LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
Beste Radar en forumleden,
In de 8 jaar dat we een auto bezitten nog nooit zoiets belachelijks meegemaakt.
Medio Februari april dit jaar meende onze buurman ons auto de zijne te hebben aangeraakt bij het achteruit inparkeren. Vervolgens gezamenlijk de schadepapieren ingevuld en opgestuurd naar Unive. Met van ons kant nog een extra brief erbij gedaan of Unive een schade expert kon langs sturen om te kijken of de schade daadwerkelijk ook door ons auto is aangericht/ of het uberhaupt wel door ons auto geraakt kon zijn. Schade was niet te zien en de buurman meende dat zijn achterbumper geraakt was en loszat. Twee weken later zouden we verhuizen en de verhuizing ook doorgegeven aan Unive.
Alles leek goed te gaan totdat we opeens een brief van de RDW kregen dat we een boete moeten betalen van 400 euro voor het niet verzekeren van onze auto. Wat bleek Unive heeft zonder ons persoonlijk gesproken te hebben de autoverzekering stopgezet. Uiteraard gebeld met Unive, en wat bleek, de oude adres staat nog in hun systeem, en dus daarom de brieven niet ontvangen van de schade afhandeling, terwijl dat voor de verhuizing is doorgegeven. Toen heeft Unive gezegd dat ze ook gebeld en gemaild hadden, maar nog nooit een telefoontje mogen ontvangen van Unive. Mail was idd verzonden, maar we zijn types die nooit dingen via mail regelen en houden dat ook niet bij. Nou pech gehad zei Unive, dan had je er zelf achteraan moeten bellen. We sluiten onze verzekering bij Unive af omdat het goed geregeld was, zodat wij ons kan richten op onze werk, kinderen en andere dingen niet om zelf dan nog over alles nog moeten achteraan te gaan. De nodige dingen hebben wij gedaan (schadeformulier ingevuld, gevraagd of er een expert langs kon komen kijken). Unive geeft geen gehoor en toen we ze belden hadden ze nog steeds onze oude adres in hun systeem! Onze andere auto staat nog steeds bij Unive verzekerd, maar zodra die straks wordt overgenomen door een familielid, zullen we ze sterk aanraden om niet bij Unive te verzekeren aangezien er zeer nalatig wordt gehandeld zonder rekening te houden met de klant!
Mvg,
Kelly
In de 8 jaar dat we een auto bezitten nog nooit zoiets belachelijks meegemaakt.
Medio Februari april dit jaar meende onze buurman ons auto de zijne te hebben aangeraakt bij het achteruit inparkeren. Vervolgens gezamenlijk de schadepapieren ingevuld en opgestuurd naar Unive. Met van ons kant nog een extra brief erbij gedaan of Unive een schade expert kon langs sturen om te kijken of de schade daadwerkelijk ook door ons auto is aangericht/ of het uberhaupt wel door ons auto geraakt kon zijn. Schade was niet te zien en de buurman meende dat zijn achterbumper geraakt was en loszat. Twee weken later zouden we verhuizen en de verhuizing ook doorgegeven aan Unive.
Alles leek goed te gaan totdat we opeens een brief van de RDW kregen dat we een boete moeten betalen van 400 euro voor het niet verzekeren van onze auto. Wat bleek Unive heeft zonder ons persoonlijk gesproken te hebben de autoverzekering stopgezet. Uiteraard gebeld met Unive, en wat bleek, de oude adres staat nog in hun systeem, en dus daarom de brieven niet ontvangen van de schade afhandeling, terwijl dat voor de verhuizing is doorgegeven. Toen heeft Unive gezegd dat ze ook gebeld en gemaild hadden, maar nog nooit een telefoontje mogen ontvangen van Unive. Mail was idd verzonden, maar we zijn types die nooit dingen via mail regelen en houden dat ook niet bij. Nou pech gehad zei Unive, dan had je er zelf achteraan moeten bellen. We sluiten onze verzekering bij Unive af omdat het goed geregeld was, zodat wij ons kan richten op onze werk, kinderen en andere dingen niet om zelf dan nog over alles nog moeten achteraan te gaan. De nodige dingen hebben wij gedaan (schadeformulier ingevuld, gevraagd of er een expert langs kon komen kijken). Unive geeft geen gehoor en toen we ze belden hadden ze nog steeds onze oude adres in hun systeem! Onze andere auto staat nog steeds bij Unive verzekerd, maar zodra die straks wordt overgenomen door een familielid, zullen we ze sterk aanraden om niet bij Unive te verzekeren aangezien er zeer nalatig wordt gehandeld zonder rekening te houden met de klant!
