Wanneer u aangesproken wordt door iemand van Glas Direct uit Den Haag om een sterretje in uw ruit te repareren... niet doen!
In juni 2013 op parkeerplaats bij winkelcentrum toestemming gegeven om 2 kleine sterretjes in ruit te repareren. Dit nadat medewerker van Glas Direct duidelijk had gezegd dat bij all-risk verzekering álles vergoed zou worden en er dus niets bijbetaald hoefde te worden.
Stom genoeg wel een documentje getekend waarbij je akkoord gaat met extra kosten als verzekering niet alles vergoed.
4 maanden later in oktober 2013 alsnog een rekening gehad van 50 euri van Glas Direct. Verzekeraar gebeld welke zei het maximale bedrag vergoed te hebben en mij vertelde absoluut niet te betalen. Dit heb ik ook schriftelijk gemeld bij Glas Direct. Zeker gezien de medewerker ook had gezegd dat er geen extra kosten zouden komen.
Nu uiteindelijk in februari 2014 incassoburo op m'n dak welke gewoon zegt: je hebt getekend dus je moet betalen". Ze hadden dus ook wel 1000 euri kunnen vragen en dan hadden we ook moeten betalen?
Ik heb m'n les geleerd, maar wil wel anderen hierbij waarschuwen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Glas Direct ruit reparatie auto
Re: Glas Direct ruit reparatie auto
Dit klinkt heel erg bekent, bij de Jumbo Superstore in Breda ben ik “Vakkundig en Snel”* opgelicht door GlasDirect. De jonge wist me over te halen met de tekst “kosteloze reparatie”. Ik was nog wat huiverig, maar had net mijn nieuwe verzekeringspolis ontvangen, die kon ik hem op mijn smartphone laten zien. Nu wist hij het zeker “100% dekking voor ster reparatie”.
Een tijd later komt er een rekening, of ik €84,70 wilde betalen, deze heb ik doorgestuurd naar mijn verzekeraar, die bevestigde de rekening te betalen. Ik kreeg de rekening van GlasDirect en ze schreven dat mijn verzekeraar niet alles vergoede, waardoor ik dus zelf het restant moest betalen.
Erg leuk, je binnen lokken, na zien van de polis, “ja” alles is gedekt en dan een rekening sturen, “nee” niet alles is gedekt.
Snel daarna kwam de eerste aanmaning, die was meteen al verhoogd met €15,00. Weer doorgestuurd naar mijn verzekeraar en weer de bevestiging dat ze de rekening al betaald hadden.
Je raad het al, daarna kwam de brief van een incasso bureau, met weer een verhoging, nu van €40,96 (of ik dus even €140,66 wilde betalen).
Dit loopt nu nog, mijn verzekeraar bevestigde weer de €84,70 betaald te hebben. Het incasso bureau zegt dat ik moet betallen, omdat de verzekeraar niet betaald. GlasDirect is niet te bellen, ze hebben nog niet eens een website, ook al staat http://www.glasdirect.nu/ op hun brieven.
Ik vind GlasDirect grote oplichters, trap er alsjeblieft niet in, laat niks repareren. Ze zijn niet te bereiken, sturen maar rekeningen ook al ben je volgens hun 100% verzekert.
Ik ga dit ook absoluut niet betalen, mijn verzekeraar heeft het al vergoed.
Als je op een parkeerplaats wordt gevraagd of ze je autoruit mogen repareren, dan kan je misschien het beste antwoorden met “Nee, ik laat me duur jullie niet Vakkundig en Snel* oplichten”.
*= de slogan van GlasDirect
Een tijd later komt er een rekening, of ik €84,70 wilde betalen, deze heb ik doorgestuurd naar mijn verzekeraar, die bevestigde de rekening te betalen. Ik kreeg de rekening van GlasDirect en ze schreven dat mijn verzekeraar niet alles vergoede, waardoor ik dus zelf het restant moest betalen.
Erg leuk, je binnen lokken, na zien van de polis, “ja” alles is gedekt en dan een rekening sturen, “nee” niet alles is gedekt.
Snel daarna kwam de eerste aanmaning, die was meteen al verhoogd met €15,00. Weer doorgestuurd naar mijn verzekeraar en weer de bevestiging dat ze de rekening al betaald hadden.
Je raad het al, daarna kwam de brief van een incasso bureau, met weer een verhoging, nu van €40,96 (of ik dus even €140,66 wilde betalen).
Dit loopt nu nog, mijn verzekeraar bevestigde weer de €84,70 betaald te hebben. Het incasso bureau zegt dat ik moet betallen, omdat de verzekeraar niet betaald. GlasDirect is niet te bellen, ze hebben nog niet eens een website, ook al staat http://www.glasdirect.nu/ op hun brieven.
Ik vind GlasDirect grote oplichters, trap er alsjeblieft niet in, laat niks repareren. Ze zijn niet te bereiken, sturen maar rekeningen ook al ben je volgens hun 100% verzekert.
Ik ga dit ook absoluut niet betalen, mijn verzekeraar heeft het al vergoed.
Als je op een parkeerplaats wordt gevraagd of ze je autoruit mogen repareren, dan kan je misschien het beste antwoorden met “Nee, ik laat me duur jullie niet Vakkundig en Snel* oplichten”.
*= de slogan van GlasDirect
-
- Contacteer:
Welk incassoburo is dit?ZeperZA schreef: Dit loopt nu nog, mijn verzekeraar bevestigde weer de €84,70 betaald te hebben. Het incasso bureau zegt dat ik moet betallen, omdat de verzekeraar niet betaald. GlasDirect is niet te bellen, ze hebben nog niet eens een website, ook al staat http://www.glasdirect.nu/ op hun brieven.
Als je verzekeraar zegt "het is betaald", kan je ze vragen om een kopie betaalbewijs?
Hiermee kan je deze incassocowboy aantonen dat hun vordering onterecht is.
Als ze doorgaan - aangifte doen want dan proberen ze je op te lichten.
Zeer vervelende ervaring met dit bedrijf. Pure misleiding. Wekken de indruk op vertoon van je verzekeringskaart dat de reparatie volledig wordt gedekt door de verzekering maar is niet het geval. Daarnaast was de ruit ook niet eens goed gerepareerd. Reageren niet op brieven of telefoon en sturen uiteindelijk deurwaarder op je af. Pure oplichting!
-
Zeer slechte ervaring met dit bedrijf. Ze gaven aan dat het via Interpolis vergoed zou worden. Na afloop van het schade herstel mocht ik nog tekenen voor akkoord. Drie maanden later ontving ik een nota welke ik niet wenste te betalen. Inmiddels incasso bureau achter me aan en dreiging van verdere juridische stappen. Typisch geval van klant onjuist informeren. Doe geen zaken met deze oplichters en check vooraf welke bedrijven afspraken met je verzekeraar hebben gemaakt.