LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De scam die Beslist.nl heet
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 okt 2013 13:15
De scam die Beslist.nl heet
Beslist.nl, een van de vele vergelijkingswebsites beleeft momenteel gouden tijden. Ze hebben zelfs televisiereclames. Dat geld moet ergens vandaan komen, maar waar?
Beslist.nl is niet zo transparant als we allemaal denken. Het is geen prijsvergelijkingssite, het is een advertentiesite. Een televisiespotje kost al gauw tussen de 10.000-20.000 euro (bron: http://www.ster.nl/uploads/media_items/ ... iginal.pdf) tijdens een beetje bekeken tijdstip. Commerciëel kan het zelfs oplopen tot een duizendje of 40.
Het is logisch dat ze bij beslist.nl geld moeten verdienen, dat doen ze bij vergelijk.nl, twenga.nl, shopwiki.nl en kieskeurig.nl ook, maar bij beslist.nl doen ze er niet moeilijk over: ze draaien je gewoon een poot uit. Zowel als consument en koper als wanneer je een adverteerder bent op beslist.nl
Hoe gaat het in zijn werk?
Beslist.nl kent twee soorten van aanmelding. Een gratis vermelding en een betaalde vermelding. Een gratis vermelding zorgt dat je webshop altijd onderaan geplaatst wordt, altijd. Ook al ben je de goedkoopste. Een gratis vermelding neemt de producten van de betreffende webshop voor zo'n 2-3% over. De rest van de producten wordt genegeerd.
Wat is de truc dan?
Als je als klant bijvoorbeeld een autoband zoekt krijg je de adverteerders (webshops die voor plaatsing betalen) bovenaan. De tarieven die zij betalen variëren gemiddeld tussen de 10 en 25 cent per click. Hoe meer je betaalt hoe hoger je geplaatst wordt. Logisch? Misschien wel, maar als je als consument klikt op: sorteer op prijs - laagste prijs boven, wat verwacht je dan?
Verwacht je dat de laagste prijs van het totale aanbod bovenaan komt? Lijkt mij wel.
Dit is echter niet zo. De laagste prijs van de adverteerder die het meeste betaalt komt bovenaan, dan de laagste prijs van de adverteerder die iets minder betaalt en zo verder. Helemaal onderaan de laagste prijs van de gratis accounts. Hier heb je dus als consument helemaal niets aan. Je krijgt immers niet zoals je vraagt de laagste prijs maar de prijs van de adverteerder die het meeste heeft betaald.
Zo werkt het ook met de zoekresultaten: je krijgt als bezoeker niet de meest relevante resultaten maar de resultaten die beslist.nl het meeste opleveren. Elke keer weer.
Beslist.nl is niet zo transparant als we allemaal denken. Het is geen prijsvergelijkingssite, het is een advertentiesite. Een televisiespotje kost al gauw tussen de 10.000-20.000 euro (bron: http://www.ster.nl/uploads/media_items/ ... iginal.pdf) tijdens een beetje bekeken tijdstip. Commerciëel kan het zelfs oplopen tot een duizendje of 40.
Het is logisch dat ze bij beslist.nl geld moeten verdienen, dat doen ze bij vergelijk.nl, twenga.nl, shopwiki.nl en kieskeurig.nl ook, maar bij beslist.nl doen ze er niet moeilijk over: ze draaien je gewoon een poot uit. Zowel als consument en koper als wanneer je een adverteerder bent op beslist.nl
Hoe gaat het in zijn werk?
Beslist.nl kent twee soorten van aanmelding. Een gratis vermelding en een betaalde vermelding. Een gratis vermelding zorgt dat je webshop altijd onderaan geplaatst wordt, altijd. Ook al ben je de goedkoopste. Een gratis vermelding neemt de producten van de betreffende webshop voor zo'n 2-3% over. De rest van de producten wordt genegeerd.
Wat is de truc dan?
Als je als klant bijvoorbeeld een autoband zoekt krijg je de adverteerders (webshops die voor plaatsing betalen) bovenaan. De tarieven die zij betalen variëren gemiddeld tussen de 10 en 25 cent per click. Hoe meer je betaalt hoe hoger je geplaatst wordt. Logisch? Misschien wel, maar als je als consument klikt op: sorteer op prijs - laagste prijs boven, wat verwacht je dan?
Verwacht je dat de laagste prijs van het totale aanbod bovenaan komt? Lijkt mij wel.
