LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
ecorsa
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2014 21:51

Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door ecorsa »

Hallo,

Graag wil ik de volgende situatie voorleggen, aansluitend zou ik graag horen wat in dit geval mijn rechten en plichten zijn…

Afgelopen weekend verbleef ik in een hotel in Belgie ten tijde van een groot wandelevenement. In januari had ik al een kamer gereserveerd en op de site had ik gezien dat de prijs voor deze kamer 95 euro zijn zijn voor 1 nacht. Om de reservering te bevestigen moest ik 30 euro aanbetalen, dat heb ik netjes gedaan.
Na de overnachting ga ik netjes afrekenen om er tenslotte achter te komen dat ik in plaats van 65 euro, ineens 80 euro moet betalen, 15 euro meer dan op de site vermeldt.
Achteraf blijkt dat voor het tweede jaar op een rij bij dit evenement de prijzen van de kamers met 15 euro worden verhoogd. Dit is op geen enkele manier met mij gecommuniceerd, en vraag me dus af of dat zonder mij daar over in te lichten zomaar kan.

Aansluitend heb ik nog met de manager van het hotel gemaild om, vanwege het uitblijven van communicatie hierover, die 15 euro terug te storen. Hij weigert dit en begint een verhaal over vraag en aanbod en dat andere gasten daar geen problemen mee hadden etc etc.

Dit is uiteraard een principekwestie want die 15 euro kunnen met niet zoveel schelen, maar ik heb toch wel het gevoel dat ik mijn recht sta, mijn vraag is dus, is dat ook zo?

Groet, Robert.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door berndv »

ecorsa schreef:Hallo,

Graag wil ik de volgende situatie voorleggen, aansluitend zou ik graag horen wat in dit geval mijn rechten en plichten zijn…

Afgelopen weekend verbleef ik in een hotel in Belgie ten tijde van een groot wandelevenement. In januari had ik al een kamer gereserveerd en op de site had ik gezien dat de prijs voor deze kamer 95 euro zijn zijn voor 1 nacht. Om de reservering te bevestigen moest ik 30 euro aanbetalen, dat heb ik netjes gedaan.
Na de overnachting ga ik netjes afrekenen om er tenslotte achter te komen dat ik in plaats van 65 euro, ineens 80 euro moet betalen, 15 euro meer dan op de site vermeldt.
Achteraf blijkt dat voor het tweede jaar op een rij bij dit evenement de prijzen van de kamers met 15 euro worden verhoogd. Dit is op geen enkele manier met mij gecommuniceerd, en vraag me dus af of dat zonder mij daar over in te lichten zomaar kan.

Aansluitend heb ik nog met de manager van het hotel gemaild om, vanwege het uitblijven van communicatie hierover, die 15 euro terug te storen. Hij weigert dit en begint een verhaal over vraag en aanbod en dat andere gasten daar geen problemen mee hadden etc etc.

Dit is uiteraard een principekwestie want die 15 euro kunnen met niet zoveel schelen, maar ik heb toch wel het gevoel dat ik mijn recht sta, mijn vraag is dus, is dat ook zo?

Groet, Robert.
Staat de prijs op uw bevestiging? Dat bepaalt alles welke rechten u heeft. Het gaat er om of u op schrift heeft wat er afgesproken is. Lastige is wel dat u al betaald heeft en het niet in Nederland was. U was in België in een Belgisch hotel, dus zal hier de Belgische wetgeving van toepassing zijn.

Uw plicht heeft u gedaan, dat is betalen, dus over plichten hoeft u zich geen zorgen meer te maken.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door eleven »

Als ik een hotel boek, dan moet ik meestal de kamer meteen betalen.
Dus via kredietkaart betalen en dan komt achteraf niemand meer, om nog extra te betalen.

Een aanbetaling heb ik nog nooit gedaan en is mij ook van de hotels die ik boek niet bekend.

Welke site is dat, dat we mee kunnen kijken, of het hotel onterecht een hogere prijs vraagt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:Als ik een hotel boek, dan moet ik meestal de kamer meteen betalen.
Dus via kredietkaart betalen en dan komt achteraf niemand meer, om nog extra te betalen.

