LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koga e-bike storingen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 jul 2014 11:22
Koga e-bike storingen
Ik heb mijn tweede koga e-runner. De eerste is na een jaar teruggenomen door de fabriek en omgeruild voor een verbeterde versie. De elektronica werkte niet na behoren, waardoor de ondersteuning wegviel. Diverse andere zaken, zoals kapotte voorvork, afbrekende plastic onderdelen, roestende bouten.
De nieuwe fiets heeft exact twee jaar behoorlijk gewerkt. Nu echter heeft hij dezelfde problemen als de eerste. Weer valt de elektronica uit, valt de ondersteuning weg.
Mijn fietsenmaker geeft aan dat heel veel koga-fietsen dezelfde problemen hebben.
De fabriek wuift echter de klachten meestal weg, met de opmerking dat een update van de software voldoende is.
Na jaren van fietsplezier op de Koga zonder ondersteuning. Nu veel ellende met de e-bike.
Zijn er meer fietsers van Koga met een dergelijk probleem.
De nieuwe fiets heeft exact twee jaar behoorlijk gewerkt. Nu echter heeft hij dezelfde problemen als de eerste. Weer valt de elektronica uit, valt de ondersteuning weg.
Mijn fietsenmaker geeft aan dat heel veel koga-fietsen dezelfde problemen hebben.
De fabriek wuift echter de klachten meestal weg, met de opmerking dat een update van de software voldoende is.
Na jaren van fietsplezier op de Koga zonder ondersteuning. Nu veel ellende met de e-bike.
Zijn er meer fietsers van Koga met een dergelijk probleem.
Re: Koga e-bike storingen
zou het niet nuttig zijn,gezien de populariteit van de E-fiets,om een klachtenforum in het leven te roepen,van álle modellen van álle merken? Het zijn erg dure dingen,waar je jarenlang plezier van verwacht te hebben en dat vaak valt erg tegen.Wat dacht je van de accu's die maar een beperkte periode meegaan? Er zijn veel betere accu's verkrijgbaar,maar toch worden de mindere accu's bijgeleverd.Er bestaan accu's die meer dan 10 jaren meegaan,de LifePo4,maar toch krijg je meestal een Lithium accu die na 3 jaren op is.Onderwerpen genoeg,dacht ik zo.
Re: Koga e-bike storingen
Het is zeker nuttig om een klachtenformulier voor E fietsen te maken. Ik heb mijn tweede e fiets van gazelle. De eerste werd na zeker 20 bezoeken aan de dealer uiteindelijk door de Koninklijke Gazelle teruggenomen Heb toen de gazelle innergy e Nike gekocht met een gouden accu. Na 3 jaar stopte de accu er mee. De dealer vertelde mij dat de accu pas na 500 ladingen wat minder energie kan geven. Dus deze accu's zijn niet zo goed en kostte toch 650 euro en compensatie, vergeet het maar Nooit geen gazelle. Meer
Re: Koga e-bike storingen
Misschien is het de goden verzoeken, want wij hebben juist een positieve ervaring.
Wij hebben Koga Tesla 8 en 7 jaar oud. 24000 en 21000 km. Voorband nog eerste. Accu nog eerste. Alleen motors zijn in garantietijd vervangen i.v.m. storing.
Dus totaal ervaring: zeer positief. Behalve actieradius. Die is beperkt maar normaal voor die tijd.
Wij zijn fanatieke fietsers, dus hebben we uit voorzorg nieuwe gekocht: Koga E de luxe, met zwaardere accu. De oude gebruiken we tijdens vakantie.
Wij hebben Koga Tesla 8 en 7 jaar oud. 24000 en 21000 km. Voorband nog eerste. Accu nog eerste. Alleen motors zijn in garantietijd vervangen i.v.m. storing.
Dus totaal ervaring: zeer positief. Behalve actieradius. Die is beperkt maar normaal voor die tijd.
Wij zijn fanatieke fietsers, dus hebben we uit voorzorg nieuwe gekocht: Koga E de luxe, met zwaardere accu. De oude gebruiken we tijdens vakantie.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 aug 2014 19:25
Re: Koga e-bike storingen
Mijn man en ik hebben eind deze maand 5 jaar een Flyer. We hebben er 6150 km mee gereden.
Pas één keer (behalve na de gratis 500 km controle) voor een mini-probleempje naar de dealer terug geweest. Hij heeft de fietsen nagekeken en wat kleine dingen bijgesteld. Kosten 75 euro.
Toen we ze kochten werden ze standaard geleverd met slechts 10 Ah / 36 V (= 360 watt) Panasonic lithium-ion batterijen. Deze gaan nog steeds 65 km in Eco stand óf 50 km 2/3 in Eco +1/3 in Standaard stand mee. Bijna net zoveel als toen ze nieuw waren.
We zijn zeer tevreden met deze fietsen met middenmotor.
