LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] laptop met een niet goed werkende touchpad. Geld terug?
laptop met een niet goed werkende touchpad. Geld terug?
Hallo,
Ik heb afgelopen week online een nieuwe laptop gekocht. De eerste dag dat ik hem had, voldeed hij prima. Zo nu en dan reageerde de touchpad niet, maar ik dacht dat dat kwam van alle installatieprogramma's die ik had lopen.
De volgende dag had ik alles geinstalleerd wat ik er op wilde hebben, en toen hield de touchpad er voor een deel mee op. In het midden van de touchpad reageerde hij niet meer. Het enige stukje dat ik kon gebruiken was de linkerrand.
Ik heb toen contact opgenomen met de Lenovo helpdesk. Die hebben mij een test laten uitvoeren op de hardware. Hier kwam uit dat er niks mis was met de hardware. Het vervolgadvies was om de laptop terug te zetten op de fabrieksinstellingen. Als er dan nog steeds problemen waren, moest ik contact opnemen met de verkoper.
U kunt het wel raden, 5 minuten nadat ik alle instellingen terug had gezet naar fabrieksinstellingen, deed de touchpad precies hetzelfde als wat het voorheen deed: (bijna) Niks.
Ik heb contact opgenomen met de verkoper, ik wil mijn geld terug zodat ik een andere laptop kan krijgen. Ik heb de originele doos nog, en de boekjes zijn ook nog in mijn bezit. Alle plastic zakjes waar de laptop zelf in zat, en de lader en de batterij, heb ik weggegooid. De verkoper zegt dat hij alleen geld terug kan geven als de laptop onbeschadigd en in originele verpakking zit. Hij biedt aan om de laptop te onderzoeken en te repareren.
Allemaal prima, maar ik wil gewoon mijn geld terug! Hoe pak ik dit aan? Moet ik dan gewoon de laptop laten repareren en dan zelf de laptop doorverkopen? Dan is de garantie toch niet meer geldig voor degene die het van mij overneemt? De verkoper biedt 3 jaar garantie, maar als ik het doorverkoop is het alleen nog 1 jaar fabrieksgarantie, neem ik aan.
WIJZIGING: Ik heb net een mail terug gehad van de verkoper, dat het missen van de zakjes niet erg is. Er staat nog geen bevestiging bij dat ik mijn geld terug krijg. Ik ga er voor de zekerheid niet van uit dat ik mijn geld terug krijg, en ik ga voor de suggestie die prem deed, eerst een aangetekende brief versturen m.b.t. de bedenktijd. Denk ik.
Ik heb afgelopen week online een nieuwe laptop gekocht. De eerste dag dat ik hem had, voldeed hij prima. Zo nu en dan reageerde de touchpad niet, maar ik dacht dat dat kwam van alle installatieprogramma's die ik had lopen.
De volgende dag had ik alles geinstalleerd wat ik er op wilde hebben, en toen hield de touchpad er voor een deel mee op. In het midden van de touchpad reageerde hij niet meer. Het enige stukje dat ik kon gebruiken was de linkerrand.
Ik heb toen contact opgenomen met de Lenovo helpdesk. Die hebben mij een test laten uitvoeren op de hardware. Hier kwam uit dat er niks mis was met de hardware. Het vervolgadvies was om de laptop terug te zetten op de fabrieksinstellingen. Als er dan nog steeds problemen waren, moest ik contact opnemen met de verkoper.
U kunt het wel raden, 5 minuten nadat ik alle instellingen terug had gezet naar fabrieksinstellingen, deed de touchpad precies hetzelfde als wat het voorheen deed: (bijna) Niks.
Ik heb contact opgenomen met de verkoper, ik wil mijn geld terug zodat ik een andere laptop kan krijgen. Ik heb de originele doos nog, en de boekjes zijn ook nog in mijn bezit. Alle plastic zakjes waar de laptop zelf in zat, en de lader en de batterij, heb ik weggegooid. De verkoper zegt dat hij alleen geld terug kan geven als de laptop onbeschadigd en in originele verpakking zit. Hij biedt aan om de laptop te onderzoeken en te repareren.
Allemaal prima, maar ik wil gewoon mijn geld terug! Hoe pak ik dit aan? Moet ik dan gewoon de laptop laten repareren en dan zelf de laptop doorverkopen? Dan is de garantie toch niet meer geldig voor degene die het van mij overneemt? De verkoper biedt 3 jaar garantie, maar als ik het doorverkoop is het alleen nog 1 jaar fabrieksgarantie, neem ik aan.
WIJZIGING: Ik heb net een mail terug gehad van de verkoper, dat het missen van de zakjes niet erg is. Er staat nog geen bevestiging bij dat ik mijn geld terug krijg. Ik ga er voor de zekerheid niet van uit dat ik mijn geld terug krijg, en ik ga voor de suggestie die prem deed, eerst een aangetekende brief versturen m.b.t. de bedenktijd. Denk ik.
Laatst gewijzigd door Pinky` op 31 jul 2014 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: laptop met een niet goed werkende touchpad. Geld terug?