Een aanbetaling heb ik nog nooit gedaan en is mij ook van de hotels die ik boek niet bekend.

Welke site is dat, dat we mee kunnen kijken, of het hotel onterecht een hogere prijs vraagt.
Als je meteen moet betalen heb je wel aanbetaald, namelijk 100%. Ik zou dat nooit van me leven doen en met een grote boog om elk hotel heen lopen dat eerst geld wil voordat ik ook maar een voetstap in het hotel heb gezet.
Sterker nog meeste hotels die ik bezoek, is het normaal dat je of bij aankomst of bij vertrek betaald. Vind ik ook heel normaal

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door olaf79 »

ecorsa schreef:Hallo,

Graag wil ik de volgende situatie voorleggen, aansluitend zou ik graag horen wat in dit geval mijn rechten en plichten zijn…

Afgelopen weekend verbleef ik in een hotel in Belgie ten tijde van een groot wandelevenement. In januari had ik al een kamer gereserveerd en op de site had ik gezien dat de prijs voor deze kamer 95 euro zijn zijn voor 1 nacht. Om de reservering te bevestigen moest ik 30 euro aanbetalen, dat heb ik netjes gedaan.
Na de overnachting ga ik netjes afrekenen om er tenslotte achter te komen dat ik in plaats van 65 euro, ineens 80 euro moet betalen, 15 euro meer dan op de site vermeldt.
Achteraf blijkt dat voor het tweede jaar op een rij bij dit evenement de prijzen van de kamers met 15 euro worden verhoogd. Dit is op geen enkele manier met mij gecommuniceerd, en vraag me dus af of dat zonder mij daar over in te lichten zomaar kan.

Aansluitend heb ik nog met de manager van het hotel gemaild om, vanwege het uitblijven van communicatie hierover, die 15 euro terug te storen. Hij weigert dit en begint een verhaal over vraag en aanbod en dat andere gasten daar geen problemen mee hadden etc etc.

Dit is uiteraard een principekwestie want die 15 euro kunnen met niet zoveel schelen, maar ik heb toch wel het gevoel dat ik mijn recht sta, mijn vraag is dus, is dat ook zo?

Groet, Robert.
De prijs die destijds is afgesproken is bindend. Het maakt verder niet uit dat er nu een wandelevenement is of niet. Je hoeft die 15 euro dus niet te betalen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
eleven schreef:Als ik een hotel boek, dan moet ik meestal de kamer meteen betalen.
Dus via kredietkaart betalen en dan komt achteraf niemand meer, om nog extra te betalen.

Een aanbetaling heb ik nog nooit gedaan en is mij ook van de hotels die ik boek niet bekend.

Welke site is dat, dat we mee kunnen kijken, of het hotel onterecht een hogere prijs vraagt.
Als je meteen moet betalen heb je wel aanbetaald, namelijk 100%. Ik zou dat nooit van me leven doen en met een grote boog om elk hotel heen lopen dat eerst geld wil voordat ik ook maar een voetstap in het hotel heb gezet.
Sterker nog meeste hotels die ik bezoek, is het normaal dat je of bij aankomst of bij vertrek betaald. Vind ik ook heel normaal
Jij mag mij eens voordoen, als je een hotelkamer boekt via internet, hoe ver je met je boeking komt, als je niet via de kredietkaart betaald.
Misschien in een klein hotelletje dat dit kan, maar in een international hotel niet.
Ter plaatse een kamer nemen, is het anders,dan betaal ik ook achteraf.
Dat ik dan 100 % betaald heb, maakt toch niets uit, want dan kan mij niet gebeuren, wat TS heeft, namelijk dat dan op eens de prijs verhoogd is.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door hawkwind »

