LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webshop MediaMarkt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mpid

Webshop MediaMarkt

Ongelezen bericht door mpid »

Op maandagmorgen 28 juli ’24 in de webshop van MediaMarkt een LED TV besteld. Als je die voor 22:00u besteld werd ie de volgende dag geleverd. Zou dus geen probleem mogen zijn.

Op dinsdag 29 juli werd ik door de klantenservice gebeld dat de TV die dag niet geleverd was. Reden was dat de TV niet in hun verzenddepot was aangekomen. Hierdoor was de levering vertraagd en men zou eerst gaan uitzoeken waar de TV nu wel was. Daarna zouden ze een nieuwe leveringsdatum afspreken.
Diezelfde dinsdagmiddag om 16:00u teruggebeld of ze de TV al hadden gevonden. Dit bleek niet het geval. Gevraagd om mij dan een nieuwe TV toe te sturen en die ze zoek hadden gemaakt dan weer in voorraad te nemen. De medewerkster van de klantenservice zegde me toe dat ik diezelfde avond nog antwoord zou krijgen.

Woensdag 30 juli. Niets meer vernomen van MediaMarkt dus nog maar eens de klantenservice gebeld. De medewerkster gaf aan niets hier in te kunnen betekenen. Zij moesten zich aan de regels houden en dat betekende dat eerst het onderzoek afgerond moest zijn voordat de TV geleverd kon worden. Over hoelang het onderzoek zou duren kon ze niets zeggen. Dit kon 2 dagen maar ook goed 3 weken duren.
Hierop heb ik besloten om de bestelling te annuleren. Hopelijk gaat dat wel goed, want een bestelling in de webshop kun je volgens hun eigen regels niet annuleren. Blijkbaar was de medewerkster deze regel vergeten.

Hopelijk krijg ik binnen de 7 werkdagen mijn aankoopbedrag terug. Maar heb er een hard hoofd in. Waarom zouden ze geen andere TV sturen maar wel mijn geld terug storten?
Enfin raar dat een fout die bij MediaMarkt ligt, die ze ook zelf toegeven, over de rug van de klant wordt verholpen. Volgens mij zou de keten zonder klanten niet bestaan.

Voor mij was dit mijn eerste ervaring met de webshop van MediaMarkt en zal dit ook tevens mijn laatste zijn.

sjohie

Re: Webshop MediaMarkt

Ongelezen bericht door sjohie »

mpid schreef:Op maandagmorgen 28 juli ’24 in de webshop van MediaMarkt een LED TV besteld. Als je die voor 22:00u besteld werd ie de volgende dag geleverd. Zou dus geen probleem mogen zijn.

Op dinsdag 29 juli werd ik door de klantenservice gebeld dat de TV die dag niet geleverd was. Reden was dat de TV niet in hun verzenddepot was aangekomen. Hierdoor was de levering vertraagd en men zou eerst gaan uitzoeken waar de TV nu wel was. Daarna zouden ze een nieuwe leveringsdatum afspreken.
Diezelfde dinsdagmiddag om 16:00u teruggebeld of ze de TV al hadden gevonden. Dit bleek niet het geval. Gevraagd om mij dan een nieuwe TV toe te sturen en die ze zoek hadden gemaakt dan weer in voorraad te nemen. De medewerkster van de klantenservice zegde me toe dat ik diezelfde avond nog antwoord zou krijgen.

Woensdag 30 juli. Niets meer vernomen van MediaMarkt dus nog maar eens de klantenservice gebeld. De medewerkster gaf aan niets hier in te kunnen betekenen. Zij moesten zich aan de regels houden en dat betekende dat eerst het onderzoek afgerond moest zijn voordat de TV geleverd kon worden. Over hoelang het onderzoek zou duren kon ze niets zeggen. Dit kon 2 dagen maar ook goed 3 weken duren.
Hierop heb ik besloten om de bestelling te annuleren. Hopelijk gaat dat wel goed, want een bestelling in de webshop kun je volgens hun eigen regels niet annuleren. Blijkbaar was de medewerkster deze regel vergeten.

