LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] XS4ALL Ëénrichting verkeer
-
XS4ALL Ëénrichting verkeer
Ëénrichting verkeer. Reeds een half jaar een tevreden gebruiker, ondanks het feit dat de download geen 30 (maar 10 MB) en de upload geen 5 (maar 1 MB) is. ECHTER... sinds een maand gaat uploaden en downloaden niet meer samen. Systeem : Fritzibox met 1 bedraad en 2 draadloze computers. Zodra ik een filmpje wil uploaden naar bv Youtube, Vimeo of Dailymotion gaat de rest van het systeem down, ergo we kunnen geen website meer benaderen. UITLEG XS4ALL. dat klopt want als je de volledige bandwijdte gebruikt voor uploaden dan is er geen ruimte meer voor de rest van het systeem. Het is niet anders want zo werkt het TCP/IP protocol nu éénmaal. Toen ik vroeg waarom dit de eerste vijf maanden wel ging (we hadden geen enkel probleem) werd gesteld "dan heeft U geluk gehad ????????????????????"
Re: XS4ALL Ëénrichting verkeer
U heeft gelijk en het antwoord van XS4all slaat nergens op.
Wat wilt u dat ik er meer over zeg?
-
czarczar schreef:U heeft gelijk en het antwoord van XS4all slaat nergens op.
Inmiddels heb ik 6 verschillende "helpdeskmedewerk(st)ers" aan de lijn gehad. Ze hebben allemaal een ander verhaal : Lopend van "DNS - Hijack" tot "dit is normaal" . Resultaat is echter dat ik totaal mijn centjes niet meer kan verdienen met mijn internet websites. Misschien wordt het tijd dat er eens een vereniging in het leven wordt geroepen die deze schade kan gaan verhalen op de IP's .
Mag dan ook aannemen dat u een zakelijke aansluiting heeft? Dan zijn er pas zaken zoals schade te claimen. Als u geld verdient met uw particuliere aansluiting, kunt u die schade niet verhalen op hen. Daar hebben ze namelijk zakelijke aansluitingen voor, daar betaalt u iets meer voor, maar geeft ook meer zekerheid en garanties. Dit is trouwens wel een consumenten forum.Diederik Dupont schreef:Resultaat is echter dat ik totaal mijn centjes niet meer kan verdienen met mijn internet websites.
Neemt niet weg dat het probleem wel opgelost moet worden.
Snelheidstesten uitgevoerd via onafhankelijke websites? Hoe zat het daar met uw Ping? En speelt het probleem altijd? Dus als u alleen de bedrade computer aan heeft staan, en de rest uit, is het dan nog hetzelfde? Neem aan dat u van de helpdesk al wel het verzoek heeft gehad om de modem te resetten? Het lijkt me een probleem op uw computer of uw modem.
Daar hebben ze gelukkig al een stichting voor. De stichting geschillencommissieDiederik Dupont schreef:Misschien wordt het tijd dat er eens een vereniging in het leven wordt geroepen die deze schade kan gaan verhalen op de IP's .
Gevolgschade wordt nooit vergoedt, tenzij u een SLA (Service Level Agreement) heeft afgesloten, maar dan hebben we het niet meer over verbindingen van een paar tientjes per maand.Diederik Dupont schreef:Misschien wordt het tijd dat er eens een vereniging in het leven wordt geroepen die deze schade kan gaan verhalen op de IP's .
De IP heeft officieel overigens ISP (Internet Service Provider), maar dat ter zijde.
Het is heel vervelend dat u niet goed wordt geholpen.
Het gevoel dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en een oplossing uitzichtloos is.
Weet u zeker dat het probleem niet aan uw PC of uw modem ligt?
Zo ja, dan gewoon blijven bellen met de helpdesk. Datum/tijd en naam noteren.
En blijven terug komen op de vorige telefoontjes en het feit dat het nog niet is opgelost.
XS4all staat toch bekend als 1 van de beste ISP's van het land met een prima service.
Het lijkt alsof er toch iets verandert is, waardoor tcp window size groter geworden is, en nu uitgaande buffer van je modem vol staat.
Probeer een tooltje als netlimiter, om je upload te begrenzen op iets als 700kB.
Upload is dan langzamer, maar er blijft dan ruimte over voor ander verkeer.
Probeer een tooltje als netlimiter, om je upload te begrenzen op iets als 700kB.
-
Dit antwoord lijkt mij zeer dicht de huidige situatie te benaderen. Want ik heb begrepen dat er een nieuwe firmware versie van de Fritzi-box is geïnstalleerd. Maar dezelfde suggestie die hierboven staat beschreven en die ik al eerder gesuggereerd heb aan XS4All zal volgens de "helpdeskmedewerker" geen oplossing bieden. MAAR ik ga het toch eens proberen. DANK16again schreef:Het lijkt alsof er toch iets verandert is, waardoor tcp window size groter geworden is, en nu uitgaande buffer van je modem vol staat.
