LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door snepke »

eleven schreef:
En dat weet CD en Lindorff, dat je geen bewijs hebt.
Maar let op, wat je hier schrijft, want de vijand leest mee,hoor.
Idd eleven ,ze lezen zeer zeker mee.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door berndv »

mvdijck schreef: Jammer dat CD niet even goed naar hun eigen administratie kijkt als iemand niet reageert op aanmaningen.
Komt geen mensenhand aan te pas, is volledig geautomatiseerd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door eleven »

berndv schreef:
mvdijck schreef: Jammer dat CD niet even goed naar hun eigen administratie kijkt als iemand niet reageert op aanmaningen.
Komt geen mensenhand aan te pas, is volledig geautomatiseerd.
Idd, de tijden dat de boekhouder in zijn boek kijkt wie er nog niet heeft betaald zijn al lang voorbij.

mvdijck
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2010 17:50

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door mvdijck »

tot op heden geen reactie meer gehad op mijn verzoek van kopieën en overzichten van de aanmaningen die zouden zijn verstuurd.

wat te doen?
Rechtsbijstand inschakelen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door berndv »

mvdijck schreef:tot op heden geen reactie meer gehad op mijn verzoek van kopieën en overzichten van de aanmaningen die zouden zijn verstuurd.

wat te doen?
Rechtsbijstand inschakelen?
Niets doen nu en wachten. Je hebt de bewijslast bij hen neergelegd. Zij eisen iets van je, dan mogen ze het ook bewijzen. Zo lang zij niets bewijzen, hoef jij niets te doen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door sacredfour »

Je hebt hier geen rechtsbijstand voor nodig! Schrijf ze nog een brief waarin je ze laat weten dat als ze niet inhoudelijk op je verzoek voor meer informatie ingaan, de zaak voor jouw is afgedaan.

schrijf:
In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de volgende document(en) van u ontvangen heb:

Een heldere specificatie van de zogenaamde schuld, kopieën van alle relevante facturen en correspondentie van beide partijen die gevoerd is met eiseres in verband met deze vermeende schuld.
( je kan hier ook nog aan toevoegen, de overeenkomst en de alg. voorwaarden)
U kunt er ook voor kiezen verder van de zaak af te zien. U hoeft dan niet te reageren.
In het geval dat u deze zaak wil doorzetten verwacht ik dat u de gevraagde documentatie binnen een termijn van 14 dagen aan mij doet toekomen.

In het geval dat u ondanks mijn verzoek, in alle redelijkheid opgesteld, weigert om buiten rechte tot een oplossing te komen en overgaat tot rauwelijks dagvaarden, in strijd met de beginselen van goede procesorde, (art. 21, 85 en 111 lid 3 Rv) moet u er rekening mee houden dat ik de rechter zal verzoeken eiseres niet-ontvankelijk te verklaren in haar vordering, althans dat deze vordering haar zonder meer ontzegd dient te worden.
Eiseres zal in dat geval ook de proceskosten en de eventuele kosten gedaagde moeten dragen.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door Lindorff »

Beste mvdijk,

U heeft een bericht geplaatst betreffende een vordering van Canal Digitaal B.V. bij Lindorff.

Graag zou ik hierover met u in contact komen en kijken of ik u kan voorzien van antwoorden op uw vragen cq uw betwisting kan afhandelen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met mij op te nemen via [email protected]?

Alvast dank!

Met vriendelijke groet,

mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

[email protected]

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door sacredfour »

mvdijck
Doe alles schriftelijk. Je kan het natuurlijk wel sturen te name van Mevr. M Bosch. (arme mens, ze heeft het al zo druk! :lol: )

EdvanWit
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:22

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door EdvanWit »

