LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Mojk
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2014 17:40

IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door Mojk »

Kreeg vandaag plotseling Ikea gids in mijn met nee/nee beplakte brievenbus. Och, denk je dan, ik meld het met een mailtje even netjes af. Ik heb niet gevonden hoe dat moet. Mwa...dan bel ik toch maar even tegen 55 ct en eigen kosten o.i.d. Er waren 20 wachtenden voor mij en het schoot niet echt op. Daarom opgehangen. Via Ikea site het medium Annie of zoiets aangeboord. Zij zag het woord post voor vis aan. Verder gezocht, maar mailen gaat niet, althans, heeft iemand ergens gevonden dat dat wel kan?
Ik koop eigenlijk zelden bij Ikea want mijn huis is compleet, maar ik vond het altijd wel een aardige winkel. Vond... Ik heb mijn mening vandaag bij moeten stellen. Het venijn uit deze passieve houding spreekt boekdelen. :x

alfatrion
Berichten: 21948
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gewoon retour sturen. 't Ding is zwaar zat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door berndv »

Mojk schreef: Ik koop eigenlijk zelden bij Ikea want mijn huis is compleet, maar ik vond het altijd wel een aardige winkel. Vond... Ik heb mijn mening vandaag bij moeten stellen. Het venijn uit deze passieve houding spreekt boekdelen. :x
Wat voor venijn spreekt daar uit dan?

U heeft een nee/nee sticker, als het ongeadresseerd is, moet u de bezorger aanspreken. Anders snap ik niet wat u met die info wilt zeggen.

Heeft u toevallig een mooie ikea family card? Daarmee krijgt u ook het boekwerk. En anders, tja, om die reden een winkel links laten liggen, eigen keus.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik heb de gids gister ook gehad, maar bij mij zat er netjes een adressticker op.

Ik weet niet of ze ook huis aan huis verspreiden? Want dan kunt u met uw klacht bij de bezorger terecht in plaats van bij IKEA.

Je kunt trouwens als je een IKEA Family profiel hebt je voorkeuren voor het ontvangen van post en email aanpassen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door tenormin »

Had hem gisteren, niet geadresseerd, voor het eerst in de bus. Was op weg naar de container: kon gelijk mee bij het oud papier. Je gaat toch geen cent verspillen aan telefoneren of zo? Tjeminee, wat een probleem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik krijg hem gelukkig nooit. Heb naast JA/NEE sticker mij ook afgemeld bij http://www.postfilter.nl Ik denk dat je die stap het beste kan zetten.

Ze zouden die IKEA gidsen moeten drukken op papier van gerecyclede BILLY-boekenkasten, maar zover zijn ze nog niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door kweenie »

Via Ikea site het medium Annie of zoiets aangeboord. Zij zag het woord post voor vis aan.
Op de voorpagina kun je meteen klikken naar catalogus. (wat ook een veel logischer zoekterm is dan post). Vervolgens is er en duidelijke link naar '> Vragen over de (verspreiding van) de catalogus?'
Daar vind je het antwoord op je vragen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door trail46 »

vogels schreef:
Bob Schurkjens schreef:Ik krijg hem gelukkig nooit. Heb naast JA/NEE sticker mij ook afgemeld bij http://www.postfilter.nl Ik denk dat je die stap het beste kan zetten.
Postfilter is alleen voor geadresseerde post.
Ik kreeg hem ook binnen ( heb een Ja/Nee sticker ) maar het punt is dat de gids komt op adres +postcode alleen de naam staat er niet,er staat gewoon ''aan de bewoners van'' en dan het huisnummer enz.Zelf keil ik hem per direct in de bak en dus boeit het verder niet.Er zijn genoeg echte problemen dan je hierover druk te maken. :wink:

Larousse52!
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2014 11:52

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door Larousse52! »

