| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Al sinds eind vorig jaar heb ik problemen met Vodafone en sinds kort is daar Intrum Justitia bij gekomen.
Het probleem is als volgt. Ik ben eind vorig jaar verhuisd. Hierdoor moest ik m’n adres wijzigen bij ieder bedrijf waar ik klant ben, dus ook Vodafone.
Echter heb ik het nooit voor elkaar gekregen om deze te wijzigen. Ik ben twee keer bij de Vodafone winkel geweest in Drachten om het adres te wijzigen, maar toevallig hadden ze storing als ik daar was en konden ze niets veranderen in mijn gegevens. Ze zeiden dat ik het ook zelf kon doen via internet, dus dat heb ik gedaan. De gegevens waren aangepast en alles leek goed, maar toch ontving ik nog post op mijn oude adres. Dus heb ik de gegevens nog een paar keer geupdate, maar dat resulteerde niet in het ontvangen van post op m’n nieuwe adres.
Diegene die daar woont heeft de post netjes doorgestuurd, tot de laatste factuur. Ik ben namelijk overgestapt van Vodafone naar Simyo en na de wijziging van m’n telefoonnummer heeft Vodafone nog één factuur verstuurd (naar het oude adres). Deze heb ik niet gezien en ook de herinneringen/aanmaningen niet.
Maar nu kreeg ik ineens een brief van Intrum Justitia op de deurmat. Schijnbaar wisten zij mij wel te vinden waar het Vodafone al een half jaar niet lukt…
In de brief hebben ze het bedrag met bijna 50 euro verhoogd. Hier ging ik niet mee akkoord en belde met Intrum Justitia. Op vriendelijke wijze werd mij verteld dat ik een brief moest sturen met mijn kant van het verhaal.
10 Augustus heb ik de brief aangetekend verstuurd, wat me ook meer dan 7 euro kostte. In deze brief doe ik mijn verhaal en zeg ik dat het niet acceptabel is om mij incassokosten te in rekening te brengen. Mijn vraag is of ik het originele restbedrag naar Vodafone kan overmaken, of naar Intrum Justitita.
Op deze brief krijg ik, ongeveer een week later, weer post. In de post van Intrum Justitia geen inhoudelijk woord over mijn brief, maar alleen een kopie van de Vodafone factuur plus een extra verhoging als ik niet gauw betaal. Daarop heb ik een email gestuurd. Ook daar kreeg ik geen reactie op.
Een dag later belde Intrum Justitia mij weer op, deze keer een stuk minder vriendelijk. Ik heb nogmaals uitgelegd waarom ik niet de incassokosten wil betalen en toen ik was uitgepraat legde diegene die ik aan de lijn had de hoorn er op nadat hij had gezegd: “Hier komen we toch niet verder mee”. Wel hadden ze mijn stukken ontvangen. Ze doen er echter helemaal niets mee.
Intrum Justitia is een raar incassobureau. Ze bellen je bijna elke dag (met nummerherkenning). Als je dan opneemt hoor je niets en na een paar seconden wordt weer opgehangen. Erg irritant.
Kan dit allemaal zomaar? Hebben incassobureaus zoveel macht en moet ik gewoon betalen? Het voelt onrechtvaardig. Wat kan ik doen?
Het probleem is als volgt. Ik ben eind vorig jaar verhuisd. Hierdoor moest ik m’n adres wijzigen bij ieder bedrijf waar ik klant ben, dus ook Vodafone.
Echter heb ik het nooit voor elkaar gekregen om deze te wijzigen. Ik ben twee keer bij de Vodafone winkel geweest in Drachten om het adres te wijzigen, maar toevallig hadden ze storing als ik daar was en konden ze niets veranderen in mijn gegevens. Ze zeiden dat ik het ook zelf kon doen via internet, dus dat heb ik gedaan. De gegevens waren aangepast en alles leek goed, maar toch ontving ik nog post op mijn oude adres. Dus heb ik de gegevens nog een paar keer geupdate, maar dat resulteerde niet in het ontvangen van post op m’n nieuwe adres.
