LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Ik heb iets langer dan een maand geleden een koptelefoon van Sennheiser type RS-220 gekocht, voor het pittige bedrag van 389,- De reviews waren erg goed, dus mezelf maar eens "getrakteerd" omdat ik muziek goed wou luisteren, en draadloos door het huis.
Product binnen gehad via de webshop Bobshop, prima webshop, snelle levering.
Het product een maand geprobeerd, maar de ontvangst (draadloos) was erg slecht. Viel vaak weg, en hoorde tikjes. Gemaild met zowel Sennheiser als Bobshop, en alles geprobeerd, maar kreeg toen van Sennheiser te horen dat ik hem maar moest sturen naar hun adres in Almere, want hij zou defect zijn.
Dat gedaan, en toen kreeg ik de melding per mail, dat ik hem kon omruilen. Echter was de RS-220 niet meer leverbaar bij Sennheiser, dus ik reeg 2 alternatieven.
1) een RS-180 met een extra spare HDR-180 hoofdbeugel (draadloos alternatief)
2) een HD-650 (bedraad alternatief)
Nu ben ik het hier niet mee eens, omdat als ik deze producten opzoek op internet, ze voor een goedkopere prijs worden aangeboden dan de 389,- die ik betaald heb voor de RS-220.
Dat heb ik ook teruggekoppeld, maar dan komen ze met het verhaal dat zij kijken naar hun adviesprijzen. Hun advies verkoopprijs van de RS 220 een waarde van €449,-.
Hun aanbieding naar mij toe:
Of een HD650 met hun advies verkoopprijs van €459,-. (die ik online terugvind voor 329 op Redcoon)
Of een RS180 en een HDR180 voor respectievelijke advies verkoopprijzen van €269,- en €139,- hetgeen totaal €408,- is. Hier leveren we graag nog een nader te bepalen in-ear set bij met een advies verkoopprijs van rond de €50,-. (deze optie zit ik eigenlijk sowieso niet op te wachten, want dan heb ik 3 koptelefoons... die ik bovendien ook goedkoper online kan krijgen dan hun adviesprijzen en mijn prijs van 389 die ik betaald heb).
Kortom, ik ben niet tevreden met hun aanbod. Wat zijn mijn rechten als consument hierin?
Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Product binnen gehad via de webshop Bobshop, prima webshop, snelle levering.
Het product een maand geprobeerd, maar de ontvangst (draadloos) was erg slecht. Viel vaak weg, en hoorde tikjes. Gemaild met zowel Sennheiser als Bobshop, en alles geprobeerd, maar kreeg toen van Sennheiser te horen dat ik hem maar moest sturen naar hun adres in Almere, want hij zou defect zijn.
Dat gedaan, en toen kreeg ik de melding per mail, dat ik hem kon omruilen. Echter was de RS-220 niet meer leverbaar bij Sennheiser, dus ik reeg 2 alternatieven.
1) een RS-180 met een extra spare HDR-180 hoofdbeugel (draadloos alternatief)
2) een HD-650 (bedraad alternatief)
Nu ben ik het hier niet mee eens, omdat als ik deze producten opzoek op internet, ze voor een goedkopere prijs worden aangeboden dan de 389,- die ik betaald heb voor de RS-220.
Dat heb ik ook teruggekoppeld, maar dan komen ze met het verhaal dat zij kijken naar hun adviesprijzen. Hun advies verkoopprijs van de RS 220 een waarde van €449,-.
Hun aanbieding naar mij toe:
Of een HD650 met hun advies verkoopprijs van €459,-. (die ik online terugvind voor 329 op Redcoon)
Of een RS180 en een HDR180 voor respectievelijke advies verkoopprijzen van €269,- en €139,- hetgeen totaal €408,- is. Hier leveren we graag nog een nader te bepalen in-ear set bij met een advies verkoopprijs van rond de €50,-. (deze optie zit ik eigenlijk sowieso niet op te wachten, want dan heb ik 3 koptelefoons... die ik bovendien ook goedkoper online kan krijgen dan hun adviesprijzen en mijn prijs van 389 die ik betaald heb).
Kortom, ik ben niet tevreden met hun aanbod. Wat zijn mijn rechten als consument hierin?
Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Hoe kan het zo gekomen zijn dat je nu in gesprek bent met Sennheiser, terwijl je enkel een overeenkomst hebt met Bobshop? Zij moeten met een oplossing komen voor het ondeugdelijke product, dat zij iets via Senneheiser doen kan logisch zijn, maar daar heb jij niks mee te maken.polartim schreef:Ik heb iets langer dan een maand geleden een koptelefoon van Sennheiser type RS-220 gekocht, voor het pittige bedrag van 389,- De reviews waren erg goed, dus mezelf maar eens "getrakteerd" omdat ik muziek goed wou luisteren, en draadloos door het huis.
Product binnen gehad via de webshop Bobshop, prima webshop, snelle levering.
Het product een maand geprobeerd, maar de ontvangst (draadloos) was erg slecht. Viel vaak weg, en hoorde tikjes. Gemaild met zowel Sennheiser als Bobshop, en alles geprobeerd, maar kreeg toen van Sennheiser te horen dat ik hem maar moest sturen naar hun adres in Almere, want hij zou defect zijn.
Dat gedaan, en toen kreeg ik de melding per mail, dat ik hem kon omruilen. Echter was de RS-220 niet meer leverbaar bij Sennheiser, dus ik reeg 2 alternatieven.
1) een RS-180 met een extra spare HDR-180 hoofdbeugel (draadloos alternatief)
2) een HD-650 (bedraad alternatief)
Nu ben ik het hier niet mee eens, omdat als ik deze producten opzoek op internet, ze voor een goedkopere prijs worden aangeboden dan de 389,- die ik betaald heb voor de RS-220.
Dat heb ik ook teruggekoppeld, maar dan komen ze met het verhaal dat zij kijken naar hun adviesprijzen. Hun advies verkoopprijs van de RS 220 een waarde van €449,-.
Hun aanbieding naar mij toe:
Of een HD650 met hun advies verkoopprijs van €459,-. (die ik online terugvind voor 329 op Redcoon)
Of een RS180 en een HDR180 voor respectievelijke advies verkoopprijzen van €269,- en €139,- hetgeen totaal €408,- is. Hier leveren we graag nog een nader te bepalen in-ear set bij met een advies verkoopprijs van rond de €50,-. (deze optie zit ik eigenlijk sowieso niet op te wachten, want dan heb ik 3 koptelefoons... die ik bovendien ook goedkoper online kan krijgen dan hun adviesprijzen en mijn prijs van 389 die ik betaald heb).
Kortom, ik ben niet tevreden met hun aanbod. Wat zijn mijn rechten als consument hierin?
Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Ik heb wel vaker producten terug moeten sturen, en mijn ervaring (tot nu toe) was dat contact direct met de fabrikant het snelste en het beste was. Mijn ervaring is dat webshops nog al eens moeilijk willen doen. Ik heb bijvoorbeeld een backpack van Osprey direct naar hun fabriek toegestuurd (en een gerepareerde ontvangen) net zoals een Acer laptop (gerepareerde terug ontvangen).sjohie schreef:Hoe kan het zo gekomen zijn dat je nu in gesprek bent met Sennheiser, terwijl je enkel een overeenkomst hebt met Bobshop? Zij moeten met een oplossing komen voor het ondeugdelijke product, dat zij iets via Senneheiser doen kan logisch zijn, maar daar heb jij niks mee te maken.polartim schreef:Ik heb iets langer.. tekst tekst tekst
Begrijp nu wel dat dit slecht kan uitpakken, omdat je in principe enkel met de verkoper van doen hebt. Dat begrijp ik ook wel. Maar ik weet wel dat de verkoper hem uiteindelijk ook weer moet terugsturen. Het is nu enkel wat onhandig omdat het product niet meer leverbaar is, dat het nu extreem slecht uitpakt. Vind het ook wat lullig dat Sennheiser deze opties aanbied, omdat ik niet naar adviesprijzen kijk, maar enkel naar verkoopprijzen.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Waarom stel je niet voor het verschil bij te betalen dan ?Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Dat is niet het probleem van Sennheiser maar van jouw.polartim schreef:Vind het ook wat lullig dat Sennheiser deze opties aanbied, omdat ik niet naar adviesprijzen kijk, maar enkel naar verkoopprijzen.
Zij mogen gewoon de adviesprijzen aanhouden,aangezien het hun product is.
