LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring Sola Fabriekswinkel
Ervaring Sola Fabriekswinkel
Onlangs pannen gekocht in de Sola fabriekswinkel. Volgens de verkoopster met levenslange garantie. Na twee keer normaal gebruik liet de laag aan de buitenkant en bovenrand los. In de winkel vertelde de verkoopster dat de binnenlaag slijtvast is maar de buiten- en bovenkant niet. Dat had de verkoopster moeten melden, aldus haar collega. Omdat het een bekende producteigenschap zou zijn werd de klacht ongegrond verklaart. Ik heb daarop naar het hoofdkantoor gebeld. Dhr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], naar eigen zeggen manager customer service, wijst categorisch elke klacht af. De klant mag de pannen ter beoordeling opsturen naar het hoofdkantoor van Sola, maar moet de vrachtkosten zelf dragen. Alleen als [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] de klacht gegrond verklaart worden de vrachtkosten terug gestort. Dit is in strijd met een uitspraak van het Europese Hof van Justitie. Kosten voor onderzoek of retour zending tijdens de garantie mogen niet te laste van de koper komen. Ook mijn recht op ontbinding van de koopovereenkomst (Product heeft niet de eigenschappen die ik had mogen verwachten en verkoper weigert het product te repareren/vervangen) wordt niet erkent. De sola winkels worden als servicepunt gedefinieerd en zijn volgens Sola niet gerechtigd geld terug te geven. Vreemd, want ze zijn wel gerechtigd een koopovereenkomst te sluiten. Slechte consument beoordelingen van producten in de webshop van Sola worden niet geplaatst cq. verwijderd. Op klachten via Twitter of Faceboek wordt per definitie niet gereageerd (kijk maar eens op klacht.nl of google "Sola + twitter"). De praktijken van Sola Fabriekswinkel lijken erg op de bekende voorbeelden van Marktplaatsoplichting. Je hebt als consument weliswaar rechten zoals garantie , omruilen of zelfs ontbinding van de koop maar Sola weet zich door schimmige constructies en explicite weigering te onttrekken aan haar plichten.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 aug 2014 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: Ervaring Sola Fabriekswinkel
Gewoon BK pannen,ook koekenpannen kopen. Een geweldige service. Probleem met buitenkant koekenpan. Opgestuurd kosten voor BK. Gelijk nieuwe gekregen.
Re: Ervaring Sola Fabriekswinkel
Wij koken met BK Q-lineair pannen, en bakken in Berndes koekenpannen, beiden tot volle tevredenheid. Overigens kan de genoemde schade ook komen door gebruik van spatels/lepels met een metalen schacht/handvat, welke de randen van een pan kunnen beschadigen, het is dus nog helemaal niet gezegd dat de schade veroorzaakt wordt omdat het niet de eigenschappen heeft die jij er van verwacht.CP schreef:Onlangs pannen gekocht in de Sola fabriekswinkel. Volgens de verkoopster met levenslange garantie. Na twee keer normaal gebruik liet de laag aan de buitenkant en bovenrand los. In de winkel vertelde de verkoopster dat de binnenlaag slijtvast is maar de buiten- en bovenkant niet. Dat had de verkoopster moeten melden, aldus haar collega. Omdat het een bekende producteigenschap zou zijn werd de klacht ongegrond verklaart. Ik heb daarop naar het hoofdkantoor gebeld. Dhr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], naar eigen zeggen manager customer service, wijst categorisch elke klacht af. De klant mag de pannen ter beoordeling opsturen naar het hoofdkantoor van Sola, maar moet de vrachtkosten zelf dragen. Alleen als [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] de klacht gegrond verklaart worden de vrachtkosten terug gestort. Dit is in strijd met een uitspraak van het Europese Hof van Justitie. Kosten voor onderzoek of retour zending tijdens de garantie mogen niet te laste van de koper komen. Ook mijn recht op ontbinding van de koopovereenkomst (Product heeft niet de eigenschappen die ik had mogen verwachten en verkoper weigert het product te repareren/vervangen) wordt niet erkent. De sola winkels worden als servicepunt gedefinieerd en zijn volgens Sola niet gerechtigd geld terug te geven. Vreemd, want ze zijn wel gerechtigd een koopovereenkomst te sluiten. Slechte consument beoordelingen van producten in de webshop van Sola worden niet geplaatst cq. verwijderd. Op klachten via Twitter of Faceboek wordt per definitie niet gereageerd (kijk maar eens op klacht.nl of google "Sola + twitter"). De praktijken van Sola Fabriekswinkel lijken erg op de bekende voorbeelden van Marktplaatsoplichting. Je hebt als consument weliswaar rechten zoals garantie , omruilen of zelfs ontbinding van de koop maar Sola weet zich door schimmige constructies en explicite weigering te onttrekken aan haar plichten.