@ecorsa,
U heeft de reservering bevestigd en 30 euro aanbetaald.
Heeft U deze reservering ook uitgeprint?
Indien U daadwerkelijk de reservering ad 95 euro op papier heeft , dan heeft de hotelier geen poot om
op te staan (veel geld trouwens voor een 1 persoonskamer, 5***** hotel ?)
Ik heb in juni iets soortgelijks meegemaakt in Duitsland.
Ik had geboekt in januari mar bij het betalen van de kamer was deze ineens 20 euro duurder.
Die prijsverhoging was in april ingegaan.
Ik had gelukkig mijn reservering op papier en kreeg met een welgemeend excuus de kamer voor de "oude" prijs + een fles wijn.
Reservering dus altijd uitprinten /meenemen , om misverstanden te voorkomen.

advdp
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2014 15:47

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door advdp »

Je had er nooit mee akkoord moeten gaan, op je boeking stond toch een lagere prijs, dus die geldt !
Eenvoudig gezegd: je bent opgelicht !

stari
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:26

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door stari »

Ik KWAM vaak in de Palatijn te Alkmaar. Hier precies hetzelfde nota's die niet kloppen. Dubbele kamer huur en/of telfouten. Eigenlijk zou je eerst ergens rustig moeten gaan zitten om je rekening door te nemen anders loop je lelijke verrassingen aan thuis.

Dive.boy
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2014 16:49

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door Dive.boy »

al veel hotels rechtstreeks geboekt en enkel de volledige som moeten betalen bij boeking wanneer ik koos voor hun promotarief wat meestal ook niet te annuleren is. De andere keren enkel mijn VISA gegevens moeten ingeven voor te bevestigen en nadien ter plaatsen te betalen.

jwmpeters
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2014 19:20

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door jwmpeters »

Het is steeds meer gebruik dat, wanneer je een hotelkamer boekt, je kunt kiezen uit het gangbare, duurdere tarief met de mogelijkheid tot annuleren of het goedkopere tarief, maar zonder de mogelijkheid tot annuleren en wel vooraf betalen. Dit kan bij een meerdaags verblijf wel tot enkele tientallen euro's schelen. In feite kun je zeggen dat als je het volle tarief betaalt met de mogelijkheid tot annuleren, je eigenlijk een soort 'verzekeringspremie' betaalt. Je hebt hierbij het recht om tot een bepaalde datum (meestal een dag tot voor je vertrek) te annuleren. Heb je nu een annuleringsverzekering, dan kun je overwegen het goedkope tarief te nemen, want anders betaal je in feite een dubbele premie. Immers, bij gegronde redenen kun je het aan het hotel betaalde en niet terug te vorderen bedrag bij de verzekeringsmaatschappij declareren, zoals ik zelf ervaren heb. Als je veel reist, kun je overwegen steeds het goedkope tarief te nemen, want als je dan een keer moet betalen terwijl je niet kunt annuleren, heb je dit meestal al terugverdiend of ga je dit relatief snel terugverdienen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef: De prijs die destijds is afgesproken is bindend. Het maakt verder niet uit dat er nu een wandelevenement is of niet. Je hoeft die 15 euro dus niet te betalen.
Ook de OP gelezen?

Daar staat namelijk dit:
ecorsa schreef: Aansluitend heb ik nog met de manager van het hotel gemaild om, vanwege het uitblijven van communicatie hierover, die 15 euro terug te storten. Hij weigert dit en begint een verhaal over vraag en aanbod en dat andere gasten daar geen problemen mee hadden etc etc.
TS heeft dus al betaald. :wink:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door Har06 »

eleven schreef:
olaf79 schreef: De prijs die destijds is afgesproken is bindend. Het maakt verder niet uit dat er nu een wandelevenement is of niet. Je hoeft die 15 euro dus niet te betalen.
Ook de OP gelezen?

Daar staat namelijk dit:
ecorsa schreef: Aansluitend heb ik nog met de manager van het hotel gemaild om, vanwege het uitblijven van communicatie hierover, die 15 euro terug te storten. Hij weigert dit en begint een verhaal over vraag en aanbod en dat andere gasten daar geen problemen mee hadden etc etc.
TS heeft dus al betaald. :wink:
Waar gaat het eigenlijk over 11 ??n een ts die vindt tekort gedaan te zijn , uiteraard is een hotelkamerprijs markt gevoelig, logisch toch :oops:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:
eleven schreef:Als ik een hotel boek, dan moet ik meestal de kamer meteen betalen.
Dus via kredietkaart betalen en dan komt achteraf niemand meer, om nog extra te betalen.

