LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Anna Marie

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Anna Marie »

Op 18 augustus ben ik met een vriendin met Corendon naar Turkije geweest. Aangekomen bij het appartementencomplex Horizon dat we hadden geboekt, bleek dat we waren overgeboekt naar een complex om de hoek, voor 2 nachten. Kort samengevat: een ****-hole. Het rook naar pis, de elektriciteit viel om de paar uur uit en wij kregen het appartement bovenop het dak, bij de was die hing te drogen, het afval van 2 dagen en een halve rommelmarkt die daar was opgeslagen. De deur sloot niet goed, de airco deed het niet,de bedden waren niet meer dan lattenbodems met een laken erop en de badkamer was onnoemelijk goor, de gele vlekken zaten nog op de wc-bril. En we waren niet de enigen, een stel en een groepje jongens moest daar ook voor 2 nachten blijven. De volgende dag bleken de jongens en het stel bestolen te zijn terwijl ze lagen te slapen,niks geforceerd of wat dan ook dus waarschijnlijk waren het medewerkers van t complex, maar plotseling waren in t complex Horizon wel 2 appartementen beschikbaar voor hen.Wij konden klagen wat wel wilden, maar we moesten toch echt nog een nacht in het andere complex blijven,omdat er geen ruimte zou zijn in Horizon..We gaan klagen bij Corendon en D-reizen, maar als ik de andere reactie lees ben ik bang dat we geen positieve reactie kunnen verwachten..Wees gewaarschuwd:Corendon zuigt!

Anna Marie weer

Ongelezen bericht door Anna Marie weer »

En nog als perfecte afsluiting van de vakantie werd onze vlucht die om 11 uur 's avonds zou gaan op de laatste dag, verzet naar 5 uur 's middags. Wat betekende dat we om 11 UUR 'S OCHTENDS al opgehaald werden bij het hotel omdat er nog anderen meereden met de transfer die om 3 uur vlogen..de laatste dag is ons dus ook behoorlijk door de neus geboord. En ook niemand die wat zei hoor, we moesten het zelf de avond vantevoren op het vertreklijstje lezen. :evil:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dus gaan jullie daar volgend jaar weer naar toe.

ik83

Ongelezen bericht door ik83 »

Ik ben in november 2003 met Corendon naar Turkije geweest. Bij aankomst op het vliegveld werden wij ontvangen met de mededeling dat we in een ander hotel zouden verblijven dan hetgeen wij eerder geboekt hadden. In de bus zou er dan uitgelegd worden waarom. Dit was het eerste jaar dat Corendon in de november nog reizen aan zou bieden en eigenlijk was het seizoen al voorbij. Alle turken die een toeristische winkel of restaurant hebben sluiten hun deuren vanaf eind oktober begin november. Wij hadden een hotel geboekt in Turgutreis, dit is een plaatsje dat net buiten Bodrum ligt. Omdat alles daar eigenlijk gesloten was toen wij aankwamen hebben ze van Corendon besloten om ons een hotel aan te bieden in Gümbet. Hier was alles nog open en zaten we een stuk dichter bij het gezellige bodrum. In eerste instantie schrokken wij er een beetje van dat we naar een ander hotel moesten omdat je daar toch meestal slechte verhalen over hoort! Maar wij kwamen juist in een super hotel terecht!!! Alles zag er erg mooi uit en het personeel was vriendelijk. Ik hoorde ook van mensen die nog een dagje naar turgutreis waren geweest maar daar was echt niets meer te beleven! Dus ik wil Corendon echt bedanken dat ze een ander hotel voor ons gezocht hebben!

Ook de medewerkers van Corendon waren erg aardig! Ze konden erg goed Nederlands en wisten heel veel over Turkije te vertellen. Als je een probleem had losten ze dit ook direct voor je op!!

Echt Super!!!

beachboy

Ongelezen bericht door beachboy »

Hallo...

Ben al 4 keer met corendon naar turkije geweest en tot nu toe is dat 4 keer prima en zonder grote problemen verlopen.... dus het kan blijkbaar gewoon ook goed gaan :?:

Gast

Geplaatst op 02 Sep 2004 16:53 door beachboy
Geluksvogel.

