LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alabastine Voorstrijk Spray voor zuigende muren

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
kweenie

Re: Alabastine Voorstrijk Spray voor zuigende muren

Ongelezen bericht door kweenie »

Omdat het op de plaatjes lijkt alsof er meer is verbruikt dan voor deze muren had gehoeven, kwam de hoeveelheid verbruikte voorstrijk wel ongeveer overeen met wat je op grond van de verpakking en het aantal m2 zou verwachten? Dus stel dat je per pak volgens de gebruiksaanwijzing bv 10 m2 zou moeten kunnen doen, heb je dan ook zo veel m2 ermee gedaan?

(overigens even terzijde, goed dat je dit even op het forum meldt. Uit sommige reacties kun je misschien denken 'waar ben ik aan begonnen', maar het is voor andere doe het zelvers goed om te weten dat dit blijkbaar erg kritisch spul is!)

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

jmbosch schreef:Sja, daarom begrijp ik ook niet dat ze zo een product verkopen. Er is geen mogelijkheid om minder hard te spuiten. Met 1 klein spuitje begint het al te druipen.
het lijkt er op, dat de spuitmond te groot was voor het werk, of dat u te dicht op de muur zat.
die druipers op de foto lijken overigens geen spons gezien te hebben.

jmbosch

Ongelezen bericht door jmbosch »

ruud_a: Ik ben misschien vergeten te vermelden dat ik de spray heb gebruikt in samenwerking met de speciaal hiervoor ontworpen voorstrijk sprayer van Alabastine http://www.praxis.nl/verf-laminaat-deco ... 5l/2533099

De druipers, inderdaad, lijken geen spons te hebben gezien. En dat is mijn andere punt. Zodra je het spul op de muur spuit begint het deze patronen te vormen en spons of geen spons, de patronen gaan niet meer weg. Wat ik al aangaf: Zelfs na met de hand schuren of machinaal schuren blijf je de druppelpatronen en vlekken zien.

Kweenie: Qua vierkante meters kwam het inderdaad redelijk overeen. De stucer gaf ook al aan dit probleem meerdere malen te hebben gezien met Alabastine voorstrijk. Bij Alabastine zelf weten ze ook van het probleem. De helpdesk wist gelijk waar ik het over had.

Halfmiljoen

Ongelezen bericht door Halfmiljoen »

Hallo jmbosch,

Zelf ben ik stucadoor en heb dit probleem ook eens meegemaakt bij een klant. We hebben de woning sausklaar gestuct. Voor het sausen aan had een 'handig' famililid besloten om de wanden flink in de voorstrijk te zetten. U raad het al.. Overal druppels en lopers. Dit was de huismerk voorstrijk van de Hornbach weliswaar, maar al deze voorstrijken doen ongeveer hetzelfde. De toplaag binden (buitenste 0,5 mm is zwak/dood gips) en de cappilaire werking te verminderen.

Dit soort voorstrijken kun je het best aanbrengen met een goede spuit (model onkruidspuit) en deze flink op druk fijn vernevelen. Echter als men mij vraagt of er ook voorgestreken dient te worden, raad ik dit meestal af om problemen te voorkomen.

In het geval van betreffende klant hebben wij eerst ook van alles geprobeerd. Echter met dezelfde resultaten als u. Uiteindelijk is de klant met de hornbach in gesprek gegaan en heeft de hornbach de kosten voor een dun stuclaagje voor zijn rekening genomen en een extra waarschuwing bij de voorstrijk gehangen.

jmbosch

Ongelezen bericht door jmbosch »

Hoi Halfmiljoen,

Dit is precies de omschrijving van mijn probleem. Ik heb met alabastine contact opgenomen maar ze willen alleen de aankoop van de producten vergoeden. In de mail staat nu ook dat het product niet geschikt is voor stucwerk. Dit staat nergens op de verpakking en zou wat mij betreft als waarschuwing gebruikt mogen worden.

Ik heb de spray aangebracht met behulp van de door Alabastine aangeboden sprayer. zie: http://www.praxis.nl/verf-laminaat-deco ... 5l/2533099

Er werd mij eerst verteld dat ik te veel had gesprayt. Er is echter geen mogelijkheid tot het minder sprayen als je de gebruiksaanwijzing volgt. Nu krijg ik te horen dat het spul niet geschikt is voor stucwerk.

Gesloten