LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kweenie

Re: IKEA's ongevraagde gids afmelden. Vergeet het maar!

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is eigenlijk heel simpel. Ikea verstuurt die catalogus naar zowel de mensen met een family card als naar de mensen die op korte reistijd van een ikea wonen. (En mogelijk tot de doelgroep behoren.) Daarmee is meteen de reden dat ze met een adressenbestand werken verklaard: als ze alleen huis-aan-huis zouden verspreiden, zouden de mensen met een nee-sticker die wel een family card hebben geen catalogus krijgen. Dat is niet de bedoeling. Als ze zowel huis-aan-huis zouden werken en de family card mensen een geadresseerde zouden sturen, zouden heel veel mensen die catalogus dubbel ontvangen. Dat is ook wat overdreven. Er zijn namelijk heel veel mensen met zo'n card, dus dan zou je heel veel dubbele catalogussen hebben.

De oplossing is dus om twee adressenbestanden (family card en mensen die dichtbij wonen) te combineren. Die adresstickers worden aan de bezorger gegeven en die zou ze op de catalogus moeten plakken. Maar ik kan mij voorstellen dat er ook bezorgers zijn die het dubbel werk vinden om eerst stickers te plakken en ze daarna te bezorgen, en die die adressenlijst gewoon los meenemen. Dan krijg je dus een catalogus zonder adressticker.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:Had hem gisteren, niet geadresseerd, voor het eerst in de bus. Was op weg naar de container: kon gelijk mee bij het oud papier. Je gaat toch geen cent verspillen aan telefoneren of zo? Tjeminee, wat een probleem.

Juist, gewoon in de papierbak . Mens inderdaad wat een groot probleem. :lol:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Daar ik het nogal belachelijk vind dat je een postzegel moet plakken om te voorkomen dat je ongevraagd iets in de bus ontvangt dat je helemaal niet wilt ontvangen
De meeste mensen die een Family card aangevraagd hebben vergeten dat ze destijds hoogstwaarschijnlijk "JA JA JA" aangevinkt hebben laten staan of de kleine lettertjes niet gelezen.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

bprosman schreef:
Daar ik het nogal belachelijk vind dat je een postzegel moet plakken om te voorkomen dat je ongevraagd iets in de bus ontvangt dat je helemaal niet wilt ontvangen
De meeste mensen die een Family card aangevraagd hebben vergeten dat ze destijds hoogstwaarschijnlijk "JA JA JA" aangevinkt hebben laten staan of de kleine lettertjes niet gelezen.
Dat is blijkbaar de reden, dat ik er geen ontvang.
Ook niet aan de bewoners van dit pand.
Gelukkig, want ik kom er in deze winkel niet.

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar »

witte angora schreef:Als Ikea post verstuurd, is Ikea degene die het verzendklaar moet maken, gericht aan de bewoner. Niet de bezorger.
Waarom?
Je kunt tegenwoordig alles uitbesteden, als je er maar voor betaalt.

peggy_1964

Ongelezen bericht door peggy_1964 »

Je zit uit je nek te kletsen, want ik heb een gids ontvangen ZONDER adressering en ZONDER 'aan de bewoner' van. Heb een nee/nee sticker dus die gids had er NIET ingegooid mogen worden.[/quote]

Dan heeft de bezorger in jouw wijk het nagelaten de stickers te plakken. Maar dat betekent dan nog niet dat ik uit mijn nek klets. Het betekent dat de bezorger geld heeft ontvangen voor iets dat hij/zij niet heeft uitgevoerd

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Jeetje, 2 pagina's lang geneuzel over een Ikea catalogus.

Antwoorden op vragen hieromtrent, alsook de mogelijkheid om af te melden!!

http://www.ikea.com/ms/nl_NL/campaigns/ ... ragen.html

Gesloten