LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PC-prive

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bak

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Bak »

De minima krijgt er uberhaupt niets bij. Dat zou helemaal mooi worden. Ze krijgen compensatie voor de bezuiningen zodat ze bijna niets in hoeven te leveren
Behalve als je weer er net boven zit zodat je uiteindelijk nog minder hebt als die daar onder zitten.

En nog steeds gaan we weer door met het afpakken en op een andere manier weer iets terug geven politiek.
Maar ja .Ambtenaren moet ook werk hebben .
Of die niks kosten .

fietsemaker

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door fietsemaker »

reactie op reactie van gast:

Beste gast, inderdaad ik doe wel mee, als ik tegen de klant zeg dat ik niet meewerk, gaan ze naar de concurrent 1 straat verder, daar kan het wel, dus.....

Uit mijn topic blijkt dat ik voor afschaffing ben, dus dat zou omzet kosten. deze inkomstenderving is minder belangrijk dan liegen en bedriegen, waar ik noodgedwongen nog steeds aan mee doe.........
anders raak ik klanten kwijt die hier al meer dan 20 jaar komen, wat zou jij doen in mijn schoenen, beste gast ??????

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

wat te denken van de kleine computerboeren? hoe gaan die het hoofd boven water houden? detailhandel zal opzich ook veel minder omzet en winst draaien

Commercïele instellingen die het hoofd niet boven water kunnen houden zonder subsidie regelingen, die hebben m.i. geen bestaansrecht. Het aantal onnodige subsidies in dit land rijst de pan uit. Het zou een goede zaak zijn om hier de bezem eens door te halen.

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Vandaag las ik in de krant de reactie van zo'n kleine computerboer. Die verwacht juist MEER omzet te draaien. Veel mensen (waaronder ikzelf) hebben een PC-prive die door mijn werkgever gekocht is. Werkgever koop dan meteen 1.000 PC's bij de groothandel, die daarna naar de werknemers gaan. Voortaan gaan dat soort werknemers weer gewoon naar een goede PC-boer op de hoek. Die man vond het dus wel leuk.
Klopt .Er waren werknemers van grote bedrijven waar je alleen maar kon kiezen uit één merk .3 modellen .Wilde je dan een grote harde schijf of meer geheugen bijvoorbeeld kon dat alleen met bijbetaling of nog meer verlofdagen.Dit werd dan thuis bezorgd .
Dat was bij mij ook een paar jaar geleden.

Deze werknemers waar z`on regeling bestond zullen nu wel ergens anders kopen.

Van kan

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Van kan »

Beste hollander,
Lees de telegraaf en zie wat brinkman met de bouwvakkers van plan is.
Werken tot ze verrekken geen vakantie en flink overwerken.Alleen vakantie in de ww als er geen werk is.Dit zou beter voor de bouwwerkgevers zijn. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :cry: :cry: :roll: :roll: :twisted: :twisted:

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

reactie op reactie van gast:

Beste gast, inderdaad ik doe wel mee, als ik tegen de klant zeg dat ik niet meewerk, gaan ze naar de concurrent 1 straat verder, daar kan het wel, dus.....

Uit mijn topic blijkt dat ik voor afschaffing ben, dus dat zou omzet kosten. deze inkomstenderving is minder belangrijk dan liegen en bedriegen, waar ik noodgedwongen nog steeds aan mee doe.........
anders raak ik klanten kwijt die hier al meer dan 20 jaar komen, wat zou jij doen in mijn schoenen, beste gast ?????
Dat je het daarom doet begrijp ik .Daarom zei ik ook hier maak meer ondernemers schuldig aan.
Het is al zo erg dat je niet meer kan eerlijk ondernemen omdat de klant je onder druk zet .
Het is inderdaad beter dat zulke dingen verdwijnen .
Allemaal veel te fraudegevoelig maar het ging hierover de PC PRivé geloof ik .

damen

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door damen »

Dames en Heren Opgelet,
Met al deze bezuinigingen op de normale burger is de regering , dus ministers bezig een flinke loons verhoging voor hun zelf te bewerkstelligen,zij zorgen immers dat ons land onder de 3% norm blijft.
Want deze dames en heren klagen nu reeds plubliekelijkover hun lage salaris. en de rest van Nederland dan?Voor loonsverhoging moet je C.A.O.'s niet bindend verklaren . Gewoon een nieuw spelletje van de overheid.HOE KRIJGEN WIJ ALS REGERING NEDERLANDERS KLEIN. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door JH »

:?: :?:
normale burger
Wat een gezeur over een pc priveregeling. Alsof dat zo voordelig is.
Vaak worden er door de werkgever van te voren al prijsafspraken gemaakt en heb je geen keuzemogelijheden.
Een pc behoort nu niet bepaald tot de eerste levensbehoeften, je kunt er ook heel goed mee zonder.

