LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Hoi,
Ik ben op zoek naar wat advies over het volgende.
Tijdens mijn vakantie heb ik een betaalverzoek ontvangen van Lindorff incassobureau.
Ik heb nooit eerder bericht van hun gehad en ze spreken over meerdere betaalverzoeken waar ik niet op zou hebben gereageerd. Als ik niet binnen 7 dagen betaal worden proces en andere kosten berekent.
Ik heb gevraagd om meer informatie, waar gaat het over? welke eerdere betaalverzoeken? over welke periode? etc etc.
Ik heb ze ook 7 dagen de gelegenheid gegeven om schriftelijk te reageren en mij te voorzien van alle stukken.
Nu krijg ik een mailtje met daar in een kort bericht over een oud abonnement van canaldigitaal. Ik zou de decoder nooit terug gestuurd hebben. Over een periode wordt niet gesproken en op mijn overige verzoeken krijg ik geen antwoord.
Ik kan als nog een decoder opsturen of de boeten en kosten betalen a 215,- euro. ik moet voor 25 augustus betaald hebben. Maar ik heb geen decoder meer. Moet ik nu betalen?
ik zelf maar bellen met canaldigitaal om er achter te komen waar het nu over gaat.
CanalDigitaal krijg je moeilijk te pakken en vaak wordt de verbinding verbroken.
1e keer dat ik eindelijk iemand te spreken kreeg....
Mijn gegevens zijn niet bekend op mijn huidige adres.
Of ik misschien recent verhuisd was? Nee niet sinds 2010.
Na dat ik mijn postcode van het oude adres had gegeven werd het duidelijk.
ivm met mijn verhuizing in 2010 heb ik het abonnement opgezegd. Ik heb mijn nieuwe adres doorgegeven en verteld dat ik geen gebruik meer wilde maken van de dienst.
Nu blijkt dat volgens canadigitaal de afgelopen 4 jaar 5 herinneringen zijn verstuurd naar mijn oude adres! Dit ondanks mijn adres wijziging. Hier moest de juffrouw in kwestie zelf een beetje om lachen.
Ik heb de decoder in 2010 retour gezonden in de daar voor aangeleverde doos.
Of ik hier nog een track en trace nummer van heb... ja na 4,5 jaar zeker.
Ze wilde mij door verbinden met een 2e lijn en toen ging het mis. Verbinding verbroken.
na de 4e poging weer iemand aan de lijn. Zij kan en mag mij niet helpen en alles loopt via lindorff. Einde gesprek met canaldigitaal.
Moet ik nu boete voor de administratieve puinhoop van canaldigitaal?
Wat kan ik doen? Ik heb in 2010 netjes mijn nieuwe adres doorgegeven en alles retour gezonden.
ook heb ik tot op heden niet een retour verzend verzoek, herinnering of aanmaning gezien.
Wie weet raad.
Martijn
Ik ben op zoek naar wat advies over het volgende.
Tijdens mijn vakantie heb ik een betaalverzoek ontvangen van Lindorff incassobureau.
Ik heb nooit eerder bericht van hun gehad en ze spreken over meerdere betaalverzoeken waar ik niet op zou hebben gereageerd. Als ik niet binnen 7 dagen betaal worden proces en andere kosten berekent.
Ik heb gevraagd om meer informatie, waar gaat het over? welke eerdere betaalverzoeken? over welke periode? etc etc.
Ik heb ze ook 7 dagen de gelegenheid gegeven om schriftelijk te reageren en mij te voorzien van alle stukken.
Nu krijg ik een mailtje met daar in een kort bericht over een oud abonnement van canaldigitaal. Ik zou de decoder nooit terug gestuurd hebben. Over een periode wordt niet gesproken en op mijn overige verzoeken krijg ik geen antwoord.
Ik kan als nog een decoder opsturen of de boeten en kosten betalen a 215,- euro. ik moet voor 25 augustus betaald hebben. Maar ik heb geen decoder meer. Moet ik nu betalen?
ik zelf maar bellen met canaldigitaal om er achter te komen waar het nu over gaat.
CanalDigitaal krijg je moeilijk te pakken en vaak wordt de verbinding verbroken.
1e keer dat ik eindelijk iemand te spreken kreeg....
Mijn gegevens zijn niet bekend op mijn huidige adres.