Regelmatig zie ik de stelling dat als er geen adreswijziging (bewijsbaar) is doorgegeven dat de stuiting geen stand houdt. Nu kwam ik dit vonnis tegen van een kantonrechter die daar anders over dacht
De kantonrechter is van oordeel dat voor de geldigheid van de stuitingshandeling onvoldoende is dat het niet doorgeven van de adreswijziging toegerekend kan worden aan [gedaagde partij]. Naar het oordeel van kantonrechter mag van degene die een verjaring wenst te stuiten worden verwacht dat hij verifieert waar de betrokkene woont of in ieder geval gebruik dient te maken van aangetekende verzending. Dit geldt te meer voor een professionele partij als ING aangezien zij op relatief eenvoudige wijze door recherche op de hoogte had kunnen komen van het juiste adres van [gedaagde partij].
In het onderhavige geval had Lindorff geen probleem met het achterhalen van het nieuwe adres. Nu helpt dit niet in het beroep op stuiting (het is nog geen 5 jaar geleden) maar ik vraag mij af of door deze nalatigheid van CanalDigitaal de bewijslast van het opsturen niet omdraait. Het is CanalDigitaal te verwijten dat TS in de onmogelijke situatie zit om na 4,5 jaar dat verzendbewijs boven water te krijgen. Uiteindelijk heeft TS wel degelijk zijn nieuwe adres doorgegeven. Het kan een argument zijn om Lindorff haar positie te laten heroverwegen want als de kantonrechter het argument accepteert dan is het een verloren zaak voor Lindorff.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door sacredfour »

EdvanWit, ik denk niet dat het in het bovenvermelde geval zal komen tot een rechtszaak. Tot nu toe heb ik alle zaken tegen Lindorff kunnen winnen met deze letter: http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 789.0.html
Hierna hoor je niks meer van ze!

mvdijck
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2010 17:50

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door mvdijck »

Zo 2 jaar later. Daar zijn ze weer. :(
Na dat het 2 jaar stil is geweest heb ik vandaag 16-6-2016 een brief gekregen getekend op 15-6-2016 dat ik voor 22-6-2016 222,- moet betalen.
Bij de brief zitten kopieen van de installatie die ik heb getekend in 2009.

Lindroff maar weer gebeld. Ik moet aantonen dat ik de decoder retour heb gezonden.
Canaaldigitaal: Heel vervelend allemaal. Respect voor mijn geduld... Maar ze kunnen wel zien dat de decoder nooit is ontvangen. Waar de herinneringen naar toe waren gestuurd in het verleden kunnen ze nu niet meer zien....

Meer kunnen ze dus niet doen.


Maar weer een mail naar Lindorff dat ik graag alle stukken wens te ontvangen.

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door MM919 »

Nog onafhankelijk van het incasso orgaan Lindorff verjaren vorderingen na vijf jaren. Binnen deze periode moet er sprake zijn van een rechtmatige vordering. U moet bijtijds op de hoogte zijn gesteld en bij verhuizing dat te hebben doorgegeven aan voorgaande leveranciers. Tevens in geval van afmelding dient U in het bezit te zijn van de ontvangst daarvan.

mvdijck
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2010 17:50

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door mvdijck »

sacredfour schreef:EdvanWit, ik denk niet dat het in het bovenvermelde geval zal komen tot een rechtszaak. Tot nu toe heb ik alle zaken tegen Lindorff kunnen winnen met deze letter: http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 789.0.html
Hierna hoor je niks meer van ze!

Zo dan maar via deze weg. Brief per email verzonden

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door puma73 »

MM919 schreef:Nog onafhankelijk van het incasso orgaan Lindorff verjaren vorderingen na vijf jaren. Binnen deze periode moet er sprake zijn van een rechtmatige vordering. U moet bijtijds op de hoogte zijn gesteld en bij verhuizing dat te hebben doorgegeven aan voorgaande leveranciers. Tevens in geval van afmelding dient U in het bezit te zijn van de ontvangst daarvan.
Binnen 2 jaar is een redelijke termijn. En de verjaring van schulden is niet altijd 5 jaar.

mvdijck
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2010 17:50

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door mvdijck »

MM919 schreef:Nog onafhankelijk van het incasso orgaan Lindorff verjaren vorderingen na vijf jaren. Binnen deze periode moet er sprake zijn van een rechtmatige vordering. U moet bijtijds op de hoogte zijn gesteld en bij verhuizing dat te hebben doorgegeven aan voorgaande leveranciers. Tevens in geval van afmelding dient U in het bezit te zijn van de ontvangst daarvan.
ik weet niet of ik u goed begrijp :)