GAST00144

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Wat verwacht je dan van die paar honder euro's? een 4 * hotel? Als je luxe wilt moet je daar ook voor dokken en kun je niet verwachten dat je dat krijgt voor die paar honderd euro. Voor luxe moet je die paar honderd euro al snel per dag betalen. Ja tuurlijk is het niet normaal om dingen over de datum te serveren en behoort service goed te zijn. Maar ja als ze dat voor die paar honderd euro zouden doen zit er natuurlijk geen winst in voor Corendon. Ik betaal liever meer bij een goede betrouwbaar reisbureau.

Gast

:evil: wat dacht je van: voor een nederlandse maatschappij betalen en met een turkse vliegen? na de DERDE keer: NOOIT meer corendon!

Gast

:idea: Advies dat wij destijds bij een overboeking van een Turkse vriend kregen ( die toen ook ter plaatse was). Dreig bij een overboeking de hoteleigenaar met aangifte bij de politie1
wij hadden de mazzel dat onze Turkse vriend dit zeer duidelijk heeft gemaakt bij de hoteleigenaar. Deze draaide bij het woord "politie"als een blad aan de boom om en bleek plots wel een kamer voor ons te hebben!
Misschien heeft iemand nog iets aan deze tip ( alleen zal het nu voor velen te laat zijn). succes met de problemen..

Gast

Dit jaar op huwelijks reis geweest via conrendon.
Wat viel dat tegen en dan heb ik het niet over het huwelijk of het feest er van.
De lokatie op zich niks mis mee maar er waren daar onafgebroken verbouwings werkzaamheden.
Gereageerd naar corendon niet om geld of dergelijke terug te ontvangen maar meer een excuses brief.
Reactie van conrendon was als volgend "u heeft niet op de lokatie zelf geklaagd anders hadden we er iets aan kunnen doen daarom nemen wij u klacht niet in behandeling" want dat was volgens hun duidelijk kenbaar gemaakt ook het reisburo "disma tilburg"wist ons te vertellen dat corendon verplicht is om zulke activiteiten te melden zodat eventuele reizigers misschien de reis van t evoren hadden kunnen om zetten.
De naam corendon heb ik bewust niet met een hoofd letter getypt omdat ik vind dat je dat wel moet verdienen en niet als van zelf sprekend is ook al is het zo dat je dat wel met een hoofdletter doet mocht betrokkenen zich aan gesproken voelen wij nemen u klacht niet in behandeling.
Was gegroet uit Tilburg EN NOOIT MEER corendon

linq

Ongelezen bericht door linq »

het maakt echt niet uit of je Corendon vliegt of Transavia, want wij werden in juni door Trasnsavia op een ander eiland eruit gegooid dan we hadden geboekt en ze namen totaal geen verantwoordelijkheid, we kwamen uiteindelijk 9 uur later aan op de plaats van bestemming (4 uur met de boot) en Transavia wilde zelfs niet de kosten voor deze boot betalen,
Dus vlieg maar gerust Turks of Grieks weet ik veel het maakt allemaal niets uit.

Gast

Mensen zijn gewoon verwend! Je moet niet verwachten dat je dezelfde luxe krijgt als wat je in Nederland gewend bent met je vakantiebestemming. Daarom heet zoiets ook het buitenland!!! :!: En met charters is het gewoon zo... dat zelfs een dag van te voren er nog wijzigingen kunnen plaatsvinden i.v.m je vluchttijden. Hiervoor word je ook gewaarschuwd bij Corendon door de host(ess)! En heb je problemen met b.v de accommodatie geef dat dan gelijk door op de bestemming en niet later in nederland! Dan heb je er toch helemaal nix aan gehad! De meeste problemen kunnen opgelost worden op de locatie zelf.... en dan kan je nog verder genieten van je vakantie!

antoinette68

Ongelezen bericht door antoinette68 »

