prem schreef:Je kunt natuurlijk mij persoonlijk aanvallen, dat maakt verder niet uit.
Maar wat vind je nou van het systeem, en nee ik heb het niet over gehandicapten, die horen geholpen te worden, maar al de Hollanders die in plaats van extra hun best te doen de hand op houden.
Of een hoge zorgpremie, waarvan heel vaag iets bekend is waar die 1 miljard per maand blijft, en dat een hoog percentage dan weer bij de staat moeten aankloppen voor subsidie.
Dat een werkend iemand bij de staat moet aankloppen om zijn huur te betalen.
Is het dan normaal dat ik moet bijdragen aan andermans huur?
Jij generaliseert en ik heb het niet zo op mensen die generaliseren en het nodig vinden om de mensen die het echt nodig hebben(en nee,dat zijn niet alleen gehandicapten) op een stapel te gooien met de mensen die het niet nodig hebben maar toch krijgen.
Jij komt erg egoïstisch op mij over,alles wat jij niet goed vindt moet maar veranderen en als je er zelf niet beter van wordt,dan is het niet goed genoeg.
Ik ben blij dat er een systeem is die ervoor zorgt dat mensen niet tussen het wal en schip vallen en ondersteuning biedt mocht je dat nodig hebben om wat voor reden dan ook.
Ik ben blij dat als er wat gebeurd waardoor je op 1 of andere manier in de problemen raakt,je niet meteen op straat hoeft te staan of geen hulp krijgt,alleen omdat je geen geld hebt.
Dat er misbruik gemaakt wordt is iets wat met elk systeem kan gebeuren maar dat betekent niet dat je dat systeem dan maar meteen moet afschaffen.