je het zelf ook niet snapt. 75 Euro per maand betalen voor 31 belminuten per dag, dat geloof ik gewoon niet.

Misschien eerst maar eens goed de voorwaarden lezen voor je een wijziging in je abbo doorvoert?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-Mobile, ga niet omhoog met je bundel!!!

Ongelezen bericht door berndv »

witte angora schreef:Ik snap geen fluit van jouw berekening. Denk dat je het zelf ook niet snapt. 75 Euro per maand betalen voor 31 belminuten per dag, dat geloof ik gewoon niet.

Misschien eerst maar eens goed de voorwaarden lezen voor je een wijziging in je abbo doorvoert?
Die 31 is denk ik het aantal dagen van een maand :roll:

Op zich snap ik zijn berekening wel. Ik snap ook wel dat tmobile dit zo doet. Ik vind het wel vreemd dat het dan niet verteld wordt. Heeft u telefonisch gewijzigd of zelf via internet?

De berekening is dus simpel de factuur, maar ook het aantal belminuten, delen door 31 en vermenigvuldigen met het aantal dagen, zoals ik het hierboven lees.

witte angora
Berichten: 31965
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: T-Mobile, ga niet omhoog met je bundel!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ah, nu snap ik het. Een deling schrijf ik nog altijd als 300:31 en zo. Een deelteken komt nooit na tekst namelijk, dan is het een dubbele punt. Daarbij heeft een maand niet altijd 31 dagen.

Dan is het me wel duidelijk wat er gaande is: het is gewoon een kwestie de overgang van de ene naar de andere bundel halverwege de maand. Als je dan in het eerste deel van de maand buiten de bundel belt, moet je inderdaad bijbetalen, en als je in de tweede helft van de maand overhoudt, dan is dat jammer, maar dat wordt niet gecompenseerd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile, ga niet omhoog met je bundel!!!

Ongelezen bericht door Har06 »

witte angora schreef:Ah, nu snap ik het. Een deling schrijf ik nog altijd als 300:31 en zo. Een deelteken komt nooit na tekst namelijk, dan is het een dubbele punt. Daarbij heeft een maand niet altijd 31 dagen.

Dan is het me wel duidelijk wat er gaande is: het is gewoon een kwestie de overgang van de ene naar de andere bundel halverwege de maand. Als je dan in het eerste deel van de maand buiten de bundel belt, moet je inderdaad bijbetalen, en als je in de tweede helft van de maand overhoudt, dan is dat jammer, maar dat wordt niet gecompenseerd.
Gelukkig maar, dat je het envoudig lijntje van Ts snapt en ja alle providers werken zo :mrgreen:

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: T-Mobile, ga niet omhoog met je bundel!!!

Ongelezen bericht door atesli »

Lees op het T-Mobile forum dat T-Mobile een passende oplossing heeft aangeboden?
Fijn dat het opgelost is.
https://forum.t-mobile.nl/mijn-factuur- ... lan-242973

witte angora
Berichten: 31965
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: T-Mobile, ga niet omhoog met je bundel!!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Har06 schreef:
Gelukkig maar, dat je het envoudig lijntje van Ts snapt en ja alle providers werken zo :mrgreen:
Ook daarom snapte ik dus niks van het verhaal. Het was in twee zinnen samen te vatten, en die twee zinnen gelden voor iedere provider, dus ja...

Gesloten