Of ik misschien recent verhuisd was? Nee niet sinds 2010.
Na dat ik mijn postcode van het oude adres had gegeven werd het duidelijk.
ivm met mijn verhuizing in 2010 heb ik het abonnement opgezegd. Ik heb mijn nieuwe adres doorgegeven en verteld dat ik geen gebruik meer wilde maken van de dienst.
Nu blijkt dat volgens canadigitaal de afgelopen 4 jaar 5 herinneringen zijn verstuurd naar mijn oude adres! Dit ondanks mijn adres wijziging. Hier moest de juffrouw in kwestie zelf een beetje om lachen.
Ik heb de decoder in 2010 retour gezonden in de daar voor aangeleverde doos.
Of ik hier nog een track en trace nummer van heb... ja na 4,5 jaar zeker.
Ze wilde mij door verbinden met een 2e lijn en toen ging het mis. Verbinding verbroken.
na de 4e poging weer iemand aan de lijn. Zij kan en mag mij niet helpen en alles loopt via lindorff. Einde gesprek met canaldigitaal.
Moet ik nu boete voor de administratieve puinhoop van canaldigitaal?
Wat kan ik doen? Ik heb in 2010 netjes mijn nieuwe adres doorgegeven en alles retour gezonden.
ook heb ik tot op heden niet een retour verzend verzoek, herinnering of aanmaning gezien.
Wie weet raad.
Martijn
Laatst gewijzigd door mvdijck op 12 nov 2017 13:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Mijn gegevens zijn niet bekend op mijn huidige adres.
Tijdens mijn vakantie heb ik een betaalverzoek ontvangen van Lindorff incassobureau.
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
inderdaad, canaldigitaal kent mijn (nieuwe) adres niet ondanks de adreswijziging (wat tevens de rede was voor de opzegging) en Lindorff heeft mijn adres dus wel
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Klinkt inderdaad niet erg geloofwaardig, zelf beweren dat je geen gegevens/adres hebt en wel een incassobureau naar het juiste adres kunnen sturen..
Gelukkig hebben wij niet zulke problemen gehad na het verhuizen, maar wij hebben het abo ook niet opgezegd.
Gelukkig hebben wij niet zulke problemen gehad na het verhuizen, maar wij hebben het abo ook niet opgezegd.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Lindorf heeft als deurwaarderskantoor toegang tot de Gemeentelijke Basisadministratie en kan daarin jouw nieuwe adres opzoeken. ( of eventueel van een andere incassozaak als er meer lopen)mvdijck schreef:inderdaad, canaldigitaal kent mijn (nieuwe) adres niet ondanks de adreswijziging (wat tevens de rede was voor de opzegging) en Lindorff heeft mijn adres dus wel
Canal Digitaal heeft deze toegang niet en stuurt alle correspondentie naar het adres wat in hun bestand staat. Dat is ook voldoende, zij hoeven er geen rekening mee te houden dat de klant, zonder dit te melden, is verhuisd.
Overigens vind ik het erg onlogisch om een adeswijziging door te geven als je het abonnement opzegt en de apparatuur inlevert. Het is veel logischer om na het retourneren van de deocder de relatie als beeindigd te beschouwen, en ze niet op de hoogte te stellen van je nieuwe adres.
Er even vanuit gaande dat er geen adreswijzigingsbericht aantoonbaar is, hebben de herinneringen van Canal Digitaal de verjaring gestuit.
Je zult dan toch door middel van track/trace bon moeten aantonen dat de decoder naar Canal digitaal is verstuurd
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Maar ik heb juist i.v.m. de verhuizing het abonnement opgezegd. Op het nieuwe adres was kabel TV aanwezig op het oude adres niet.Leo The Emperor schreef: zij hoeven er geen rekening mee te houden dat de klant, zonder dit te melden, is verhuisd.
Mijn nieuwe adres heb ik dan ook netjes doorgegeven
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Heb je daar dan een bevestinging van ontvangen ?mvdijck schreef:Maar ik heb juist i.v.m. de verhuizing het abonnement opgezegd. Op het nieuwe adres was kabel TV aanwezig op het oude adres niet.Leo The Emperor schreef: zij hoeven er geen rekening mee te houden dat de klant, zonder dit te melden, is verhuisd.