Diegene die daar woont heeft de post netjes doorgestuurd, tot de laatste factuur. Ik ben namelijk overgestapt van Vodafone naar Simyo en na de wijziging van m’n telefoonnummer heeft Vodafone nog één factuur verstuurd (naar het oude adres). Deze heb ik niet gezien en ook de herinneringen/aanmaningen niet.
Maar nu kreeg ik ineens een brief van Intrum Justitia op de deurmat. Schijnbaar wisten zij mij wel te vinden waar het Vodafone al een half jaar niet lukt…
In de brief hebben ze het bedrag met bijna 50 euro verhoogd. Hier ging ik niet mee akkoord en belde met Intrum Justitia. Op vriendelijke wijze werd mij verteld dat ik een brief moest sturen met mijn kant van het verhaal.
10 Augustus heb ik de brief aangetekend verstuurd, wat me ook meer dan 7 euro kostte. In deze brief doe ik mijn verhaal en zeg ik dat het niet acceptabel is om mij incassokosten te in rekening te brengen. Mijn vraag is of ik het originele restbedrag naar Vodafone kan overmaken, of naar Intrum Justitita.
Op deze brief krijg ik, ongeveer een week later, weer post. In de post van Intrum Justitia geen inhoudelijk woord over mijn brief, maar alleen een kopie van de Vodafone factuur plus een extra verhoging als ik niet gauw betaal. Daarop heb ik een email gestuurd. Ook daar kreeg ik geen reactie op.
Een dag later belde Intrum Justitia mij weer op, deze keer een stuk minder vriendelijk. Ik heb nogmaals uitgelegd waarom ik niet de incassokosten wil betalen en toen ik was uitgepraat legde diegene die ik aan de lijn had de hoorn er op nadat hij had gezegd: “Hier komen we toch niet verder mee”. Wel hadden ze mijn stukken ontvangen. Ze doen er echter helemaal niets mee.
Intrum Justitia is een raar incassobureau. Ze bellen je bijna elke dag (met nummerherkenning). Als je dan opneemt hoor je niets en na een paar seconden wordt weer opgehangen. Erg irritant.
Kan dit allemaal zomaar? Hebben incassobureaus zoveel macht en moet ik gewoon betalen? Het voelt onrechtvaardig. Wat kan ik doen?
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Uit welk deel van uw verhaal blijkt dat dit onterecht doorgestuurd is naar intrum, ik lees dat namelijk niet.SirhC schreef:Al sinds eind vorig jaar heb ik problemen met Vodafone en sinds kort is daar Intrum Justitia bij gekomen.
Het probleem is als volgt. Ik ben eind vorig jaar verhuisd. Hierdoor moest ik m’n adres wijzigen bij ieder bedrijf waar ik klant ben, dus ook Vodafone.
Echter heb ik het nooit voor elkaar gekregen om deze te wijzigen. Ik ben twee keer bij de Vodafone winkel geweest in Drachten om het adres te wijzigen, maar toevallig hadden ze storing als ik daar was en konden ze niets veranderen in mijn gegevens. Ze zeiden dat ik het ook zelf kon doen via internet, dus dat heb ik gedaan. De gegevens waren aangepast en alles leek goed, maar toch ontving ik nog post op mijn oude adres. Dus heb ik de gegevens nog een paar keer geupdate, maar dat resulteerde niet in het ontvangen van post op m’n nieuwe adres.
Diegene die daar woont heeft de post netjes doorgestuurd, tot de laatste factuur. Ik ben namelijk overgestapt van Vodafone naar Simyo en na de wijziging van m’n telefoonnummer heeft Vodafone nog één factuur verstuurd (naar het oude adres). Deze heb ik niet gezien en ook de herinneringen/aanmaningen niet.
Maar nu kreeg ik ineens een brief van Intrum Justitia op de deurmat. Schijnbaar wisten zij mij wel te vinden waar het Vodafone al een half jaar niet lukt…
In de brief hebben ze het bedrag met bijna 50 euro verhoogd. Hier ging ik niet mee akkoord en belde met Intrum Justitia. Op vriendelijke wijze werd mij verteld dat ik een brief moest sturen met mijn kant van het verhaal.