Wij zijn gisteren terug gekomen van Turkije, geboekt via corendon, nou de eerste en laaste keer!!
Dit was de derde keer dat we in Turkije waren nou hoe we nu behandeld zijn!! Als wij zoiets in ons land zouden doen met de Turken dan werden we aangeklacht!!!!!!!
Toen we aankwamen werdt ons gevraagt of we soms een telefoontje hadden ontvangen waar ons in medegedeeld werdt dat we in een ander hotel kwamen, want ze hadden in Club Armonia problemen met de riolering cq water!!!!!! (GEWOON OVERGEBOEKT)
Nou na 2,5 uur in de bus (zou maar 1 uur transfer zijn) aan gekomen in het hotel er naast (blijkt later 3 sterren te zijn) zou nog niet zo'n probleem wezen -voor 1 nacht- als het schoon was :evil: mieren liepen over de nachtkastjes. Ons werdt verteld dat het voor een nacht zou zijn in het hotel kregen we te horen dat onze vrienden daar moesten blijven 6 nachten en wij konden naar Armonia. Na lang aandringen om ons de waarheid te vertellen want ze liegen zo hard dat ze het zelf geloven!!!
Uit eindelijk onze reisleider Erol aan de lijn gekregen, nee het was maar voor een nacht. De volgende morgen bleken er nog 16 ander gasten "overboekt" te zijn en tegen iedereen werdt verteld dat er een probleem was met het riool cq water. Nou drie dagen achter elkaar kwamen er nederlandse gasten en allemaal het zelfde probleem (LEUGEN!!!) Nou en ik kan je vertelen als de hele badkamer zo goed was als de water toe- afvoer was!!!!! :evil: Een grote kalk en schimmelvlek!! :shock:.
En dat was nog maar het begin van onze vakantie daarna volgende de ene leugen naar de andere excursies die niet door gingen omdat het niet geregeld was of omdat ze te verkeerde info gaven!
Onze reisleider Erol was beledigd na dat ik hem hier over aansprak, want hij had al sinds april 1000 tickets uitgeschreven en hij maakte geen fouten! Aan de receptie van het hotel kregen we de grootste ruzie met de receptionist want hiij had naar onze kamer gebeld om ons te vertellen dat de bus van de Haman er was 20.30, wij zouden pas om 21.15 op gehaald worden, ik zat al om 20.20 in de lobby er is iemand binnen geweest en ook gelijk weer vertrokken naar een korte blik!
Nou de jongeman achter de receptie heeft helemaal niet gebeld nog niet eens gesproken met die man. Nou en toen ik hem vertelde dat hij loog werdt hij boos en vertelde mij "dat ik zo niet tegen hem kon praten in ZIJN land" en sloeg met de vuist op de receptie, want hij was een Nationalist!!! (hij wilde wel mijn kamernr. weten toen hij zogenaamd de manager belde, bleek later bewaking te zijn) (?? :? )
Nou toen heb ik hem eens duidelijk gemaakt dat ik mij niet door hem laat uitmaken als racist, want men kan alles zeggen over me maar dat zeker niet. Want als ik dat ben blijf ik THUIS!!!!
En dat deed de emmer overlopen, toen hebben we een klachtenformulier ingevuld met bijna alles erop want wat ik hier schets is nog maar de helft!!
En dat erop dit forum wordt gezegd "voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten" Nou dacht het niet!!! Ik moet net zo hard voor mijn centjes werken als ieder ander en als ik een appel bestel moet ik geen citroen krijgen! En ja overal kan iets fout gaan, we hebben geprobeert om samen een fatsoenlijke oplossing te vinden! Maar helaas
kenden ze in dit hotel het woord FATSOEN niet!
Ik wil zeker niet alles over een kam scheren maar het zal nog een hele tijd duren voor dat wij weer eens naar Turkije gaan.
En het is helemaal niet dat ik schadeloos gesteld wil worden maar ik wil eens duidelijk stellen hoe bepaalde reisorganistatie met mensen omgaan, en ook de Turkse toeristenbranche want zij zien de toerist als een MELKKOE (Bodrum-airport 4 euro klein kopje koffie 5,50 broodje!!!)
Belachelijk!!!!! Is dat de rede waarom wij om 06.30 geen ontbijt meekrijgen???

Nou ik hoop dat aan deze wantoestanden bij Corendon en de Turkse toeristbranche is gedaan wordt want ooit is de MELK op!!!!!!!!

Gast

Inderdaad. Ook op het vliegveld van Antalya. 4 Kartonnen bekers koffie voor :shock: bij de Burgerking! € 20. Is dat normaal?

