LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kies niet voor Wanadoo WIFI!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kapenga
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2003 13:32

Kies niet voor Wanadoo WIFI!!!

Ongelezen bericht door kapenga »

Omdat we thuis een ADSL-verbinding wilde hebben en Wanadoo lekker goedkoop is, kozen we voor Wanadoo. Ze hadden toevallig ook een speciale aanbieding. Wifi van 180 voor 69 euro. Geen kabels meer...
Dus dat deden we.

Eenmaal geinstalleerd blijkt de router nogal zwak te zijn. In de praktijk was het ook nog zo dat regelmatig je verbinding om onverklaarbare reden wegviel. Na een week werkte het hele zaakje niet meer. Toen besloot ik het apparaat maar eens te onderzoeken.
Het apparaat blijkt een normale adsl-modem te zijn met een pcmcia-sleuf en daarin zit een pcmcia-wifi-kaartje. Het kaartje was stuk gegaan. Ik navraag doen bij de plaatselijke computerboer. Gaat ie hard lachen. 69 euro voor dat stuk puin? Of ik het gek vond dat ik een slechte verbinding had... (En waar koste ie dan 189 euro, meneer Wanadoo?) Nou, even onderzoek gedaan en het blijkt dat een beetje wifi-router toch wel ietsje meer is dan dit apparaat van wanadoo.

Kort gezegt: Ik wil mijn geld terug. Ik zorg zelf wel voor een apparaat dat wel werkt.

De eerste keer dat ik de helpdesk belde was ongelooflijk. De afdeling die ik moest hebben was gewoonweg niet berijkbaar. Een andere afdeling wel, maar die waren genadeloos en gooide de hoorn erop.

De tweede keer heb ik 45 minuten gewacht en daarna maar weer opgelegt.

Wanadoo heeft inmiddels wel op de mail gereageert. We moeten de modem opsturen en dan krijgen we (indien een bewezen deffect) een nieuwe. Maar dat wil ik helemaal niet. Krijg ik weer een duurbetaald stukje puin...

Bob Schurkjens

Re: Kies niet voor Wanadoo WIFI!!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vaag verhaal en je geeft Wanadoo wel erg snel de schuld. Wanadoo is inderdaad een prutprovider maar misschien heb je een fout gemaakt bij de installatie.

Alcatel modems zijn van goede kwaliteit dus "puin" zou ik het niet noemen.

Misschien kunnen ze je helpen op www.adslforum.nl. Daar is zeer veel deskundigheid te vinden.

kapenga
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2003 13:32

Re: Kies niet voor Wanadoo WIFI!!!

Ongelezen bericht door kapenga »

De modem is niet van alcatel maar van inventel. Het pcmcia-kaartje (in de modem) is merkloos.

Toen het kaartje niet werkte in de modem, heb ik hem nog uitgebreid getest in mijn laptop. Dat ding is gewoon stuk.

Ik studeer hogere informatica. Ik ken mijn computer voor 100%, schrijf al jaren software, installeer al jaren hardware voor de hele buurt.

Bob Schurkjens

Re: Kies niet voor Wanadoo WIFI!!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sorry, fout van mij om er van uit te gaan dat Wanadoo alleen Alcatel apparatuur levert. Wat jij hebt meegemaakr is natuurlijk te zot voor woorden.

Kennelijk is Wanadoo hard op weg om nog voor het einde van dit jaar te worden tot "slechtste provider van Nederland". Ik kreeg vandaag ook een "reactie uit blik" n.a.v. mijn aangetekende brief die ik Wanadoo stuurde. Geen enkele inhoudelijke reactie mogen ontvangen.

Mijd deze dozenschuiver als de pest zou ik zeggen.

Gast

Re: Kies niet voor Wanadoo WIFI!!!

Ongelezen bericht door Gast »

En nu krijg ik ook nog een rekening met 40% btw!!! :evil: :evil: :evil: Die lui zijn echt compleet gestoord.

carel

Re: Kies niet voor Wanadoo WIFI!!!

Ongelezen bericht door carel »

ook wij hebben sinds 3 weken wanadoo wireless, met inventel wireless magic USB WLAN,wat niet werkt. in het begin denk je dat je het zelf verkeerd hebt aangesloten, alles stap voor stap opnieuw, geen verbinding, e-mail naar wanadoo, e-mail terug u moet help desk bellen,
dit jammer genoeg gedaan, anderhalf uur aan de telefoon gehangen (hebben ze een afspraak met KPN?), het was bij ze bekend dat er momenteel problemen waren, maar ze waren met de leverancier bezig om een oplossing te zoeken. horen wij hier nog iets van, ja natuurlijk, per e-mail of op onze webside, alleen het jaartal is niet vermeld.
als je de computer opstart dan moet je het stekkertje uit de wlan trekken en het stekkertje er weer indoen, dan pas hebben wij verbinding.

MenA
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2004 23:33

Re: Kies niet voor Wanadoo WIFI!!!

Ongelezen bericht door MenA »

Ook ik heb WIFI van Wanadoo, en ik ben ZEKER ook niet tevreden !

Maar .. het probleem met het stekkertje eruit trekken, dat is niet iets waar Wanadoo iets aan kan doen.
Dit heeft te maken met de stroom toevoer van je USB aansluiting.

Een aantal PC's (zeker oudere) blijven spanning leveren naar de USB poort. Ook als de PC wordt gereset.
Dit betekend dat de USB ontvanger spanning blijft houden (al gaan de lampjes wel uit).
Dit is eenvoudig te controleren door de stekker van de PC er even uit te halen (15 seconden, i.v.m. restspanning).
Doe je dit, wordt de verbinding wel direct gemaakt.

Ik heb dit opgelost door even een WIFI kaartje te kopen (26 euro) en de USB dongel lekker in de kast te gooien.
Nu heb ik VEEL beter ontvangst en werkt Wanadoo WIFI zowaar !

Wel heb ik problemen met de bereikbaarheid van Wanadoo mensen. De helpdesk (is ongeloooooofelijk ondeskundig), de administratie enz enz. Alles via dure 0900 nummer.
Is dat nou SERVICE ?

Gesloten