Als postbezorgster bij Sandd heb ik deze week de Ikea-gidsen rond moeten brengen. Deze zijn geadresseerd dus voorzien van een adresaanduiding. Het wordt dus behandeld als de gewone post.De naam ontbreekt meestal en wordt vervangen door 'Bewoners'. Ik voer slechts uit wat mijn opdrachtgever, Sandd in dit geval, mij opdraagt. Sandd krijgt de opdracht weer van Ikea, dus daar ligt de basis van het probleem. De bezorger krijgt lijsten (stickers) met de te bedienen adressen. Aldus verloopt het bezorgproces. Uw ongewenste catalogus bij Ikea afmelden lijkt mij.
In deze moderne communicatie-maatschappij moet dat - zonder tussenkomst van medium Annie - toch wel mogelijk zijn lijkt mij...
Laatst gewijzigd door Larousse52! op 15 aug 2014 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31037
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door witte angora »

Larousse52! schreef:De bezorger krijgt lijsten (stickers) met de te bedienen adressen. Aldus verloopt het bezorgproces. Uw ongewenste catalogus bij Ikea afmelden lijkt mij.
Dus als ik het goed begrijp moet jij als bezorger die dingen bestickeren?

Dan snap ik wel waarom ik mijn exemplaar op naam kreeg, terwijl anderen hem dus op 'bewoner' bezorgd krijgen. Maar in alle eerlijkheid vraag ik me af of dit wel zomaar kan. Als Ikea post verstuurd, is Ikea degene die het verzendklaar moet maken, gericht aan de bewoner. Niet de bezorger.

Larousse52!
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2014 11:52

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door Larousse52! »

Ikea geeft opdracht aan Sandd het verzendklaar te maken. De bezorgers krijgen de post - in dit specifieke geval de catalogi - thuis aangeleverd om deze van de adresstickers te voorzien en daarna op naam en adres te verspreiden. De bezorgers doen dus gewoon hun werk! :-)

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door trail46 »

Larousse52! schreef:Ikea geeft opdracht aan Sandd het verzendklaar te maken. De bezorgers krijgen de post - in dit specifieke geval de catalogi - thuis aangeleverd om deze van de adresstickers te voorzien en daarna op naam en adres te verspreiden. De bezorgers doen dus gewoon hun werk! :-)
Niet op naam hier, alleen op adres en postcode. Het lijkt meer op een truc van IKEA om het postfilter te omzeilen en daarom beloon ik hen door de gids direct bij het vuil te gooien. :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door tenormin »

trail46 schreef:
Larousse52! schreef:Ikea geeft opdracht aan Sandd het verzendklaar te maken. De bezorgers krijgen de post - in dit specifieke geval de catalogi - thuis aangeleverd om deze van de adresstickers te voorzien en daarna op naam en adres te verspreiden. De bezorgers doen dus gewoon hun werk! :-)
Niet op naam hier, alleen op adres en postcode. Het lijkt meer op een truc van IKEA om het postfilter te omzeilen en daarom beloon ik hen door de gids direct bij het vuil te gooien. :mrgreen:
Bij mij stond er niks op; was ook de allereerste keer dat ik zo'n boekje in de bus vond. Maar goed, als de Sandd bezorgster de opdracht krijgt om ook de nee/nee en nee/ja sticker te negeren is dat niet netjes van de opdrachtgever: Ikea dus, niet van Sandd. Maar er zijn best wel mensen die het wel leuk vinden kennelijk; begrijp niet dat ze het (nog) niet afgeschaft hebben. Net zoals Wehkamp destijds met zijn "telefoonboek" dikke catalogus.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik durf het bijna niet te zeggen maar wij hebben een Ikea Family Card. We wonen er vlak om de hoek en zo'n twee keer per jaar vinden wij het leuk er even doorheen te wandelen. We kregen de catalogus ook en ja, leuk om een half uurtje doorheen te bladeren.
Verder hebben al jaren geleden alle andere bedrijven die catalogi verzenden afgezegd dus die ene van Ikea, ach...
Na lezing gaat het ding bij het oud papier.
En morgen gaan we er even heen! Voor iemand anders even iets ophalen. Dat is de tweede en waarschijnlijk ook de laatste keer dit jaar.
Overigens snap ik het gezeur over Ikea niet want overal waar je komt zie je dingen van Ikea in huis staan.