Dit is echter niet zo. De laagste prijs van de adverteerder die het meeste betaalt komt bovenaan, dan de laagste prijs van de adverteerder die iets minder betaalt en zo verder. Helemaal onderaan de laagste prijs van de gratis accounts. Hier heb je dus als consument helemaal niets aan. Je krijgt immers niet zoals je vraagt de laagste prijs maar de prijs van de adverteerder die het meeste heeft betaald.
Zo werkt het ook met de zoekresultaten: je krijgt als bezoeker niet de meest relevante resultaten maar de resultaten die beslist.nl het meeste opleveren. Elke keer weer.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 okt 2013 13:15
Re: De scam die Beslist.nl heet
Wat is de truc aan de kant van de webshops dan?
De accountmanager haalt webshops naar binnen met de volgende argumenten: "je kunt alle producten altijd weer gratis zetten", "je logo wordt getoond", "al je producten worden opgenomen", "je komt altijd hoger dan gratis accounts, ook als je alles op gratis hebt staan". Overigens moet je sowieso eerst 600 euro storten waar ze je clicks van af halen, dus je bent altijd gegarandeerd voor 600 euro het schip in te gaan.
En nu komt het: alle wijzigingen die een webshop doet worden slechts één keer per dag bijgewerkt. Wil je een product snel veel verkopen door er meer op te bieden per click moet je eerst een hele dag wachten voor je wijziging er door is. Ook is die wijziging, dus die dure click, altijd voor een hele dag, want de nieuwe update is er pas de volgende dag.
Beslist.nl zet altijd al je producten op betaald als je begint. Dit betekent dat je de eerste dag, ook al zou je bepaalde producten niet betaald willen hebben, geld kwijt bent aan de clicks: de wijziging wordt immers pas de volgende dag doorgevoerd.
Daarnaast kan je feed met producten elke dag gelijk zijn: beslist.nl verzint om de haverklap nieuwe productcategorieën, in deze categorieën worden dan een aantal van de producten van de webshop geplaatst: betaald. Je moet als webshop dus elke dag je account op beslist.nl controleren of de boel nog wel klopt. Ook verzinnen ze regelmatig nieuwe sub-subcategorieën waardoor het heel erg moeilijk vindbaar is waar de betaalde clicks opeens vandaan komen.
En opnieuw: elke wijziging die je doet wordt pas de volgende dag doorgevoerd.
Beslist.nl werkt ook met categorieën waar bijvoorbeeld maar één product in geplaatst wordt, juist: betaald. Categorieën met één product zijn om een of andere manier niet te wijzigen, dan volgt er een foutmelding. Mailen met de supportafdeling van beslist.nl zorgt dat het na ongeveer 7 mails en 14 dagen later wordt aangepast. De afgelopen 14 dagen worden gewoon in rekening gebracht.
"Je kunt alle producten altijd weer gratis zetten". Dat is deels waar, het kan, maar je moet het per sub-subcategorie zelf aanklikken. Er is geen knop "alles gratis", wel een knop "alles pro". Pro is het duurste segment, vanaf 25 cent per click.
Je kunt alleen producten gratis zetten als deze niet in een categorie met maar één klik vallen. Alle wijzigingen die je maakt worden pas de volgende dag doorgevoerd. De kans is groot dat beslist.nl de volgende dag een nieuwe sub-subcategorie heeft bedacht waardoor die producten weer op het standaard betaalde tarief staan. Wijzigingen daarin worden pas weer de volgende dag doorgevoerd.
Beslist.nl verdient dus bakken met geld over de rug van de consument (want er worden geen prijzen vergeleken, de adverteerder die het meeste betaalt krijgt de meeste exposure en staat altijd bovenaan, ook al is deze 100 euro duurder dan alle niet betaalde) en over de rug van de adverteerders (er worden zaken beloofd die niet met de waarheid overeen komen, alle wijzigingen duren een dag, als zij een fout maken moet de webshop hier voor betalen).
Het is géén prijsvergelijker maar een eigen zakkenvulsite. Links laten liggen dus voortaan en naar een echte vergelijkingssite gaan.
De accountmanager haalt webshops naar binnen met de volgende argumenten: "je kunt alle producten altijd weer gratis zetten", "je logo wordt getoond", "al je producten worden opgenomen", "je komt altijd hoger dan gratis accounts, ook als je alles op gratis hebt staan". Overigens moet je sowieso eerst 600 euro storten waar ze je clicks van af halen, dus je bent altijd gegarandeerd voor 600 euro het schip in te gaan.
