LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SirhC

Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door SirhC »

Al sinds eind vorig jaar heb ik problemen met Vodafone en sinds kort is daar Intrum Justitia bij gekomen.

Het probleem is als volgt. Ik ben eind vorig jaar verhuisd. Hierdoor moest ik m’n adres wijzigen bij ieder bedrijf waar ik klant ben, dus ook Vodafone.

Echter heb ik het nooit voor elkaar gekregen om deze te wijzigen. Ik ben twee keer bij de Vodafone winkel geweest in Drachten om het adres te wijzigen, maar toevallig hadden ze storing als ik daar was en konden ze niets veranderen in mijn gegevens. Ze zeiden dat ik het ook zelf kon doen via internet, dus dat heb ik gedaan. De gegevens waren aangepast en alles leek goed, maar toch ontving ik nog post op mijn oude adres. Dus heb ik de gegevens nog een paar keer geupdate, maar dat resulteerde niet in het ontvangen van post op m’n nieuwe adres.

Diegene die daar woont heeft de post netjes doorgestuurd, tot de laatste factuur. Ik ben namelijk overgestapt van Vodafone naar Simyo en na de wijziging van m’n telefoonnummer heeft Vodafone nog één factuur verstuurd (naar het oude adres). Deze heb ik niet gezien en ook de herinneringen/aanmaningen niet.

Maar nu kreeg ik ineens een brief van Intrum Justitia op de deurmat. Schijnbaar wisten zij mij wel te vinden waar het Vodafone al een half jaar niet lukt…
In de brief hebben ze het bedrag met bijna 50 euro verhoogd. Hier ging ik niet mee akkoord en belde met Intrum Justitia. Op vriendelijke wijze werd mij verteld dat ik een brief moest sturen met mijn kant van het verhaal.

10 Augustus heb ik de brief aangetekend verstuurd, wat me ook meer dan 7 euro kostte. In deze brief doe ik mijn verhaal en zeg ik dat het niet acceptabel is om mij incassokosten te in rekening te brengen. Mijn vraag is of ik het originele restbedrag naar Vodafone kan overmaken, of naar Intrum Justitita.
Op deze brief krijg ik, ongeveer een week later, weer post. In de post van Intrum Justitia geen inhoudelijk woord over mijn brief, maar alleen een kopie van de Vodafone factuur plus een extra verhoging als ik niet gauw betaal. Daarop heb ik een email gestuurd. Ook daar kreeg ik geen reactie op.

Een dag later belde Intrum Justitia mij weer op, deze keer een stuk minder vriendelijk. Ik heb nogmaals uitgelegd waarom ik niet de incassokosten wil betalen en toen ik was uitgepraat legde diegene die ik aan de lijn had de hoorn er op nadat hij had gezegd: “Hier komen we toch niet verder mee”. Wel hadden ze mijn stukken ontvangen. Ze doen er echter helemaal niets mee.

Intrum Justitia is een raar incassobureau. Ze bellen je bijna elke dag (met nummerherkenning). Als je dan opneemt hoor je niets en na een paar seconden wordt weer opgehangen. Erg irritant.

Kan dit allemaal zomaar? Hebben incassobureaus zoveel macht en moet ik gewoon betalen? Het voelt onrechtvaardig. Wat kan ik doen?

berndv

Re: Onterechte incassokosten Vodafone / Intrum Justitia

Ongelezen bericht door berndv »

SirhC schreef:Al sinds eind vorig jaar heb ik problemen met Vodafone en sinds kort is daar Intrum Justitia bij gekomen.

Het probleem is als volgt. Ik ben eind vorig jaar verhuisd. Hierdoor moest ik m’n adres wijzigen bij ieder bedrijf waar ik klant ben, dus ook Vodafone.

Echter heb ik het nooit voor elkaar gekregen om deze te wijzigen. Ik ben twee keer bij de Vodafone winkel geweest in Drachten om het adres te wijzigen, maar toevallig hadden ze storing als ik daar was en konden ze niets veranderen in mijn gegevens. Ze zeiden dat ik het ook zelf kon doen via internet, dus dat heb ik gedaan. De gegevens waren aangepast en alles leek goed, maar toch ontving ik nog post op mijn oude adres. Dus heb ik de gegevens nog een paar keer geupdate, maar dat resulteerde niet in het ontvangen van post op m’n nieuwe adres.

Diegene die daar woont heeft de post netjes doorgestuurd, tot de laatste factuur. Ik ben namelijk overgestapt van Vodafone naar Simyo en na de wijziging van m’n telefoonnummer heeft Vodafone nog één factuur verstuurd (naar het oude adres). Deze heb ik niet gezien en ook de herinneringen/aanmaningen niet.