De conclusie van XS4all kan wel kloppen, alleen is je upload snelheid dan zeer dramatisch slechter geworden. Het zit zo. Bij elke website die je bezoekt heb je zowel up als down verkeer. O.a. omdat je computer aan de website meldt wat hij precies wil van die site (up verkeer). Zodra jij een filmpje gaat uploaden, gaat de hele bandbreedte eraan (standaard is dit 512 kb bij youtube) en andere websites kunnen dus geen verbinding meer met je computer leggen en dan denkt de browser dat het niet werkt, en krijg je dus geen websites voor je neus meer.Diederik Dupont schreef:Ëénrichting verkeer. Reeds een half jaar een tevreden gebruiker, ondanks het feit dat de download geen 30 (maar 10 MB) en de upload geen 5 (maar 1 MB) is. ECHTER... sinds een maand gaat uploaden en downloaden niet meer samen. Systeem : Fritzibox met 1 bedraad en 2 draadloze computers. Zodra ik een filmpje wil uploaden naar bv Youtube, Vimeo of Dailymotion gaat de rest van het systeem down, ergo we kunnen geen website meer benaderen. UITLEG XS4ALL. dat klopt want als je de volledige bandwijdte gebruikt voor uploaden dan is er geen ruimte meer voor de rest van het systeem. Het is niet anders want zo werkt het TCP/IP protocol nu éénmaal. Toen ik vroeg waarom dit de eerste vijf maanden wel ging (we hadden geen enkel probleem) werd gesteld "dan heeft U geluk gehad ????????????????????"
Als XS4all stelt dat het niet anders is en dat er niks aan te doen is, slaan ze toch de plank mis. Het is namelijk indicatie dat er iets mis is met je upload snelheid. Deze ligt ver onder wat je mag verwachten.
Het is hier al vaak besproken, het is toch wel een behoorlijke schande dat je nog geen vijfde van de snelheid haalt waarvoor je betaald.
Het is niet zo dat de website waarop je iets upload eenzijdig de snelheid van je upload bepaalt.olaf79 schreef:Zodra jij een filmpje gaat uploaden, gaat de hele bandbreedte eraan (standaard is dit 512 kb bij youtube) ...
Je kunt dus helemaal niet zeggen dat dat bij youtube 512 kb is (512 kb is overigens ook helemaal geen snelheid).
Ik denk eerder dat zijn upload snelheid nog verder is ingestort en het dus handmatig beperken weinig zin heeft. Ik denk dat xs4all gewoon eens moet kijken naar de snelheid van de lijn.16again schreef:Het lijkt alsof er toch iets verandert is, waardoor tcp window size groter geworden is, en nu uitgaande buffer van je modem vol staat.
Youtube is slimmer dan je denkt. Natuurlijk beperkt een website de upload snelheid. Anders zouden ze oneindig veel bandbreedte nodig hebben.czarczar schreef:Het is niet zo dat de website waarop je iets upload eenzijdig de snelheid van je upload bepaalt.olaf79 schreef:Zodra jij een filmpje gaat uploaden, gaat de hele bandbreedte eraan (standaard is dit 512 kb bij youtube) ...
Je kunt dus helemaal niet zeggen dat dat bij youtube 512 kb is (512 kb is overigens ook helemaal geen snelheid).
Je begrijpt er volgens mij niets van.olaf79 schreef:Youtube is slimmer dan je denkt. Natuurlijk beperkt een website de upload snelheid. Anders zouden ze oneindig veel bandbreedte nodig hebben.
Als er 100 filmpjes per uur worden geupload, dan maakt het niets uit of ze alle 100 langzaam gaan of alle 100 snel. De totale hoeveelheid data is immers gelijk in dat uur, dus ook de benodigde bandbreedte.
Er vind een handshaking plaats en zowel uploader als ontvanger bepalen samen de uiteindelijke snelheid. Reken er maar op dat jouw upload snelheid over het algemeen de beperkende factor is bij youtube, tenzij er heel veel meer uploaders zijn op dat moment. Waarom zou je de beschikbare bandbreedte niet ten volle benutten?
Tuurlijk joh en als alle 100 filmpjes met 100 mbps de google servers worden opgepompt is dat precies hetzelfde als dat er 100 filmpjes met 1 mbps de google servers worden opgepompt. Dan heb je evenveel bandbreedte nodig. Youtube knijpt de bandbreedte af omdat anders de servers instorten. Het gaat om vele terabytes per seconde die binnen komen.czarczar schreef:Je begrijpt er volgens mij niets van.olaf79 schreef:Youtube is slimmer dan je denkt. Natuurlijk beperkt een website de upload snelheid. Anders zouden ze oneindig veel bandbreedte nodig hebben.
Als er 100 filmpjes per uur worden geupload, dan maakt het niets uit of ze alle 100 langzaam gaan of alle 100 snel. De totale hoeveelheid data is immers gelijk in dat uur, dus ook de benodigde bandbreedte.
Er vind een handshaking plaats en zowel uploader als ontvanger bepalen samen de uiteindelijke snelheid. Reken er maar op dat jouw upload snelheid over het algemeen de beperkende factor is bij youtube, tenzij er heel veel meer uploaders zijn op dat moment. Waarom zou je de beschikbare bandbreedte niet ten volle benutten?
