ik had een PS4 besteld op 05-06-2014 en ook gelijk via ideal betaald. deze bestelling had ik voor het faillissement weer opgezegd. en ik heb het geld nog steeds niet terug.
nu heb ik wel afgelopen weken mailcontact gehad met het bedrijf in kwestie (ze hebben een doorstart gemaakt) maar in het laatste mailtje wat ik gekregen heb (wat zowat weer 2 weken geleden was) werd er in feite gezegd dat ze niks terugstorten. ze hadden weken van tevoren de doorstart gepland(anders kan je niet zo snel een doorstart maken), nu lijkt het mij dat je bij zoiets ook rekening houd met bestelde producten die je niet kan leveren. maar blijkbaar is dat niet gedaan. als ik geweten had dat ze dus die doorstart al aan het plannen waren had ik dus nooit vooraf betaald. het is gewoon een smerig trucje geweest om nog zoveel mogenlijk geld uit mensen te kloppen. nu vraag ik mij af hoe ze draaiende willen blijven ? imago is belangrijk, zeker voor een online bedrijf. nu ik heb dit dus ook aan vrienden van mij verteld en. nouja, lang verhaal kort gemaakt. ze hebben dus behoorlijk wat klandizie verloren want zoiets is gewoon ronduit belachelijk.
nu vraag ik mij af welke legale stappen ik kan ondernemen, of niet alleen dat, misschien ook media aandacht ? want er word gewoon een vies spelletje gespeeld met de consument, en dit zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bestelling neckermann voor faillisement afgezegd.
-
Re: bestelling neckermann voor faillisement afgezegd.
Media is niet geïnteresseerd, en bij een failliete boedel sluit u gewoon achteraan in de rij.
Niet de eerste keer en zeker niet de laatste..
-
dat klopt, daarvoor vind ik persoonlijk dat er wat aan veranderd moet worden.dhc schreef:Media is niet geïnteresseerd, en bij een failliete boedel sluit u gewoon achteraan in de rij.
het hoort niet normaal te zijn dat een bedrijf zijn faillissement/doorstart vooruit kan plannen terwijl ze hun handje blijven ophouden ook al weten ze dat ze die levering nooit kunnen doen. misschien dat ik ook maar een online bedrijfje moet beginnen en deze 'neckermann scheme' maar is moet uitvoeren. zeggen dat we niet meer kunnen blijven draaien vanwege de hoge personeels-kosten (personeel:ik)makkelijk verdient.
lijkt mij dat zoiets meegenomen zou moeten worden in de planning wat betreft de doorstart. kijken of ze het alsnog kunnen leveren. zo niet, geld terug. daarnaast is het ook nog is zeer onverstandig. vraag mij af of ze werkelijk verwachten dat de mensen die nu de dupe zijn nog bestellingen bij hun zouden doen ? 400eu lijkt(en is) veel maar valt in het niet bij wat ik jaarlijks online bestel. daarnaast ook nog is slechte mond op mond reclame. denk je dat dat over het lange termijn niet schadelijker kan zijn voor het bedrijf ? lijkt mij zeer onverstandig al wil je dat je doorstart alsnog een succes word. komt heel erg kortzichtig over. maar ja, misschien was een falende lange termijn planning juist hetgeen waardoor ze failliet zijn gegaan. who knows?
anyway, ik verwacht ook dat ik er niks meer van terug zie. alleen mij lijkt dat er wetmatig gewoon iets veranderd moet worden wat betreft het maken van een geplande doorstart.
-
Straks is Neckermann ook weer lid van Thuiswinkel Waarborg:
https://beheer.thuiswinkel.org/leden/ne ... ertificaat
Dan kunnen ze daar ook weer goede sier mee maken. Dat geeft toch wel te denken.
Ook blijkt maar weer dat Ideal verre van ideaal is: je bent je geld kwijt. Koop je veel online, vraag dan een creditcard aan. Dan ben je 100% verzekerd bij faillissementen.
https://beheer.thuiswinkel.org/leden/ne ... ertificaat
Dan kunnen ze daar ook weer goede sier mee maken. Dat geeft toch wel te denken.
Ook blijkt maar weer dat Ideal verre van ideaal is: je bent je geld kwijt. Koop je veel online, vraag dan een creditcard aan. Dan ben je 100% verzekerd bij faillissementen.
-
Beste Forum lezers,
Neckermann heeft na 24 juni jongst leden een doorstart gemaakt nadat het falliet was gegaan.
Nu had mijn zoon op 2 juni 2014 een Playstation 4 besteld en direct met Ideal betaald. Na twee weken aan het lijntje te zijn gehouden dat deze ineens niet meer leverbaar was en we op de hoogte zouden worden gehouden, kwam ineens het bericht via de media dat ze falliet verklaard waren. Kortom hij heeft geen Playstation 4 en kan tot nu toe naar zn centen fluiten. Maar de mailtjes van hun 'nieuwe' neckermann blijven wel binnenkomen of je produkten wil bestellen. Weet iemand raad om dit opgelost te krijgen? Ze sturen nu 1 x in de hooghoud twee weken dat ze er op terugkomen maar tot nu toe niks. Zijn er meer mensen met dit probleem dat ze produkten betaald hadden die niet meer geleverd werden maar al wel betaald waren.
Neckermann heeft na 24 juni jongst leden een doorstart gemaakt nadat het falliet was gegaan.
Nu had mijn zoon op 2 juni 2014 een Playstation 4 besteld en direct met Ideal betaald. Na twee weken aan het lijntje te zijn gehouden dat deze ineens niet meer leverbaar was en we op de hoogte zouden worden gehouden, kwam ineens het bericht via de media dat ze falliet verklaard waren. Kortom hij heeft geen Playstation 4 en kan tot nu toe naar zn centen fluiten. Maar de mailtjes van hun 'nieuwe' neckermann blijven wel binnenkomen of je produkten wil bestellen. Weet iemand raad om dit opgelost te krijgen? Ze sturen nu 1 x in de hooghoud twee weken dat ze er op terugkomen maar tot nu toe niks. Zijn er meer mensen met dit probleem dat ze produkten betaald hadden die niet meer geleverd werden maar al wel betaald waren.
Feitelijk gezien heeft uw zoon geen overeenkomst met het doorgestarte bedrijf maar met het nieuwe bedrijf. Uw zoon is 1 van de schuldeisers bij het failliete Neckermann. Heb op Google een uitleg gevonden die hier bij aansluit:CarolineKD schreef:Beste Forum lezers,
Hoe hard het ook is, uw zoon kan aansluiten in de rij.Hoe zit het met gedupeerde klanten?
“Voor klanten kan het heel verwarrend zijn”, vervolgt curator Quint. “Stel dat je een meubelzaak hebt die failliet gaat. Er komt een ‘doorstart’, waardoor iemand in hetzelfde pand met dezelfde winkel en dezelfde naam doorgaat. Dan komt er vervolgens een klant met een klacht over een bank, die hij er de maand ervoor kocht. De nieuwe eigenaar zal zeggen: ‘Het spijt me meneer, maar dat was een ander bedrijf. U kunt dus bij ons niet aankloppen voor de garantie.’ Nou, dat is lastig uitleggen hoor. Zo iemand moet dan bij de curator van het failliete bedrijf aansluiten in de rij met schuldeisers.” De term ‘doorstart’ is in de faillissementenwereld dus nogal misleidend.