LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract verlenging?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Amber64
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2014 16:05

Contract verlenging?

Ongelezen bericht door Amber64 »

Ik heb een contract van 20 uur voor onbepaalde tijd en een contract van 4 uur tot 1 september 2014.
Nu heb ik van mijn werkgever nog steeds niks vernomen of mijn contract van 4 uur wordt verlengd.
Als ik niks hoor ben ik dan mijn contract van vier uur kwijt?

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Misschien moet je het gewoon even aan hem of haar vragen? Kan ook zijn dat ze er gewoon niet aan denken en ze er wel op rekenen dat je gewoon die 4u door blijft werken...

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door ruud_a »

wat een ingewikkeld gedoe.
waarom niet gewoon 4 uur overwerk?
is dat om een overwerkvergoeding uit te sparen?

Amber64
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2014 16:05

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door Amber64 »

Ik wou graag een contract van 24 uur maar had atrose aan mijn hand. Mijn werkgever wou eerst kijken hoe het ging met werken met mijn hand. Nu ben ik inmiddels aan mijn hand geopereerd en heb geen klachten meer.
De gene die me dit contract van vier uur heeft gegeven werkt er nu niet meer.En ik weet ook niet of mijn nieuwe werkgever van deze afspraak weet.
Ik wil heel graag deze vier uur houden omdat ik nu ook van mijn pijn klachten af ben .
Er staat verder niks op papier van deze afspraak en heb ook nergens voor getekend.
Als je niks hoort wordt je contract dan stilzwijgend verlengd ?

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Nee, volgens mij loopt je contract als je niets hoort officieel af.

Maar als jij elke week gewoon 24u werkt, kun je dit toch aangeven aan je werkgever? En vragen om een nieuw contract voor die 4u (liefst voor onbep. tijd)?

Amber64
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2014 16:05

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door Amber64 »

Oke dank je.
Misschien toch even een balletje opgooien .
Mijn werkgever is nog wel eens laks met contracten en je moet overal zelf achteraan gaan.
Voordat ik in gesprek ga is het misschien makkelijk als ik mijn rechten weet.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door ruud_a »

Amber64 schreef:Ik wou graag een contract van 24 uur maar had atrose aan mijn hand. Mijn werkgever wou eerst kijken hoe het ging met werken met mijn hand. Nu ben ik inmiddels aan mijn hand geopereerd en heb geen klachten meer.
De gene die me dit contract van vier uur heeft gegeven werkt er nu niet meer.En ik weet ook niet of mijn nieuwe werkgever van deze afspraak weet.
Ik wil heel graag deze vier uur houden omdat ik nu ook van mijn pijn klachten af ben .
Er staat verder niks op papier van deze afspraak en heb ook nergens voor getekend.
Als je niks hoort wordt je contract dan stilzwijgend verlengd ?
er is dus helemaal geen contract?
wordt die vier uur dan gewoon bij het salaris opgeteld?
dan valt er dus ook weinig te verlengen.

Amber64
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2014 16:05

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door Amber64 »

Ja er is wel een contract,eentje van 20 uur voor onbepaalde tijd en een contract van 4 uur tot 1 september 2014.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door ruud_a »

Amber64 schreef:Ja er is wel een contract,eentje van 20 uur voor onbepaalde tijd en een contract van 4 uur tot 1 september 2014.
even eerder schrijft u dit:
Ik wil heel graag deze vier uur houden omdat ik nu ook van mijn pijn klachten af ben .
Er staat verder niks op papier van deze afspraak en heb ook nergens voor getekend.
Als je niks hoort wordt je contract dan stilzwijgend verlengd ?

zonder papier heb je blijkbaar geen contract.
hooguit een mondelinge afspraak om te kijken of 24 uur per week werken lukt.
en die loopt tot 1 september.

Amber64
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2014 16:05

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door Amber64 »

Je begrijpt me verkeerd :-)
ik heb twee contracten ,deze zijn allebei getekend.Eentje voor 20 uur en eentje voor 4 uur.
20 uur is voor onbepaalde tijd.
4 uur is tot 1 september 2014. Nu is bij dit contract een mondelinge afspraak erbij gemaakt om te kijken of het gaat met werken . Deze afspraak staat niet op papier. Er is dus alleen een contract getekend voor vier uur tot 1 september,zonder uitleg ed.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Amber64 schreef:Je begrijpt me verkeerd :-)
ik heb twee contracten ,deze zijn allebei getekend.Eentje voor 20 uur en eentje voor 4 uur.
20 uur is voor onbepaalde tijd.
4 uur is tot 1 september 2014. Nu is bij dit contract een mondelinge afspraak erbij gemaakt om te kijken of het gaat met werken . Deze afspraak staat niet op papier. Er is dus alleen een contract getekend voor vier uur tot 1 september,zonder uitleg ed.
Lijkt me juridisch zeer dubieus dat je bij dezelfde werkgever twee contracten hebt voor verschillende werktijden met verschillende duur voor exact hetzelfde werk...

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door ruud_a »

olaf79 schreef:
Amber64 schreef:Je begrijpt me verkeerd :-)
ik heb twee contracten ,deze zijn allebei getekend.Eentje voor 20 uur en eentje voor 4 uur.
20 uur is voor onbepaalde tijd.
4 uur is tot 1 september 2014. Nu is bij dit contract een mondelinge afspraak erbij gemaakt om te kijken of het gaat met werken . Deze afspraak staat niet op papier. Er is dus alleen een contract getekend voor vier uur tot 1 september,zonder uitleg ed.
Lijkt me juridisch zeer dubieus dat je bij dezelfde werkgever twee contracten hebt voor verschillende werktijden met verschillende duur voor exact hetzelfde werk...
ik snap nog steeds niet waarom zo ingewikkeld.
ik zou als werkgever gewoon 4 uur extra werk mondeling hebben afgesproken.

twee contracten lijkt me inderdaad ook een twijfelachtige constructie.
waarschijnlijk is het niet per definitie verboden (wie komt op zo'n idee), maar administratief en in geval van bijvoorbeeld in een uitkeringssituatie terechtkomen, wordt het waarschijnlijk een enorme chaos.
ik denk niet dat de computers van het UWV 2 WW uitkeringen van het zelfde bedrijf voor de zelfde werknemer kunnen verteren.

