| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten creditkaart ICS na beëindiging rek. ABN
-
PediCure75
Kosten creditkaart ICS na beëindiging rek. ABN
Na het opzeggen van het privepakket bij de ABNAMRO heb ik gelijk mijn creditkaart gestopt..Deze ABN ICS creditkaart is kosteloos bij het privepakket.
Na een maand kreeg ik een verrekening van de door mij nog nooit gebruikte creditkaart.
Er is nl.1 maand opzegtermijn bij de creditkaart dat staat in de kleine lettertjes .
De jaarbijdrage van 20,00 euro was verrekend en ik moet 1 maand bijdrage betalen.
Het is maar een klein bedrag maar als dat bij iedereen wordt verrekend dan vind ik dat onterecht.
Na een maand kreeg ik een verrekening van de door mij nog nooit gebruikte creditkaart.
Er is nl.1 maand opzegtermijn bij de creditkaart dat staat in de kleine lettertjes .
De jaarbijdrage van 20,00 euro was verrekend en ik moet 1 maand bijdrage betalen.
Het is maar een klein bedrag maar als dat bij iedereen wordt verrekend dan vind ik dat onterecht.
Re: Kosten creditkaart ICS na beëindiging rek. ABN
PediCure75 schreef:Na het opzeggen van het privepakket bij de ABNAMRO heb ik gelijk mijn creditkaart gestopt..Deze ABN ICS creditkaart is kosteloos bij het privepakket.
En wat zegt ABN , waaroom dit zo is, of geen contact gezocht?
-
PediCure75
Volgens de ABN is de creditkaart niet van de ABN maar van ICS. Ik moest ook apart contact zoeken met ICS om de creditkaart te stoppen. Bij het openen van de privérekening is daar niet over gesproken want alles verliep via de ABN. Dat is nogal verwarrend en heel veel mensen weten dat niet.
PediCure75 schreef:Volgens de ABN is de creditkaart niet van de ABN maar van ICS. Ik moest ook apart contact zoeken met ICS om de creditkaart te stoppen. Bij het openen van de privérekening is daar niet over gesproken want alles verliep via de ABN. Dat is nogal verwarrend en heel veel mensen weten dat niet.
Je hebt toch ook een aparte inlogcode, om bij de gegevens van ICS te komen.
Via de website van de ABN kom je niet bij jouw kredietkaart gegevens.
Je hebt ook de kaart van dit ICS gekregen, dus ook daar contact mee zoeken.
-
Josephien12
TS zegt dat destijds alles via de ABN is verlopen. Dan lijkt mij het redelijk dat opzegging ook via ABN loopt.eleven schreef: Je hebt ook de kaart van dit ICS gekregen, dus ook daar contact mee zoeken.
De aanvraag loopt ook via ABN, maar de kredietkaart krijg je van ICS waar je ook een contract mee afsluit en de voorwaarden krijgt.Josephien12 schreef:TS zegt dat destijds alles via de ABN is verlopen. Dan lijkt mij het redelijk dat opzegging ook via ABN loopt.eleven schreef: Je hebt ook de kaart van dit ICS gekregen, dus ook daar contact mee zoeken.
Hoe zeg ik mijn Card op?
Neem telefonisch contact op met de ICS Servicedesk. Houd wel rekening met de opzegtermijn van één maand. Meer hierover vindt u in de Algemene Voorwaarden. Deze vindt u onder 'Algemene Voorwaarden' onderaan deze pagina. We horen graag van u wat de reden is van uw opzegging. Uw ervaringen helpen ons om onze service nog verder te verbeteren.
Ik weet niet hoelang TS als klant was bij de ABN-Amro, maar een paar jaar geleden zijn de creditcard activiteiten overgedragen aan ICS, is duidelijk gecommuniceerd, en als je bijvoorbeeld nu inlogt om te kijken naar de CC mutaties doe je dat op een site van ICS, en duidelijk niet van de ABN-Amro.Josephien12 schreef:TS zegt dat destijds alles via de ABN is verlopen. Dan lijkt mij het redelijk dat opzegging ook via ABN loopt.eleven schreef: Je hebt ook de kaart van dit ICS gekregen, dus ook daar contact mee zoeken.
het staat dus gewoon in de algemene voorwaarden (in de kleine lettertjes)PediCure75 schreef:Na het opzeggen van het privepakket bij de ABNAMRO heb ik gelijk mijn creditkaart gestopt..Deze ABN ICS creditkaart is kosteloos bij het privepakket.
wat is er dan onterecht?
en u zou zich moeten beperken tot uw eigen onrecht en al die andere mensen gewoon zelf laten besluiten of zij die maand vooruitbetaling die wordt verrekend onterecht vinden.