Gast

Bij aankomst snachts in het hotel bleken we geen kamer te hebben, samen met nog 8 personen. We moesten dit van het hotel horen, de reisleider van Corendon nam niet eens het fatsoen om ons dit te vertellen dus was een complete verassing, en zetten ons dus midden in de nacht af bij het hotel, zoeken jullie het maar uit, het hotel regelt dit wel weer voor ons. het hotel had niet eens een reservering ontvangen van ons. :shock:
Oorzaak was dat het vliegtuig van de mensen die moesten vertrekken overboekt was en dus langer moesten blijven. We werden naar een ander hotel gebracht in de buurt wat niet te vergelijken was met het hotel wat we geboekt hebben. Corendon verzekerde ons dat we de andere dag om 16.30 een kamer zouden hebben maar omdat de mensen nog steeds niet naar huis konden wilde ze niet van de kamer af en moesten wij dus wachten tot savonds heel laat.
Ook wij kregen te horen, iedereen die in het weekend vloog dat het vliegtuig overboekt was en er mensen niet naar huis konden. Ze had een verassing voor ons, omdat wij zolang op een kamer hebben moeten wachten mochten we 2 dagen langer blijven. Wilde we dit niet werd er geloot en zouden er toch mensen niet naar huis kunnen.
Het hotel wilde echter geen medewerking meer geven omdat ze dan weer met overboekingen zouden zitten en dit al veel te veel voor was gekomen door de schuld van Corendon. We hebben toch alles kunnen regelen en zouden dus 2 dagen langer blijven
De 2 dagen werden er onverwachts 1 en een paar uur voor vertrek kwam er een fax dat we een vlucht van 3.00 uur snacht hadden met het Turkse vliegtuig fly air terwijl we voor het Nederlandse vliegtuig Dutchbird geboekt hadden. Dus we moesten heel snel onze koffers gaan pakken want we zouden die avond nog opgehaald worden om 10.30. :evil:
We hebben aangegeven dat we het hier niet over eens waren maar toen was Corendon niet meer thuis, zelfs een klachtenformulier hebben we niet meer gekregen, dit wilde ze gewoon niet geven.
We hebben hier de gekste verhalen gehoord en dit was allemaal met Corendon. Ben benieuwd of ik ooit nog iets over mijn klacht zal horen.
Voor ons nooit geen Corendon meer omdat ze de klanten voorliegen.
Ook zeggen ze dat de fout niet bij hun ligt wat zeker wel waar is.
Dus in deze tijd (juli augustus) was het standaard dat de mensen of ze wilde of niet, of ze moesten werken of niet, gewoon niet naar huis konden. Het hotel wat wel goed was krijgt zo ook een slechte naam terwijl die toch wel echt hun best deden. Wat ze wel geprobeerd hebben is de mensen ter compensatie een exursie van hunzelf voor de helft van de prijs aan te bieden maar men moest dan wel tekenen dat ze bij thuiskomst geen klacht meer zouden indienen. :roll:
De vliegtijden zijn altijd een ramp alleen de mensen die dinsdags vlogen hadden een gunstige tijd en niet de problemen die de mensen op ander dagen hadden.

girly

Ongelezen bericht door girly »

Als je op vakantie gaat met charters heb je vaak de kans dat je met overboekingen komt te zitten! Dit is NIET alleen bij Corendon Vliegvakanties, maar ook bij alle andere touroperators.... En als je met een charter gaat vliegen heb je geluk als je op de aangegeven vluchttijdstip vliegt, hier moeten mensen rekening mee houden, maar dat doen ze niet en daardoor hebben ze achteraf klachten!! Mensen ga eens ten rade bij jezelf en denk hier eens over na......

groeten een girly

Gast

Wat een onzinnge bijdrage!

girly

Ongelezen bericht door girly »

hoezo onzinnige bijdrage gast?? Waarheid komt hard aan he..... :roll:

Alie G

Ongelezen bericht door Alie G »

Ja maar Girly, Correndon heeft er de laatste tijd wel een handje van, dat het èèn en ander niet goed gaat. Hoor je toch wat minder van de andere organisatie,s. Ik werk zelf op een reisburo en kan nu toch al wel een beetje de balans van dit siezoen op maken.
Alie

Rickuz

Ongelezen bericht door Rickuz »

Hallo,

allemaal bekende verhalen over Corendon.

Wij hebben het ook meegemaakt en uiteindelijk voor de geschillencommisie kunnen gooien waar we de zaak gewonnen hebben en bijna al ons geld hebben teruggehad.

Onze ervaring is dat ze de boel zo traineren of gewoon niet reageren dat de termijn waarin je het voor de geschillencommie moet voorleggen verstreken is. PAS hiervoor OP!!

Ook bij de geschiillencommisie bleek al snel dat Corendon geen fatsoenlijke organisatie betreft en dat ze daar behoorlijk vaak komen. Meerdere keren per dag zelfs.

Succes allemaal en laat je kop niet zakken door de tijd en moeite die je erin moet steken.

Gesloten