Mvg,
Kelly
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
u hebt dus een emailadres aan unive gegeven, maar controleert uw email niet.
u hebt ook niet bij uw oude adres gevraagd of ze eventueel nog op dat adres komende post door willen sturen, of even door willen geven, dat er post is.
post.nl heeft ook nog een verhuisservice, maar die zal waarschijnlijk niet gelden voor andere bezorgers.
is alleen de vraag nog, waarom uw verzekering is opgezegd.
dat heeft vast niet alleen te maken met een botsing met de buurman.
u hebt ook niet bij uw oude adres gevraagd of ze eventueel nog op dat adres komende post door willen sturen, of even door willen geven, dat er post is.
post.nl heeft ook nog een verhuisservice, maar die zal waarschijnlijk niet gelden voor andere bezorgers.
is alleen de vraag nog, waarom uw verzekering is opgezegd.
dat heeft vast niet alleen te maken met een botsing met de buurman.
Laatst gewijzigd door ruud_a op 27 aug 2014 03:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
Twee vragen: Hebt u gestopt met premiebetaling?
Heeft de buurman nooit geklaagd bij u?
Dan nog dit, u spreekt over nalatigheid van Univé . En u dan, u leest uw mail niet eens, althans behandelt ze niet.
Heeft de buurman nooit geklaagd bij u?
Dan nog dit, u spreekt over nalatigheid van Univé . En u dan, u leest uw mail niet eens, althans behandelt ze niet.
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
Wij regelen weinig tot niets via de mail. En voor zoiets belangrijks, verwacht je ook dat je persoonlijk wordt benaderd voordat de stekker d'r uit getrokken wordt. Stel je voor dat in de tijd dat we niet wisten dat we niet verzekerd waren een ongeluk hadden gehad, dan waren de gevolgen hiervan niet te overzien! Dat is toch onmenselijk wat ze doen?ruud_a schreef:u hebt dus een emailadres aan unive gegeven, maar controleert uw email niet.
u hebt ook niet bij uw oude adres gevraagd of ze eventueel nog op dat adres komende post door willen sturen, of even door willen geven, dat er post is.
post.nl heeft ook nog een verhuisservice, maar die zal waarschijnlijk niet gelden voor andere bezorgers.
is alleen de vraag nog, waarom uw verzekering is opgezegd.
dat heeft vast niet alleen te maken met een botsing met de buurman.
We hadden voordat we gingen verhuizen een checklist gemaakt voor de post en dat ook tot in de puntjes geregeld. Met de nieuwe bewoner ook afgesproken dat als er post kwam voor ons, om die te retourneren naar de desbetreffende bedrijf/instantie met ons nieuwe adres op de brief. Unive zou die brieven terug hebben gekregen, maar laat alleen met een mail die niet gezien was onze autoverzekering afsluiten. Verder heeft het toch echt alleen te maken met een botsing met de buurman..
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
We hebben nog een auto verzekerd staan bij Unive, en die hadden we voor het hele jaar betaald, zoals ook voorgaande jaren. En de premie voor de auto waarvan Unive de verzekering heeft beeindigd, hebben we altijd keurig betaald.prem schreef:Twee vragen: Hebt u gestopt met premiebetaling?
Heeft de buurman nooit geklaagd bij u?
Dan nog dit, u spreekt over nalatigheid van Univé . En u dan, u leest uw mail niet eens, althans behandelt ze niet.
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
hoe zit dat met verhuisservice?
Waarom geef je een email op en gebruik je dat niet?
Is je telefoonnummer ook verandert? Want echt, stopzetten van een verzekering die betaald is..... m.i. is dat echt het laatste wat een maatschappij wil doen!
Waarom geef je een email op en gebruik je dat niet?
Is je telefoonnummer ook verandert? Want echt, stopzetten van een verzekering die betaald is..... m.i. is dat echt het laatste wat een maatschappij wil doen!
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
U krijgt toch ook elk jaar een nieuwe polis voor de autoverzekering?