-
ABN AMRO
Beste PediCure75,
Uw klacht over de Creditcard heb ik gelezen. Ik kan me voorstellen dat er verwarring is ontstaan over de Creditcard van ICS / ABN AMRO. Graag geef ik u hier uitleg over.
Het klopt dat u bij het beëindigen van de Creditcard, een opzegtermijn heeft van 1 maand.
Omdat uw Privé Pakket bij ABN AMRO direct is beëindigd, betaalt u voor één maand een bijdrage voor de Creditcard. Zoals u zelf aangeeft is dit opgenomen in onze voorwaarden.
Bij het aanvragen van de Creditcard, ontvangt u de voorwaarden thuis.
Het is altijd belangrijk om deze voorwaarden goed door te nemen. Als u binnen 2 weken na de aanvraag toch van de Creditcard wilt afzien, dan is dit mogelijk.
De Creditcard aanvraag gaat in eerste instantie vanuit ABN AMRO. Vervolgens handelt ICS de administratie van de aanvraag af en ontvangt u van ICS de Creditcard. Tijdens het gebruik van de Creditcard, kunt u de gebruik gegevens via ICS opvragen. Dit is ook de reden dat de opzegging via ICS verloopt.
Als u het fijn vindt, kan ik hierover telefonisch contact met u opnemen.
Stuurt u dan via een privébericht uw telefoonnummer. Graag ontvang ik ook een tijdstip dat u bereikbaar bent. U kunt een tijdstip doorgeven tussen 09.00 - 17.30 uur.
Houdt u er rekening mee dat het maximaal 24 uur kan duren, voordat wij uw bericht lezen.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
Uw klacht over de Creditcard heb ik gelezen. Ik kan me voorstellen dat er verwarring is ontstaan over de Creditcard van ICS / ABN AMRO. Graag geef ik u hier uitleg over.
Het klopt dat u bij het beëindigen van de Creditcard, een opzegtermijn heeft van 1 maand.
Omdat uw Privé Pakket bij ABN AMRO direct is beëindigd, betaalt u voor één maand een bijdrage voor de Creditcard. Zoals u zelf aangeeft is dit opgenomen in onze voorwaarden.
Bij het aanvragen van de Creditcard, ontvangt u de voorwaarden thuis.
Het is altijd belangrijk om deze voorwaarden goed door te nemen. Als u binnen 2 weken na de aanvraag toch van de Creditcard wilt afzien, dan is dit mogelijk.
De Creditcard aanvraag gaat in eerste instantie vanuit ABN AMRO. Vervolgens handelt ICS de administratie van de aanvraag af en ontvangt u van ICS de Creditcard. Tijdens het gebruik van de Creditcard, kunt u de gebruik gegevens via ICS opvragen. Dit is ook de reden dat de opzegging via ICS verloopt.
Als u het fijn vindt, kan ik hierover telefonisch contact met u opnemen.
Stuurt u dan via een privébericht uw telefoonnummer. Graag ontvang ik ook een tijdstip dat u bereikbaar bent. U kunt een tijdstip doorgeven tussen 09.00 - 17.30 uur.
Houdt u er rekening mee dat het maximaal 24 uur kan duren, voordat wij uw bericht lezen.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen
-
PediCure75
Het verhaal is duidelijk, het klopt ook maar het blijft vreemd dat je bij het aangaan van de kaart alleen met ABN te maken hebt erbij beëindiging niet.
Als je deze zin leest, dan is het toch helder.PediCure75 schreef:Het verhaal is duidelijk, het klopt ook maar het blijft vreemd dat je bij het aangaan van de kaart alleen met ABN te maken hebt erbij beëindiging niet.
Denk je nu echt, dat je de enigste bent, die een kredietkaart van de ABN heeft.
Dit is nu mal de procedure en heel duidelijk, dat je er geen vrede mee kan vinden, ligt niet aan de ABN.
Dat is ook vreemd en ook nog eens klantonvriendelijk zelfs al staat het in de Algemene Voorwaarden.maar het blijft vreemd dat je bij het aangaan van de kaart alleen met ABN te maken hebt erbij beëindiging niet
Als je bij ABN AMRO een rekening opent krijg je een dik pak papier mee.
Het is niet zo heel moeilijk om een regeltje over het hoofd te zien.
Het zou eigenlijk de taak/service van de bank moeten zijn om de klant daarop te wijzen want tenslotte zeggen ze altijd dat ze er voor de klant zijn, behalve dan in de Algemene Voorwaarden.