Als je gewoon naar de verkoper had gegaan dan had die misschien nog wat voor je kunnen betekenen.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Dit heb ik voorgesteld, alleen zij mogen/kunnen dit blijkbaar niet doen. Zij sturen me daarvoor weer terug naar Bobshop. Ik heb Bobshop ook maar weer een mail gestuurd. Even kijken wat hun aanbieden. Zij kunnen de RS-220 overigens ook niet meer aanbieden, dus zij zullen mij dan ook iets anders moeten bieden neem ik aan. Wellicht dat ik daar het verschil kan bijbetalen.bprosman schreef:Waarom stel je niet voor het verschil bij te betalen dan ?Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Hoe dan ook zal ik dan weer het pakket moeten opsturen naar Bobshop a 6,95 (Sennheiser mag het ook niet direct naar Bobshop sturen), dus dan ben ik al 13,90 euro kwijt aan verzendkosten (1 x naar Sennheiser, en 1 x naar Bobshop). Een tevreden Sennheiser klant ben ik in ieder geval niet meer...
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
voor hoeveel verschillende verkoopprijzen zou die koptelefoon worden verkocht in nederland?polartim schreef:Ik heb wel vaker producten terug moeten sturen, en mijn ervaring (tot nu toe) was dat contact direct met de fabrikant het snelste en het beste was. Mijn ervaring is dat webshops nog al eens moeilijk willen doen. Ik heb bijvoorbeeld een backpack van Osprey direct naar hun fabriek toegestuurd (en een gerepareerde ontvangen) net zoals een Acer laptop (gerepareerde terug ontvangen).sjohie schreef:Hoe kan het zo gekomen zijn dat je nu in gesprek bent met Sennheiser, terwijl je enkel een overeenkomst hebt met Bobshop? Zij moeten met een oplossing komen voor het ondeugdelijke product, dat zij iets via Senneheiser doen kan logisch zijn, maar daar heb jij niks mee te maken.polartim schreef:Ik heb iets langer.. tekst tekst tekst
Begrijp nu wel dat dit slecht kan uitpakken, omdat je in principe enkel met de verkoper van doen hebt. Dat begrijp ik ook wel. Maar ik weet wel dat de verkoper hem uiteindelijk ook weer moet terugsturen. Het is nu enkel wat onhandig omdat het product niet meer leverbaar is, dat het nu extreem slecht uitpakt. Vind het ook wat lullig dat Sennheiser deze opties aanbied, omdat ik niet naar adviesprijzen kijk, maar enkel naar verkoopprijzen.
neem gewoon contact op met die webshop.
daar hebt u hem gekocht.
laat hun het probleem oplossen.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
u hebt er toch zelf voor gekozen contact op te nemen met sennheiser?polartim schreef:Dit heb ik voorgesteld, alleen zij mogen/kunnen dit blijkbaar niet doen. Zij sturen me daarvoor weer terug naar Bobshop. Ik heb Bobshop ook maar weer een mail gestuurd. Even kijken wat hun aanbieden. Zij kunnen de RS-220 overigens ook niet meer aanbieden, dus zij zullen mij dan ook iets anders moeten bieden neem ik aan. Wellicht dat ik daar het verschil kan bijbetalen.bprosman schreef:Waarom stel je niet voor het verschil bij te betalen dan ?Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Hoe dan ook zal ik dan weer het pakket moeten opsturen naar Bobshop a 6,95 (Sennheiser mag het ook niet direct naar Bobshop sturen), dus dan ben ik al 13,90 euro kwijt aan verzendkosten (1 x naar Sennheiser, en 1 x naar Bobshop). Een tevreden Sennheiser klant ben ik in ieder geval niet meer...
dan moet u ook zelf de verantwoording accepteren van die extra kosten.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Bij het kiezen voor contact met Sennheiser ging ik er vanuit dat het probleem zou worden opgelost. Aangezien ze dat niet kunnen , begrijp ik nu ook wel dat ik deze kosten nu moet maken. Daar kan ik toch redelijk ontevreden over zijn, of niet dan ? Ik had meer verwacht van Sennheiser hierin.ruud_a schreef:
u hebt er toch zelf voor gekozen contact op te nemen met sennheiser?
dan moet u ook zelf de verantwoording accepteren van die extra kosten.
Ik begrijp verder overigens niet dat ze het product niet direct naar Bobshop kunnen sturen...
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Hoe kunnen ze nog een adviesverkoopprijs voor de 220 hanteren als ie niet meer leverbaar is ?polartim schreef:Bij het kiezen voor contact met Sennheiser ging ik er vanuit dat het probleem zou worden opgelost. Aangezien ze dat niet kunnen , begrijp ik nu ook wel dat ik deze kosten nu moet maken. Daar kan ik toch redelijk ontevreden over zijn, of niet dan ? Ik had meer verwacht van Sennheiser hierin.ruud_a schreef:
u hebt er toch zelf voor gekozen contact op te nemen met sennheiser?
dan moet u ook zelf de verantwoording accepteren van die extra kosten.
