LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips Lamp en garantie
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 aug 2014 19:53
Philips Lamp en garantie
Hallo allemaal,
Mijn eerste bericht naar aanleiding van een defecte lamp en de aftersales van Philips.
In juli, voor onze vakantie hebben wij een Philips myLiving hanglamp type 36065/17/16 (dimbaar en verstelbaar in hoogte) besteld bij Ibood.nl. De lamp is 16 juli 2014 bij ons afgeleverd. Omdat dat vlak voor vertrek was hebben we de lamp uit de doos gehaald om te kijken of het pakket compleet was en heel (voor zover we konden zien). We hebben al het beschermende materiaal er om laten zitten.
De lamp bestaat uit twee gebogen glasdelen met in elk deel twee gaten. Bij het ophangen van die glasdelen aan de rest van de armatuur moeten twee kunststof afstandhouders in die gaten worden gedaan. Een van die ringen paste niet goed. Met een beetje bijsnijden lukt dat wel. Op een of andere manier heeft die ring toch wat spanning op het glas gezet, want bij het ophangen bleek dat er een scheur in het glas zit die precies bij dat gat begint. De scheur is inmiddels een centimeter op zeven.
Daarom hebben we Philips gevraagd wat zij voor ons kunnen betekenen.
Tot driemaal toe komt Philips met hetzelfde antwoord, dat in onze ogen ook nog eens geen oplossing is. Het onderdeel is kennelijk niet (meer) voorradig. Philips vraagt echter steeds de lamp in zijn geheel op te sturen voor reparatie (?). Kennelijk leest men daar niet zo goed, want voor zover ik weet kan zo'n scheur in het glas toch echt niet gerepareerd worden. Philips biedt wel aan in voorkomende gevallen een andere lamp te sturen. Dat is op zich nobel, maar dat moet dan kennelijk wel 6-8 weken duren. De medewerkers van Philips (of is het een extern contactcentrum?) vinden het geen probleem dat je zo lang geen lamp boven je tafel hebt hangen.
Wat raden jullie me aan? Vinden jullie dit normaal? Of is een andere (betere) weg om Philips te bewegen tot een acceptabele oplossing.
Mijn eerste bericht naar aanleiding van een defecte lamp en de aftersales van Philips.
In juli, voor onze vakantie hebben wij een Philips myLiving hanglamp type 36065/17/16 (dimbaar en verstelbaar in hoogte) besteld bij Ibood.nl. De lamp is 16 juli 2014 bij ons afgeleverd. Omdat dat vlak voor vertrek was hebben we de lamp uit de doos gehaald om te kijken of het pakket compleet was en heel (voor zover we konden zien). We hebben al het beschermende materiaal er om laten zitten.
De lamp bestaat uit twee gebogen glasdelen met in elk deel twee gaten. Bij het ophangen van die glasdelen aan de rest van de armatuur moeten twee kunststof afstandhouders in die gaten worden gedaan. Een van die ringen paste niet goed. Met een beetje bijsnijden lukt dat wel. Op een of andere manier heeft die ring toch wat spanning op het glas gezet, want bij het ophangen bleek dat er een scheur in het glas zit die precies bij dat gat begint. De scheur is inmiddels een centimeter op zeven.
Daarom hebben we Philips gevraagd wat zij voor ons kunnen betekenen.
Tot driemaal toe komt Philips met hetzelfde antwoord, dat in onze ogen ook nog eens geen oplossing is. Het onderdeel is kennelijk niet (meer) voorradig. Philips vraagt echter steeds de lamp in zijn geheel op te sturen voor reparatie (?). Kennelijk leest men daar niet zo goed, want voor zover ik weet kan zo'n scheur in het glas toch echt niet gerepareerd worden. Philips biedt wel aan in voorkomende gevallen een andere lamp te sturen. Dat is op zich nobel, maar dat moet dan kennelijk wel 6-8 weken duren. De medewerkers van Philips (of is het een extern contactcentrum?) vinden het geen probleem dat je zo lang geen lamp boven je tafel hebt hangen.
Wat raden jullie me aan? Vinden jullie dit normaal? Of is een andere (betere) weg om Philips te bewegen tot een acceptabele oplossing.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Philips Lamp en garantie
U krijgt een nieuwe lamp, hang nog even de stukkende op.
Wel erg netjes van Fh.
Wel erg netjes van Fh.