10 Augustus heb ik de brief aangetekend verstuurd, wat me ook meer dan 7 euro kostte. In deze brief doe ik mijn verhaal en zeg ik dat het niet acceptabel is om mij incassokosten te in rekening te brengen. Mijn vraag is of ik het originele restbedrag naar Vodafone kan overmaken, of naar Intrum Justitita.
Op deze brief krijg ik, ongeveer een week later, weer post. In de post van Intrum Justitia geen inhoudelijk woord over mijn brief, maar alleen een kopie van de Vodafone factuur plus een extra verhoging als ik niet gauw betaal. Daarop heb ik een email gestuurd. Ook daar kreeg ik geen reactie op.
Een dag later belde Intrum Justitia mij weer op, deze keer een stuk minder vriendelijk. Ik heb nogmaals uitgelegd waarom ik niet de incassokosten wil betalen en toen ik was uitgepraat legde diegene die ik aan de lijn had de hoorn er op nadat hij had gezegd: “Hier komen we toch niet verder mee”. Wel hadden ze mijn stukken ontvangen. Ze doen er echter helemaal niets mee.
Intrum Justitia is een raar incassobureau. Ze bellen je bijna elke dag (met nummerherkenning). Als je dan opneemt hoor je niets en na een paar seconden wordt weer opgehangen. Erg irritant.
Kan dit allemaal zomaar? Hebben incassobureaus zoveel macht en moet ik gewoon betalen? Het voelt onrechtvaardig. Wat kan ik doen?
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Verhuizing was doorgegeven bij Vodafone Drachten, maar die konden het niet aanpassen in het systeem vanwege storingen. Via MyVodafone is het aangepast, daar stond m'n nieuwe adres ook in. Dus bij wie ligt dan de fout?
Intrum Justitia gaat niet in op inhoudelijke zaken. Blijkbaar maakt het niet uit of iemand schuldig of onschuldig is. Ik heb altijd netjes m'n rekeningen betaald, alleen deze laatste niet gezien.
Intrum Justitia gaat niet in op inhoudelijke zaken. Blijkbaar maakt het niet uit of iemand schuldig of onschuldig is. Ik heb altijd netjes m'n rekeningen betaald, alleen deze laatste niet gezien.
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
U heeft een maandelijkse betalingsverplichting, en u was op de hoogte van het feit dat vodafone uw nieuwe adres niet had, getuige de doorgestuurde facturen. Intrum staat er niet om bekend dat ze zich heel druk maken om de inhoud, maar dat doet hier ook weinig terzake. U weet namelijk dat u een verplichting heeft tot betalen, zo zal dat ook vast en zeker in de algemene voorwaarden van vodafone staan. Uw argumenten veranderen niets aan het feit dat het bij intrum ligt. Het zal ook niet uitsluitend gaan om een niet doorgestuurde factuur, maar ook om een niet doorgestuurde herinnering en aanmaning.SirhC schreef: Intrum Justitia gaat niet in op inhoudelijke zaken. Blijkbaar maakt het niet uit of iemand schuldig of onschuldig is. Ik heb altijd netjes m'n rekeningen betaald, alleen deze laatste niet gezien.
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Vodafone had mijn adres wel, getuige myVodafone, waar alles in staat!
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Maar u wist ook heel goed dat uw facturen niet daar aan kwamen. Verschil tussen woonadres en postadres misschien?SirhC schreef:Vodafone had mijn adres wel, getuige myVodafone, waar alles in staat!
Maar goed, uw argument is dus dat u wist dat u moest betalen, maar u heeft niet betaald omdat u geen factuur heeft ontvangen. Die factuur is ook volgensmij gewoon op myvodafone te zien. U heeft misschien een klein puntje. Maar als intrum u niet de mogelijkheid biedt om de factuur zonder de incassokosten te betalen, dan kunt u uw recht gaan halen bij de rechter.
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
als je de volgende keer als je een adres wijzigd en je merkt dat het via internet na 2 keer nog niet is veranderd, bel dan met de klantenservice. dan weet je zeker dat het goed is gegaan en vraag dan gelijk
om een bevesting in de mail. heb bij upc via internet 5 keer iets veranderd en nog ging het niet goed,
zelf gebeld en toen was het in 1 keer geregeld. blijven computers
om een bevesting in de mail. heb bij upc via internet 5 keer iets veranderd en nog ging het niet goed,
zelf gebeld en toen was het in 1 keer geregeld. blijven computers
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Intrum Justitia zal je juiste adres waarschijnlijk gewoon van Vodafone gekregen hebben.