Ik begrijp verder overigens niet dat ze het product niet direct naar Bobshop kunnen sturen...
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
De sennheiser RS-220 is nog volop in de detailhandel verkrijgbaar ( bol.com,mediamarkt... )
Je mag daarom ook eisen dat Bobshop je alsnog dit type levert, ook al moeten zij deze ergens anders extra inkopen.
Of dit gaat lukken is wel de vraag, meestal bieden ze je alleen ontbinding van het aankoopcontract aan, en dan is het de vraag hoeveel moete je voor 80-100 euro wil doen.
Je mag daarom ook eisen dat Bobshop je alsnog dit type levert, ook al moeten zij deze ergens anders extra inkopen.
Of dit gaat lukken is wel de vraag, meestal bieden ze je alleen ontbinding van het aankoopcontract aan, en dan is het de vraag hoeveel moete je voor 80-100 euro wil doen.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
u schrijft het al: ik ging er van uit.polartim schreef:Bij het kiezen voor contact met Sennheiser ging ik er vanuit dat het probleem zou worden opgelost. Aangezien ze dat niet kunnen , begrijp ik nu ook wel dat ik deze kosten nu moet maken. Daar kan ik toch redelijk ontevreden over zijn, of niet dan ? Ik had meer verwacht van Sennheiser hierin.ruud_a schreef:
u hebt er toch zelf voor gekozen contact op te nemen met sennheiser?
dan moet u ook zelf de verantwoording accepteren van die extra kosten.
Ik begrijp verder overigens niet dat ze het product niet direct naar Bobshop kunnen sturen...
daarom kost het geld.
dus als u ontevreden bent, moet u ontevreden over uzelf zijn.
als een product niet meer leverbaar is en niet meer te repareren valt, houdt het voor sennheiser ook op.
dat ze het product niet doorsturen naar bobshop, daar zou ik allerlei administratieve problemen voor kunnen bedenken.
maar de werkelijke reden daarvan weet ik ook niet.
in zijn algemeenheid lijkt het me in grotere bedrijven met meer mensen handig, om een administratief systeem te hebben, dat een product dat bij A vandaan komt ook weer naar A terug stuurt.
anders kunnen producten makkelijk verdwalen in de administratie.
zoiets van het kwam bij A vandaan, moest naar B worden gestuurd, maar is per ongeluk bij C terecht gekomen.
ga dat dan allemaal weer eens rechtbreien in je administratie.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
De lagere prijzen moeten ergens vandaan komen. De gekken die er in trappen en hun garantie niet via de winkel maar via de fabrikant proberen te regelen zorgen direct voor lagere kosten voor die webwinkel.polartim schreef:[Mijn ervaring is dat webshops nog al eens moeilijk willen doen.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Het is vrij simpel. Als reparatie niet kan en vervanging ook niet (want is niet leverbaar), heb je recht op volledige aankoopbedrag retour.polartim schreef:Dit heb ik voorgesteld, alleen zij mogen/kunnen dit blijkbaar niet doen. Zij sturen me daarvoor weer terug naar Bobshop. Ik heb Bobshop ook maar weer een mail gestuurd. Even kijken wat hun aanbieden. Zij kunnen de RS-220 overigens ook niet meer aanbieden, dus zij zullen mij dan ook iets anders moeten bieden neem ik aan. Wellicht dat ik daar het verschil kan bijbetalen.bprosman schreef:Waarom stel je niet voor het verschil bij te betalen dan ?Ik stuur een defect product naar hun terug wat binnen de garantie valt, maar kunnen geen nieuwe meer leveren. Ik heb nog gevraagd om een HD700, maar die is dan weer te duur voor hun.
Hoe dan ook zal ik dan weer het pakket moeten opsturen naar Bobshop a 6,95 (Sennheiser mag het ook niet direct naar Bobshop sturen), dus dan ben ik al 13,90 euro kwijt aan verzendkosten (1 x naar Sennheiser, en 1 x naar Bobshop). Een tevreden Sennheiser klant ben ik in ieder geval niet meer...
Regel dit wel via de verkoper. Sennheiser is slechts voorleverancier
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
sennheiser kan dat geld ook nooit teruggeven, want die heeft veel minder geld ontvangen, dan de verkoop prijs.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Het artikel is nog volop online leverbaar, dus Bobshop zou gewoon een vervangend exemplaar moeten kunnen leveren.olaf79 schreef:Het is vrij simpel. Als reparatie niet kan en vervanging ook niet (want is niet leverbaar), heb je recht op volledige aankoopbedrag retour.