Maar nu kreeg ik ineens een brief van Intrum Justitia op de deurmat. Schijnbaar wisten zij mij wel te vinden waar het Vodafone al een half jaar niet lukt…
In de brief hebben ze het bedrag met bijna 50 euro verhoogd. Hier ging ik niet mee akkoord en belde met Intrum Justitia. Op vriendelijke wijze werd mij verteld dat ik een brief moest sturen met mijn kant van het verhaal.

10 Augustus heb ik de brief aangetekend verstuurd, wat me ook meer dan 7 euro kostte. In deze brief doe ik mijn verhaal en zeg ik dat het niet acceptabel is om mij incassokosten te in rekening te brengen. Mijn vraag is of ik het originele restbedrag naar Vodafone kan overmaken, of naar Intrum Justitita.
Op deze brief krijg ik, ongeveer een week later, weer post. In de post van Intrum Justitia geen inhoudelijk woord over mijn brief, maar alleen een kopie van de Vodafone factuur plus een extra verhoging als ik niet gauw betaal. Daarop heb ik een email gestuurd. Ook daar kreeg ik geen reactie op.

Een dag later belde Intrum Justitia mij weer op, deze keer een stuk minder vriendelijk. Ik heb nogmaals uitgelegd waarom ik niet de incassokosten wil betalen en toen ik was uitgepraat legde diegene die ik aan de lijn had de hoorn er op nadat hij had gezegd: “Hier komen we toch niet verder mee”. Wel hadden ze mijn stukken ontvangen. Ze doen er echter helemaal niets mee.

Intrum Justitia is een raar incassobureau. Ze bellen je bijna elke dag (met nummerherkenning). Als je dan opneemt hoor je niets en na een paar seconden wordt weer opgehangen. Erg irritant.

Kan dit allemaal zomaar? Hebben incassobureaus zoveel macht en moet ik gewoon betalen? Het voelt onrechtvaardig. Wat kan ik doen?
Uit welk deel van uw verhaal blijkt dat dit onterecht doorgestuurd is naar intrum, ik lees dat namelijk niet.

SirhC

Verhuizing was doorgegeven bij Vodafone Drachten, maar die konden het niet aanpassen in het systeem vanwege storingen. Via MyVodafone is het aangepast, daar stond m'n nieuwe adres ook in. Dus bij wie ligt dan de fout?

Intrum Justitia gaat niet in op inhoudelijke zaken. Blijkbaar maakt het niet uit of iemand schuldig of onschuldig is. Ik heb altijd netjes m'n rekeningen betaald, alleen deze laatste niet gezien.

berndv

SirhC schreef: Intrum Justitia gaat niet in op inhoudelijke zaken. Blijkbaar maakt het niet uit of iemand schuldig of onschuldig is. Ik heb altijd netjes m'n rekeningen betaald, alleen deze laatste niet gezien.
U heeft een maandelijkse betalingsverplichting, en u was op de hoogte van het feit dat vodafone uw nieuwe adres niet had, getuige de doorgestuurde facturen. Intrum staat er niet om bekend dat ze zich heel druk maken om de inhoud, maar dat doet hier ook weinig terzake. U weet namelijk dat u een verplichting heeft tot betalen, zo zal dat ook vast en zeker in de algemene voorwaarden van vodafone staan. Uw argumenten veranderen niets aan het feit dat het bij intrum ligt. Het zal ook niet uitsluitend gaan om een niet doorgestuurde factuur, maar ook om een niet doorgestuurde herinnering en aanmaning.

SirhC

Vodafone had mijn adres wel, getuige myVodafone, waar alles in staat!

berndv

SirhC schreef:Vodafone had mijn adres wel, getuige myVodafone, waar alles in staat!
Maar u wist ook heel goed dat uw facturen niet daar aan kwamen. Verschil tussen woonadres en postadres misschien?

Maar goed, uw argument is dus dat u wist dat u moest betalen, maar u heeft niet betaald omdat u geen factuur heeft ontvangen. Die factuur is ook volgensmij gewoon op myvodafone te zien. U heeft misschien een klein puntje. Maar als intrum u niet de mogelijkheid biedt om de factuur zonder de incassokosten te betalen, dan kunt u uw recht gaan halen bij de rechter.