Re: Philips Lamp en garantie
U kunt Philips alleen in rechte aanspreken indien dit kan op grond van de fabrieksgarantie.RonaldKrvr schreef:Wat raden jullie me aan? Vinden jullie dit normaal? Of is een andere (betere) weg om Philips te bewegen tot een acceptabele oplossing.
U heeft de lamp van Ibood.nl gekocht, dus u zou zich bij hen nog kunnen beroepen op de wettelijke garantie. Maar u heeft de scheur wellicht zelf veroorzaakt door de ring bij te snijden. In dat geval heeft u nergens recht op.RonaldKrvr schreef:Met een beetje bijsnijden lukt dat wel. Op een of andere manier heeft die ring toch wat spanning op het glas gezet, want bij het ophangen bleek dat er een scheur in het glas zit die precies bij dat gat begint.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Philips Lamp en garantie
Philips had niets hoeven doen, aangezien u zelf de ring heeft bijgesneden en dit voor zover zij weten de scheur in het glas heeft kunnen veroorzaken.
Dus ik zou met beide handen zonder zeuren het aanbod van de nieuwe lamp aannemen.
Door zelf te gaan snijden zou de garantie vervallen, dus niet moeilijk doen over de levertijd, gewoon blij zijn dat u überhaupt nog iets krijgt!
Dus ik zou met beide handen zonder zeuren het aanbod van de nieuwe lamp aannemen.
Door zelf te gaan snijden zou de garantie vervallen, dus niet moeilijk doen over de levertijd, gewoon blij zijn dat u überhaupt nog iets krijgt!
Re: Philips Lamp en garantie
Lijkt me nu niet een levensbedreigende situatie. Ook ik zou het aanbod met beide handen aannemen, en een verhuisfitting van 0,50 Euro boven de tafel hangen.vinden het geen probleem dat je zo lang geen lamp boven je tafel hebt hangen.
Re: Philips Lamp en garantie
Of gooi er 5 euro tegenaan en koop een backuplight op marktplaatsbprosman schreef:Lijkt me nu niet een levensbedreigende situatie. Ook ik zou het aanbod met beide handen aannemen, en een verhuisfitting van 0,50 Euro boven de tafel hangen.vinden het geen probleem dat je zo lang geen lamp boven je tafel hebt hangen.
http://www.marktplaats.nl/z/hanglamp.ht ... rom=always
Re: Philips Lamp en garantie
U hebt zitten rommelen aan het product, met blote knietjes danken aan de nazaten van ome Frits dat ze überhaupt nog iets willen doen.RonaldKrvr schreef:Hallo allemaal,
Mijn eerste bericht naar aanleiding van een defecte lamp en de aftersales van Philips.
In juli, voor onze vakantie hebben wij een Philips myLiving hanglamp type 36065/17/16 (dimbaar en verstelbaar in hoogte) besteld bij Ibood.nl. De lamp is 16 juli 2014 bij ons afgeleverd. Omdat dat vlak voor vertrek was hebben we de lamp uit de doos gehaald om te kijken of het pakket compleet was en heel (voor zover we konden zien). We hebben al het beschermende materiaal er om laten zitten.
De lamp bestaat uit twee gebogen glasdelen met in elk deel twee gaten. Bij het ophangen van die glasdelen aan de rest van de armatuur moeten twee kunststof afstandhouders in die gaten worden gedaan. Een van die ringen paste niet goed. Met een beetje bijsnijden lukt dat wel. Op een of andere manier heeft die ring toch wat spanning op het glas gezet, want bij het ophangen bleek dat er een scheur in het glas zit die precies bij dat gat begint. De scheur is inmiddels een centimeter op zeven.
Daarom hebben we Philips gevraagd wat zij voor ons kunnen betekenen.
Tot driemaal toe komt Philips met hetzelfde antwoord, dat in onze ogen ook nog eens geen oplossing is. Het onderdeel is kennelijk niet (meer) voorradig. Philips vraagt echter steeds de lamp in zijn geheel op te sturen voor reparatie (?). Kennelijk leest men daar niet zo goed, want voor zover ik weet kan zo'n scheur in het glas toch echt niet gerepareerd worden. Philips biedt wel aan in voorkomende gevallen een andere lamp te sturen. Dat is op zich nobel, maar dat moet dan kennelijk wel 6-8 weken duren. De medewerkers van Philips (of is het een extern contactcentrum?) vinden het geen probleem dat je zo lang geen lamp boven je tafel hebt hangen.