Je hebt 14 dagen bedenktijd, schrijf deze brief aangetekend:
http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... bedenktijd
Dan het product terugsturen
http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... bedenktijd
Dan het product terugsturen
Lekker! Dankjewel!
Geldt bedenktijd altijd? Is het ook nog geldig als de verpakking niet compleet is?
Ik heb dus al contact gehad met de verkoper, kan ik dan nog gebruik maken van deze bedenktijd?
Geldt bedenktijd altijd? Is het ook nog geldig als de verpakking niet compleet is?
Ik heb dus al contact gehad met de verkoper, kan ik dan nog gebruik maken van deze bedenktijd?
-
Als hij hem terug wilt nemen kan je dan iet dezelfde terug ervoor krijgen waarom geld terug?
En ja opsturen zit er ook in!en dit ,mag drie keer dan pas recht op een nieuwe...
Succes
En ja opsturen zit er ook in!en dit ,mag drie keer dan pas recht op een nieuwe...
Succes
De touchpad is het grootste probleem, verder ben ik niet tevreden over de bouwkwaliteit. Het is allemaal plastic, en het deel waar ik mijn hand op houd tijdens het gebruiken van de touchpad buigt nu al door. Ik wil mijn geld terug zodat ik een ander model laptop kan kopen.rozemarijntje schreef:Als hij hem terug wilt nemen kan je dan iet dezelfde terug ervoor krijgen waarom geld terug?
Succes
Ok, touchpad kan een driver probleem zijn.Pinky` schreef:De touchpad is het grootste probleem, verder ben ik niet tevreden over de bouwkwaliteit. Het is allemaal plastic, en het deel waar ik mijn hand op houd tijdens het gebruiken van de touchpad buigt nu al door. Ik wil mijn geld terug zodat ik een ander model laptop kan kopen.rozemarijntje schreef:Als hij hem terug wilt nemen kan je dan iet dezelfde terug ervoor krijgen waarom geld terug?
Succes
Als je niet tevreden bent kun je zonder opgave van redenen de koop annuleren. Je hebt dan recht op geld terug. Je betaalt alleen de transport kosten terug naar de verkoper (let wel op verzekering, pakjes raken nog al snel kwijt laatste tijd).
De driver is het probleem niet, ik heb het opnieuw geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.olaf79 schreef:Ok, touchpad kan een driver probleem zijn.Pinky` schreef:De touchpad is het grootste probleem, verder ben ik niet tevreden over de bouwkwaliteit. Het is allemaal plastic, en het deel waar ik mijn hand op houd tijdens het gebruiken van de touchpad buigt nu al door. Ik wil mijn geld terug zodat ik een ander model laptop kan kopen.rozemarijntje schreef:Als hij hem terug wilt nemen kan je dan iet dezelfde terug ervoor krijgen waarom geld terug?
Succes
Als je niet tevreden bent kun je zonder opgave van redenen de koop annuleren. Je hebt dan recht op geld terug. Je betaalt alleen de transport kosten terug naar de verkoper (let wel op verzekering, pakjes raken nog al snel kwijt laatste tijd).
Zonder opgave van reden kan niet, ik moet op het retourformulier de reden invullen.
Bedankt voor je reactie
Je schrijft dat je na herinstallatie even een werkende touchpad had maar na paar minuten niet meer. Dat kan komen doordat windows een driver update automatisch download en installeert op de achtergrond. Hier merk je niks van. Als de driver corrupt is kan dat verklaren waarom de touchpad niet goed meer werkt.Pinky` schreef: De driver is het probleem niet, ik heb het opnieuw geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.
Tsja op het retourformulier kunnen ze ook vragen hoe lang je bent of je kinderen hebt. Je bent bij wet niet verplicht de reden op te geven. De webshop mag de retour niet weigeren omdat jij geen reden opgeeft. art. 6:230oZonder opgave van reden kan niet, ik moet op het retourformulier de reden invullen.
Bedankt voor je reactie
Ok, touchpad kan een driver probleem zijn.Pinky` schreef:
De touchpad is het grootste probleem, verder ben ik niet tevreden over de bouwkwaliteit. Het is allemaal plastic, en het deel waar ik mijn hand op houd tijdens het gebruiken van de touchpad buigt nu al door. Ik wil mijn geld terug zodat ik een ander model laptop kan kopen.
Als je niet tevreden bent kun je zonder opgave van redenen de koop annuleren. Je hebt dan recht op geld terug. Je betaalt alleen de transport kosten terug naar de verkoper (let wel op verzekering, pakjes raken nog al snel kwijt laatste tijd).[/quote]
De driver is het probleem niet, ik heb het opnieuw geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.
Zonder opgave van reden kan niet, ik moet op het retourformulier de reden invullen.
Bedankt voor je reactie [/quote]
Niet invullen dat ie niet goed werkt, niks, is ook niet wettelijk verplicht iets in te vullen, als je dan toch wilt meewerken, iets van hij is te zwaar of zo. Je hebt maar 14 dagen dus wel opschieten.
Let goed op dat je de goede brief gebruikt, de wet is veranderd na 13 juni, overal in Europa geldt nu de nieuwe wet kopen op afstand.