Mijn nieuwe adres heb ik dan ook netjes doorgegeven
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Heb je daar dan een bevestinging van ontvangen ?[/quote]Leo The Emperor schreef:
Niet dat ik me kan herinneren helaas het is alweer 4 jaar geleden, maar de juffrouw van canaldigitaal zag het in hun systeem terug als rede voor de opzegging en moest er zelf een beetje om lachen.
Nu wil Canaldigitaal niet meer reageren en verwijzen mij door naar Lindorff
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Leo The Emperor schreef:Heb je daar dan een bevestinging van ontvangen ?mvdijck schreef:Maar ik heb juist i.v.m. de verhuizing het abonnement opgezegd. Op het nieuwe adres was kabel TV aanwezig op het oude adres niet.Leo The Emperor schreef: zij hoeven er geen rekening mee te houden dat de klant, zonder dit te melden, is verhuisd.
Mijn nieuwe adres heb ik dan ook netjes doorgegeven
Als er een incassobureau opzit, doet het bedrijf van de vordering niets meer.
Dus het is alles een beetje dubieus.
Plots krijg je van CD een mailtje.
Nu krijg ik een mailtje met daar in een kort bericht over een oud abonnement van canaldigitaal
-
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
- Locatie: 51.926316, 4.450772
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Lindorff is geen deurwaarderskantoor.Leo The Emperor schreef:Lindorf heeft als deurwaarderskantoor toegang tot de Gemeentelijke Basisadministratie en kan daarin jouw nieuwe adres opzoeken. ( of eventueel van een andere incassozaak als er meer lopen)
Verjaring is nog geen punt, want het is minder dan vijf jaar geleden (twee jaar geldt alleen bij consumentenkoop, en bij het lenen/huren van een decoder is daar geen sprake van).Leo The Emperor schreef:Er even vanuit gaande dat er geen adreswijzigingsbericht aantoonbaar is, hebben de herinneringen van Canal Digitaal de verjaring gestuit.
Je zult dan toch door middel van track/trace bon moeten aantonen dat de decoder naar Canal digitaal is verstuurd
Ik vrees dat het dus inderdaad aan mvdijck is om aan te tonen dat de decoder inderdaad is verzonden...
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Als Lindorff zegt een vordering te hebben op jouw, vraag alle bewijzen! Voorlopig hoef jij niks te bewijzen. Dit is de fout die veel (vermeende) schuldenaren maken als ze in aanraking komen met een incassobureau.
Doe een verzoek aan Lindorff voor kopieen van:
De huurovereenkomst voor de decoder.
De alg. voorwaarden ten tijde van de overeenkomst.
Alle correspondentie die betrekking heeft op de vordering.
Nu kanaaldigitaal heeft aangegeven dat Lindorff de zaak afhandelt, zijn ze ook verantwoordelijk voor alle bewijzen.
Ga verder niet in op de zaak totdat je alle bewijzen hebt ontvangen dat Lindorff een vordering heeft.
Doe een verzoek aan Lindorff voor kopieen van:
De huurovereenkomst voor de decoder.
De alg. voorwaarden ten tijde van de overeenkomst.
Alle correspondentie die betrekking heeft op de vordering.
Nu kanaaldigitaal heeft aangegeven dat Lindorff de zaak afhandelt, zijn ze ook verantwoordelijk voor alle bewijzen.
Ga verder niet in op de zaak totdat je alle bewijzen hebt ontvangen dat Lindorff een vordering heeft.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Hoe kom je dfaar bij ? dit staat op de website :Ad verkaad schreef:Lindorff is geen deurwaarderskantoor
Lindorff heeft een landelijk dekkend netwerk van deurwaarders
Dan nog is een herinnering een stuiting waardoro de periode opnieuw gaat lopenAd verkaad schreef:Verjaring is nog geen punt, want het is minder dan vijf jaar geleden (twee jaar geldt alleen bij consumentenkoop, en bij het lenen/huren van een decoder is daar geen sprake van).
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Toch klopt het Leo The Emperor, Linddorff is een incassobureau en geen deurwaardersbureau dat landelijk deurwaarders inhuurt om hun zaken regelen waar zij als incassobureau geen toestemming/machtigingen voor heeft. Tenminste , zo zie ik het.Leo The Emperor schreef:Hoe kom je dfaar bij ? dit staat op de website :Ad verkaad schreef:Lindorff is geen deurwaarderskantoorLindorff heeft een landelijk dekkend netwerk van deurwaarders
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
sacredfour schreef:Als Lindorff zegt een vordering te hebben op jouw, vraag alle bewijzen! Voorlopig hoef jij niks te bewijzen. Dit is de fout die veel (vermeende) schuldenaren maken als ze in aanraking komen met een incassobureau.