Een aanbetaling heb ik nog nooit gedaan en is mij ook van de hotels die ik boek niet bekend.

Welke site is dat, dat we mee kunnen kijken, of het hotel onterecht een hogere prijs vraagt.
Als je meteen moet betalen heb je wel aanbetaald, namelijk 100%. Ik zou dat nooit van me leven doen en met een grote boog om elk hotel heen lopen dat eerst geld wil voordat ik ook maar een voetstap in het hotel heb gezet.
Sterker nog meeste hotels die ik bezoek, is het normaal dat je of bij aankomst of bij vertrek betaald. Vind ik ook heel normaal
Je kunt vaak korting krijgen door vooraf te betalen. Wellicht dat dat wordt bedoeld. Zo niet, dan ben je inderdaad niet snugger om vooraf te betalen, zeker omdat het bij ieder fatsoenlijk hotel mogelijk is om vrij laat te kunnen annuleren. Meer vrijheid dan dat bestaat bijna niet. Bij aankomst betalen heb ik overigens nog nooit gedaan. Hoogstens een garantie gegeven via mijn credit card, maar die wordt dan nog niet belast.

JoeyK
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2014 10:37

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door JoeyK »

GJvdZ schreef: Je kunt vaak korting krijgen door vooraf te betalen. Wellicht dat dat wordt bedoeld. Zo niet, dan ben je inderdaad niet snugger om vooraf te betalen, zeker omdat het bij ieder fatsoenlijk hotel mogelijk is om vrij laat te kunnen annuleren. Meer vrijheid dan dat bestaat bijna niet. Bij aankomst betalen heb ik overigens nog nooit gedaan. Hoogstens een garantie gegeven via mijn credit card, maar die wordt dan nog niet belast.
Maar dan nóg moet je bij bevestiging hier iets van op papier krijgen, toch? Zo lang de hotelier hier niet duidelijk over is, en dit niet verwerkt in de bevestiging, heeft deze geen poot om op te staan.

Het zou misschien ook een truc kunnen zijn van de hotelier. Hoeveel van de gasten zullen uiteindelijk echt werk gaan maken over €15,-? Als het de gast überhaupt is opgevallen...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door eleven »

JoeyK schreef:
GJvdZ schreef: Je kunt vaak korting krijgen door vooraf te betalen. Wellicht dat dat wordt bedoeld. Zo niet, dan ben je inderdaad niet snugger om vooraf te betalen, zeker omdat het bij ieder fatsoenlijk hotel mogelijk is om vrij laat te kunnen annuleren. Meer vrijheid dan dat bestaat bijna niet. Bij aankomst betalen heb ik overigens nog nooit gedaan. Hoogstens een garantie gegeven via mijn credit card, maar die wordt dan nog niet belast.
Maar dan nóg moet je bij bevestiging hier iets van op papier krijgen, toch? Zo lang de hotelier hier niet duidelijk over is, en dit niet verwerkt in de bevestiging, heeft deze geen poot om op te staan.

Het zou misschien ook een truc kunnen zijn van de hotelier. Hoeveel van de gasten zullen uiteindelijk echt werk gaan maken over €15,-? Als het de gast überhaupt is opgevallen...
Ook gelezen, dat TS de € 15,00 reeds betaald heeft. :lol:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door Har06 »

Maar dan nóg moet je bij bevestiging hier iets van op papier krijgen, toch? Zo lang de hotelier hier niet duidelijk over is, en dit niet verwerkt in de bevestiging, heeft deze geen poot om op te staan.