Pas één keer (behalve na de gratis 500 km controle) voor een mini-probleempje naar de dealer terug geweest. Hij heeft de fietsen nagekeken en wat kleine dingen bijgesteld. Kosten 75 euro.
Toen we ze kochten werden ze standaard geleverd met slechts 10 Ah / 36 V (= 360 watt) Panasonic lithium-ion batterijen. Deze gaan nog steeds 65 km in Eco stand óf 50 km 2/3 in Eco +1/3 in Standaard stand mee. Bijna net zoveel als toen ze nieuw waren.
We zijn zeer tevreden met deze fietsen met middenmotor.
Re: Koga e-bike storingen
Ook ik heb mijn tweede Koga E-bike. Een geweldige fiets. Maar ook ik heb ervaren dat er met zo'n fiets veel fout kan gaan bij de levering. Al bij mijn eerste fiets waren er problemen met het door de fietsenmaker geladen foutieve programma. Uiteindelijk ben ik daarvoor zelfs naar een andere fietsenmaker gegaan die alles herprogrammeerde, waarna mijn 1e fiets jarenlang geweldig reed. Na ruim 40.000 km heb ik hem ingeruild tegen een Koga E de luxe. Hier herhaalde de ellende zich. Weer fout geprogrammeerd. Reed van geen kant. Drie in plaats van 5 ondersteuningsstanden en onvoldoende kracht. Van alles dat niet werkte. Gelukkig heeft de chef fietsenmaker uiteindelijk alles goed geprogrammeerd, waarna deze Koga nog beter is dan de eerste.
Blijkbaar is het programmeren van de fiets erg lastig en voor vele fietsenmakers te lastig. Ook ik kreeg bij koga zelf geen response. Op internet kun je bij Koga vinden welke fietsenmakers deze kennis wel hebben.
Blijkbaar is het programmeren van de fiets erg lastig en voor vele fietsenmakers te lastig. Ook ik kreeg bij koga zelf geen response. Op internet kun je bij Koga vinden welke fietsenmakers deze kennis wel hebben.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 08 aug 2014 21:47
Re: Koga e-bike storingen
Mijn vrouw heeft ook een Koga E-inspire D50 36V/400WH, voor wat betreft het electro gebeuren niets dan lof, werkt goed. Maar ze is al drie keer de borgmoer van de trapas verloren (nog geen jaar oud) waardoor de trapper met trapstang losschoot, een keer zelfs met valpartij tot gevolg !! Nu geheel vervangen door Roger Wijnen, waar we hem gekocht hebben, maar voor een fiets van zoveel geld mag dit toch niet gebeuren. Met Koga denk je toch iets goeds te hebben. Zelf heb ik een Koga Lightspeed waar de remmen abnormaal blokkeerden met een behoorlijke valpartij tot gevolg. Roger Wijnen heeft het nu verholpen, echter de fiets is nu 1,5 jaar oud en nu heeft de ketting ernstige slijtage en zou deze inclusief tandwielen vervangen moeten worden. Dit voor gewoon gebruik moet toch niet kunnen voor fietsen met dit prijskaartje mag je toch wel iets meer verwachten !!! M.a.w. ben teleurgesteld in een Nederlands product waar je als fietsland toch wel iets meer mag verwachten.
Re: Koga e-bike storingen
Sinds mei 2013 zijn we in het bezit van twee Koga E-tour fietsen.
De fietsen rijden heerlijk maar er zijn wel enkele problemen geweest.
Na enkele maanden viel de ondersteuning van de damesfiets uit en kwam er een brandlucht uit het gedeelte waar de accu contact maakt met de fiets, probleem opgelost met een nieuwe accu en contact gedeelte. Na ongeveer een jaar en 2000 km. brak plots de ketting van deze fiets.
De herenfiets heeft vanaf vrijwel nieuw een tik gehad in het achterwiel hetgeen door de dealer is opgelost met een nieuw achterkettingwiel.
Bij beide fietsen stopt bij flinke belasting soms de ondersteuning waarna we die meteen weer aan kunnen zetten, wij gaan ervan uit dat dit een ingebouwde overbelastingsbeveiliging is.
Alle problemen zijn door de dealer meteen kosteloos en wanneer nodig met leenfiets opgelost.
Zo blijkt bij een dure en gecompliceerde fiets een goede dealer onontbeerlijk.
Veel fietsplezier!
De fietsen rijden heerlijk maar er zijn wel enkele problemen geweest.
Na enkele maanden viel de ondersteuning van de damesfiets uit en kwam er een brandlucht uit het gedeelte waar de accu contact maakt met de fiets, probleem opgelost met een nieuwe accu en contact gedeelte. Na ongeveer een jaar en 2000 km. brak plots de ketting van deze fiets.
De herenfiets heeft vanaf vrijwel nieuw een tik gehad in het achterwiel hetgeen door de dealer is opgelost met een nieuw achterkettingwiel.