De server kan weldegelijk de upload snelheid bepalen. Dat is heel normaal, usenet servers doen dat ook o.a. aan de hand een betaald of onbetaald pakket.
Als de totale bandbreedte 100 Mbps is en er wordt 1 filmpje geupload, dan gaat dat met 100 Mbps en als er 100 filmpjes tegelijk worden geupload, dan gaat elk filmpje met 1 Mbps. Aangenomen dat de uploaders die snelheden halen. Gewoon een kwestie van bandbreedte verdelen. Doet jouw verbinding thuis toch ook.olaf79 schreef:Tuurlijk joh en als alle 100 filmpjes met 100 mbps de google servers worden opgepompt is dat precies hetzelfde als dat er 100 filmpjes met 1 mbps de google servers worden opgepompt.
-
Maar..... terug naar het originele topic. Het blijft voor mij vreemd dat iets dat sinds maanden goed werkt, het er nu plotseling naar uitzie dat alleen éénrichtingverkeer mogelijk is. Elke keer als ik iets upload dan schreeuwt mijn vrouw "Internet ligt er weer uit en ik kan niets meer doen" . En datzelfde geld voor mijn eveneens aangesloten Laptop en Ipad. Antwoord van XS4ALL "kunt U het niet zo plannen dat U 's nachts de uploads laat uitvoeren" . EN.......... als het allemaal waar is wat de XS4ALL helpdesk mij wil doen geloven dan moeten er toch veel meer XS4ALL gebruikers hier tegenaan gelopen zijn.
Onderstaand een screendump van tracert met de resultaten die ik krijg wanneer ik op één van de PC's een upload uitvoer !
Microsoft Windows [versie 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Users\rita>tracert topdressage.tv
Kan naam van doelsysteem topdressage.tv niet omzetten.
C:\Users\rita>tracert bol.com
Traceren van de route naar bol.com [185.14.169.113]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 23 ms 32 ms 21 ms 194.109.5.218
3 24 ms 21 ms 23 ms 194.109.7.157
4 24 ms 21 ms 24 ms 0.so-0-2-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
5 32 ms 31 ms 23 ms 195.69.144.189
6 22 ms 20 ms 24 ms 82.150.158.179
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.
De trace is voltooid.
C:\Users\rita>tracert yahoo.com
Kan naam van doelsysteem yahoo.com niet omzetten.
C:\Users\rita>tracert google.com
Kan naam van doelsysteem google.com niet omzetten.
C:\Users\rita>tracert youtube.com
Kan naam van doelsysteem youtube.com niet omzetten.
C:\Users\rita>tracert trosradar.nl
Kan naam van doelsysteem trosradar.nl niet omzetten.
C:\Users\rita>
Onderstaand een screendump van tracert met de resultaten die ik krijg wanneer ik op één van de PC's een upload uitvoer !
Microsoft Windows [versie 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Users\rita>tracert topdressage.tv
Kan naam van doelsysteem topdressage.tv niet omzetten.
via maximaal 30 hops:
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.
De trace is voltooid.
C:\Users\rita>tracert trosradar.nl
Kan naam van doelsysteem trosradar.nl niet omzetten.
C:\Users\rita>
Zo heel vreemd hoeft het niet te zijn als ze een update hebben gedaan. Als ze bijvoorbeeld de snelheid van de abonnementen hebben verhoogd, dan zullen ze in je modem de maximale upload snelheid hebben verhoogd. Maar als jouw lijn te slecht is, kan het zijn dat je de hele capaciteit zo verbruikt.
Tracert tijden zijn gewoon goed, het probleem is DNS verkeer dat helemaal niet meer werkt.Diederik Dupont schreef: Onderstaand een screendump van tracert met de resultaten die ik krijg wanneer ik op één van de PC's een upload uitvoer !
via maximaal 30 hops:
probeer eens:
-IPv6 op je netwerk kaart uit te zetten (IPv6 DNS heeft voorrang)
Bij geen verbetering:
-IPv4 DNS server handmatig op je netwerk kaart in te stellen. ("auto vinkje weg, handmatig 194.109.6.66 voor xs4all, of 8.8.8.8 opgeven)
Heeft u uw modem/router al eens opnieuw opgestart ?
Zo nee, dat eerst proberen.
Heeft u al geprobeerd uw modem/router te resetten naar fabrieksinstellingen ?
-
Ja..zelfs meerdere malen. Ik heb het inmiddels met "houtjes en touwtjes" opgelost door Netlimiter te installeren en de upload limiet te zetten op 1.5 mb en..... dat werkt.czarczar schreef:Heeft u uw modem/router al eens opnieuw opgestart ?
Belachelijk dat dit zo moet maar "de boer hij ploegde voort"
Welke uploadspeed behaal je nu op:Diederik Dupont schreef:opgelost door Netlimiter te installeren en de upload limiet te zetten op 1.5 mb en..... dat werkt.
http://speedtest-ipv4-1.upc.nl/
met netlimiter aan?
1.5Mb is namelijk meer dan de 1Mb die je in topicstart zegt te hebben
NB: Je kunt maar op 1 PC tegelijk uploaden, anders komt probleem terug!