Het zou misschien ook een truc kunnen zijn van de hotelier. Hoeveel van de gasten zullen uiteindelijk echt werk gaan maken over €15,-? Als het de gast überhaupt is opgevallen...[/quote]

a trukkendoos ? geloof ik niet
b afrekenen doe je bij vertrek
c bij vertrek betaal ik het van te voren afgesproken bedrag, misschien zijn de € 15 boekingskosten?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door eleven »

Har06 schreef:Maar dan nóg moet je bij bevestiging hier iets van op papier krijgen, toch? Zo lang de hotelier hier niet duidelijk over is, en dit niet verwerkt in de bevestiging, heeft deze geen poot om op te staan.

Het zou misschien ook een truc kunnen zijn van de hotelier. Hoeveel van de gasten zullen uiteindelijk echt werk gaan maken over €15,-? Als het de gast überhaupt is opgevallen...
a trukkendoos ? geloof ik niet
b afrekenen doe je bij vertrek
c bij vertrek betaal ik het van te voren afgesproken bedrag, misschien zijn de € 15 boekingskosten?[/quote]
Laatst gewijzigd door Radar op 26 aug 2014 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even wat ingekort en iets gemarkeerd.
ecorsa schreef:Hallo,

Graag wil ik de volgende situatie voorleggen, aansluitend zou ik graag horen wat in dit geval mijn rechten en plichten zijn…

Na de overnachting ga ik netjes afrekenen om er tenslotte achter te komen dat ik in plaats van 65 euro, ineens 80 euro moet betalen, 15 euro meer dan op de site vermeldt.
Achteraf blijkt dat voor het tweede jaar op een rij bij dit evenement de prijzen van de kamers met 15 euro worden verhoogd. Dit is op geen enkele manier met mij gecommuniceerd, en vraag me dus af of dat zonder mij daar over in te lichten zomaar kan.
Als ik dit zo lees is dit dus de tweede keer dat U dit overkomen is in dit hotel. Ik zou hier na de eerste keer al niet meer boeken.
U geeft ook aan dat dit op geen enkele wijze met U is gecommuniceerd. Maar ook geeft U aan dat dit voor U de tweede keer is. Met andere woorden U was ervan op de hoogte en had dit dus ook vooraf kunnen vragen.
Wat Uw rechten zijn weet ik niet (het is een Belgisch hotel), maar het zou Uw plicht kunnen zijn om dit volgend jaar vooraf toch maar even te vragen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hogere kosten overnachting dan op site vermeld

Ongelezen bericht door eleven »

Dirkie schreef:Even wat ingekort en iets gemarkeerd.
ecorsa schreef:Hallo,

Graag wil ik de volgende situatie voorleggen, aansluitend zou ik graag horen wat in dit geval mijn rechten en plichten zijn…

Na de overnachting ga ik netjes afrekenen om er tenslotte achter te komen dat ik in plaats van 65 euro, ineens 80 euro moet betalen, 15 euro meer dan op de site vermeldt.
Achteraf blijkt dat voor het tweede jaar op een rij bij dit evenement de prijzen van de kamers met 15 euro worden verhoogd. Dit is op geen enkele manier met mij gecommuniceerd, en vraag me dus af of dat zonder mij daar over in te lichten zomaar kan.
Als ik dit zo lees is dit dus de tweede keer dat U dit overkomen is in dit hotel. Ik zou hier na de eerste keer al niet meer boeken.
U geeft ook aan dat dit op geen enkele wijze met U is gecommuniceerd. Maar ook geeft U aan dat dit voor U de tweede keer is. Met andere woorden U was ervan op de hoogte en had dit dus ook vooraf kunnen vragen.
Wat Uw rechten zijn weet ik niet (het is een Belgisch hotel), maar het zou Uw plicht kunnen zijn om dit volgend jaar vooraf toch maar even te vragen.

Je hebt wel ingekort, maar je had ook de eerste twee woorden mee moeten selecteren, want daar staat :

Achteraf blijkt, dus lees ik, dat TS niet al eens geboekt had, maar door info achteraf heeft gehoord/gelezen, dat dit zo was.
Wat het vragen betreft, heeft TS geboekt en een aanbetaling gedaan voor de prijs, welke het hotel genoemd heeft. :wink:

Gesloten