LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schandalig Pretium
Schandalig Pretium
Mijn moeder is binnen 1 jaar voor de derde een Pretium abonnement aangesmeerd. Mijn moeder is 80 jaar en dementerend. Mijn broer heeft het steeds terug kunnen draaien en zij garandeerden dat zij haar niet meer zouden bellen. Maar wat blijkt: is ze toch weer gebeld. En door het eenvoudige woordje "ja", zit ze weer aan een abonnement vast. Mijn broer heeft een brief geschreven dat het nu eens afgelopen moet zijn, maar ik ben benieuwd. Ik vind Pretium gewoon een misdadig, schandalig bedrijf om op deze manier kwetsbare mensen te strikken. Er moet hier toch eens iets aan gedaan worden?
Re: Schandalig Pretium
Stuur uw klacht ook naar Consuwijzer!
Hoe meer daar aan gelijkluidende klachten binnen komen... U snapt 'm vast wel!
Hoe meer daar aan gelijkluidende klachten binnen komen... U snapt 'm vast wel!
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30
Re: Schandalig Pretium
Dat Pretium een schandalig bedrijf is , is mij wel bekend.
Wat misschien goed om te weten is, is dat telefonisch afgesloten abonnementen sinds 13 juni van dit jaar niet meer rechtsgeldig zijn zonder handtekening van de consument. Er zijn uitzonderingen : als u bijvoorbeeld al een abonnement heeft bij Pretium, mogen ze nog wel telefonisch u een vernieuwd abonnement aansmeren. Ik vermoed dat Pretium hier de grenzen aan het verkennen is , en de mazen in de wet opzoekt. (uw moeder is immers blijkbaar eerder "klant geweest", en dat geeft misschien voor Pretium een mogelijkheid om uw moeder toch weer ongewild een abonnement in haar maag te splitsen). Want bij nietsvermoedende mensen op slinkse wijze een telefonisch "ja" aftroggelen, zal meer abonnementen opleveren voor Pretium, dan op een eerlijke manier klanten werven .
Ik zou u (net als mijn voorganger) u ook zeker willen aanraden uw klacht melden aan de Consuwijzer.
Wat misschien goed om te weten is, is dat telefonisch afgesloten abonnementen sinds 13 juni van dit jaar niet meer rechtsgeldig zijn zonder handtekening van de consument. Er zijn uitzonderingen : als u bijvoorbeeld al een abonnement heeft bij Pretium, mogen ze nog wel telefonisch u een vernieuwd abonnement aansmeren. Ik vermoed dat Pretium hier de grenzen aan het verkennen is , en de mazen in de wet opzoekt. (uw moeder is immers blijkbaar eerder "klant geweest", en dat geeft misschien voor Pretium een mogelijkheid om uw moeder toch weer ongewild een abonnement in haar maag te splitsen). Want bij nietsvermoedende mensen op slinkse wijze een telefonisch "ja" aftroggelen, zal meer abonnementen opleveren voor Pretium, dan op een eerlijke manier klanten werven .
Ik zou u (net als mijn voorganger) u ook zeker willen aanraden uw klacht melden aan de Consuwijzer.
Re: Schandalig Pretium
Zie ook:
http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/
Er wordt gesproken over een wijziging in de wetgeving (medio juni 2014) m.b.t. dit soort verkooppraktijken.
Hierin staat dat een dergelijke overeenkomst pas rechtsgeldig is nadat deze ook SCHRIFTELIJK is bevestigd door de klant. Helaas is het nog een utopie om te denken dat Pretium zich hier netjes aan houdt, aldus deze website.
Maar goed, indien er daadwerkelijk een gerechtelijke uitspraak is, kunnen overeenkomsten die slechts telefonisch 'tot stand zijn gekomen' rechtstreeks naar de prullebak verwezen worden.
http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/
Er wordt gesproken over een wijziging in de wetgeving (medio juni 2014) m.b.t. dit soort verkooppraktijken.
Hierin staat dat een dergelijke overeenkomst pas rechtsgeldig is nadat deze ook SCHRIFTELIJK is bevestigd door de klant. Helaas is het nog een utopie om te denken dat Pretium zich hier netjes aan houdt, aldus deze website.
Maar goed, indien er daadwerkelijk een gerechtelijke uitspraak is, kunnen overeenkomsten die slechts telefonisch 'tot stand zijn gekomen' rechtstreeks naar de prullebak verwezen worden.