peggy_1964
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:21

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door peggy_1964 »

Van de Ikea site gehaald:
**********************************************************************************
8. Ik heb een catalogus ontvangen maar wil er geen.
Vervelend dat je dan toch een exemplaar hebt ontvangen, we hopen wel dat je kan genieten van de inspiratie die IKEA biedt. Om zeker te weten dat we je niet meer benaderen, kan je je gegevens achterlaten bij:

IKEA klantenservice op telefoonnummer 0900-2354532 (55 cent per gesprek en de gebruikelijke belkosten).
Of stuur een brief met je gegevens aan:
IKEA B.V.
Postbus 23055
1100 DN Amsterdam
o.v.v. “Recht van verzet”

Wil je meer weten over waarom bedrijven je per geadresseerde post benaderen en hoe je dat kan voorkomen, ga dan naar postfilter.nl
******************************************************************************
Daar ik het nogal belachelijk vind dat je een postzegel moet plakken om te voorkomen dat je ongevraagd iets in de bus ontvangt dat je helemaal niet wilt ontvangen, hier het antwoordnummer waar je dus zonder postzegel plakken naartoe kan sturen:
IKEA Nederland B.V. Antwoordnummer 230 1100 VB Amsterdam

Ikea levert de adressen aan waar te bezorgen. Van sommige bewoners is naam bekend. Bij het merendeel niet en dan wordt het inderdaad Bewoners van adres. Door dit zo te doen, kunnen de gidsen overal worden bezorgd ondanks Ja/Nee en Nee/Nee stickers. Omdat het geadresseerde post is.

Mocht iemand de gids terug willen sturen, dan graag naar het antwoordnummer. In dat geval zal Ikea zal Ikea de verzendkosten zelf moeten betalen. De gids weegt rond de 500 gram. Verzendkosten via PostNL €3.84. Dit zal voor Ikea ongetwijfeld lager liggen, maar er zijn 6 miljoen gidsen bezorgd afgelopen week. Al zou maar 1% worden teruggestuurd naar het antwoordnummer ... dat voelt Ikea wel en misschien dat ze dan iets meer rekening zullen houden met de wensen van de mensen die de gids niet ongevraagd willen ontvangen
Laatst gewijzigd door peggy_1964 op 20 aug 2014 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

peggy_1964 schreef:IKEA Nederland B.V. Antwoordnummer 230 1100 VB Amsterdam
Paar stoeptegels erbij in het pakket, en de kosten voor onze Zweedse vrienden lopen flink op :wink:

N.B. dit is geen advies om daadwerkelijk op te volgen

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door aarie25 »

doe het altijd retour afender, kost hun dan weer geld.
zou dan echt niet gaan bellen, jammer van je geld en tijd.
en als ik van bijvoorbeeld de postcode loterij post krijg, wanneer je daar van wilt afmelden, je eerst een brief moet sturen, gaat hij zonder postzegel de deur uit.

mh73

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik denk dat het per gebied verschilt. Wij krijgen hem ook altijd gewoon zonder adressering. In dat geval moet je bij de bezorger zijn met je klachten. Zit er een adressticker op, dan bij Ikea.

Albrecht1954
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2014 20:43

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door Albrecht1954 »

Als je een familie card heb dan ben je bekend bij Ikea. De nee/nee sticker is uitsluitend bestemd voor post die niet op naam zijn gesteld. De gids staat wel op uw naam en moet dan ook door de bezorger in uw bus worden gegooid. De oplossing is uw familie card bij Ikea af te melden. :?:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door berndv »

Vandaag toevallig het ding bij mijn ouders zien liggen, dus meteen even naar de adressering gekeken. Is gewoon persoonlijk op naam en adres aan mijn moeder gericht. Dus niet ongeadresseerd hier en ook niet "aan de bewoners van ..."

Gesloten