Amber64
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2014 16:05

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door Amber64 »

Zo had ik eigelijk nog niet gedacht. Ik krijg wel 1 salarisstrook ,uitbetaling van 24 uur.
Heb volgende week een afspraak met mijn werkgever,misschien toch ook even over mijn contract beginnen.
Mijn vraag voor hier is eigelijk als je niks hoort wordt je contract dan stilzwijgend verlengd? Even niet naar de constructie van mijn contract gekeken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Amber64 schreef:Zo had ik eigelijk nog niet gedacht. Ik krijg wel 1 salarisstrook ,uitbetaling van 24 uur.
Heb volgende week een afspraak met mijn werkgever,misschien toch ook even over mijn contract beginnen.
Mijn vraag voor hier is eigelijk als je niks hoort wordt je contract dan stilzwijgend verlengd? Even niet naar de constructie van mijn contract gekeken.
Natuurlijk is er niks mis om het even te bespreken met je werkgever. Maar als ik het zo lees heb je gewoon een contract van 24 uur voor onbepaalde tijd. Dat tweede contract van 4 uur is verder niet meer zo relevant

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door ruud_a »

Amber64 schreef:Zo had ik eigelijk nog niet gedacht. Ik krijg wel 1 salarisstrook ,uitbetaling van 24 uur.
Heb volgende week een afspraak met mijn werkgever,misschien toch ook even over mijn contract beginnen.
Mijn vraag voor hier is eigelijk als je niks hoort wordt je contract dan stilzwijgend verlengd? Even niet naar de constructie van mijn contract gekeken.
ik zou er in ieder geval over beginnen, want als je niet eerlijk bent tegenover je werkgever, zal dat de toekomstige arbeidsrelatie niet ten goede komen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door olaf79 »

ruud_a schreef:
Amber64 schreef:Zo had ik eigelijk nog niet gedacht. Ik krijg wel 1 salarisstrook ,uitbetaling van 24 uur.
Heb volgende week een afspraak met mijn werkgever,misschien toch ook even over mijn contract beginnen.
Mijn vraag voor hier is eigelijk als je niks hoort wordt je contract dan stilzwijgend verlengd? Even niet naar de constructie van mijn contract gekeken.
ik zou er in ieder geval over beginnen, want als je niet eerlijk bent tegenover je werkgever, zal dat de toekomstige arbeidsrelatie niet ten goede komen.
Tsja, het gaat niet zo zeer over eerlijkheid. De werkgever kan prima zelf in de administratie zien dat er salaris wordt uitgekeerd voor 24 uur. Als er 1 salarisstrook is dan is er 1 arbeidscontract zo simpel is het.

Het is eerder handig om even te spreken, ter meerdere zekerheid dat TS zich hier geen zorgen over hoeft te maken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door olaf79 »

ruud_a schreef:twee contracten lijkt me inderdaad ook een twijfelachtige constructie.
waarschijnlijk is het niet per definitie verboden (wie komt op zo'n idee), maar administratief en in geval van bijvoorbeeld in een uitkeringssituatie terechtkomen, wordt het waarschijnlijk een enorme chaos.
ik denk niet dat de computers van het UWV 2 WW uitkeringen van het zelfde bedrijf voor de zelfde werknemer kunnen verteren.
Heb het even nagekeken. twee contracten mag wel, maar dit mag de werknemer niet nadelig beinvloeden en de twee contracten moeten beschouwd worden als 1 contract voor de totale werktijd als dit voor de werknemer gunstiger is.

Aangezien ik lees dat TS 1 salarisstrook krijgt voor 24 uur, is er gewoon sprake van 1 contract. Anders hadden er 2 salarisstroken moeten zijn, 2 loonbelasting verklaringen, twee aanmeldingen bij de belastingdienst etc.

Amber64
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 aug 2014 16:05

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door Amber64 »

Ik ga het aankaarten bij mijn werkgever.Het komt toch een keer boven tafel en wil graag ook zekerheid over mijn contract. Ik hoop dat ik die 4 uur mag behouden en dat ze er 1 contract van 24 uur van maken .
In ieder geval bedankt voor jullie reactie's .

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Contract verlenging?

Ongelezen bericht door Lisare »

Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd loopt tot een bepaalde datum of gebeurtenis. In uw geval dus tot 01-09-2014.

Er zijn verschillende manieren om een arbeidscontract te verlengen. Uw werkgever kan u een nieuw arbeidscontract aanbieden. Hierin kunnen andere arbeidsvoorwaarden en een andere contractduur worden afgesproken.

Ook kan een arbeidscontract stilzwijgend worden verlengd. U krijgt dan geen nieuw arbeidscontract, maar u werkt wel gewoon door. Dan gelden automatisch de voorwaarden van het afgelopen contract (behalve de afspraken over de proeftijd), inclusief dezelfde looptijd.

Een arbeidscontract voor bepaalde tijd bij hetzelfde bedrijf en voor hetzelfde werk mag niet vaker dan 2 keer worden verlengd. Dus wanneer een arbeidscontract voor een derde keer wordt verlengd, heeft u van rechtswege een arbeidscontract voor onbepaalde tijd (tenzij in de cao hiervan is afgeweken).

Gesloten