Het gaat er om dat ik in 2010 een contract opzeg ivm een verhuizing.
Ik geeft het nieuw adres door want dat is verplicht om het contract te kunnen ontbinden.
Hierna stuur ik de decoder retour.
Dan gaat canaal digitaal na 2 jaar of zo herinneringen en aanmaningen sturen naar een oud adres. ik heb deze dan ook nooit ontvangen
Na 2 jaar bemoeit Lindorff zich er mee. Lindorff geeft aan herhaaldelijk verzocht te hebben dat ik moet betalen maar ik ben me nergens van bewust.
Ik krijg 7 dagen om te betalen en meteen dreigen zij met deurwaarders en rechtszaken

Ik vraag Lindorff aan te tonen met kopieën van eerdere contact pogingen dat zij dit idd eerder hebben verzocht,. Ook vraag ik kopieën van aanmaningen en herinneringen die canaal digitaal mij gestuurd zou hebben.
Ik krijg geen antwoord,

Nu, 2 jaar later, proberen zij het weer op precies dezelfde manier.
Ik krijg alleen nu een als bijlage brief met een kopie van de installatie. Getekend door mij en een installateur.
Weer moet ik binnen 6 dagen te betalen...

Ik bel met Lindorf en leg de situatie nog eens uit. Ik moet maar bewijzen dat de decoder is verzonden. (na 4 en na 6 jaar)
Ik bel maar weer eens met Canaal digitaal. Zij vinden het allemaal vervelend voor me..... Maar uiteindelijk kunnen ze niets doen want zij hebben de decoder nooit ontvangen.

Ik moet betalen ….. 

Nu, ik betaal liever mijn 150,- eigenrisico van mijn rechtsbijstand verzekering dan de inmiddels tot 222,- euro op gelopen kosten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als ik het goed begrijp, heeft u nu tot 2 maal toe, schriftelijk, om onderliggende stukken / bewijzen gevraagd?
En hebben zij dit u niet toegezonden?

Dan lijkt me dat men daarmee instemt dat er geen grond voor een vordering is.
Toch wel curieus dat in het systeem van CD staat dat er is opgezegd, en de reden voor opzegging verhuizing is , en dat ze voor opzegging te verwerken het nieuwe adres vragen - maar dit niet verder verwerken.

Ik zou bijna gaan denken aan kwade opzet - al kan het ook gewoon onachtzaamheid, onzorgvuldigheid en gemakzucht zijn (waarom eigen fout herstellen als je de ex-klant nog een poot kan uitdraaien?)

Inderdaad zou ik contact opnemen met de rechtsbijstand, en hen vragen een formele blafbrief aan incassocowboy lindorff te sturen.

Wel vraag ik mij, na lezen van het verhaal, me af hoe incassocowboy lindorff aan uw huidige adres komt.

mvdijck
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2010 17:50

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door mvdijck »

idd, ik ben blijkbaar 4 jaar onvindbaar.
Maar van alle stukken die mij in die periode zijn toegestuurd kunnen ze geen kopieën tonen.
Als ik hier om vraag komt er niets en 2 jaar later beginnen ze opnieuw.

Inmiddels advies gekregen van mijn rechtsbijstand.
Ik kan als ik wil per direct de rechtsbijstand de communicatie met Lindorff laten voeren of
wachten op de door mij opgevraagde stukken. Misschien komt er pas weer antwoord over 2 jaar.
Als ik door een deurwaarde opgeroepen word om bij een zitting op te dagen dan neemt de rechtsbijstand het van mij over..

Dus ik zeg kom maar op…..
Ik ben er nu zo klaar mee dat ik de 150,- eigenrisico graag uitgeeft om de 222,- niet te hoeven betalen aan Lindorff

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door sacredfour »

Die rechtsbijstand is helemaal niet nodig zonde van het geld. Na het sturen van de incassobrief zal je niks meer van ze horen!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door snepke »

sacredfour schreef:Die rechtsbijstand is helemaal niet nodig zonde van het geld. Na het sturen van de incassobrief zal je niks meer van ze horen!
Dat denk jij.
Die blijven aan de gang, of ze nu bewijs hebben of niet.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: lindorff voor canaldigitaal na 4, 6 en nu dus 7 jaar!

Ongelezen bericht door sacredfour »

Eventuele nieuwe correspondentie gewoon even bij het "oud papier" leggen! :lol:

Gesloten