LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met autobedrijf H. Wijngaards Apeldoorn

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Indigo66

Ervaring met autobedrijf H. Wijngaards Apeldoorn

Ongelezen bericht door Indigo66 »

Ik heb onlangs een 2e hands auto gekocht bij autohandelaar Wijngaards in Apeldoorn en heb daar, om het positief te brengen, zeer veel wijze lessen opgedaan over het kopen van een 2e hands auto.

Ik ben dus zeer bedrogen uitgekomen.

Auto Wijngaards adverteert steevast in elke advertentie op Marktplaats met de leus:
Eerlijke prijzen, Eerlijke kilometers, Eerlijke bouwjaren, Eerlijke auto`s...

Zowel op zijn website als in de advertenties op marktplaats fotoshopt hij het logo van NAP-autopas in de foto's. Echter, al vrij snel na aankoop, bleek de kilometerteller in de door mij aangekochte auto teruggedraaid te zijn.
Ondanks herhaalde verzoeken om papieren heb ik die nooit gekregen.

Verder bleek er ook nog van alles mis te zijn met de auto die de heer Wijngaards, na lang aandringen, weliswaar heeft laten herstellen, maar die toch niet echt getuigen van een "eerlijke" auto en in ieder geval niet van enige kennis van de auto's die hij verkoopt en als hij het wel wist dan heeft hij me met opzet bedonderd.

Wat heb ik geleerd van mijn aankoopervaring bij de heer Wijngaards:
  • Controleer de kilometerstand altijd via NAP goedkeuring via Marktplaats of via een formulier.
  • Koop nooit een auto waarvan je de boekjes, onderhoudspapieren en het APK-rapport niet eerst met eigen ogen hebt gezien en gecontroleerd.
  • Vertrouw het niet als er onvoldoende brandstof in de auto zit om een fatsoenlijke proefrit te kunnen maken en/of als men je vertelt dat het type groene platen dat gebruikt wordt slechts toestaan dat er in een straal van 5 km gereden mag worden.
  • Als je afspreekt dat bepaalde mankementen bij oplevering verholpen zullen zijn, maar dan eerst een uitgebreide proefrit voordat je betaalt en de auto meeneemt.
  • Bewaar prints van de advertentie waarop je bent afgegaan.
  • Laat alle afspraken vastleggen op papier.
Heer Wijngaards doet alles op "goed vertrouwen". Je krijgt niets op papier. Geen enkele afspraak wordt vastgelegd. Zelf een factuur van de koop wordt niet afgegeven.

Al met al bleek het een zeer kostbare les die ik anderen graag wil besparen. Ik zeg niet dat je geen auto bij hem moet kopen, maar als je net zo goed van vertrouwen bent (of wil kunnen zijn) als ik was, doe het dan vooral niet.

dhc

Re: Ervaring met autobedrijf H. Wijngaards Apeldoorn

Ongelezen bericht door dhc »

U mag aansluiten in de rij kopers...ze zijn er nog steeds: iemand op zijn blauwe ogen geloven....

Misschien had je je tips van tevoren moeten hanteren....
Kan er niet meer wakker van liggen, het blijft trekken aan een dood paard.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Toen ik las autobedrijf en Apeldoorn had ik al zoiets van "oh nee, niet alweer / nog steeds"
Indigo66 schreef: Wat heb ik geleerd van mijn aankoopervaring bij de heer Wijngaards:
  • Controleer de kilometerstand altijd via NAP goedkeuring via Marktplaats of via een formulier.
  • Koop nooit een auto waarvan je de boekjes, onderhoudspapieren en het APK-rapport niet eerst met eigen ogen hebt gezien en gecontroleerd.
  • Vertrouw het niet als er onvoldoende brandstof in de auto zit om een fatsoenlijke proefrit te kunnen maken en/of als men je vertelt dat het type groene platen dat gebruikt wordt slechts toestaan dat er in een straal van 5 km gereden mag worden.
  • Als je afspreekt dat bepaalde mankementen bij oplevering verholpen zullen zijn, maar dan eerst een uitgebreide proefrit voordat je betaalt en de auto meeneemt.
  • Bewaar prints van de advertentie waarop je bent afgegaan.
  • Laat alle afspraken vastleggen op papier.
Helaas komt deze les vaak op de harde manier en blijven deze handelaren er mee weg komen. Ik zou aan uw lijstje nog een aankoopkeuring willen toevoegen.

Degrelle

Ongelezen bericht door Degrelle »

Ik ben ook toe aan een nieuwe tweedehandsje. Mijn huidige is 15 jaar oud en ik verwacht hoge onderhoudskosten. Maar deze garage Wijngaards zal ik zeker voorbijrijden. Dank u voor uw posting, ik ben nu gewaarschuwd.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Indigo66 schreef: Auto Wijngaards adverteert steevast in elke advertentie op Marktplaats met de leus:
Eerlijke prijzen, Eerlijke kilometers, Eerlijke bouwjaren, Eerlijke auto`s...
hij zegt toch niet dat hij zelf eerlijk is????

Gesloten