Hopelijk krijg ik binnen de 7 werkdagen mijn aankoopbedrag terug. Maar heb er een hard hoofd in. Waarom zouden ze geen andere TV sturen maar wel mijn geld terug storten?
Enfin raar dat een fout die bij MediaMarkt ligt, die ze ook zelf toegeven, over de rug van de klant wordt verholpen. Volgens mij zou de keten zonder klanten niet bestaan.

Voor mij was dit mijn eerste ervaring met de webshop van MediaMarkt en zal dit ook tevens mijn laatste zijn.
De terugbetaal termijn is 14 dagen, lees ik hier, geen 7 zoals jij noemt?

Overigens vind ik je wel iets ongeduldig, maar dat is mijn persoonlijke mening.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Overigens vind ik je wel iets ongeduldig, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Nee hoor, ik deel je mening.

TS snapt kennelijk niet dat ze niet voor elk individu een uitzondering gaan maken. Ik ga het ook niet uitleggen...

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Is natuurlijk onzinnige opmerking. TS heeft het volste recht om de bestelling zonder opgave van reden te annuleren en Mediamarkt dient dan zsm het volledige aankoopbedrag terug te storten.

Rechter heeft onlangs uitgesproken dat ook een nog niet geleverde bestelling kan worden geannuleerd

mpid

Ben niet ongeduldig. Ik ga echter niet wachten tot de TV geleverd wordt door een fout die bij MediaMarkt is gemaakt. Als ze daarentegen zeiden dat hij nog deze week geleverd kan worden dan had ik geduldig afgewacht. Ze kunnen het probleem gemakkelijk verhelpen, helaas doen ze dat niet.

De 7 dagen termijn werd door de medewerkster van de klantenservice verteld. Heb dit niet geverifiëerd. Zou niet nodig hoeven te zijn. Alweer een misser? :roll:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

mpid schreef:Ben niet ongeduldig. Ik ga echter niet wachten tot de TV geleverd wordt door een fout die bij MediaMarkt is gemaakt. Als ze daarentegen zeiden dat hij nog deze week geleverd kan worden dan had ik geduldig afgewacht. Ze kunnen het probleem gemakkelijk verhelpen, helaas doen ze dat niet.

De 7 dagen termijn werd door de medewerkster van de klantenservice verteld. Heb dit niet geverifiëerd. Zou niet nodig hoeven te zijn. Alweer een misser? :roll:
Een misser in jouw voordeel dan. :D

mpid

En inderdaad is vandaag de aankoopsom op mijn rekening teruggestort.

Dus wat dat betreft: Dankjewel MediaMarkt.

Karwat

Ongelezen bericht door Karwat »

Ik heb een vergelijkbare ervaring met de webshop van Mediamarkt.

