LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone mafiapraktijken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sph1980

Vodafone mafiapraktijken

Ongelezen bericht door sph1980 »

Ik heb een 2 jarig telefoon abonnement bij Vodafone en al een jaar bezig deze stop te zetten. Bij ontvangst heb ik thuis de telefoon aangezet met de Vodafone kaart. Gelijk al viel mij op dat er totaal geen ontvangst was en bellen / gebeld worden zat er door het slechte bereik niet in. Bij navraag bij de winkel vertelde de verkoper van de Vodafonewinkel dat wij in een 'zwart' gebied wonen (wel midden in een grote woonwijk) en dat we maar een versterker aan moeten schaffen. Dit weigerde ik, want dit was niet mijn probleem. Ik neem een abo om te kunnen bellen.... Na lang touw getrek kreeg ik toch de femtocell mee. Vervolgens bleek dit toestel niet te werken en heb continu problemen met deze verbinding. Heb vaak met Vodafone gebeld, elke keer het verhaal opnieuw uitgelegd, en nu eindelijk na een jaar mag ik van het abo af en overstappen.

Vandaag ben ik gebeld door een medewerker met de mededeling dat ik mijn telefoonnummer wel kwijt raak tenzij ik een boete betaal :S Dus legde ik deze medewerker wat er speelde. Deze vrouw ontkende glashard dat ik ooit contact heb gehad met de klachtenafdeling en vertelde mij dat ik een jaar geleden een aanbod van Vodafone het abonnement te stoppen geweigerd heb terwijl ik dat juist vanaf dag 1 al wilde. Kan dit zomaar in Nederland???

prem

Re: Vodafone mafiapraktijken

Ongelezen bericht door prem »

Zal wel een intern misverstandje zijn, beetje dimmen met het woord maffia lijkt me. Werkt trouwens altijd averechts hoor bij bedrijven. Ze raken sowieso niet onder de indruk van een enkel gevalletje.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sph1980 schreef:Vandaag ben ik gebeld door een medewerker met de mededeling dat ik mijn telefoonnummer wel kwijt raak tenzij ik een boete betaal :S
Is het meestal niet zo dat, als u een contract heeft van 2 jaar, dat u het moet afkopen bij vroegere annulering? Als het goed is kunt u dan toch gewoon afkopen en bij een andere provider (voor de beëindiging van het Vodafone contract) nummerbehoud aanvragen?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Julie4444 schreef:
sph1980 schreef:Vandaag ben ik gebeld door een medewerker met de mededeling dat ik mijn telefoonnummer wel kwijt raak tenzij ik een boete betaal :S
Is het meestal niet zo dat, als u een contract heeft van 2 jaar, dat u het moet afkopen bij vroegere annulering? Als het goed is kunt u dan toch gewoon afkopen en bij een andere provider (voor de beëindiging van het Vodafone contract) nummerbehoud aanvragen?
Dat is bij vrijwillige (eerder) opzeggen door de consument wel zo, maar als ik het goed begrijp wordt het contract ontbonden door Vodafone, omdat ze de dienstverlening op een specifieke locatie niet rond krijgen. Dan wordt het dus door de andere kant geïnstigeerd.

harley68

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik begrijp trouwens niet dat mensen meerjarige verplichtingen aangaan als zij niet iets hebben getest. Neem eerst een prepaid voor 10tje met 15 euro beltegoed, probeer het een maandje en ga dan omzetten naar vast contract.

Zorgverzekeringen, banken, verzekeraars, providers, ze zijn er niet voor u, dus je moet zelf eerst alles checken.

sph1980

Ongelezen bericht door sph1980 »

@Harley, vind dat zelf een koe in de kont kijken.
@Sjohie, ik wil al sinds een jaar heel graag van het contract af. Nu mag ik het dus ontbinden,
maar verlies dan wel m`n tel. nummer... Dit nummer heb ik meegenomen vanaf KPN en wil het daar ook graag weer mee heen nemen. De reden dat ik overstapt naar Vodafone was een destijds mooie aanbieding.
Achteraf was goedkoop duurkoop.
@Julie4444, de afkoop is de boete. Maar het is toch niet normaal iets af te moeten kopen dat niet werkt?
Ik ga een abo aan waarbij de Vodafone verkoper bij voorbaat al weet (dat gaf hij achteraf dus toe) dat ik in een zwart gat woon.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

harley68 schreef:Ik begrijp trouwens niet dat mensen meerjarige verplichtingen aangaan als zij niet iets hebben getest. Neem eerst een prepaid voor 10tje met 15 euro beltegoed, probeer het een maandje en ga dan omzetten naar vast contract.

Zorgverzekeringen, banken, verzekeraars, providers, ze zijn er niet voor u, dus je moet zelf eerst alles checken.
Joh, echt waar. Anno 2014 terwijl vodafone binnen luttele weken beloofd heel nederland op 4g te hebben aangesloten kun je niet eens normaal bellen. Misschien moet vodafone eens checken of de ze de landelijke dekking van 2g kunnen waar maken voordat ze iets verkopen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:
harley68 schreef:Ik begrijp trouwens niet dat mensen meerjarige verplichtingen aangaan als zij niet iets hebben getest. Neem eerst een prepaid voor 10tje met 15 euro beltegoed, probeer het een maandje en ga dan omzetten naar vast contract.

Joh, echt waar. Anno 2014 terwijl vodafone binnen luttele weken beloofd heel nederland op 4g te hebben aangesloten kun je niet eens normaal bellen. Misschien moet vodafone eens checken of de ze de landelijke dekking van 2g kunnen waar maken voordat ze iets verkopen.
Dat hangt er van af hoe je, of belangrijker het agentschap telecom, landelijke dekking definieert. Dat is niet 100% van het Nederlandse oppervlak, maar ik meen 90 of 95% van alle Nederlanders. Wat betekent dat er gebieden, en dus mensen, zijn waar geen optimale dekking is. Nog los van alle variabelen buiten invloed van welke telecomprovider dan ook, zoals de bouw(materialen) van het huis van een klant, en/of lokale groepen of politiek die het bijplaatsen van antennes tegenhouden.

Gesloten