| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gehacked? / 09060108 / 09060525
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Edit = opgelost.
Laatst gewijzigd door trail46 op 17 jul 2014 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jan Lenaerts
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 jul 2014 13:14
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Dan ga ik maar eens zo'n formulier voor de geschillen commissie downloaden ... Nu begint het er steeds meer op te lijken dat er toch wel gebeld zal zijn ...
Ik had het bericht van Jelle iets te laat gelezen ... Sorry daarvoor Jelle ... Ik zal je reactie eerst afwachten.
Jan
Ik had het bericht van Jelle iets te laat gelezen ... Sorry daarvoor Jelle ... Ik zal je reactie eerst afwachten.
Jan
-
Jan Lenaerts
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 jul 2014 13:14
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Ziggowebteam ...
Je vraagt me om mijn gegevens ... die heb ik ook gestuurd maar daarna wordt het akelig stil. Is dat een zoals toen ik de help desk de tweede keer belde en er beloofd werd te reageren. Later bleken ze dat toch weer niet nodig te vinden. Sorry maar meld dan niets.
Jan
Je vraagt me om mijn gegevens ... die heb ik ook gestuurd maar daarna wordt het akelig stil. Is dat een zoals toen ik de help desk de tweede keer belde en er beloofd werd te reageren. Later bleken ze dat toch weer niet nodig te vinden. Sorry maar meld dan niets.
Jan
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Jan Lenaerts schreef:Ziggowebteam ...
Je vraagt me om mijn gegevens ... die heb ik ook gestuurd maar daarna wordt het akelig stil. Is dat een zoals toen ik de help desk de tweede keer belde en er beloofd werd te reageren. Later bleken ze dat toch weer niet nodig te vinden. Sorry maar meld dan niets.
Jan
Via PB gestuurd?
-
Jan Lenaerts
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 jul 2014 13:14
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Yep
09060108. Op mijn rekening van Ziggo
Naar ZiggowebteamVerstuurd: 17 jul 2014 15:47
09060108. Op mijn rekening van Ziggo
Naar ZiggowebteamVerstuurd: 17 jul 2014 15:47
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Probeer het opnieuw, misschien is Jelle op vakantie gegaan.Jan Lenaerts schreef:Yep
09060108. Op mijn rekening van Ziggo
Naar ZiggowebteamVerstuurd: 17 jul 2014 15:47
https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=232962
-
Jan Lenaerts
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 jul 2014 13:14
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Als je me dan wel op de hoogte wil houden? Of isa het de bedoeling dat ik het opnieuw probeer?
Jan
Jan
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Ja, je moet wel zelf doen, want ik heb toch geen gegevens van jou!Jan Lenaerts schreef:Als je me dan wel op de hoogte wil houden? Of isa het de bedoeling dat ik het opnieuw probeer?
Jan
-
Kimsalabim
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 jul 2014 10:18
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Hallo,
Ook wij zijn er zojuist achter gekomen dat we worden opgelicht door 0906 nummers.
Voor ongeveer €50-70 per maand word er van onze rekening afgeschreven terwijl we deze nummers niet eens kennen, laat staan gebeld hebben.
Het gaat om de nummers:
09060114
09061501
09069386
Kan iemand ons vertellen hoe we hier vanaf komen? Het kost ons klauwen met geld!!!
Ook wij zijn er zojuist achter gekomen dat we worden opgelicht door 0906 nummers.
Voor ongeveer €50-70 per maand word er van onze rekening afgeschreven terwijl we deze nummers niet eens kennen, laat staan gebeld hebben.
Het gaat om de nummers:
09060114
09061501
09069386
Kan iemand ons vertellen hoe we hier vanaf komen? Het kost ons klauwen met geld!!!
-
Jan Lenaerts
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 jul 2014 13:14
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Hi,
Je kan 0906 nummers laten blokeren ... alleen je geld terug krijgen is een ander verhaal.