Op woensdag 6-8 een broodrooster besteld als cadeau voor de zaterdag. Dat moet lukken want het is ruim op tijd besteld om de volgende dag geleverd te worden. Dat is dus niet zo maar ik neem aan dat het er dan zaterdag wel zal zijn. Niet dus. Ik met lege handen naar verjaardag. Ik mail, ik Twitter 3x, ik kijk op de site. O reactie, oorverdovende stilte. Ik mail via het formulier op de site, geen reactie. Ik bel. Er blijkt een storing waardoor 'sommige bestellingen' niet worden geleverd. Waarom wordt dat dan niet op de site gezet? Waarom reageert MM dan niet op mails, tweets? Antwoord: dat kan niet want ze weten niet om welke bestellingen het gaat! En we kunnen het niet op de site zetten? Dat is niet de moeite want het gaat niet om alle bestellingen. Zijn de enige antwoorden die ik eruit krijg. En wanneer komt het dan? Dat kunnen we nu niet zeggen want dat weten we niet. Van een twitteraccount van mediamarkt heeft Danielle trouwens niet gehoord en haar collega ook niet. En is er een tegemoetkoming voor klanten die hiervan last hebben ondervonden? Dat weet ik niet. U kunt laten weten dat u hinder heeft ondervonden als de bestelling is aangekomen. Wanneer is dat dan? Dat kunnen we niet zeggen. Dan wil ik het graag annuleren. Dat kan op dit moment niet....! Maar een bestelling annuleren kan altijd, wanneer kan dat dan? Dat kan ik op dit moment niet zeggen. En waarom hebben jullie geen standaardprocedure voor dit soort zaken? Een tegemoetkoming, een standaardantwoord op mails dat dit aan de hand kan zijn? En kunnen jullie dan een aantekening maken dat ik graag bericht krijg als het wordt verzonden of als ik kan annuleren. Dat soort aantekeningen kunnen we niet maken in ons systeem......MEDIAMARKT, ik ben toch niet gek???!!!! nooit meer dus.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Een tegemoetkoming? Omdat je financieel ernstig bent benadeeld? :shock:

Karwat

ja hoor en nu na een week mailen, twitteren, krijg ik een mail. Het product kan niet geleverd worden, ik krijg bericht als het weer geleverd kan worden. Niets over annuleren, geen excuses of wat dan ook. DUS: ik heb iets gekocht, meteen betaald, zou er de volgende dag zijn, ik moet eerst een week zelf overal achteraan om te vragen waarom het er uberhaupt niet is en vervolgens dit. Ik hoop dat iedereen die daar iets wil bestellen eerst even op dit forum kijkt. Had ik ook moeten doen.

Karwat

En dit staat bij de klantenservice van Mediamarkt: ik kan de bestelling niet annuleren, ik kan alleen iets retourneren als het is geleverd. Kortom, omdat Mediamarkt het product niet levert dat wel is betaald, kan ik het ook niet annuleren. En ik had dit afgelopen zaterdag voor iemands verjaardag zullen geven. Dat 'ik ben toch niet gek' krijgt weer een heel andere betekenis.

Een afgeronde bestelling in de webshop kan helaas niet meer teruggedraaid worden; een bestelling in een Media Markt-winkel kan soms nog wel geannuleerd worden.
Webshopbestellingen

Bestellingen die in de Media Markt webshop gedaan zijn, kunnen daarna niet worden geannuleerd. Dit komt omdat uw bestelling direct automatisch wordt verwerkt. Wij adviseren u om de aflevering van uw bestelling af te wachten. Nadat u de bestelling in ontvangst hebt genomen, kunt u het product retourneren en krijgt u uw aankoopbedrag terug.
Bestellingen in een Media Markt-winkel

Bestellingen die u in een Media Markt-winkel heeft gedaan kunnen in sommige gevallen op een later moment nog worden geannuleerd. Heeft u een product besteld in een Media Markt-winkel en wilt u die bestelling annuleren? Ga dan zo snel mogelijk naar de betreffende winkel en vraag onze medewerkers van de serviceafdeling om hulp.
Retourneringsvoorwaarden

In de retourneringsvoorwaarden staat vermeld wat uw rechten en plichten zijn bij het retourneren van een aangeschaft product.

Thethe2014

Ongelezen bericht door Thethe2014 »

Als je geduld hebt(minimaal 14 dagen)
En je het niet gaat ophalen bij een store(Duurt eeuwen voor pakket overhandigd word)
Als het niet goed gaat bij een bestelling loop je tegen een enorme hoge dikke muur op om tot correcte afhandeling te komen. Product stond op voorraad met 1dag levering.
Ik wacht nu 14 dagen op bestelling die zoek geraakt is. Niet product, maar de opdracht is zoek.
29 aug besteld maar 1 sept mail ontvangen dat er een storing was.
Geduldig gewacht tot 5 sept toen maar gemaild en weer geduldig tot vrijdag 9 sept.
Geïrriteerd gebeld "Geachte meneer, Naar aanleiding van ons telefonische contact stuur wij u deze email. Uw vraag betreffende u bestelling is doorgevoerd naar de desbetreffende afdeling. Zodra wij over verdere informatie beschikken, brengen wij u hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Betaling gedaan met ideal en cadeaukaarten, maar ze hebben geen gegevens nodig want als je oogkleppen op doet zie je toch niets anders.

