Al geruime tijd heeft mijn broer als zzp er het moeilijk om zijn rekeningen te voldoen, hierdoor ontstaan er hogere kosten doordat er aanmaningskosten op de faktuur komt.
De betalingen hou ik voor hem in de gaten en heb ook contact gehad met essent.
Op het moment van bellen staan er 2 achterstallige betalingen open.
Een voorschotfaktuur en de eindafrekening.
Omdat ik weet dat essent een termijn van ontbinding hanteert heb ik hierover met hun gebeld en voor beide rekeningen de uiterste betaalmogelijkheid gevraagd.
Eindafrekening uiterlijk 5 augustus om afsluiting te voorkomen.
Nu kom ik terug van vakantie en mijn broer geeft mij 2 brieven van essent.
In 1 brief d.d. 21 juli staat dat er een openstaande post is van 411,78 met de uiterste betaalmogelijkheid
02 augustus, maar zonder deze brief te hebben gelezen heb ik de betaling 25 juli via hun site dmv een ideal betaling voldaan incl. de aanmaningskosten.
Vervolgens krijgt mijn broer een brief van 24 juli dat de einde levering toepassen, en dit terwijl hun nog niet weten of de betaling voor 2 augustus is voldaan, want dat stond in de vorige brief. Uiterlijke betaalmogelijkheid 02 augustus. Hoe kun je dan 24 juli al een brief sturen.
Nu moet hij 600 euro borg betalen of hij word afgesloten.
Wat kunnen wij nu doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ontbinding leveringsovereenkomst essent
Re: ontbinding leveringsovereenkomst essent
Vanmorgen gebeld met Essent en hebben zelf gezien dat brieven niet aansluiten aan elkaar.
Ben in de loop van de ochtend teruggebeld en alles is teruggedaan en krijgen nog een schrijven dat het mis is gegaan en dat alles is opgelost.
Super, Essent. Bedankt.
Ben in de loop van de ochtend teruggebeld en alles is teruggedaan en krijgen nog een schrijven dat het mis is gegaan en dat alles is opgelost.
Super, Essent. Bedankt.