Deze is dus ook niet op uw nieuwe adres gekomen, dan moet er toch een lampje bij u gaan branden??
Deze is dus ook niet op uw nieuwe adres gekomen, dan moet er toch een lampje bij u gaan branden??
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
Het verhaal heeft behoorlijke hiaten.Frantic2 schreef:hoe zit dat met verhuisservice?
Waarom geef je een email op en gebruik je dat niet?
Is je telefoonnummer ook verandert? Want echt, stopzetten van een verzekering die betaald is..... m.i. is dat echt het laatste wat een maatschappij wil doen!
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
Tja, als er post retour gestuurd wordt zullen ze andere contactmogelijkheden gaan benutten, en als u ze een mailadres hebt gegeven, zullen ze die ook gebruiken. Dat u het niet leest is nalatigheid van u. En dat ze u royeren is niet omdat u niet reageert op een schadegeval. Als u per jaar betaalt en dus niet achter was met uw premie, zult u waarschijnlijk als vermoedelijk fraudeur er uit gegooid zijn. Succes met de auto elders verzekeren, als u eenmaal een dergelijk stempel heeft komt u daar niet zomaar van af, dit wordt centraal geregistreerd.In2ition schreef:Met de nieuwe bewoner ook afgesproken dat als er post kwam voor ons, om die te retourneren naar de desbetreffende bedrijf/instantie met ons nieuwe adres op de brief. Unive zou die brieven terug hebben gekregen, maar laat alleen met een mail die niet gezien was onze autoverzekering afsluiten.
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
Wat is nu volgens uw verzekeraar de reden dat uw verzekering is opgezegd?
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
Zoals ik als meldde, de premie is in alle tijden keurig voldaan door ons. Adres wijziging is doorgegeven. En blijkbaar met de geretourneerde post van de oude adres hebben ze die gelaten voor wat het was. De reden die Univé geeft voor het stopzetten is, het niet volledige medewerking geven voor het afhandelen van de schade.
Dit verhaal ook gemeld bij de nieuwe verzekeraar en die heeft onze auto gelijk laten verzekeren, dus niks geen zwarte lijst of moeilijk doen. Veel lof voor deze nieuwe verzekeringsmaatschappij! En onze andere auto die we voor het hele jaar hebben betaald bij Univé gaan we binnenkort ook bij de nieuwe verzekering aan toevoegen. Nooit meer Univé voor ons!
Dit verhaal ook gemeld bij de nieuwe verzekeraar en die heeft onze auto gelijk laten verzekeren, dus niks geen zwarte lijst of moeilijk doen. Veel lof voor deze nieuwe verzekeringsmaatschappij! En onze andere auto die we voor het hele jaar hebben betaald bij Univé gaan we binnenkort ook bij de nieuwe verzekering aan toevoegen. Nooit meer Univé voor ons!
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
De adres wijziging is voor de schade doorgegeven en niet voor deze verzekering blijkbaar.
En na langer dan 30 dagen na eind datum komt die schorsing en later de boete.
Alleen als je kunt aantonen dat je wel tijdig de wijziging hebt doorgegeven...
Of was maar 1 polis aangepast en had je er meerdere, of stonden die op andere naam?
Ga naar Unive als je meerdere polissen had en het is achteraf te herstellen, en meestal dan de boete ook.
En na langer dan 30 dagen na eind datum komt die schorsing en later de boete.
Alleen als je kunt aantonen dat je wel tijdig de wijziging hebt doorgegeven...
Of was maar 1 polis aangepast en had je er meerdere, of stonden die op andere naam?
Ga naar Unive als je meerdere polissen had en het is achteraf te herstellen, en meestal dan de boete ook.
Re: Autoverzekering UNIVE.. SLECHTE ervaring/service!!
Nou, als ik jou was zou ik wel even onderzoeken of dit, los van de verhuizing, een gegronde reden is om een verzekering stop te zetten. Staat dit in de Algemene Voorwaarden? Of is er een wettelijke grondslag voor? Het lijkt mij persoonlijk geen valide reden om een verzekering te schorsen. Hooguit dat ze die ene schade niet dekken. En als ze onterecht de verzekering hebben geschorst, dan lijkt het me dat je ze kan proberen aansprakelijk te stellen voor de boete.In2ition schreef:De reden die Univé geeft voor het stopzetten is, het niet volledige medewerking geven voor het afhandelen van de schade.