En nu komt het: alle wijzigingen die een webshop doet worden slechts één keer per dag bijgewerkt. Wil je een product snel veel verkopen door er meer op te bieden per click moet je eerst een hele dag wachten voor je wijziging er door is. Ook is die wijziging, dus die dure click, altijd voor een hele dag, want de nieuwe update is er pas de volgende dag.
Beslist.nl zet altijd al je producten op betaald als je begint. Dit betekent dat je de eerste dag, ook al zou je bepaalde producten niet betaald willen hebben, geld kwijt bent aan de clicks: de wijziging wordt immers pas de volgende dag doorgevoerd.
Daarnaast kan je feed met producten elke dag gelijk zijn: beslist.nl verzint om de haverklap nieuwe productcategorieën, in deze categorieën worden dan een aantal van de producten van de webshop geplaatst: betaald. Je moet als webshop dus elke dag je account op beslist.nl controleren of de boel nog wel klopt. Ook verzinnen ze regelmatig nieuwe sub-subcategorieën waardoor het heel erg moeilijk vindbaar is waar de betaalde clicks opeens vandaan komen.
En opnieuw: elke wijziging die je doet wordt pas de volgende dag doorgevoerd.
Beslist.nl werkt ook met categorieën waar bijvoorbeeld maar één product in geplaatst wordt, juist: betaald. Categorieën met één product zijn om een of andere manier niet te wijzigen, dan volgt er een foutmelding. Mailen met de supportafdeling van beslist.nl zorgt dat het na ongeveer 7 mails en 14 dagen later wordt aangepast. De afgelopen 14 dagen worden gewoon in rekening gebracht.
"Je kunt alle producten altijd weer gratis zetten". Dat is deels waar, het kan, maar je moet het per sub-subcategorie zelf aanklikken. Er is geen knop "alles gratis", wel een knop "alles pro". Pro is het duurste segment, vanaf 25 cent per click.
Je kunt alleen producten gratis zetten als deze niet in een categorie met maar één klik vallen. Alle wijzigingen die je maakt worden pas de volgende dag doorgevoerd. De kans is groot dat beslist.nl de volgende dag een nieuwe sub-subcategorie heeft bedacht waardoor die producten weer op het standaard betaalde tarief staan. Wijzigingen daarin worden pas weer de volgende dag doorgevoerd.
Beslist.nl verdient dus bakken met geld over de rug van de consument (want er worden geen prijzen vergeleken, de adverteerder die het meeste betaalt krijgt de meeste exposure en staat altijd bovenaan, ook al is deze 100 euro duurder dan alle niet betaalde) en over de rug van de adverteerders (er worden zaken beloofd die niet met de waarheid overeen komen, alle wijzigingen duren een dag, als zij een fout maken moet de webshop hier voor betalen).
Het is géén prijsvergelijker maar een eigen zakkenvulsite. Links laten liggen dus voortaan en naar een echte vergelijkingssite gaan.
-
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04
Re: De scam die Beslist.nl heet
Niet?BeslistNiet schreef: Als je als klant bijvoorbeeld een autoband zoekt krijg je de adverteerders (webshops die voor plaatsing betalen) bovenaan. De tarieven die zij betalen variëren gemiddeld tussen de 10 en 25 cent per click. Hoe meer je betaalt hoe hoger je geplaatst wordt. Logisch? Misschien wel, maar als je als consument klikt op: sorteer op prijs - laagste prijs boven, wat verwacht je dan?
Verwacht je dat de laagste prijs van het totale aanbod bovenaan komt? Lijkt mij wel.
Dit is echter niet zo.
Als ik doe wat jij suggereert dan krijg ik een meter voor autobanddruk voor €1,50 bovenaan.
Jij vertelt een compleet onzinverhaal. Ik heb zo het idee dat jij een ontevreden ondernemer bent.
Re: De scam die Beslist.nl heet
wellicht een ontevreden ondernemer, maar hij heeft een goed punt. Zo'n vergelijkingssite is de zoveelste tussenhandelaar die ook wil verdienen aan een consument. Ikzelf gebruik nooit vergelijkingssites, juist vanwege dit soort praktijken.