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

als je de volgende keer als je een adres wijzigd en je merkt dat het via internet na 2 keer nog niet is veranderd, bel dan met de klantenservice. dan weet je zeker dat het goed is gegaan en vraag dan gelijk
om een bevesting in de mail. heb bij upc via internet 5 keer iets veranderd en nog ging het niet goed,
zelf gebeld en toen was het in 1 keer geregeld. blijven computers

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Intrum Justitia zal je juiste adres waarschijnlijk gewoon van Vodafone gekregen hebben.
Maak het bedrag van je belgegevens ( dus zonder incasso kosten) rectstreeks over aan Vodafone.
Mail dat door aan Vodafone en cc aan IJ met motivatie hiervoor.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Jolijn schreef:Intrum Justitia zal je juiste adres waarschijnlijk gewoon van Vodafone gekregen hebben.
Maak het bedrag van je belgegevens ( dus zonder incasso kosten) rectstreeks over aan Vodafone.
Lapt Jolijn de rest zelf bij????????????, vlg mij moet ts maar vlug betalen voordat het bedrag wederom verhoogt wordt :mrgreen:

prem

Ongelezen bericht door prem »

Har06 schreef:
Jolijn schreef:Intrum Justitia zal je juiste adres waarschijnlijk gewoon van Vodafone gekregen hebben.
Lapt Jolijn de rest zelf bij????????????, vlg mij moet ts maar vlug betalen voordat het bedrag wederom verhoogt wordt :mrgreen:
Je denkt toch niet dat I.J naar de rechter gaat voor incasso kosten?
Ik ben nog vaak verbaasd hoe die incasso buro's mensen angst aan kunnen jagen.

Har06

prem schreef:
Har06 schreef:
ERVARINGSDESKUNDIGE ??????? :?: :idea:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Har06 schreef:
Valt het TS aan te rekenen dat gewijzigd adres bij Vodafone in het systeem wel bekend is, maar dat dit niet gebruikt wordt voor versturen van de factuur?
Daarom zijn m.i. de incassokosten dus onterecht, en sluit ik me aan bij advise Jolijn

SirhC

Ik heb dus geen postadres, maar was verhuisd. Het adres was bekend bij Vodafone, maar op miraculeuze wijze nooit doorgevoerd.

Gisteren heb ik via Facebook reactie gekregen om de incassokosten te betalen en dat zij weigeren iets voor mij te betekenen, dus het advies van Jolijn zal mij nu ook niet verder helpen. Let op, het gaat om een totaalbedrag van nog geen veertig euro (zonder incassokosten)....

Zie hier de reactie van Vodafone:
Afbeelding

Ik ga het bedrag plus incassokosten deze week netjes betalen, maar zal er ook alles aan doen dat dit Vodafone zoveel mogelijk klanten kost via mijn sociale netwerk. :evil:

prem

Niet doen!

prem

Har06 schreef:
prem schreef:
Har06 schreef:[

ERVARINGSDESKUNDIGE ??????? :?: :idea:
Ja inderdaad ik heb wat bedrijfjes, dan leer je wat ..

Har06

Ik ben nog vaak verbaasd hoe die incasso buro's mensen angst aan kunnen jagen.[/quote]

ERVARINGSDESKUNDIGE ??????? :?: :idea:[/quote]

Ja inderdaad ik heb wat bedrijfjes, dan leer je wat ..[/quote]

ZO ZO je krijgt veel aanmaningen :lol:

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

inderdaad, niet doen.

Van mij kregen ze geen cent. :wink:
Gewoon alleen de openstaande factuur betalen minus incassokosten.
Laat ik zeggen dat ik dit incassobedrijf ken uit vroegere tijden en dat zij gewoon als een robot te werk gaan met nieuwe casus... ook ik had een geschil met Vodafone en zij wilden nergens naar luisteren.
Intrum volgt gewoon de opdrachtgever, meer niet. En zij bestuderen de casus ook helemaal niet.

ik zeg; wie eist, bewijst.
er zal echt geen haan kraaien naar die incassokosten, daar gaan ze geen rechtszaak voor aanspannen voor die paar tientjes. De man zei immers zelf al dat ze er niet verder mee kwamen, grote kans dat ze het laten zitten nav uw telefoongesprek jl.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Har06 schreef:Je denkt toch niet dat I.J naar de rechter gaat voor incasso kosten?
ERVARINGSDESKUNDIGE ??????? :?: :idea:[/quote]

Ja inderdaad ik heb wat bedrijfjes, dan leer je wat ..[/quote]

ZO ZO je krijgt veel aanmaningen :lol:[/quote]

Har06 met zijn eigen aan chatten! :lol:

SirhC

Maar als ik niet betaal worden de incassokosten verhoogd naar 350 euro.

Ben ik niet verder van huis dan?

jentje183

Ongelezen bericht door jentje183 »

Ik heb het een en ander gelezen !! Maar deze gast is dus ook nog onder druk gezet door Vodafone in de chat door hun!! Belachelijk gewoon! ! Ik ben overtuigd en ga ook opzeggen !!!!! Dit hadden ze netter kunnen oplossen voor die 50 € :evil:

Gesloten