Wat raden jullie me aan? Vinden jullie dit normaal? Of is een andere (betere) weg om Philips te bewegen tot een acceptabele oplossing.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 aug 2014 19:53
Re: Philips Lamp en garantie
Toch jammer dat ook hier mensen niet kunnen lezen, het maakt zo'n forum (zeker bij een eerste vraag) wat treurig.
Ik heb nergens beweerd dat de scheur de schuld van Philips is. Het gaat er om dat Philips geen voorraden heeft van reserveonderdelen. Dat maakt een nieuwe lamp (en ook voor mensen die er al wat langer één hebben) bij gebreken meteen waardeloos.
Dat Philips mogelijk (want ook dat staat niet vast) een nieuwe lamp wil geven is heel nobel, maar waarom dan die hele lamp moet worden opgestuurd wordt niet duidelijk.
Ik heb nergens beweerd dat de scheur de schuld van Philips is. Het gaat er om dat Philips geen voorraden heeft van reserveonderdelen. Dat maakt een nieuwe lamp (en ook voor mensen die er al wat langer één hebben) bij gebreken meteen waardeloos.
Dat Philips mogelijk (want ook dat staat niet vast) een nieuwe lamp wil geven is heel nobel, maar waarom dan die hele lamp moet worden opgestuurd wordt niet duidelijk.
Re: Philips Lamp en garantie
Zoals al een paar keer gezegd, het aanbod van Philips met beide handen aannemen. Je gaat zelf knutselen aan de lamp, deze gaat kapot, Philips wil de lamp in zijn geheel terug hebben en vervolgens vervangen?
Lijkt me een knap aanbod. Je zou natuurlijk kunnen vragen of het een optie is om de lamp zelf te brengen (en eventueel een nieuwe mee te nemen) om een en ander te bespoedigen.
Lijkt me een knap aanbod. Je zou natuurlijk kunnen vragen of het een optie is om de lamp zelf te brengen (en eventueel een nieuwe mee te nemen) om een en ander te bespoedigen.
Re: Philips Lamp en garantie
Welkom in de wegwerpmaatschappij.RonaldKrvr schreef:Het gaat er om dat Philips geen voorraden heeft van reserveonderdelen. Dat maakt een nieuwe lamp (en ook voor mensen die er al wat langer één hebben) bij gebreken meteen waardeloos.
U wilt iets wat in de meeste gevallen niet meer kan. Er worden bijna nergens meer reserveonderdelen voor gemaakt, meestal gaat men bij een defect direct over tot vervanging.
Men leest wel, maar u heeft verwachtingen die onredelijk zijn en niet waargemaakt kunnen worden en vindt nu dat het bedrijf het niet correct oppakt.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 aug 2014 19:53
Re: Philips Lamp en garantie
Ik wist niet dat het verboden is verwachtingen te hebben.berndv schreef:RonaldKrvr schreef:Men leest wel, maar u heeft verwachtingen die onredelijk zijn en niet waargemaakt kunnen worden en vindt nu dat het bedrijf het niet correct oppakt.
Re: Philips Lamp en garantie
Nee het antwoord van de mensen bevalt u niet, dat is wat anders.RonaldKrvr schreef:Toch jammer dat ook hier mensen niet kunnen lezen, het maakt zo'n forum (zeker bij een eerste vraag) wat treurig.
Ik heb nergens beweerd dat de scheur de schuld van Philips is. Het gaat er om dat Philips geen voorraden heeft van reserveonderdelen. Dat maakt een nieuwe lamp (en ook voor mensen die er al wat langer één hebben) bij gebreken meteen waardeloos.
Dat Philips mogelijk (want ook dat staat niet vast) een nieuwe lamp wil geven is heel nobel, maar waarom dan die hele lamp moet worden opgestuurd wordt niet duidelijk.
Philips doet al meer dan u mag verwachten en dan gaat u zeuren dat het wat lang duurt. Tsja...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 aug 2014 19:53
Re: Philips Lamp en garantie
Wellicht heeft u gelijk....Philips is echter wel de eerste waar ik dit zo extreem meemaak...bij een nieuw product dat gewoon in hun assortiment zit. Ik vind het treurig. Bij andere fabrikanten heb ik dit namelijk nog niet meegemaakt.berndv schreef:Welkom in de wegwerpmaatschappij.