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59
Re: De scam die Beslist.nl heet
Ook hier wordt je dus geflest! Ook kieskeurig werkt op deze manier, door flink te betalen kom je als webshop hoog te staan. En het ergste is dat klanten totaal niet het beste product kopen, want de veelbetalers promoten hun product met de beste marge en niet de kwaliteit.
Re: De scam die Beslist.nl heet
alle vergelijkings-sites werken zo. Dat is al zo sinds Bellen.Com begon...Euro's binnenharken, het heeft echt niets meer met service-en-advies te maken. Menslievendheid is al jaren zoek bij de heren ondernemers, allemaal willen ze binnen een jaar een dikke auto en een miljoen op de priverekening..
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: De scam die Beslist.nl heet
Prolix schreef:alle vergelijkings-sites werken zo. Dat is al zo sinds Bellen.Com begon...Euro's binnenharken, het heeft echt niets meer met service-en-advies te maken. Menslievendheid is al jaren zoek bij de heren ondernemers, allemaal willen ze binnen een jaar een dikke auto en een miljoen op de priverekening..
Laat die auto maar zitten - maar dat miljoen wil iedereen wel
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 feb 2013 09:33
Re: De scam die Beslist.nl heet
@BeslistNiet
Beslist.nl presenteert zich als het grootste online winkelcentrum met meer dan 8.000 aangesloten webwinkels. Net als in een normaal winkelcentrum betalen klanten beslist.nl om zichtbaarheid te krijgen.Beslist.nl, een van de vele vergelijkingswebsites beleeft momenteel gouden tijden. Ze hebben zelfs televisiereclames. Dat geld moet ergens vandaan komen, maar waar?
Aangesloten webwinkels kunnen zelf bepalen wat ze per click van een consument bieden. Op welke wijze de consument een poot wordt uitgedraaid is ons niet duidelijk.Beslist.nl is niet zo transparant als we allemaal denken. Het is geen prijsvergelijkingssite, het is een advertentiesite. Een televisiespotje kost al gauw tussen de 10.000-20.000 euro (bron: http://www.ster.nl/uploads/media_items/ ... iginal.pdf) tijdens een beetje bekeken tijdstip. Commerciëel kan het zelfs oplopen tot een duizendje of 40.
Het is logisch dat ze bij beslist.nl geld moeten verdienen, dat doen ze bij vergelijk.nl, twenga.nl, shopwiki.nl en kieskeurig.nl ook, maar bij beslist.nl doen ze er niet moeilijk over: ze draaien je gewoon een poot uit. Zowel als consument en koper als wanneer je een adverteerder bent op beslist.nl
We downloaden en tonen de gehele feed. Wanneer daar maar 2-3% van alle producten in staan dan tonen we inderdaad maar 2-3% van het assortiment, hier kan een webwinkel zelf voor kiezen.Hoe gaat het in zijn werk?
Beslist.nl kent twee soorten van aanmelding. Een gratis vermelding en een betaalde vermelding. Een gratis vermelding zorgt dat je webshop altijd onderaan geplaatst wordt, altijd. Ook al ben je de goedkoopste. Een gratis vermelding neemt de producten van de betreffende webshop voor zo'n 2-3% over. De rest van de producten wordt genegeerd.
Dit voorbeeld kunnen wij niet reproduceren, zou u een voorbeeld willen posten? Onze prijssortering van laag naar hoog zorgt ervoor dat het goedkoopste product bovenaan komt te staan, ongeacht of dit product van een webshop is met een Pro account of Basic (gratis) account.Wat is de truc dan?
Als je als klant bijvoorbeeld een autoband zoekt krijg je de adverteerders (webshops die voor plaatsing betalen) bovenaan. De tarieven die zij betalen variëren gemiddeld tussen de 10 en 25 cent per click. Hoe meer je betaalt hoe hoger je geplaatst wordt. Logisch? Misschien wel, maar als je als consument klikt op: sorteer op prijs - laagste prijs boven, wat verwacht je dan?
Verwacht je dat de laagste prijs van het totale aanbod bovenaan komt? Lijkt mij wel.