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Een pc behoort nu niet bepaald tot de eerste levensbehoeften, je kunt er ook heel goed mee zonder.
Ik denk dat in deze tijd erg moeilijk is .
Bij solicitaties is het toch wel erg makkelijk dat je dat thuis kan doen .
De tijd van hand geschreven brieven heb ik ook nog mee gemaakt maar nu toch echt niet meer.
Daarnaast ook nog veel informatie op internet wat nuttig kan zijn.

Allemaal dingen die je niet zo gauw ergens anders kan doen.

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Beste hollander,
Lees de telegraaf en zie wat brinkman met de bouwvakkers van plan is.
Werken tot ze verrekken geen vakantie en flink overwerken.Alleen vakantie in de ww als er geen werk is.Dit zou beter voor de bouwwerkgevers zijn
Brinkman .Nee Hé .Dat was de man toen hij in de politiek nog zat de AOW wou beperken .
Naar TV10 mochten we ook niet kijken .
Het radiostation van Wim van Kooten Cable One moest van de kabel.
En oprichter van het comisariaat van de Media .(achterlijk reclameregels)

En nu is hij weer in de bouw de boel aan het verzieken.
Maar ja .Als je niet meer kan ga je toch naar de bijstand want de WAO bestaat voor de meeste dadelijk niet meer.

J.Kuijl
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 aug 2004 15:34

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door J.Kuijl »

Dit is te gek voor woorden U{jij) wie denk je wel te zijn met dit soort
op merkingen dicrimineer je wel heel erg jamer ik ben nederlander
maar als ik een buitelander was zou ik jou voor de rechter dagen.
ALS IK JOU WAS ZOU IK MAAR GAUW OPENBAAR EXCUUS MAKEN !!!!!!!!
Wie anoniem reageert is volgens mij laaf Jij hebt een mening terecht of ONTERECHT.
Maar denk eens na over hoe je veel mensen een trap na geeft maar als ik je werkgever was kreeg je meteen ontslag en wel op staande voet.



Emoción
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2004 09:13

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Emoción »

Een pc behoort nu niet bepaald tot de eerste levensbehoeften, je kunt er ook heel goed mee zonder.
Hier ben ik het mee eens. Het is vele malen erger dat ze op de sociale voorzieningen aan het korten zijn, maar zo'n PC privé regeling komt nog uit de tijd dat het economisch voor de wind ging, en ik vind het daarom logisch dat dit nu afgeschaft is.
Natuurlijk is het lastig zonder computer, maar tegenwoordig zijn er genoeg internet café's en bibliotheken waar je tegen een geringe vergoeding van een computer/internet gebruik kunt maken.

huésped holandés

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door huésped holandés »

bibliotheken waar je tegen een geringe vergoeding van een computer/internet gebruik kunt maken.
In de grote bibliotheken, zoals in Haarlem, zelfs gratis!
Afschaffing pc.privé-project is ook naar mijn mening in deze tijd een terechte beslissing.

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

In de grote bibliotheken, zoals in Haarlem, zelfs gratis!
Afschaffing pc.privé-project is ook naar mijn mening in deze tijd een terechte beslissing
.

Ja dat is lekker makelijk als een werkgever wilt reageren op een sollicitatie.
Internet cafes zijn leuk om te internetten .
Maar voor andere dingen zoals een solictatiebrief typen is thuis wel beter .
Bovendien niet iedereen woont in een grote plaats waar dat allemaal is .
We leven in een andere tijd en diegene die denken dat het niet zo is moeten maar weer gaan lopen en fietsen .
Als ik nooit achter een PC was gaan zitten dan waren mijn kansen op de arbeidsmarkt hopeloos.

Gast

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is te gek voor woorden U{jij) wie denk je wel te zijn met dit soort
op merkingen dicrimineer je wel heel erg jamer ik ben nederlander
maar als ik een buitelander was zou ik jou voor de rechter dagen.
ALS IK JOU WAS ZOU IK MAAR GAUW OPENBAAR EXCUUS MAKEN !!!!!!!!
Wie anoniem reageert is volgens mij laaf Jij hebt een mening terecht of ONTERECHT.
Maar denk eens na over hoe je veel mensen een trap na geeft maar als ik je werkgever was kreeg je meteen ontslag en wel op staande voet.
:?: :?: :?: :?: :?:
Wat bedoel je ?
Zeker in het verkeerde topic geplaatst.

Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: PC-prive

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en is verplaatst naar overheid.

Met vriendelijke groet TROS radar

Gesloten