Doe een verzoek aan Lindorff voor kopieen van:
De huurovereenkomst voor de decoder.
De alg. voorwaarden ten tijde van de overeenkomst.
Alle correspondentie die betrekking heeft op de vordering.
Nu kanaaldigitaal heeft aangegeven dat Lindorff de zaak afhandelt, zijn ze ook verantwoordelijk voor alle bewijzen.
Ga verder niet in op de zaak totdat je alle bewijzen hebt ontvangen dat Lindorff een vordering heeft.
Ik denk, Lindorff hoeft niets te bewijzen.
CD heeft de decoder niet ontvangen, dus TS moet het bewijs leveren.
Ik ben het met dit eens.
Ad Verkaad schreef:
Ik vrees dat het dus inderdaad aan mvdijck is om aan te tonen dat de decoder inderdaad is verzonden...
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Sorry eleven, maar je hebt het hier toch echt bij het verkeerde eind. Wie iets stelt moet dat bewijzen.
affirmanti incumbit probatio
Het is Lindorff die stelt dat er een vordering is!
affirmanti incumbit probatio
Het is Lindorff die stelt dat er een vordering is!
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
De vordering is zeker van het incasso, maar zo ver hoefde het niet te komen, als TS het bewijs kon leveren, dat de decoder is teruggestuurd.sacredfour schreef:Sorry eleven, maar je hebt het hier toch echt bij het verkeerde eind. Wie iets stelt moet dat bewijzen.
affirmanti incumbit probatio
Het is Lindorff die stelt dat er een vordering is!
Dus het bewijs is voor TS, want hij beweerd dit wel gedaan te hebben.
Wie iets stelt moet dat bewijzen.
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
TS had natuurlijk, voordat hij beweerde dat hij de decoder al heeft terug gestuurd, eerst vragen moeten stellen zoals ik hierboven heb aangegeven. Doet men dit standaard dan kan dat veel ellende en geld besparen!
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Daar ben ik met jou eens.sacredfour schreef:TS had natuurlijk, voordat hij beweerde dat hij de decoder al heeft terug gestuurd, eerst vragen moeten stellen zoals ik hierboven heb aangegeven. Doet men dit standaard dan kan dat veel ellende en geld besparen!
Wat Lindorff betreft heb ik ook mijn ervaring en heb zoals ik hier boven geschreven heb, hun bewezen, dat ik gelijk had.
Daarna niets meer gehoord.
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
Ok,
Mijn fout dat ik toen niet om een ontvangst bevestiging heb gevraagd en geen track en trace heb bewaard van de decoder.
Nu 4 jaar verder.
Jammer dat CD niet even goed naar hun eigen administratie kijkt als iemand niet reageert op aanmaningen.
Ik heb Lindorff gevraagd om alle stukken, aanmaningen en herinneringen die CD zou hebben verstuurd of kopieën hiervan aangetekend aan mij toe te sturen. Tot op heden heb ik niets meer gehoord.
Alleen dat in het laatste mailtje de betaaltermijn van 12 augustus naar uiterlijk 25 augustus is verlengd.
Mijn fout dat ik toen niet om een ontvangst bevestiging heb gevraagd en geen track en trace heb bewaard van de decoder.
Nu 4 jaar verder.
Jammer dat CD niet even goed naar hun eigen administratie kijkt als iemand niet reageert op aanmaningen.
Ik heb Lindorff gevraagd om alle stukken, aanmaningen en herinneringen die CD zou hebben verstuurd of kopieën hiervan aangetekend aan mij toe te sturen. Tot op heden heb ik niets meer gehoord.
Alleen dat in het laatste mailtje de betaaltermijn van 12 augustus naar uiterlijk 25 augustus is verlengd.
Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!
En dat weet CD en Lindorff, dat je geen bewijs hebt.mvdijck schreef:Ok,
Mijn fout dat ik toen niet om een ontvangst bevestiging heb gevraagd en geen track en trace heb bewaard van de decoder.
Maar let op, wat je hier schrijft, want de vijand leest mee,hoor.