Jan
Je kan 0906 nummers laten blokeren ... alleen je geld terug krijgen is een ander verhaal.
Jan
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Toch zal uiteindelijk de claimende partij moeten bewijzen dat je die nummers hebt gebeld en wanneer.Jan Lenaerts schreef:Hi,
Je kan 0906 nummers laten blokeren ... alleen je geld terug krijgen is een ander verhaal.
Jan
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
En Olaf... hoe moeten de mensen dat dan duidelijk maken aan de provider? Je praat weer lekker makkelijk, maar jij lost niets op.
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Jan Lenaerts schreef:Hi,
Je kan 0906 nummers laten blokeren ... alleen je geld terug krijgen is een ander verhaal.
Jan
Hoe is het contact met de webcare verlopen?
Is het nu opgelost?
-
Jan Lenaerts
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 jul 2014 13:14
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Wat bedoel je met webcare?
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Mensen van de helpdesk van een bedrijf die je helpen per internet bijvoorbeeld via hun twitter, facebook of linkin account of via een forum op de website van het bedrijf.Jan Lenaerts schreef:Wat bedoel je met webcare?
Soms, heel soms, zit er zelfs een webcare mannetje (of vrouwtje) op dit forum mee te lezen en wordt er gereageerd. Dus wie weet...
-
Jan Lenaerts
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 jul 2014 13:14
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Tja Ziggo webteam hebben wel om info gevraagd. Heb ik ook verstuurd en nog eens nagevragd maar niets meer terug gehoord schept niet echt veel vertrouwen ...
Jan
Jan
-
BingedrinkerX
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 aug 2014 16:44
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Op dit moment ben ik werkzaam bij een grote kabelaar in Nederland.
Meestal blijkt, na grondige controle, uiteindelijk, dat de eigenaar / bewoner / gebruiker zelf verantwoordelijk is geweest. Omdat het heel makkelijk is om het op hacken te gooien als een zondebok.
Natuurlijk is hacken een zeer dankbare zondebok. Persoonlijk keur ik het ook niet goed. Maar hackers beperken zich over het algemeen niet tot de gemiddelde medeburger met een AOW-tje voor enkele tientjes.
Als alles gezegd en gedaan is, heeft na grondige controle van serienummers, dat degene die contact heeft via een modem met een erotische site / telefoonservice / opwaardeermethode / app-spelletjes, de klant, kinderen van de klant, partner van de klant, huisgenoot van de klant is / zijn.
Dit nu al zo vaak bij de hand gehad. Als iemand onweerlegbaar alleen woont en dan volledig onduidelijke kosten heeft, dan heb ik de neiging om het te geloven. Maar veel mensen 'steken hun hand in het vuur' voor hun gezin of medegebruikers. Dat snap ik wel, vind ik wel logisch ook. Maar dat is pure ontkenning van de realiteit.
Bij eerlijke navraag bij mensen dan kijkt "niemand naar porno" in Nederland. Bij een grondige test van surf-gedrag van mensen a.h.v. cookies, proxy's en gateways, dan blijkt dat meer dan 80% van mannen en meer dan 30% van vrouwen porno kijkt. Niet om moeilijk te doen. Maar dat is realistisch.
Natuurlijk is het in theorie mogelijk. Dat er mensen gehackt worden. Maar de provider is hier niet verantwoordelijk voor. Praktisch gezien niet en officieel ook niet.
Water koop je bij je nutsbedrijf. Deze zal niet je bron vergiftigen of binnen de woning of in de tuin water aftappen om zo de kosten op te drijven.
Zo doet de kabelaar dat ook niet bij internet / telefonie. Er zijn niet voor niets betaalde diensten die extra beveiliging bieden. Dat zou niet nodig zijn als providers zelf in staat zouden zijn om waterdichte service te bieden.