Maak het bedrag van je belgegevens ( dus zonder incasso kosten) rectstreeks over aan Vodafone.
Mail dat door aan Vodafone en cc aan IJ met motivatie hiervoor.
Maak het bedrag van je belgegevens ( dus zonder incasso kosten) rectstreeks over aan Vodafone.
Mail dat door aan Vodafone en cc aan IJ met motivatie hiervoor.
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Lapt Jolijn de rest zelf bij????????????, vlg mij moet ts maar vlug betalen voordat het bedrag wederom verhoogt wordtJolijn schreef:Intrum Justitia zal je juiste adres waarschijnlijk gewoon van Vodafone gekregen hebben.
Maak het bedrag van je belgegevens ( dus zonder incasso kosten) rectstreeks over aan Vodafone.
Mail dat door aan Vodafone en cc aan IJ met motivatie hiervoor.
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Je denkt toch niet dat I.J naar de rechter gaat voor incasso kosten?Har06 schreef:Lapt Jolijn de rest zelf bij????????????, vlg mij moet ts maar vlug betalen voordat het bedrag wederom verhoogt wordtJolijn schreef:Intrum Justitia zal je juiste adres waarschijnlijk gewoon van Vodafone gekregen hebben.
Maak het bedrag van je belgegevens ( dus zonder incasso kosten) rectstreeks over aan Vodafone.
Mail dat door aan Vodafone en cc aan IJ met motivatie hiervoor.
Ik ben nog vaak verbaasd hoe die incasso buro's mensen angst aan kunnen jagen.
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
ERVARINGSDESKUNDIGE ???????prem schreef:Je denkt toch niet dat I.J naar de rechter gaat voor incasso kosten?Har06 schreef:Lapt Jolijn de rest zelf bij????????????, vlg mij moet ts maar vlug betalen voordat het bedrag wederom verhoogt wordtJolijn schreef:Intrum Justitia zal je juiste adres waarschijnlijk gewoon van Vodafone gekregen hebben.
Maak het bedrag van je belgegevens ( dus zonder incasso kosten) rectstreeks over aan Vodafone.
Mail dat door aan Vodafone en cc aan IJ met motivatie hiervoor.
Ik ben nog vaak verbaasd hoe die incasso buro's mensen angst aan kunnen jagen.
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Valt het TS aan te rekenen dat gewijzigd adres bij Vodafone in het systeem wel bekend is, maar dat dit niet gebruikt wordt voor versturen van de factuur?Har06 schreef:Lapt Jolijn de rest zelf bij????????????, vlg mij moet ts maar vlug betalen voordat het bedrag wederom verhoogt wordtJolijn schreef:Intrum Justitia zal je juiste adres waarschijnlijk gewoon van Vodafone gekregen hebben.
Maak het bedrag van je belgegevens ( dus zonder incasso kosten) rectstreeks over aan Vodafone.
Mail dat door aan Vodafone en cc aan IJ met motivatie hiervoor.
Daarom zijn m.i. de incassokosten dus onterecht, en sluit ik me aan bij advise Jolijn
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Ik heb dus geen postadres, maar was verhuisd. Het adres was bekend bij Vodafone, maar op miraculeuze wijze nooit doorgevoerd.
Gisteren heb ik via Facebook reactie gekregen om de incassokosten te betalen en dat zij weigeren iets voor mij te betekenen, dus het advies van Jolijn zal mij nu ook niet verder helpen. Let op, het gaat om een totaalbedrag van nog geen veertig euro (zonder incassokosten)....
Zie hier de reactie van Vodafone:

Ik ga het bedrag plus incassokosten deze week netjes betalen, maar zal er ook alles aan doen dat dit Vodafone zoveel mogelijk klanten kost via mijn sociale netwerk.
