LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weet jij waar je gas vandaan komt?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin

Weet jij waar je gas vandaan komt?

Ongelezen bericht door Radar »

Veel Nederlanders willen geen gebruik meer maken van gas uit Rusland. Dat schrijft het AD. Energievergelijker Gaslicht.com wordt sinds de ramp in Oekraïne plat gebeld door consumenten die willen weten of hun energieleverancier gas importeert en of zij dus op Russisch gas koken.

Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... de-gratie/

Weet jij waar je gas vandaan komt, en maakt het je uit?

Diederik Dupont

Re: Weet jij waar je gas vandaan komt?

Ongelezen bericht door Diederik Dupont »

NEE ik weet het niet maar zou het wel heel graag willen weten.

Het zal zoals normaliter in Nederland wel weer neerkomen op : Wij verkopen ONS gas voor 30 ct aan de wereld en kopen het voor 20 ct van de Russen. VOC !
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jul 2014 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

het gas zal wel een mengseltje zijn van veel bronnen.
en geen gas van rusland meer willen klinkt leuk, maar dan gaat over een paar jaar 's winters de kachel uit, want het gas van nederland is al bijna op.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Vind ik altijd een beetje hypocriet. Jarenlang verbruiken mensen gas van de meest ranzige regimes, die juist aan de macht kunnen blijven door de hoge aardgasinkomsten. En dan ineens, als het om Nederlandse doden gaan, dan willen we ineens daar geen gas meer van hebben. 'We' vinden het prima als duizenden onschuldige mensen worden afgeslacht, maar als het om een paar honderd Nederlanders gaat, staan we ineens op onze achterste benen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Daar heeft Kweenie een belangrijk punt. Denk ook eens aan Saoedi-Arabië, waar van de oliedollars het Wahabisme wordt verspreid over de hele wereld.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Als de link juist is wat Tros Radar geeft, zouden we dus "gewoon" zonder Russisch gas kunnen. Vraag blijft: is het percentage werkelijk zo weinig. Vind het wel een moralistische weergave van zaken dat de "meeste Nederlanders dit gas niet meer zouden willen". Stel dat we niets meer afnemen: loopt iedereen te klagen over de nog hogere gasprijzen. Dit is wat ik noem een emo moment; wil niets afdoen aan de ramp die heeft plaatsgevonden maar op het verkeerde moment gevraagd/voorgelegd. En ja, ik weet dat gas én uit Rusland én uit Nederland komt :mrgreen: !

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

TROS Radar schreef:Veel Nederlanders willen geen gebruik meer maken van gas uit Rusland. Dat schrijft het AD. Energievergelijker Gaslicht.com wordt sinds de ramp in Oekraïne plat gebeld door consumenten die willen weten of hun energieleverancier gas importeert en of zij dus op Russisch gas koken.

Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... de-gratie/

Weet jij waar je gas vandaan komt, en maakt het je uit?
Helaas verkoopt Nederland het gas, wat in ons land aanwezig is/was, voor een goedkoop tarief naar het buitenland.
Ja de gas reserves in Nederland worden minder, maar wij zullen altijd nu afhankelijk van andere landen zijn/worden.
Als Rusland de kraan dicht doet, dan worden de woorden van Kweenie werkelijkheid.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

het wordt tijd, dat er wordt gestopt met die oorlogstrom en dat er weer naar normale verhoudingen wordt toegewerkt.
als ik mij goed herinner, is de hele ellende begonnen met de inmenging van de eu in de binnenlandse politiek van de oekraine.
een land waarin rusland per ongeluk zijn enige haven aan de zwarte zee had.
dat was dus een machtspelletje van de eu waarbij ze hun hand hebben overpeeld, want rusland kan zich niet veroorloven die haven te verliezen.
de inzet van amerika is ook duidelijk.
die zou het zeer prettig vinden als rusland die haven zou kwijtraken.
dan kan rusland zijn vloot niet meer inzetten in de regio.

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

kweenie schreef:Vind ik altijd een beetje hypocriet. Jarenlang verbruiken mensen gas van de meest ranzige regimes, die juist aan de macht kunnen blijven door de hoge aardgasinkomsten. En dan ineens, als het om Nederlandse doden gaan, dan willen we ineens daar geen gas meer van hebben. 'We' vinden het prima als duizenden onschuldige mensen worden afgeslacht, maar als het om een paar honderd Nederlanders gaat, staan we ineens op onze achterste benen.
en daar dacht ik nu precies eender over, Nederland weer op zijn smalst... :roll:

straks is er niet eens aardgas meer, hoeven we ons daar ook niet meer druk over te maken.

Gesloten