Dit is echter niet zo. De laagste prijs van de adverteerder die het meeste betaalt komt bovenaan, dan de laagste prijs van de adverteerder die iets minder betaalt en zo verder. Helemaal onderaan de laagste prijs van de gratis accounts. Hier heb je dus als consument helemaal niets aan. Je krijgt immers niet zoals je vraagt de laagste prijs maar de prijs van de adverteerder die het meeste heeft betaald.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 feb 2013 09:33
Re: De scam die Beslist.nl heet
@BeslistNiet
Zou u hier ook een voorbeeld van kunnen geven? De zoekwoorden worden gematcht aan de titels van producten, hier komen de meest relevante resultaten uit naar voren. Dit heeft niets te maken met de revenues voor beslist.nl.Zo werkt het ook met de zoekresultaten: je krijgt als bezoeker niet de meest relevante resultaten maar de resultaten die beslist.nl het meeste opleveren. Elke keer weer.
Wanneer een webwinkel kiest voor een Pro account krijgt deze toegang tot de Pro-tools en mag de eigenaar deze ten volle benutten. Wil een webwinkel dit niet, dan zijn er 2 mogelijkheden; je contract opzeggen (opzegtermijn 1 werkdag) of de kosten per click op €0,- instellen. Het is aan de webshop waar deze voor kiest en in hoeverre de Pro-tools benut worden. Wanneer een webshop geen budget heeft voor marketing, kies dan voor een startersaccount (Basic account), deze is volledig gratis. Ongeacht het aantal clicks naar uw webwinkel dat hieruit voortvloeit. Met deze account beschikt een webwinkel niet over de Pro-tools.Wat is de truc aan de kant van de webshops dan?
De accountmanager haalt webshops naar binnen met de volgende argumenten: "je kunt alle producten altijd weer gratis zetten", "je logo wordt getoond", "al je producten worden opgenomen", "je komt altijd hoger dan gratis accounts, ook als je alles op gratis hebt staan". Overigens moet je sowieso eerst 600 euro storten waar ze je clicks van af halen, dus je bent altijd gegarandeerd voor 600 euro het schip in te gaan.
Het is inderdaad zo dat we op dit moment 1 keer per dag de data verversen. Met meer dan 8.000 winkels en ruim 23 miljoen producten is dat een grote klus. Hier kan door een webshop op geanticipeerd worden door een dag van tevoren een aanpassing door te voeren.En nu komt het: alle wijzigingen die een webshop doet worden slechts één keer per dag bijgewerkt. Wil je een product snel veel verkopen door er meer op te bieden per click moet je eerst een hele dag wachten voor je wijziging er door is. Ook is die wijziging, dus die dure click, altijd voor een hele dag, want de nieuwe update is er pas de volgende dag.
Wanneer een webwinkel een Pro account start op beslist.nl, dan gaan wij er vanuit dat hij verbeterde posities wil ten opzichte van een Basic account (gratis startersaccount). Tevens wil de webwinkel gebruik maken van de Pro-tools, om zoveel mogelijk bezoekers in zijn of haar webwinkel te krijgen. Beslist.nl toont alleen de artikelen die worden aangeleverd in de datafeed. Indien de webwinkel artikelen niet in het Pro account zou willen hebben, dan dienen deze niet te worden aangeleverd in de datafeed.Beslist.nl zet altijd al je producten op betaald als je begint. Dit betekent dat je de eerste dag, ook al zou je bepaalde producten niet betaald willen hebben, geld kwijt bent aan de clicks: de wijziging wordt immers pas de volgende dag doorgevoerd.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 feb 2013 09:33
Re: De scam die Beslist.nl heet
@BeslistNiet
Met vriendelijke groet,
beslist.nl
Wij adviseren iedere klant inderdaad op dagelijkse basis campagnemanagement te voeren. Je zit bij beslist.nl immers zelf aan de knoppen. Je betaalt wat je het waard vind, met behulp van de tools die beslist.nl ter beschikking stelt. Wanneer een webwinkel geen prijs stelt op deze dienstverlening, verplichten wij deze niet om daar toch gebruik van te blijven maken.Daarnaast kan je feed met producten elke dag gelijk zijn: beslist.nl verzint om de haverklap nieuwe productcategorieën, in deze categorieën worden dan een aantal van de producten van de webshop geplaatst: betaald. Je moet als webshop dus elke dag je account op beslist.nl controleren of de boel nog wel klopt. Ook verzinnen ze regelmatig nieuwe sub-subcategorieën waardoor het heel erg moeilijk vindbaar is waar de betaalde clicks opeens vandaan komen.
Vervelend om te lezen dat de respons zo lang op zich heeft laten wachten, dat is uiteraard totaal niet de bedoeling. Verder is er inmiddels een knop ‘alles gratis’, dank voor uw input.En opnieuw: elke wijziging die je doet wordt pas de volgende dag doorgevoerd.