Gisteren heb ik via Facebook reactie gekregen om de incassokosten te betalen en dat zij weigeren iets voor mij te betekenen, dus het advies van Jolijn zal mij nu ook niet verder helpen. Let op, het gaat om een totaalbedrag van nog geen veertig euro (zonder incassokosten)....
Zie hier de reactie van Vodafone:

Ik ga het bedrag plus incassokosten deze week netjes betalen, maar zal er ook alles aan doen dat dit Vodafone zoveel mogelijk klanten kost via mijn sociale netwerk.
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Ja inderdaad ik heb wat bedrijfjes, dan leer je wat ..Har06 schreef:ERVARINGSDESKUNDIGE ???????prem schreef:Je denkt toch niet dat I.J naar de rechter gaat voor incasso kosten?Har06 schreef:[
Lapt Jolijn de rest zelf bij????????????, vlg mij moet ts maar vlug betalen voordat het bedrag wederom verhoogt wordt
Ik ben nog vaak verbaasd hoe die incasso buro's mensen angst aan kunnen jagen.![]()
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Je denkt toch niet dat I.J naar de rechter gaat voor incasso kosten?
Ik ben nog vaak verbaasd hoe die incasso buro's mensen angst aan kunnen jagen.[/quote]
ERVARINGSDESKUNDIGE ???????
[/quote]
Ja inderdaad ik heb wat bedrijfjes, dan leer je wat ..[/quote]
ZO ZO je krijgt veel aanmaningen
Ik ben nog vaak verbaasd hoe die incasso buro's mensen angst aan kunnen jagen.[/quote]
ERVARINGSDESKUNDIGE ???????
Ja inderdaad ik heb wat bedrijfjes, dan leer je wat ..[/quote]
ZO ZO je krijgt veel aanmaningen
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
inderdaad, niet doen.
Van mij kregen ze geen cent.
Gewoon alleen de openstaande factuur betalen minus incassokosten.
Laat ik zeggen dat ik dit incassobedrijf ken uit vroegere tijden en dat zij gewoon als een robot te werk gaan met nieuwe casus... ook ik had een geschil met Vodafone en zij wilden nergens naar luisteren.
Intrum volgt gewoon de opdrachtgever, meer niet. En zij bestuderen de casus ook helemaal niet.
ik zeg; wie eist, bewijst.
er zal echt geen haan kraaien naar die incassokosten, daar gaan ze geen rechtszaak voor aanspannen voor die paar tientjes. De man zei immers zelf al dat ze er niet verder mee kwamen, grote kans dat ze het laten zitten nav uw telefoongesprek jl.
Van mij kregen ze geen cent.
Gewoon alleen de openstaande factuur betalen minus incassokosten.
Laat ik zeggen dat ik dit incassobedrijf ken uit vroegere tijden en dat zij gewoon als een robot te werk gaan met nieuwe casus... ook ik had een geschil met Vodafone en zij wilden nergens naar luisteren.
Intrum volgt gewoon de opdrachtgever, meer niet. En zij bestuderen de casus ook helemaal niet.
ik zeg; wie eist, bewijst.
er zal echt geen haan kraaien naar die incassokosten, daar gaan ze geen rechtszaak voor aanspannen voor die paar tientjes. De man zei immers zelf al dat ze er niet verder mee kwamen, grote kans dat ze het laten zitten nav uw telefoongesprek jl.
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
ERVARINGSDESKUNDIGE ???????Har06 schreef:Je denkt toch niet dat I.J naar de rechter gaat voor incasso kosten?
Ik ben nog vaak verbaasd hoe die incasso buro's mensen angst aan kunnen jagen.
Ja inderdaad ik heb wat bedrijfjes, dan leer je wat ..[/quote]
ZO ZO je krijgt veel aanmaningen
Har06 met zijn eigen aan chatten!
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Maar als ik niet betaal worden de incassokosten verhoogd naar 350 euro.
Ben ik niet verder van huis dan?
Ben ik niet verder van huis dan?
Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia
Ik heb het een en ander gelezen !! Maar deze gast is dus ook nog onder druk gezet door Vodafone in de chat door hun!! Belachelijk gewoon! ! Ik ben overtuigd en ga ook opzeggen !!!!! Dit hadden ze netter kunnen oplossen voor die 50 € 