Vandaag 12 sept. maar weer gebeld(nu 14 dagen na bestelling)
Zij(MM) zijn geïrriteerd dat ik weer bel, want ze zijn toch bezig :?

Bestelling van 189,- word volgens MM-Arena geannuleerd, maar online vraagt weer meer geduld want(de IT afdeling er mee bezig)
Ze zijn stront eigenwijs en hebben blijkbaar vaker storingen.
Maar de klant die feiten aandient geven ze"NUL". We zullen wel "belazerd worden"en dat de klant altijd een "crimineel/fraudeur is" spookt waarschijnlijk in die bolle kop van MM.
Geen feiten vragen, maar we gaan het uitzoeken zonder tijdslimiet tot de bodem.
We wachten nu op de afdeling IT(Ik las dat er vacatures zijn bij die afd) ...begrijpbaar chef werd gek :mrgreen:
Ik ga bezwaar maken bij de reclame codecommissie dat ze "weldegelijk GEK zijn"

Maandag 15 sept. terugbetaling ontvangen van 1,50 Euro.
Maar weer gebeld en men beloofde mij nieuwe cadeaubonnen in de loop van de week.
Klantenservice had geen terugkoppeling van hoofdkantoor en via ticket ook geen bericht (wat en hoe ?)
We gaan weer in de wachtstand, maar ik vermoed weinig goeds :oops:
Vandaag 23 Sept bijna een maand na besteldatum de cadeaukaarten ontvangen en zijn we weer terug bij af en moeten we ooit iets bestellen met die kaarten :x

dstoep

Ongelezen bericht door dstoep »

Weer een nieuwe- en slechte ervaring met de webshop van Mediamarkt:
Ik heb de volgende formele klacht ingediend, waarop ik een formele behandeling conform hun interne procedures verwacht:.

In een notedop: Voor mijn dochter waren een koelkast en een wasmachine besteld bij uw bedrijf.
Op dinsdag 7 en donderdag 9 juli heb ik in totaal 10 uren zitten wachten op de beloofde levering.
Op dinsdag 10 juli kwam er 's-middags om 17.30 een afmelding zonder reden.
Op donderdag 9 juli werd mij om 16.50 telefonisch verzekerd dat de goederen eraan kwamen, om 17.15 verscheen opnieuw een afmelding zonder reden.

Zowel de bezorger als uw bedrijf heb ik vervolgens talloze malen geïnformeerd, zie o.a. onderstaande mails, dat wij van 10 juli tot na 20 juli niet thuis zijn vanwege een vakantie.
Op het vakantieadres moet ik vervolgens constateren, via sms berichten, dat het witgoed bijna dagelijks wordt aangeboden op ons adres .
Ik heb vervolgens telefonisch contact gezocht met één van de chauffeurs (nummer stond in gemiste oproepen) en hij heeft er voor kunnen zorgen dat de nodeloze ritjes gestopt zijn.

Het bedrag voor het witgoed is inmiddels teruggestort.
Ik verwacht dat tevens de bezorg- en montagekosten á €30 worden teruggestort.
Ik ben van mening dat dit hele circus ons geen eurocent mag kosten.

Ter illustratie, ik heb de goederen vervolgens locaal bij de Media Markt besteld en binnen 24 uur waren zij bezorgd en geïnstalleerd.
En dit met een uitstekende communicatie.

Ik hoor graag van u

Inmiddels 6 weken verder en tot nu toe geen enkele reactie van Mediamarkt !!!!

Gesloten