Beslist.nl werkt ook met categorieën waar bijvoorbeeld maar één product in geplaatst wordt, juist: betaald. Categorieën met één product zijn om een of andere manier niet te wijzigen, dan volgt er een foutmelding. Mailen met de supportafdeling van beslist.nl zorgt dat het na ongeveer 7 mails en 14 dagen later wordt aangepast. De afgelopen 14 dagen worden gewoon in rekening gebracht.
"Je kunt alle producten altijd weer gratis zetten". Dat is deels waar, het kan, maar je moet het per sub-subcategorie zelf aanklikken. Er is geen knop "alles gratis", wel een knop "alles pro". Pro is het duurste segment, vanaf 25 cent per click.
Reeds op geantwoord, zie vorige alinea’s.Je kunt alleen producten gratis zetten als deze niet in een categorie met maar één klik vallen. Alle wijzigingen die je maakt worden pas de volgende dag doorgevoerd. De kans is groot dat beslist.nl de volgende dag een nieuwe sub-subcategorie heeft bedacht waardoor die producten weer op het standaard betaalde tarief staan. Wijzigingen daarin worden pas weer de volgende dag doorgevoerd.
Met vriendelijke groet,
beslist.nl
Re: De scam die Beslist.nl heet
lol, en hoe meer Beslist.nl pareert hoe meer men tussen de regels door toegeeft dat het niet helemaal correct is en dat centjes verdienen voorrang heeft. Niets mis mee, maar het begint door te slaan en de spuigaten uit te lopen. In een winkelcentrum krijgt de beheerder geen geld omdat er items zijn gekocht.
Maar goed, dat wordt een vreemde discussie met de consument aan de ene kant en de site-eigenaar aan de andere kant en allebei vinden ze dat de ander niet eerlijk is. Kies ik eieren voor mijn geld door gewoon dat soort sites uit de weg te gaan. Bovendien zijn hun zoekmachines bar slecht en verbeteren kan niet want "ze zijn geen Google".. Heel goed.
Maar goed, dat wordt een vreemde discussie met de consument aan de ene kant en de site-eigenaar aan de andere kant en allebei vinden ze dat de ander niet eerlijk is. Kies ik eieren voor mijn geld door gewoon dat soort sites uit de weg te gaan. Bovendien zijn hun zoekmachines bar slecht en verbeteren kan niet want "ze zijn geen Google".. Heel goed.
Re: De scam die Beslist.nl heet
Ze schieten trouwens de grond uit die soort van beslist sites. Allemaal met maar 1 doel, geld verdienen, heel erg veel, door de consument te misleiden. pakaanbieding is ook zo'n voorbeeld of shopwiki en berx
Ik probeer ze ook te vermijden maar als je in google gaat zoeken staan ze helaas allemaal bovenaan. Gelukkig geeft google tegengas door nu zelf ook shop resultaten erbij te plaatsen.
Groeten Arnold
Ik probeer ze ook te vermijden maar als je in google gaat zoeken staan ze helaas allemaal bovenaan. Gelukkig geeft google tegengas door nu zelf ook shop resultaten erbij te plaatsen.
Groeten Arnold
Re: De scam die Beslist.nl heet
het mag duidelijk zijn, dat het geld dat die sites verdienen uiteindelijk door de consument moet worden betaald.
en als ze zo veel geld verdienen dat ze reclamespotjes uit kunnen zenden op tv, blijft er bij die sites blijkbaar heel erg veel geld aan de strijkstok hangen.
en als ze zo veel geld verdienen dat ze reclamespotjes uit kunnen zenden op tv, blijft er bij die sites blijkbaar heel erg veel geld aan de strijkstok hangen.
Re: De scam die Beslist.nl heet
Ja, en dan heb je een betrouwbare vergelijkingArnold77 schreef: Ik probeer ze ook te vermijden maar als je in google gaat zoeken staan ze helaas allemaal bovenaan. Gelukkig geeft google tegengas door nu zelf ook shop resultaten erbij te plaatsen.
Probeer meestal gewoon zelf verschillende bronnen en neem er van tot me wat ik nuttig acht. Vind persoonlijk op electronica gebied tweakers wel goed, maar kijk net zo goed op kieskeurig. Het is net als alle reclame folders waarin iedereen maar zo hard mogelijk schreeuwt de goedkoopste te zijn, in de hoop dat iemand ze gelooft.