-
- Berichten: 32808
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Jawel, maar het probleem is dus dat het ding niet bij de bobshop is aangeleverd ter reparatie. De bobshop moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad kapot is en niet meer gerepareerd kan worden, en moet maar, zonder het kapotte apparaat gezien te hebben, een ander exemplaar leveren. En Sennheiser moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad door de bobshop is verkocht.
Teveel aannames om garantie en service op te kunnen geven.
Het is heel simpel: garantie claim je bij degene waar je het apparaat gekocht hebt. En die mag het dan bij de fabrikant verhalen. Als iemand de garantie rechtstreeks bij de fabrikant claimt, prima, maar in dit soort gevallen wordt het administratief gezien behoorlijk gecompliceerd.
Teveel aannames om garantie en service op te kunnen geven.
Het is heel simpel: garantie claim je bij degene waar je het apparaat gekocht hebt. En die mag het dan bij de fabrikant verhalen. Als iemand de garantie rechtstreeks bij de fabrikant claimt, prima, maar in dit soort gevallen wordt het administratief gezien behoorlijk gecompliceerd.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Klopt, het kapotte exemplaar dient wel eerst aan Bobshop te worden geleverd. Daar dient TS ( en dus niet Sennheiser) voor te zorgen.witte angora schreef:Jawel, maar het probleem is dus dat het ding niet bij de bobshop is aangeleverd ter reparatie. De bobshop moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad kapot is en niet meer gerepareerd kan worden, en moet maar, zonder het kapotte apparaat gezien te hebben, een ander exemplaar leveren. En Sennheiser moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad door de bobshop is verkocht.
Teveel aannames om garantie en service op te kunnen geven.
Het is heel simpel: garantie claim je bij degene waar je het apparaat gekocht hebt. En die mag het dan bij de fabrikant verhalen. Als iemand de garantie rechtstreeks bij de fabrikant claimt, prima, maar in dit soort gevallen wordt het administratief gezien behoorlijk gecompliceerd.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Nog even ter afsluiting. Ik had het defecte product nog even bij Sennheiser laten liggen. Ik heb contact opgenomen met Bobshop waar ik de koptelefoon aangeschaft had. Die vertelden mij dat ze genoegen namen met een melding vanuit Sennheiser, dat de koptelefoon beoordeeld is als defect. Sennheiser heeft deze melding afgegeven.
Omdat Bobshop ook het product niet meer kon leveren, kreeg ik binnen 1 dag mijn geld terug.
Bobshop pluskudo's voor meedenken en niet moeilijk doen (zodat ik ook geen dubbele verzendkosten zou hebben). Sennheiser ben ik minder tevreden over, maar goed. Ik heb het resultaat wat ik wilde.
Omdat Bobshop ook het product niet meer kon leveren, kreeg ik binnen 1 dag mijn geld terug.
Bobshop pluskudo's voor meedenken en niet moeilijk doen (zodat ik ook geen dubbele verzendkosten zou hebben). Sennheiser ben ik minder tevreden over, maar goed. Ik heb het resultaat wat ik wilde.
Re: Sennheiser koptelefoon defect, niet meer leverbaar, wat doen
Sorry, maar lijkt me toch dat Sennheiser zelf wel kan bepalen of een eigen product defect is of niet. Met een factuur is het simpel aantonen waar je iets gekocht hebt.witte angora schreef:Jawel, maar het probleem is dus dat het ding niet bij de bobshop is aangeleverd ter reparatie. De bobshop moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad kapot is en niet meer gerepareerd kan worden, en moet maar, zonder het kapotte apparaat gezien te hebben, een ander exemplaar leveren. En Sennheiser moet maar geloven en voor waar aannemen dat het ding inderdaad door de bobshop is verkocht.
Helemaal niet. Product is kapot, kan niet gerepareerd en niet vervangen (geen voorraad). Tsja das een simpel verhaal en er hoeft niks te worden aangenomen.Teveel aannames om garantie en service op te kunnen geven.
Das waar.Het is heel simpel: garantie claim je bij degene waar je het apparaat gekocht hebt. En die mag het dan bij de fabrikant verhalen. Als iemand de garantie rechtstreeks bij de fabrikant claimt, prima, maar in dit soort gevallen wordt het administratief gezien behoorlijk gecompliceerd.