Bij beide fietsen stopt bij flinke belasting soms de ondersteuning waarna we die meteen weer aan kunnen zetten, wij gaan ervan uit dat dit een ingebouwde overbelastingsbeveiliging is.
Alle problemen zijn door de dealer meteen kosteloos en wanneer nodig met leenfiets opgelost.
Zo blijkt bij een dure en gecompliceerde fiets een goede dealer onontbeerlijk.
Veel fietsplezier!
Re: Koga e-bike storingen
Ook wij zijn na veel zoeken en proberen gegaan voor de koga E-bike een toch duurdere fiets in het elektrische fietsgebeuren. Mijn vrouw heeft nog steeds veel plezier van de fiets maar er zijn vanaf de aan koop in mei 2012 nogal wat problemen geweest.Na aankoop van de fiets zijn wij op vakantie naar Frankrijk gegaan waarnaar de fiets het na een dag begaf, naar achteraf bleek de accu kapot te zijn.
Dat heeft niet zoveel met Koga te maken maar toch.Daarna terug in Nederland zijn er vele malen problemen met het elektrische gedeelte van de fiets geweest, wij zijn overigens door de dealer de firma Kooy in Nijmegen goed behandeld, maar nadat ook deze dealer er genoeg van kreeg is de fiets teruggestuurd naar de fabriek dat heeft 3 weken geduurd voor hij terug was wat wij erg lang vonden.
Steeds is tegen ons gezegd dat vocht het grootste probleem is vooral als je hem meeneemt op de drager van auto of aanhanger zoals dat bij ons het geval is maar wij zijn toch van mening dat een fiets daar tegen bestand zo moeten zijn wij hebben nu een fietshoes gekocht om te kijken of daarmee het probleem opgelost is maar of de volgende fiets een koga E-bike is?????
Dat heeft niet zoveel met Koga te maken maar toch.Daarna terug in Nederland zijn er vele malen problemen met het elektrische gedeelte van de fiets geweest, wij zijn overigens door de dealer de firma Kooy in Nijmegen goed behandeld, maar nadat ook deze dealer er genoeg van kreeg is de fiets teruggestuurd naar de fabriek dat heeft 3 weken geduurd voor hij terug was wat wij erg lang vonden.
Steeds is tegen ons gezegd dat vocht het grootste probleem is vooral als je hem meeneemt op de drager van auto of aanhanger zoals dat bij ons het geval is maar wij zijn toch van mening dat een fiets daar tegen bestand zo moeten zijn wij hebben nu een fietshoes gekocht om te kijken of daarmee het probleem opgelost is maar of de volgende fiets een koga E-bike is?????
Re: Koga e-bike storingen
Ik heb sinds begin 2013 een Koga E-Inspire voor dagelijks woon-werk verkeer. Inmiddels ruim 4000 km mee gereden. Zolang het niet regent bevalt de fiets goed. Bij regen heb ik een terugkerend probleem dat de fiets doortrapt. Zeer hinderlijk en gevaarlijk. Heeft er nog iemand ervaring met dit probleem? De fiets is al 6x voor dit euvel terug geweest naar de dealer. Deze heeft uiteindelijk het tandwiel en de ketting vervangen, maar dit heeft niet mogen baten. Ik hoop nu dat de fabrikant een oplossing vindt, maar ben een beetje bang voor het servicebeleid van Koga. Ze hadden eerder al 3 weken nodig om alleen mijn mail te beantwoorden.
Re: Koga e-bike storingen
Misschien moeten we Actie ondernemen en vragen of Radar in een programma op tv er aandacht aan wil schenken daar zijn grote bedrijven weleens gevoelig en ook specifiek Koga vernoemen.
Re: Koga e-bike storingen
Na dat mijn accu (binnen de garantietijd) vervangen is ,heb ik met de nieuwe accu minder actieradius .Voorheen in eco stand 80-90km.
Nu 60 en dan is ie leeg.Fiets is bij dealer geupdate,naar geen verbetering.
Daar ga ik dan onderweg met oplader,en vraag bij particulieren onderweg om stroom,daar er hier op het platteland bijna geen oplaadpunten zijn.
Sta ik daar met een fiets van €3000-Daar wordt ik niet blij van.
De koga aangeschaft na 3 jaar dikke ellende met een"maandagochtend"Sparta
Hoe los ik dit op?
Nu 60 en dan is ie leeg.Fiets is bij dealer geupdate,naar geen verbetering.
Daar ga ik dan onderweg met oplader,en vraag bij particulieren onderweg om stroom,daar er hier op het platteland bijna geen oplaadpunten zijn.
Sta ik daar met een fiets van €3000-Daar wordt ik niet blij van.
De koga aangeschaft na 3 jaar dikke ellende met een"maandagochtend"Sparta
Hoe los ik dit op?