De provider levert het signaal. Dat een derde de boel hackt is niet relevant, wettelijk gezien, voor de provider. De klant is verantwoordelijk voor wat er met het signaal uitgevoerd wordt. De provider levert enkel het signaal.
Zo kun je als er ineens hoge kosten zijn bij een nutsbedrijf ook het bedrijf opgebeld worden en geklaagd worden dat zij maar moeten zorgen dat jij of een andere stiekemerd niet teveel kan trekken. Dit is niet overzichtelijk. Daarom zijn er politie diensten en anti-virus programma's en firewalls.
JIJ bent verantwoordelijk. En ja, jij betaald de rekening.
Meestal blijkt, na grondige controle, uiteindelijk, dat de eigenaar / bewoner / gebruiker zelf verantwoordelijk is geweest. Omdat het heel makkelijk is om het op hacken te gooien als een zondebok.
Natuurlijk is hacken een zeer dankbare zondebok. Persoonlijk keur ik het ook niet goed. Maar hackers beperken zich over het algemeen niet tot de gemiddelde medeburger met een AOW-tje voor enkele tientjes.
Als alles gezegd en gedaan is, heeft na grondige controle van serienummers, dat degene die contact heeft via een modem met een erotische site / telefoonservice / opwaardeermethode / app-spelletjes, de klant, kinderen van de klant, partner van de klant, huisgenoot van de klant is / zijn.
Dit nu al zo vaak bij de hand gehad. Als iemand onweerlegbaar alleen woont en dan volledig onduidelijke kosten heeft, dan heb ik de neiging om het te geloven. Maar veel mensen 'steken hun hand in het vuur' voor hun gezin of medegebruikers. Dat snap ik wel, vind ik wel logisch ook. Maar dat is pure ontkenning van de realiteit.
Bij eerlijke navraag bij mensen dan kijkt "niemand naar porno" in Nederland. Bij een grondige test van surf-gedrag van mensen a.h.v. cookies, proxy's en gateways, dan blijkt dat meer dan 80% van mannen en meer dan 30% van vrouwen porno kijkt. Niet om moeilijk te doen. Maar dat is realistisch.
Natuurlijk is het in theorie mogelijk. Dat er mensen gehackt worden. Maar de provider is hier niet verantwoordelijk voor. Praktisch gezien niet en officieel ook niet.
Water koop je bij je nutsbedrijf. Deze zal niet je bron vergiftigen of binnen de woning of in de tuin water aftappen om zo de kosten op te drijven.
Zo doet de kabelaar dat ook niet bij internet / telefonie. Er zijn niet voor niets betaalde diensten die extra beveiliging bieden. Dat zou niet nodig zijn als providers zelf in staat zouden zijn om waterdichte service te bieden.
De provider levert het signaal. Dat een derde de boel hackt is niet relevant, wettelijk gezien, voor de provider. De klant is verantwoordelijk voor wat er met het signaal uitgevoerd wordt. De provider levert enkel het signaal.
Zo kun je als er ineens hoge kosten zijn bij een nutsbedrijf ook het bedrijf opgebeld worden en geklaagd worden dat zij maar moeten zorgen dat jij of een andere stiekemerd niet teveel kan trekken. Dit is niet overzichtelijk. Daarom zijn er politie diensten en anti-virus programma's en firewalls.
JIJ bent verantwoordelijk. En ja, jij betaald de rekening.
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
vind ik een nogal stevige post om gelijk mee van wal te steken? 
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Dus je hebt hel veel inzicht in deze materie?Op dit moment ben ik werkzaam bij een grote kabelaar in Nederland.
Re: gehacked? / 09060108 / 09060525
Wedden dattie pas bij de Helpdesk werkt?
die mensen denken dan ineens dat ze alle problemen door hebben en dat willen ze graag wereldkundig maken. Heel apart.
die mensen denken dan ineens dat ze alle problemen door hebben en dat willen ze graag wereldkundig maken. Heel apart.
